Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Sigaret schadelijker dan wiet en drugs :)

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Metro a dit:
Sigaret lijkt wel schadelijker dan wiet en drugs
JEANNET JELIERSE • Noordwijkerhout

Met veel verbazing las ik maandag het artikel ‘High in de RAI’ in Metro. Ik ben een moeder van twee kinderen: een van 16 jaar en een van 19 jaar. Een Highlifebeurs in de RAI ter promotie van drugs? Dit roept bij mij veel vraagtekens op. Lampen die zestig procent goedkoper zijn dan anderen, waardoor het minder opvalt als je wiet teelt. Zelfs een verdamper wordt aangeboden, want dat is gezonder. Wat hebben we hier aan? Het is toch allemaal troep of vergis ik me hierin? Dit gaat echt te ver. Zeker in deze tijd waarin je als een misdadiger bestempeld wordt als je een gewoon sigaretje rookt. Nu lijkt het er bijna op dat drugs zoals wiet en al die andere troep zo veel beter is en zeker niet zo schadelijk. Nou, ik geloof het niet!

Schrijf uw reacties naar: [email protected]

Ben benieuwd wat jullie van deze ingezonden brief vinden en of ik één van jullie reacties morgen in de krant terug mag lezen.

:wink:
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Mijn reacie:



Met veel verbazing las ik je reactie in de Metro. Jeannet het maakt niets uit of je dit gelooft of niet, het is een feit. Het meest recente onderzoek gepubliceerd in mei vorig jaar, toont duidelijk aan dat gebruik van louter cannabis (dus zonder tabak), geen verhoogde kans geeft op longkanker. Dat wil zeggen dat iemand die niet rookt, net zoveel kans heeft om longkanker te krijgen dan iemand die alleen cannabis rookt. Wat je zelf al aangeeft klopt ook, het roken van cigaretten in het bijzijn van anderen is misdadig omdat je onwillekeurig de kans dat die mensen longkanker zullen krijgen, verhoogd met jouw egoistische verslaving. Terwijl het roken van cannabis in het bijziijn van anderen dat verhoogde risico niet heeft. Overigens is nicotine verslavend, zowel geestelijk als lichamelijk. Recent onderzoek toont daarnaast aan dat de hersenen geen verschil zien tussen een heroine verslaving en een nicotine verslaving. Cannabis kan bij sommige mensen in het slechtste geval een (lichte) geestelijke verslaving veroorzaken waar men doorgaans heel makkelijk vanaf komt. Mijn huisarts heeft het ooit eens voor me uitgezocht en vergelijkt het met een koffieverslaving.


De huidige wetgeving is schandalig, de meest schadelijke, verslavende en gevaarlijke drugs zoals tabak en alcohol, zijn legaal te krijgen op bijna iedere straathoek terwijl daarentegen cannabis nog steeds geen legale status heeft. Ter verduidelijking, er is nog nooit iemand dood gegaan van cannabis gebruik.
 
G

Guest

Invité
Istie verstuurd?

Vind dit een hele goede reactie namelijk!
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Ik hoop dat je reactie geplaatst wordt, HC!
:thumbsup:
 
G

Guest

Invité
Ja me too.
Ik ben altijd heel erg slecht in dit soort reacties verzinnen, maar wil wel altijd graag reageren.

Gelukkig hoef ik het nu niet, maar echt een nice one H!
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Ik doe tegenwoordig geen moeite meer om al die hypocrieten en onwetenden het proberen uit te leggen. Kan mij nog goed herinneren dat op de middelbare school ik een joint had gerookt op een schoolfeest met een klasgenoot, we werden betrapt en naar huis gestuurd. De wereld van zn moeder storte in op dat moment, huilen, hij was een junk en verpestte zn toekomst. Een week later was ie verdwenen omdat ie zo dronken was dat ie de deur niet meer kon vinden en in zn eigen kots in slaap was gevallen in de tuin, nou dat vonden ze ouders toch wel zo grappig. Ik wil niet bepaald drugsgebruik gaan verdedigen door het weer te gaan vergelijken met alcohol en nicotine maar iedereen die de effecten kent begrijpt de denkwijze van de kuddediertjes.

Ten eerste is de hele zin al verkeerd omdat medicijnen in het engels drugs worden genoemd. Een van het eerste wat je als student farmacie leert is dat alles giftig is en alleen de dosis bepaalt of je schadelijke bijwerkingen ondervindt. Elke stof die een werking heeft op het lichaam is dus drugs, eigenlijk is alles drugs.

