Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Stem Stoned

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik voel me verloren in het politieke debat. Het is weinig hoopgevend.
Een blok tegen het huidige blok van regeerders lijkt te ontbreken. We kabbelen dus maar voort, steeds ongelukkiger.

Eigenlijk zou je iedereen eens wakker willen schudden. Het egoisme voor even uitschakelen. Ik zat te denken dat het misschien ooit een mooi idee zou zijn om 2 vrije dagen te geven tijdens verkiesdag. Het hele land word een groot feest, gekoppeld aan de verkiezingen. Discussies, muziek, drugs, vrijheid, overal. Alles staat even stil om na te denken.

Tot die tijd, leek het me eigenlijk wel een vet idee om Legalize op te roepen, iedereen samen stoned te laten stemmen. Met de boodschap dat we ons gevoel moeten volgen, niet de rationaliteit. Ik denk dat de afgelopen jaren gebleken is dat we zo beinvloedbaar zijn als een blanco papiertje. Laat dan ons WARE gevoel spreken, ons collectief onderbewuste. Nu is de media dat.. :(
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Ik las dat D66 wiet wil legaliseren en er accijns op heffen, net als tabak.
Tsja, ookal is het de underdog en hebben ze politieke blunders gemaakt (hoewel: zeggen wat je vindt tegen eigen regering in, ondanks de gevolgen, kun je ook minder negatief uitleggen). Je moet nu eenmaal concessies doen als je wilt regeren, en dat hebben ze teveel moeten doen, vind ik.

Verder deel ik je afkeer van de debatten op dit moment. Ik heb momenteel geen enkele neiging om voor JP of Bos te gaan. Niet voor de verkiezingsprogramma's en niet voor de personen. Ik vind het best moeilijk deze keer. Moet me er weer eens meer in gaan verdiepen. Ik stem nooit rechts, maar Mark Rutte heb ik wel wijze uitspraken horen doen. Maar deze man kwam na zelf zijn stemwijzer ingevuld te hebben geloof ik ook niet uit op VVD :).
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik beweer jou, met alle goede bedoelingen, dat de vvd nooit in jou op zou komen als je mee zou doen aan mijn toekomst.
Zo van: "32% van de nederlandse bevolking heeft ERROR gestemt. Plaats en tijd onbekend. Wil de ware leider opstaan?"
Haha, ik denk dat we het hele boeltje hier om zouden kunnen gooien als we het wilden.. Maaaar we zijn stiekum tevreden denken we.
Dit is dus wat lariekoek, wat ik bedoel,
We zijn in slaap gesukkeld...
En geld geeft rust.
Smijt het in de ronde, hoeveel slechter kunnen we af zijn dan het geasfalteerde, rijtjeshuizen in de smog, nederland?!
Ik maak me zorgen als ik lees over eenzaamheid in drukte.
We zijn dan wel een kuddedier, maar uitschieters worden niet meer gepakt! We negeren of verplaatsten het.
We moeten leren dat niets verdwijnt. Karma.
Niets is ook in nederland meer gratis ;)
 
G

Guest

Invité
Als we nou es een referendum hielden over de JSF en gewoon ff allemaal dik nee stemmen.
Amerika lacht zich al rot. Wij zijn hun geallieerden en wij (als rete klein land) investeren even in iets wat tering veel geld kost.
Zowiezo al het geld wat in wapens word gestort is weggegooid geld.
Kut oorlogen.

Maargoed, de stemwijzer van dit jaar is echt een lachertje, bij mij kwam er vvd uit en ik zou echt nooit vvd stemmen.
Iedereen heeft weer van die leuke sprookjes dingen in z'n partijprogramma staan, maar natuurlijk staat er op de website niets dan dat soort dingen.
Laat nou gewoon es zien waar je voor staat.
Ohja dat kan natuurlijk niet want dan ziet ineens iedereen dat ze aan het kloten zijn.

Ik heb opt moment niet zoveel hoop voor de volgende regerings periode.
Maargoed, khou m'n adem in en hoop opt beste.

Ik had samen met een vriend al een idee om stikkers te maken met:"Stemt U ook het minst slechte?"
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
De kieswijzer van de FNV is op zich wel goed: FNV kieswijzer. Alleen ontbreken de kleine partijen er in. Da's wel jammer.

