Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripje naar Japan

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Wazzup medepsychonauten!

Ik vertrek morgen voor 8 weken naar Japan. Je zou kunnen zeggen dat ik op vakantie ga, maar ik heb meer het gevoel dat ik gewoon een tijdje ergens anders ga leven. Ik ga alleen, 'k heb daar al een kennis, een Japanner, waar ik in eerste instantie een weekje mee door zal brengen bij zijn familie. Wat ik daarna ga doen is allemaal nog lekker ongedefiniëerd.

Verschillende mensen hebben dingen tegen me gezegd als "dat zou ik nou nooit durven!" en "wow, spannend zeg!" En ik heb zoiets van, ach, m'n zoveelste trip :D 'k Heb echt het idee dat door de vele paddotrips die ik heb gemaakt ik niet zo bang ben voor het onbekende. Ik heb echt zoiets van: ik laat het gewoon over me heen komen en verzet me er niet tegen 8)

Nou ken ik wel een heel klein beetje Japans en weet ik een hoop over de cultuur, dat scheelt dan wel weer. Maar toch... ik ga gewoon lekker acht weken trippen! :p
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
O ja, m'n trip begint al met tijdreizen... ik ga acht uur vooruit in de tijd!
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Mooi man, happy trippin!
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
wow, dat is echt vet! Ik zou zoiets zeker ook nog willen doen, maar niet nu. Nu moet ik eerst flink studeren :)

Veel geluk!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Goede reis, jongen!

Veel plezier met alle rare gadgetwinkels, karaokehallen en mangastrips.

Geef ons af en toe wat mooie reisindrukken!

Peace,
Fork.
 
G

Guest

Invité
Forkbender a dit:
Veel plezier met alle rare gadgetwinkels, karaokehallen en mangastrips.

Dito

Have fun man! :D

Lol*fan big in Japan
slayervi7.gif
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Tokio 's nachts zijn al visuals op zichzelf. Is een gekkenhuis daar. De verfijndheid en chaotiek, een trip opzichzelf. :D

Maak van foto's van de skyline, overdag en 's nachts en deel ze met ons. 8) Have fun uiteraard!
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Wow... dit is me het tripje wel zeg, en ik kan er met geen mogelijkheid uitstappen, ik moet gewoon maar wachten tot de drugs zijn uitgewerkt, ik bedoel, tot ik terug mag (oftewel tot de retourdatum op m'n vliegticket...)

Ik ben niet zo'n tourist en heb me al vaak afgevraagd wat de hek ik hier eigenlijk doe! Ben nogal ongepland vertrokken en leef nu echt van moment tot moment. De eerste week was ik mee met een Japanse vriend van me uit Tokyo en verbleef ik bij zijn familie 300 km ten noorden in een stad waar je geen toerist ziet. En sowieso hebben ze hier op toeristen na geen 'allochtonen' dus ik was een bezienswaardigheid. Dat is eigenlijk voor mij tot nu toe het gekste geweest, dat je bijna nergens allochtonen ziet, zelfs in de Tokyose metro... ik bedoel, jemig, moet je in een willekeurige Nederlandse stad met het OV gaan of gewoon maar rondlopen... heel vreemd voor me dus dat dat hier niet zo is.

O ja, eerste week dus in die stad bij de familie van die vriend. Hele mooie momenten gehad, met zijn familie in een badhuis gelogeerd, sake gedronken, gekaraoked... prachtig was het, en ik was 'die gekke buitenlander die dol is op warme sake', want de meeste buitenlanders lusten dat kennelijk niet. Ze hebben me dan ook aardig sake gevoerd, want ze blijven je bijschenken he, zo hoort dat hier...

Na een week terug in Tokyo en op eigen benen staan. Was er een beetje laat bij met accomodatie regelen dus nu ben ik constant aan het verhuizen van het ene hotel naar het andere. Hoop binnenkort nog wat te kunnen couchsurfen.