Wat betreft de schadelijkheid is het beste naar de feiten te kijken van betrouwbare onderzoeken. Niets is gezond want zelfs zuurstof ademen, zorgt voor het verouderingsproces en schadelijke radicalen die mutaties kunnen veroorzaken. misschien moeten we allemaal stoppen met ademhalen, dan nog het eetgedrag van mensen, in het westen zijn hart- en vaatziekten nog steeds de belangrijkste doodsoorzaken, misschein moeten alle mensen met overgewicht dan maar extra belasting betalen en moet er accijns op kroketten koemn want die mensen moetn dan ook maar voor hun eigen behandeling betalen. Wat is wil zeggen is dat gezond/ongezond slechts relatief is. Mensen nemen nou liever mooie verhalen van elkaar aan dan zelf op onderzoek uit te gaan.

De politiek heeft drugs gecriminaliseerd en wil ons nu vertellen dat planten die God al had gemaakt voordat de mens bestond niet mogen gebruiken.

Maak je niet druk want dit gevecht duurt al heel heel lang, en die hypocrieten die je slaaf willen houden van de consumptiemaatschappij hebben er baat bij om geestveruimende middelen uit te roeien zodat je het systeem niet doorziet en het materialisme met zijn nodige ongelijkheid in stand wordt gehouden. Gelukkig heb je maar een klein stukje grond nodig om jezelf te voorzien van de middelen die je de meditatie en filosofie geven om de dingen te doorzien en deze zullen blijven bestaan.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Jahvisions a dit:
Ik doe tegenwoordig geen moeite meer om al die hypocrieten en onwetenden het proberen uit te leggen. Kan mij nog goed herinneren dat op de middelbare school ik een joint had gerookt op een schoolfeest met een klasgenoot, we werden betrapt en naar huis gestuurd. De wereld van zn moeder storte in op dat moment, huilen, hij was een junk en verpestte zn toekomst. Een week later was ie verdwenen omdat ie zo dronken was dat ie de deur niet meer kon vinden en in zn eigen kots in slaap was gevallen in de tuin, nou dat vonden ze ouders toch wel zo grappig. Ik wil niet bepaald drugsgebruik gaan verdedigen door het weer te gaan vergelijken met alcohol en nicotine maar iedereen die de effecten kent begrijpt de denkwijze van de kuddediertjes.

Ten eerste is de hele zin al verkeerd omdat medicijnen in het engels drugs worden genoemd. Een van het eerste wat je als student farmacie leert is dat alles giftig is en alleen de dosis bepaalt of je schadelijke bijwerkingen ondervindt. Elke stof die een werking heeft op het lichaam is dus drugs, eigenlijk is alles drugs.

Wat betreft de schadelijkheid is het beste naar de feiten te kijken van betrouwbare onderzoeken. Niets is gezond want zelfs zuurstof ademen, zorgt voor het verouderingsproces en schadelijke radicalen die mutaties kunnen veroorzaken. misschien moeten we allemaal stoppen met ademhalen, dan nog het eetgedrag van mensen, in het westen zijn hart- en vaatziekten nog steeds de belangrijkste doodsoorzaken, misschein moeten alle mensen met overgewicht dan maar extra belasting betalen en moet er accijns op kroketten koemn want die mensen moetn dan ook maar voor hun eigen behandeling betalen. Wat is wil zeggen is dat gezond/ongezond slechts relatief is. Mensen nemen nou liever mooie verhalen van elkaar aan dan zelf op onderzoek uit te gaan.

De politiek heeft drugs gecriminaliseerd en wil ons nu vertellen dat planten die God al had gemaakt voordat de mens bestond niet mogen gebruiken.

Maak je niet druk want dit gevecht duurt al heel heel lang, en die hypocrieten die je slaaf willen houden van de consumptiemaatschappij hebben er baat bij om geestveruimende middelen uit te roeien zodat je het systeem niet doorziet en het materialisme met zijn nodige ongelijkheid in stand wordt gehouden. Gelukkig heb je maar een klein stukje grond nodig om jezelf te voorzien van de middelen die je de meditatie en filosofie geven om de dingen te doorzien en deze zullen blijven bestaan.
ik krijg hier heel erg een
"BURN BABYLON!"

Gevoel bij. Maar op z'n minst een kern van waarheid (zoniet geheel waar)!
 
G

Guest

Invité
Sja tis ook niet meer zo dat ik er echt gefrustreerd van raak, maar mensen zijn echt dom en naief.
Btje jammer, want het zou zoveel beter kunnen.

