Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Space Boeken...

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Yo mensen, normaal hou ik er helemaal niet van om boeken voor me plezier
te lezen maar ik geloof dat ik nu me gerne wel heb gevonden :p

Ik ben nu namelijk bezig met een boek van Terrence Mckenna : Foods of the Gods, echt een interresant boek gaat over de geschiedenis van psychoactive planten, drugs en wat voor een rol ze in de menselijke evolutie hebben gespeeld.

heeft iemand nog tips over Psychedelische boeken..
en welke boeken zijn echte aanraders.

PeaCe...
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
ik eb enkel uit je bol
is wel goed boek voor beginners
en dan heb je nog pihkal en tihkal van alexander shulgin ma des enkel engelstalig en ga over de drugs die hij ontwikkelt eeft(2c-b,stp,2c-t-7 enz) met effecten en chemische stucturen kweenie ofdant echt intressant is maar wel leuk als zogezegt "collectors item"
 

appendix

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Juin 2006
Messages
32
Het boven genoemde boek Uit je bol is inderdaad erg goed voor de basics.
Dit boek is ook online te lezen door de volgende link te volgen: Uit je bol
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Dat is een verouderde versie van het boek uit je bol... Moet je helaas mededelen dat we dat boek trouwens beiden al hebben gelezen :D. Ik ben nu bezig in "The Doors Of Perception" van Aldous Huxley, onwijs interessant. Ik ben van plan om hierna het boek "DMT" van Rick Strassman te lezen. Iemand die dit boek misschien heeft gelezen?
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
.. nog niet, maar hij komt eraan in een paar dagen via mailorder.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Siq a dit:
.. nog niet, maar hij komt eraan in een paar dagen via mailorder.

Geef ff een berichtje wat je ervan vind als je hem hebt, ik ben erg benieuwd :D
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
ik heb ook ergens iets gelezen over een LSD guide dat gebaseert is op een oud boek genaamd Book of the Death, dat afkomstige is uit het Tibetaanse geloof volgens mij...

dat leek me ook wel een lijp boek....


PeaCe..
 

BooYa

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
192
book of the dead?
is dat niet dat boek gebonden in mensenvlees en geschreven in bloed uit die film the evil dead?:)
de necronomicon ex mortis ofzoiet
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Entheonaut a dit:
Dat is een verouderde versie van het boek uit je bol... Moet je helaas mededelen dat we dat boek trouwens beiden al hebben gelezen :D. Ik ben nu bezig in "The Doors Of Perception" van Aldous Huxley, onwijs interessant. Ik ben van plan om hierna het boek "DMT" van Rick Strassman te lezen. Iemand die dit boek misschien heeft gelezen?

Ja ik :)

DMT van Strassman is zeker de moeite waard.

Probeer ook eens true hallucinations en the archaic revival van Mckenna. En als je echt moedig bent, the invisible landscape.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
BooYa Posted: Sat Jul 01, 2006 13:32 Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

book of the dead?
is dat niet dat boek gebonden in mensenvlees en geschreven in bloed uit die film the evil dead?
de necronomicon ex mortis ofzoiet



geen idee ik heb de film niet gezien,
maar boek beschrijft hoe je het beste een doel kan bererken in je trip

http://deoxy.org/l_impgui.htm#4

ik weet alleen niet of dat het hele boek is...
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
MindAstronaut a dit:
ik heb ook ergens iets gelezen over een LSD guide dat gebaseert is op een oud boek genaamd Book of the Death, dat afkomstige is uit het Tibetaanse geloof volgens mij...

dat leek me ook wel een lijp boek....


PeaCe..

mm vaag. tibetaans geloof is boedistisch. hierbij worden geen middelen gebruikt voor zo ver ik weet. Alleen ZELF
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Het boek wat jullie bedoelen heet "The Psychedelic Experience" en is geschreven door Leary en companen. het is gebaseerd op het tibetaanse boek der doden (dat een soort van route beschrijving is voor het hiernamaals zodat de overledene de weg naar een nieuw leven kan vinden.

DMT, the spirit molecule gaat over een docter die toe stemming kreeg voor een onderzoek met dmt, zeker de moete waard om te lezen.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
HeartCore a dit:
Entheonaut a dit:
Dat is een verouderde versie van het boek uit je bol... Moet je helaas mededelen dat we dat boek trouwens beiden al hebben gelezen :D. Ik ben nu bezig in "The Doors Of Perception" van Aldous Huxley, onwijs interessant. Ik ben van plan om hierna het boek "DMT" van Rick Strassman te lezen. Iemand die dit boek misschien heeft gelezen?

Ja ik :)

DMT van Strassman is zeker de moeite waard.

Probeer ook eens true hallucinations en the archaic revival van Mckenna. En als je echt moedig bent, the invisible landscape.

Dankjewel voor je advies, ik zal dan ook zeker met DMT van Strassman beginnen binnenkort (en die andere boeken gaan op het verlanglijstje ;))
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
The-Pupil a dit:
MindAstronaut a dit:
ik heb ook ergens iets gelezen over een LSD guide dat gebaseert is op een oud boek genaamd Book of the Death, dat afkomstige is uit het Tibetaanse geloof volgens mij...

dat leek me ook wel een lijp boek....


PeaCe..

mm vaag. tibetaans geloof is boedistisch. hierbij worden geen middelen gebruikt voor zo ver ik weet. Alleen ZELF

The Tibetan book of the dead.

Ik heb hem niet gelezen maar het gaat vooral over wat er volgens het tibetaans boedhisme gebeurt na de dood... en ze hebben ook zoiets als een 'book of the dead'; geschriften die worden voorgelezen aan de stervenden...
Maar dat er spacy middelen aan te pas komen lijkt me sterk...

edit: ah skoeip was me voor
 

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2004
Messages
22
Psycho Actief Netwerk (PAN) - Psychedeliche Perspectieven: is een heel interessant boek :)
Walter Benjamins - Over Hasjiesj
Hans van Scharen - De Cannabis Connectie
Stephen Snelders - LSD-therapie in Nederland (nog niet gelezen)
Het onkruid en de bloem (dagboek van een verslaafd meisje) (nog niet gelezen)
Arno Adelaars - Allex over paddo's

veel lees plezier :D
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
DMT the spirit molecule is inderdaad een hartstikke mooi en fascinerend boek, ik ben nu sindskort bezig met een boek Turn on, Tune in, Drop out door Timothy Leary ook een heel interresant boek.

Ik vind zelf dat leary's boek toch meer een boek is dat me aan het denken zet terwijl ik DMT the spirit molecule meer als informatief beschouw, maar zeker niet in negatieve zin want het is echt een hartstikke mooi boek. (inclusief de trippy kaft :D )
 
Haut