Er worden per thema bepaalde pakketten aangeboden als oplossing voor bepaalde problematiek (onderwijs, werk, zorg). Je kunt dan zeggen of je het met dat pakket eens of oneens bent. En hoe belangrijk je het thema vindt. Wat ik jammer vond is dat de onderwerpen milieu, cultuur en verkeer niet voorkwamen.

Ik kwam hier uit op Christenunie, wie had dat gedacht?
Ik moet zeggen dat ik in de debatten die Rouvoet best goed vind.
 
G

Guest

Invité
Alleen zijn het net als de SGP nare extremistische christenen die als ze aan de macht zouden komen gelijk alles wat wij rielekst vinden illegaal maken...

Dus nou: NEE
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Space-is-the-Place a dit:
Alleen zijn het net als de SGP nare extremistische christenen die als ze aan de macht zouden komen gelijk alles wat wij rielekst vinden illegaal maken...

Dus nou: NEE

Ik geloof dat je daar wel eens gelijk aan kon hebben. Over rielekste dingen werd ook niets gevraagd...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik denk dat ik de juiste partij heb gevonden voor ons Psychonauten:

Groen Vrij Internetpartij! http://www.groenvrij.nl

Verspreid het woord en stem.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Groen Vrij! .. goed initiatief en een goeie instelling. Jammer alleen dat het net wat te irealistisch-idealistisch over komt en zich te veel richt op de marihuana gebruikers. Het komt daardoor net niet serieus genoeg over. Maar ze hebben wel goeie punten m.b.t. de uitvoering van democratie.

Ik woon echter niet in een kiesdistrict van ze.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Siq a dit:
Ik woon echter niet in een kiesdistrict van ze.

Helaas niet, anders had ik wel Groen Vrij gestemd.
 
G

Guest

Invité
Hmmm nou ik niet, een of andere stoner partij die zich puur richten op marihuana...
Politieke waarde 0
Leuk die plannen, maar dit word natuurlijk helemaal niets.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Wie dan wel stemmen ? Als ik dat zooitje zie zieken word ik alleen maar zieker en zieker. Dan geef ik liever mijn stem aan een nieuwkomer, die misschien wel te idealistisch. Bij wijze van daad stellen dan.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
PARTIJ VOOR DE DIEREN !!!!!!!!!!!!!!

amen
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Of het nou om ouderen, dieren of wietrokers gaat, die one-issue partijen zie ik niet zo zitten. Een politieke partij hoort er voor iedereen te zijn en voor iedereen een plan te hebben.

Ik ga denk maar D66 stemmen, al ben ik het niet met al hun punten eens en hebben ze ook behoorlijk zitten kloten in de vorige kabinetten. Hun ideeen over het Nederlandse drugsbeleid spreken me wel aan, door niet de nadruk te leggen op repressie maar op voorlichting en het gezondheidsbeleid.



Partijprogramma D66 over Drugs

Regulering teelt van softdrugs. De coffeeshops waarin softdrugs mogen worden verkocht hebben hun waarde bewezen. Nu is de tijd gekomen om ook de teelt van softdrugs te reguleren. Dit kan door middel van een vergunningenstelsel voor de teelt. Hierdoor kan een deel van de criminaliteit en gevaarlijke thuisteelt worden tegengegaan, en kunnen volksgezondheidrisico’s worden ingeperkt. Telers en handelaren die zich aan deze regels onttrekken dienen hard te worden aangepakt. D66 wenst uiteindelijk een echte legalisering van softdrugs, waartoe de internationale verdragen dienen te worden gewijzigd. Nederland moet zich hier in het buitenland hard voor maken.

Geen coffeeshops bij scholen. Coffeeshops mogen niet in de buurt van scholen worden geplaatst en geen drugs verkopen aan jongeren onder de 18. Vooral voor jongeren onder de 18 moet er meer voorlichting komen over de risico’s van het gebruik. D66 vindt dat openheid over softdrugs een grotere bijdrage levert aan de volksgezondheid dan het onbespreekbaar laten.

Heroverweging harddrugsbeleid. D66 is van mening dat de internationale ‘War on Drugs’ zijn doel voorbij schiet. Bij het harddrugsbeleid moet het voorkomen van gezondheidsschade voorop staan. Voorlichting en het testen van harddrugs is thans moeilijk. Nederland moet internationaal het voortouw nemen om de War on Drugs ter discussie te stellen.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
D'66 heeft het best doordachte drugsbeleid.

Dat ze het aandurven om te zeggen dat ook het harddrugsbeleid niet is zoals het moet zijn, vind ik getuigen van lef.