Maargoed, lekker plaatselijk beginnen je eigen omgeving te verruimen...
Dan volgt de rest nog wel eens... ooit.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
De redactie moet wel de indruk krijgen dat het leeft onder de bevolking, voordat ze het plaatsen, dus nog maar een reactie van mij:

[quote:29azg9tw]Beste Jeanet uit Noordwijkerhout. Ik rook zelf niet, ook geen cannabis (wiet), maar ik weet wel dat cannabis lang niet zo verslavend en schadelijk is als tabak, omdat in cannabis geen nicotine zit. Nicotine is, zoals je op elk pakje sigaretten kunt lezen: dodelijk, kankerverwekkend (ook voor meerokers) en kan impotentie en huidveroudering veroorzaken. Je gedachtengang ligt echter voor de hand: wiet is voor de wet verboden en vanzelfsprekend denk jij dat daar wel over nagedacht zal zijn. Verder is het begrijpelijk dat je dat zo denkt, omdat wiet zijn bekendheid heeft verkregen door de negatieve publiciteit in de media. De overheid probeert om mij niet bekende redenen te onderzoeken hoe slecht wiet wel niet is. Misschien omdat Den Haag zich dan niet meer hoeft te verdedigen tegen de rest van de wereld, die Nederland maar een losgeslagen landje vindt, qua drugsbeleid. Of misschien zijn er economische belangen, ik weet het niet.
Toch heb ik heb nog geen overtuigend onderzoek kunnen ontdekken waaruit blijkt dat wiet werkelijk zo gevaarlijk is als men beweert. Nog nooit is er iemand overleden aan het gebruik van cannabis. De legale drugs daarentegen, zoals alcohol en tabak (of suiker,te denken aan verhoogde kans op diabetes), zijn duidelijk giftiger en vaak zelfs dodelijk gebleken.
Onderzoek heeft aangetoond dat cannabis een goede remedie is om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan bij verslaving aan opiaten en alcohol, zoals depressies, pijn, zenuwtics. Vaak refereert men naar cannabis als “uitstapdrug
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik doe tegenwoordig geen moeite meer om al die hypocrieten en onwetenden het proberen uit te leggen. Kan mij nog goed herinneren dat op de middelbare school ik een joint had gerookt op een schoolfeest met een klasgenoot, we werden betrapt en naar huis gestuurd.

Toen ik net 16 was, was ik zoekende. Ik had weinig vrienden, om eoa reded streek/strijk ik mensen tegen de haren in en als je dat als kind hebt, zijn je vrienden vaak op de vingers van één hand te tellen. Ik was dus zoekende, om eoa reden was ik nieuwsgierig naar wiet hoewel ik er nog nooit mee in aanraking was gekomen. Eén van mijn sporadische vrienden had zeer progressieve ouders, zij kraakten een oud fabriekspand in mijn Woonplaats. Zijn moeder was beeldhouder, zijn vader had een boekenwinkeltje met politiek gevoelige boeken (echte idealisten).

De vader van mijn vriend teelde een aantal wietplanten in zijn tuin, dit was rond 1985 dus echt geen Widow of andere killer variant, gewoon een lekker rokertje. Ik kreeg van mijn vriend af en toe een doosje mee naar huis. Hele fijne mensen en een supervriend.

Mijn ouders kregen lucht van het verhaal (letterlijk ;)) en ik werd natuurlijk ter verantwoording geroepen. In mijn naiviteit (of wellicht aangeboren wijsheid ;) ), ging ik de discussie aan met mijn pa. Wiet was niet gevaarlijk, niet verslavend en een veel verstandiger keuze dan alcohol voor iemand van mijn leeftijd, liet ik weten met mijn wijsneus. Gevolg was dat mijn vader de ouders van mijn vriend heeft bedreigd (waar ik jaren later pas achter kwam, ik was gewoon ineens niet meer welkom) en dwong me onbedoeld andere vrienden te zoeken. En die bedreiging is letterlijk geweest, in de trend van als mijn zoon hier nog één keer komt laat ik je koudmaken.

De vrienden die ik vervolgens vond hadden geen zin in studie, geen zin om te werken etc... De vriend waarvan mijn vader de ouders had bedreigd, is inmiddels cum laude afgestudeerd. Ik daarentegen, heb met veel moeite en een beetje discipline, op mijn 20e besloten nog even snel een IT opleiding te volgen zodat ik in ieder geval niet de rest van mijn leven magazijn medewerker hoef te zijn.

Edit: Niet om mijn pa daar de schuld van te geven maar zolang cannabis illegaal is, zal het gebruik ook vaak in de illegale sfeer liggen. En het is van belang dat ouders wat meer feiten kennen over cannabis dan de meesten nu kennen zodat ze een weloverwogen beslissing kunnen nemen ipv hun kinderen te verbieden te blowen, maar vervolgens wel alcohol misbruik toestaan (en zelfs toejuicen vaak!)

Lang verhaal maar het punt wat ik wil aanvoeren is dat het nodig is om te reageren Jahvisions. Tuurlijk is het vechten tegen de bierkaai en uiteraard kun je zo mogelijk nog dommere reacties verwachten op jouwe eventuale reactie. Maar goed, zelfs als er maar eentje anders gaat denken dankzij jouw reactie, dan is het al winst.

