Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

steken in hart

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
afgezien van dat ik met drugs gestopt ben, heb k sinds k nadat k gestopt ben de eerste x dat k zondigde (3 weken geleden) steken in mn hart iedere dag, sosm hevig, soms light. btw mn zondiging was een nachtje door op coke. en afgelopen weekend idem en daarna 2 dagen niks, maar sinds gister toch weer, 1 x hevig bij uitademing, dat je er bijna naar grijpt. nu soms even een steekje. k weet niet of steek het goede woord is, t kan ook kramp zijn. iemand een idee wat het is?
k weet dat bij emsnen voordat ze een hartaanval krijgen steken in t hart hebben, maar dan moet t naar de arm trekken.
 

Soulcatcher

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
434
Hey

Een kramp of steek in het algemeen betekent meestal dat een spier overbelast is. Je hart is ook een spier, en een hele belangrijke nog wel..

Drugsgebruik gaat meestal gepaard met een hogere hartslag. Het kan dus zijn dat je hart (of iets daar in de buurt, er zitten veel belangrijke organen in je borstkas) er even geen zin meer in heeft en dus niet meer goed functioneert. Ook al weet ik de aard van jou probleem niet, als het regelmatig gebeurt is er in elk geval iets niet goed. Probeer nu dan echt te stoppen, en laat dit een les zijn.

Een bezoek aan de dokter lijkt me niet onverstandig, het kan ernstiger zijn dan je denkt. Een dokter heeft de verplichting je gegevens geheim te houden, dus vertel hem wat je denkt dat de oorzaak is.

Greets
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
Maar het kan ook zijn dat het iets stress gerelateerds is. in jou geval kan dat ook een krampachtige houding/ eigen stress door"zondige", zo als je het noemt... dit kan zich uiten in bv spierpijn. Ik dacht ij mijzelf ook aan hartklachten, bleek stress periode en iets met tussenrib spieren te zijn< nu ben ik in het verleden erg in de weer geweest met sped pillen etc,,,,, en die knagen meer als de psychedelica, en somatiseerde er op los. Heb in mijn hoofd alle soorten kanker al gehad opkomende hersenbloedingen zijn mij ook niet vreemd en idem voor vele zaqken.
Remedie: ga naar de dokter dan weet je het zeker!! met name hartklachten. Vaak is het iets anders, maar er is maar een manier om dingen uit te sluiten!!!
In mijn geval was het nooit iets, maar zat het meer tussen mijn oren. Nu heb ik daar van geleerd en zodoende er achter gekomen dat een lijf best veel kan hebben!!! maar als je twijfelt.... go see the dokter!!! its so simple!!!
Bij mij was het meestal een ongenoegen met mijzelf in een periode in mijn leven...
 

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
Ik had die steken in mijn hart vooral vroeger als kind. Het is ergens een steek en je kan het er laten uitschieten door zeer diep in te ademen. Dit is vanzelfs weer overgegaan.

Later als ik 18 was heb ik iets gelijkaardigs gehad, toen deed het echt pijn, maar het was blijkbaar een borstspier (boven het hart) dat ontstoken was door te fitnessen. Uiteindelijk heb ik er zo van die pleisters moeten ophangen (met dezelfde werking als reflex-spray) en toen is dat overgegaan...

Het kan inderdaad dus vanalles zijn... Ik zou toch ook even langslopen bij de dokter...
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
gewoon nog meer snuiven, wat speed erbij en kan je zo nog een extra dag doorgaan.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
HeartCore a dit:
Als je dan zondigt, zondig dan met iets opbouwends ipv afbrekends ;)

Psychedelics zijn een uitZONDERING ;)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
bedankt voor alle advies, k zal voortaan niet zondigen, maar een uitzondering maken ^_^
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
ik heb zelf al een paar maanden een soort van spierpijn achter mijn borstbeen
als ik mijn recht schouder naar beneden toe doe dan trekt dat heel erg}
net alsof het gekneusd is
maar dat issut niet .. en ik heb ook geen idee waar het vandaan komt
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
druk druk druk misschien??? Kan het ook te druk hebben met LEUKE dingen en dan zowel fysiek, maar nog meer metaal... misschien.
Tijd om een week of meer effe niets te doen!!! helpt mij wel eens met pijntjes om en rond het brstbeen.... :D
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Stimulanten verhogen je bloeddruk en je stofwisseling wordt opgejaagd. Je hart is in staat meer bloed te pompen door 't lichaam dan in naturele staat. De energie die daar voor nodig is, komt uit vetresereves en de omvang van spierweefsel. Maar hierdoor heb je meer duurvermogen en honger gevoel wordt sterk onderdrukt. Je ademhaling gaat ook soepeler. Dansen of sport gaat glatjes, zeker met speed.

Zoewel geestelijk als lichamelijk beschik je op het moment van onder onvloed over meer energie. Het gaat echter wel ten koste van vrijwel alle organen en spieren in je lichaam. Je bloed gaat sneller door je aderen en je hart doet overwerk.

Zo'n steek is alsware een sein dat je je lichaam overbelast heb, wekt vaak een schrikreactie op. Cocaine kan leiden tot hartklachten, onregelmatige kloppingen en in een zeldzaam tot een fatale hartkwaal.

Zowiezo minderen en op het moment dat je een stimulant in je mik heb, weten dat je niet veel meer moet bewegen of langer doorgaan dan je normaal zou kunnen, want die grens wordt jou niet meer door middel van vermoeidheid kenbaar gemaakt door je lichaam.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Als je er erg last van blijft houden, dan raad ik je aan om naar de dokter te gaan. Met een beetje geluk schrijft hij je nog wel leuke medicijnen voor :twisted:

Maar nu even serieus, ik heb er ook wel eens last van gehad... probeer wat gezonder te leven en wees niet altijd druk met van alles en nog wat... ook stress is slecht voor je!
 
G

Guest

Invité
Waarschijnlijk krijg je dan Valeriaan voorgeschreven, zo niet, is het volgens mij ook te bestellen online...
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Space-is-the-Place a dit:
Waarschijnlijk krijg je dan Valeriaan voorgeschreven, zo niet, is het volgens mij ook te bestellen online...

Ik zou bijna zeggen... wat is er niet online te bestellen... :roll:
Oh, nou zeg ik 't al.. :p
 
Haut