Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Salvia GEVAARLIJK??????

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Wat zijn eigenlijk de gevaren van veelvuldig salvia gebruik? :roll:
Zijn de salvia extracten ook geschikt om thee van the zetten?
Zo ja wat is dan de dosering? :axe:
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Thee zetten van salvia extract is volgens mij een beetje nutteloos. Je kunt er meer over vinden in de catagorie over lady Salvia.

En gevaarlijk? :? Volgens mij is salvia niet gevaarlijk. Het is niet verslavend en ik heb ook nog nooit iemand echt ziek zien worden.

Het is natuurlijk net als met een jointje dat het wel verkeerd kan vallen ofzo, maar dan voel je je 10 minuten slecht een daarna is alles wel weer prima.
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Ik vraag dit omdat ik heb begrepen dat opname van de werkzame stof via de spijsvertering een langere werking geeft :lol:
Die echter milder is maar, altijd ff op te boosten is door een pijpje extract te roken :smoke:
de vraag over gevaar stel ik omdat ik heb begrepen dat salvia geen gewennig kent en dus ook haar werking behoud en in tegenstelling tot andere tripmiddelen min of meer dagelijks te gebruiken is. :vom:
 

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2004
Messages
22
ik denk dat het enige gevaarlijke aan salvia is dat je in je trip misschien dingen gaat ondernemen, wat je zelf niet onder controle hebt.

Zorg dus altijd voor een sitter ofzo. :)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
jullie hebben het nu alleen over de lichamelijk gevaren..
maar wat nou als je psychisch zown klap krijgt dat je als je uit je trip komt niet meer weet wat links en rechts is ?? of zo erg geschrokken bent dat het je nog weken nablijft
ik kan me niet voorstellen dat veelvuldig salvia gebruik goed is voor je geest
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
ProStoner a dit:
jullie hebben het nu alleen over de lichamelijk gevaren..
maar wat nou als je psychisch zown klap krijgt dat je als je uit je trip komt niet meer weet wat links en rechts is ?? of zo erg geschrokken bent dat het je nog weken nablijft
ik kan me niet voorstellen dat veelvuldig salvia gebruik goed is voor je geest
ik denk datdit soort gevaren meer voor komen bij beginnende trippers :p
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Denk dat dit soort dingen altijd wel gevaarlijk kunnen zijn voor een kleine groep mensen. Met paddestoelen heb je er ook alitjd wel een paar tussen die het totaal niet trekken. Dit vaak omdat iemand een vrij "control freak" ding heeft bv waardoor verandering van realiteit niet als iets prettigs wordt ervaard.

Heb salvia slechts een paar keer geprobeerd maar heb nog niet echt de stadia kunnen bereiken die ik hier soms uit verhalen lees. Denk dat ik er gewoon nog een beetje moet wennen (of de Salvia aan mij) denk dat ik het binnenkort maar nog eens ga proberen. De verhalen die ik er over gehoord heb klinken wel erg goed.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
nouja beginned salvia gebruiker ofniet
ik heb het hier over blijvende psychische schade
dusja als je uiteindelijk "ervaren" bent heb je er dus nog steeds last van waarschijnlijk
maar dan moet je zonder trippen al een behoorlijk fucked up persoonlijkheid hebben :p
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
Psychische schade loop je van salvia niet op 1 het werkt te snel, het is voorbij voor je het maar kan beseffen. 2 Je lichaam bouwt er antistoffen razend tegen zodat het effect kort is hooguit een half uur heftig, tevens kun je daardoor salvia niet continu roken op een bepaalt moment werkt het gewoon niet meer.
Het beste kun je het roken in een water pijp dan is de smaak niet zo sterk.Je moet de doses in 1 a 2 halen binnen krijgen en zo lang mogelijk vast houden. de doses is 0,1 gram van extract (licht aan de sterkte) en 1gram blad om te beginnen. Dit is nogeveer een mespuntje(met de nadruk op tje) voor de ervaren tripper twee.
Check voor doseringen en ervaringen het net.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Als je aan verse salvia bladen kan komen moet je daar een bal van maken en dat volgens mij een uur koken. Dan stop je die bal in je mond en moet je er een half uur lang op kauwen. Daarna kan je de bal gewoon uitspugen en kan je een trip krijgen die tot 2 uur duurt.

Dat is wat ik mij kan herrinneren dat ik ergens gelezen heb. Het enige probleem is dat er nergens verse salvia bladen te krijgen zijn.

PS: Zoek even op internet om te verifieren wat hier boven staat, want het is alweer even geleden dat ik dit gelezen heb.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
je kan ook droge bladeren kauwen hoor, moet je ze eerst een beetje natmaken.
de salvorin wordt dan opgenomen door je slijmvliezen in je mond, er komt veel speeksel in je mond maar dit moet je in je mond houden voor het beste effect.
Het effect zal zeker langer duren, maar ik denk geen 2 uur..

edit: hier kan je meer lezen:
http://www.meneercactus.nl/mc/salvia/
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
In mijn ervaring duurt de trip van gekauwde salvia ongeveer anderhalf uur. Ik heb na de bladeren een half uur te hebben gekauwd nog een pijpje opgestoken, maar dit deed minder dan normaal, wellicht omdat er al enige resistentie was opgebouwd.

Wat gevaar betreft: ik denk dat blijvende psychische schade alleen kan ontstaan als je de trip ingaat met een bepaalde mindset die tegen de trip inwerkt. Je wordt dan angstig en alleen door blijvende intense angst kunnen veranderingen optreden in de hersenstructuur op neuron-niveau. Ik denk dat salvia wat dit betreft niet schadelijk is, omdat je ten eerste snel vergeet dat je salvia hebt gerookt en ten tweede omdat het emotioneel vrij steriel is. Het verliezen van controle gaat te snel om het te begrijpen. Het enige wat je kan doen is accepteren dat het zo is of moeite doen om de werkelijkheid te reconstrueren (ik heb het hier over de lagere levels, over hogere levels kan ik weinig zeggen door gebrek aan ervaring). Als je die werkelijkheid om je heen reconstrueert door je bijvoorbeeld op je omgeving te richten, weet je weer waarom je je voelt zoals je je voelt. Dus dan weet je ook dat het zo weer voorbij is. Als je het accepteert is er uberhaupt geen gevaar...
Er zijn vast nog wel gaten in mijn redenering, dus als jullie meer weten...
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ik ben nog nooit bad gegaan, maar ben wel naar andere werelden geweest waar ik vergeten was dat ik salvia had gerookt. Ik ben dus volgens mij aardig hoog geweest, maar heb nog nooit echte angst gekend.

Een salvia trip kan je zeker wel verranderen, maar of die verandering slecht is? Mijn inziens niet. Ik ben het met forkbender eens dat je als je open staat voor salvia er waarschijnlijk geen psychologische schade mee zal oplopen.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
zoals je zegt ja ALS je ervoor open staat:)
 
Haut