Zie ook mijn commentaar over de onbereidwilligheid van blowers in het algemeen om actie te ondernemen (ondergetekende inclusief :) )

Groets
HC
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Metro a dit:
Sigaret lijkt wel schadelijker dan wiet en drugs
JEANNET JELIERSE • Noordwijkerhout

Nou, ik geloof het niet![/i]


alleen dit zinnetje zegt al meer dan genoeg ..
ik geloof het niet ... man ! (vrouw !) :P dat heeft niets met geloven te maken..
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
mooie reacties,

Ik vind dat mensen gewoon voor zichzelf moeten afvragen wat ze willen en wat goed voor hun is. Je moet het gewoon realistisch bekijken, ik heb in een periode van stress ook een gram wiet per dag gerookt maar het mooie ervan was dat het bij mij zichzelf afremde omdat ik me er niet lekker bij voelde omdat ik weinig zin had om iets te ondernemen of contact met nieuwe mensen te maken.

ik vindt dat de regering wiet heeft gecriminaliseerd en vervolgens het plantje de schuld krijgt van de problemen die hierdoor ontstaan.

Ik vind persoonlijk dat het een zorgelijke ontwikkeling is dat de wiet van tegenwoordig teveel opgefokt is en je verhalen hoort over spul op wiet of in hash, ik ga liever terug naar de het lekkere rokertje van heartcore maar ja, je bent zo je woning kwijt als je wiet kweekt in een huurhuis. Dus dan maar me zn allen naar een punt om overlast te veroorzaken waar de wiet misschien van criminelen organisaties komt, die arme mensen gebruiken die niet zelf rondkomen en vervolgens hun huis worden uitgezet omdat ze zich met criminele activiteiten bezighouden.

De kunst is om het systeem van goed (de vrije en weldenkende mens) en kwaad (de corrupte kerken en regeringen met alle mensen die schreeuwen om verandering maar nog geen cent willen inleveren)

Gelukkig hebben de mensen die hier schreeuwen om verandering door dat je het systeem niet verandert maar zelf wel bewust kan worden en er zelf zo min mogelijk aan mee te werken door veranderingen in je leven aan te brengen waarbij moedernatuur ons graag een handje helpt

Rook maar rook met mate
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ook een mooie reactie Jah :)

Persoonlijk rook ik ook een gram per dag ongeveer. Eigen teelt, dat wel, 7 plantjes in een huurhuis. Ik maak me niet druk over uitzetting. 1) er is geen risico voor lekkage en daarnaast gebruik ik maar één lamp welke via de normale faciliteiten is aangesloten. Mijn game PC trekt meer stroom dan mijn kweek :)


waar de wiet misschien van criminelen organisaties komt

Dat boeit me zelf niet zoveel, ik ben zelf geen lid van een criminele organisatie en tja, de overheid werkt dit zelf in de hand zoals je zelf aangeeft. Waar ik me persoonlijk druk over maak, en dat is de voornaamste reden dat ik zelf ben gaan kweken, is dat er steeds meer partijen wiet worden gevonden waar eoa toevoeging in zit om het zwaarder te doen lijken. Sporen glas maar ook bijvoorbeeld talk. Wanneer ik zelf kweek, weet ik wat ik rook (en het is een stuk goedkoper :))
 
G

Guest

Invité
ja, omdat die wiet zo opgefokt is rook ik eigenlijk geen wiet meer, terwijl ik het wel eeeeeeeerg lekker vind.

Als een vriend dan een keer een buitenwietje heb, geniet ik daar ook met volle teugen van...

De rielekste wiet moet terug!
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Je hebt helemaal gelijk heartcore

Als je je eigen kweekje hebt voor zelfvoorziening is er weinig gevaar als ontdekking qua ontdekking door stroom, lekkage en brandgevaar. Eigenlijk zou iedereen terug moeten naar zelfvoorziening. En ik gaf ik ook inderdaad aan dat naast de te sterke wiet ik verhalen hoorde over 'spul' zoals het glas wat je aangeeft en de andere troep op/in wiet en hasj.

En wat de hoeveelheid betreft heb ik periodes waarin ik meer of minder rook, ik wilde eigenlijk aangeven dat je kan roken waar je lekker bij voelt en als je teveel rookt dat jezelf klote gaat voelen waarbij je niet normaal functioneert en het zichzelf zo afremt.

mzzl
 
G

Guest

Invité
Maar dan heb je ook niet meer de essentie te pakken.
Dan krijg je overkill...
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Helaas, geen berichtje in de krant vandaag...

'T is wel een ongelofelijke flauwekul krant zeg! Dat moet ook wel als je de best gelezen krant van Nederland wil worden misschien.

hihi, ga maar gelijk zitten schelden op die krant dan...
 
Haut