M'n reis tot nu toe heeft alle elementen van een trip. Eerst settlen, waarbij accepteren en over je heen laten komen het beste is, en nu zit ik hier totaal zonder planning en raak ik soms een beetje in paniek bij het vooruitzicht me hier nog 7 weken te moeten vermaken. Maar goed, dit is precies wat ik over mezelf heb afgeroepen en precies wat de bedoeling was: leven in Japan. Ik herinner me er dus steeds aan van het moment te genieten en dat gebeurt vaak. Dan zit ik gewoon ergens te schrijven--ik schrijf graag--of te eten of rond te kijken en vergeet ik alles. Ik hoop wel via couchsurfing.com of in youth hostels nog wat mensen te ontmoeten. Ik zal binnenkort ook nog wat mensen ontmoeten via die gozer die ik hier ken.

Trippin' in Tokyo dus, at the moment... denk dat ik hier een hoop lessen ga leren, en ook al geleerd heb!

Tnx voor jullie replies,

lol*fan
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Klinkt als een geweldige trip :p

Have fun, daar in japan :)

Greets,
Mysticwarrior.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Ben inmiddels terug. Ik snap nu wat ze in het boekje Paddo's, onze kleine broeders zeggen over dat je trippen geen substituut moet laten zijn voor reizen in de tastbare wereld. Dit was m'n eerste zelfstandig ondernomen reis en ik heb er een hoop van geleerd en me lekker ontwikkeld! Ontzettend veel mensen ontmoet, nieuwe situaties tegengekomen etc. En nu heb ik het te pakken en zin om vaker te reizen :D
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Welkom terug :)
In je eentje naar Japan, dat is wel even heel wat anders dan met een vriend of vriendin, maar zo te horen klinkt het in iedergeval wel als een interessante ervaring.

Ik zou ook wel graag wat meer van de wereld willen zien, maar het kost alleen zoveel centjes he :) Aankomende maand, ga ik op mijn jaarlijkse vakantie. Dit jaar voor de 3e keer naar het zuiden van Frankrijk, om precies te zijn, de omgeving van montsegur. Tja, this heel iets anders dan japan :D Maar ik heb er nu al ongelooflijk veel zin aan 8)

Gr,
Mystic.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
lol*fan a dit:
Ben inmiddels terug. Ik snap nu wat ze in het boekje Paddo's, onze kleine broeders zeggen over dat je trippen geen substituut moet laten zijn voor reizen in de tastbare wereld. Dit was m'n eerste zelfstandig ondernomen reis en ik heb er een hoop van geleerd en me lekker ontwikkeld! Ontzettend veel mensen ontmoet, nieuwe situaties tegengekomen etc. En nu heb ik het te pakken en zin om vaker te reizen :D

Ik wilde je net veel plezier wensen. Nou, welkom terug dan. ;)
 

Maxi

Neurotransmetteur
Inscrit
15 Nov 2007
Messages
62
HappyMind wrote:
Ik wilde je net veel plezier wensen. Nou, welkom terug dan.


Jah, dat had ik dus ook...:lol:
Ik heb die post toen gemist, maar bij deze Welcome Back!!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Welkom trug, dude!
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Welkom terug, en niet te vergeten mad respect voor zo'n lange tijd in zo'n extreem andere cultuur. Ik kan me ook niet anders voorstellen dan dat je ENORM veel geleerd hebt!
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Thanks dames en heren! Hierbij een foto van een soort plakkaat wat je in sommige gebieden op de stoepen (van asfalt in dit geval) aantrof. Ik vind de illustratie erg lollig. Je ziet trouwens in Tokio erg veel bordjes met 'doe dit' en 'laat dat'. Weet je niet hoe je te gedragen? Geen nood, volg gewoon de instructies op!

Niet dat iemand in de wijk waar m'n hotel stond er een boodschap aan had... jemig, wat een stelletje nicotinejunks daar! En als je dan achter zo iemand liep en de rook die diegene uitblies in je gezicht kreeg snapte je waarom die plakkaten op de stoepen zitten.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Kende je dit magazine al? Zo vet. PIngmag



Ik vind trouwens ook dat echte reizen van een heel andere orde zijn dan trip-reizen. Het leert je veel over mensen vooral, gebruiken, gewoontes, historie, ja meer aardse dingen, maar ook niet onbelangrijk! En ja, die indrukken die je opdoet zijn vaak echt (ik wil geen cliches gebruiken maar toch) onbetaalbaar, moet vast ook heel erg het geval zijn in Japan.
 
Haut