Ze hebben echt gelijk, Nederland moet van alle landen in de EU drugsbeleid ter sprake stellen. Gelukkig komen er de laatste tijd steeds meer stemmen voor algehele legalisatie. Al zal dat nog VELE jaren op zich moeten laten wachten, als het uberhaupt ooit gebeurt.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Eigenlijk kiezen we altijd veilig en niet waar ons hart ligt. Diep van binnen kan ik dit bijvoorbeeld eigenlijk niet verkroppen:
Permanent leven 120 miljoen dieren in de veehouderij. In totaal komen er in Nederland jaarlijks tussen de 450 en 500 miljoen van deze dieren bij de slacht om het leven
Ieder mens heeft een geweten, een ziel. Alleen durven wij er naar te luisteren?? Eerlijk gezegd kiezen we toch steeds voor onszelf. Een diepe angst voor verantwoording dwingt ons daartoe.. We volgen zo graag en doen net alsof we nadenken. En dan onszelf rationeel noemen :?
Marktwerking is alleen maar een instrument om deze angst te verbloemen.. Dit tegengaan is volgens mij een belangrijk begin.
 

Ton

Neurotransmetteur
Inscrit
4 Sept 2005
Messages
72
Paar jaar geleden zat ik tesamen met een kwart miljoen mensen op een plein in Amsterdam en dat wekte de indruk dat we genoeg hadden van politiek zonder aandacht voor mensen die het nodig hebben. Als je denkt dat de politiek moet zorgen dat de rijken niet minder rijk worden, stem dan VVD! Denk je dat Nederland weer socialer mag worden? Vind jij het schandalig dat in een van de rijkste landen ter wereld particulieren moeten zorgen dat mensen die niet eens genoeg geld hebben om eten te kopen, toch nog iets te eten hebben? Stem dan SP!

Hier kan je de standpunten van de SP over drugs lezen: http://www.sp.nl/standpunten/cd_116/sta ... drugs.html
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Als we dan toch reclame gaan maken, hier wat standpunten van D66 over drugs:

Regulering teelt van softdrugs
De coffeeshops waarin softdrugs mogen worden verkocht hebben hun waarde bewezen. Nu is de tijd gekomen om ook de teelt van softdrugs te reguleren. Dit kan door middel van een vergunningenstelsel voor de teelt.

Hierdoor kan een deel van de criminaliteit en gevaarlijke thuisteelt worden tegengegaan, en kunnen volksgezondheidrisico's worden ingeperkt. Telers en handelaren die zich aan deze regels onttrekken dienen hard te worden aangepakt.

D66 wenst uiteindelijk een echte legalisering van softdrugs, waartoe de internationale verdragen dienen te worden gewijzigd. Nederland moet zich hier in het buitenland hard voor maken.

Geen coffeeshops bij scholen
Coffeeshops mogen niet in de buurt van scholen worden geplaatst en geen drugs verkopen aan jongeren onder de 18. Vooral voor jongeren onder de 18 moet er meer voorlichting komen over de risico's van het gebruik.

D66 vindt dat openheid over softdrugs een grotere bijdrage levert aan de volksgezondheid dan het onbespreekbaar laten.

Heroverweging harddrugsbeleid
D66 is van mening dat de internationale 'War on Drugs' zijn doel voorbij schiet. Bij het harddrugsbeleid moet het voorkomen van gezondheidsschade voorop staan.

Voorlichting en het testen van harddrugs is thans moeilijk. Nederland moet internationaal het voortouw nemen om de War on Drugs ter discussie te stellen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
JSF, das een verhaal..... Herinnert iemand zich nog hoe erg Pim Fortuin TEGEN de JSF was en bezwoer dat die er never nooit zou komen als hij aan de macht zou komen? En hoe zijn opvolger Mat Herben, juist helemaal lyrisch erover was?

Maar dit terzijde ;)

D66 is niet de enige partij die voor legalisatie van cannabis is. Zowel SP als Groen Links, willen dat ook. VVD ook maar dat vind ik geen optie :)
 
G

Guest

Invité
De VVD heeft wel weer een leuke slogan:"Doe mee, Stem VVD"
Ik kwam niet meer bij, echt fantastisch :D

Wel naar dat je nog steeds alle partijprogramma's moet opvragen, want op alle sites staan alleen van die als-je-op-ons-stemt-word-het-fantastisch beloftes...
Ik kan nog nergens concrete plannen vinden.
 
Haut