Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Psijs de overheid voor hun bemoeizucht!

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
wat hebben die idioten in denhaag nu weer bedacht? ons (alle nederlanders) als teroristen laten na cheken wat we op internet doen! was er niet een wet die onze privacy moest waarborgen? maar die vind t kabinet blijkbaar niet meer beangrijk. waar ik het over heb? lees de link en word wijzer.

http://indymedia.nl/nl/2006/03/35269.shtml
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
fuck wat een bastards zij het toch. laat mij iets bekends quoten wat van toepassing is:

if protecting me means taking my freedom, I don't want your protection!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
In de Groene Amsterdammer van 24 maart stond een goed achtergrondartikel hierover. Het gaat steeds verder. Op een gegeven moment moeten zelfs de bibliotheekarchieven worden ingeleverd, zodat iedereen die het verkeerde boek leest gevolgd kan worden. Het punt dat in de groene wordt gemaakt, is dat dit een fundamentele inbreuk is op ons recht om anoniem te blijven. Dit recht is een gevolg van de vrijheid van meningsuiting: als je in een samenleving leeft waar niet alles ongestraft gezegd kan worden, moet het mogelijk zijn om jouw boodschap anoniem te brengen, zodat je toch je mening kunt uiten zonder eventuele nadelige gevolgen voor je eigen gezondheid. Als dit wordt ingeperkt, dan zie ik niet in hoe wij het recht op vrijheid van meningsuiting beter hooghouden dan de islamitische staten die de Deense cartoons verketteren, terwijl we hen juist aanvallen op dit punt. Het is te hypocriet voor woorden.
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
zoiets als dit kon je al wel verwachten. als het zo doorgaat kan niks nog anoniem. big brother is watching you!! :twisted:
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
tis Meer van: big harry potter is watching you
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Erg droevig word ik hiervan! :cry:

Nog maar een quote dan:
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." Benjamin Franklin
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
Krijg toch spontaan de neiging om ramen in te gooien, bushokjes te slopen en winkelcentra op te blazen als ik dit zo lees.

En dan kan Den Haag zeggen; zie je wel, agressie en terreur heerst in NL.

Iemand nog goeie films omtrend Culture Jamming ?! :D Surplus: terrorized into being consumers. is bijv. een mooie, die ik dus al ken. Volgende week iedereen Mein Kampf, de Koran en Bombs-for-Dummies lenen bij de bieb?! Gewoon, om de AIVD te verwarren.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Cyproxicus a dit:
Krijg toch spontaan de neiging om ramen in te gooien, bushokjes te slopen en winkelcentra op te blazen als ik dit zo lees.

idd :)
dit kunnen ze toch serieus niet door laten gaan ??
dat pikken de mensen niet... ik niet iig
kzal alles doen om hier niet aan mee te doen
al moet ik er voor de bak in .. ik zal het niet als misdaad zien
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Cyproxicus a dit:
Iemand nog goeie films omtrend Culture Jamming ?! :D Surplus: terrorized into being consumers. is bijv. een mooie, die ik dus al ken. Volgende week iedereen Mein Kampf, de Koran en Bombs-for-Dummies lenen bij de bieb?! Gewoon, om de AIVD te verwarren.

Er zijn een aantal goeie films wat dit betreft. The Corporation is geweldig. Verder kan ik Manufacturing Consent aanraden (die is al wat ouder, maar gaat diep op burgerlijke ongehoorzaamheid in). Ook dacht ik meteen aan loose change. Niet direct met culture jamming te maken, maar het gaat over waarom 9/11 een complot was. Op zich heel overtuigend.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Is een overheid zonder geweldloos gezag niet meer een overheid maar een dictatuur? dit roept bij mij om burgelijke ongehoorzaamheid (dat is perdefinitie geweldloos) dus inderdaad veel meeltjes sturen en posts op fora met bomb, fuck jp bakelende, fuck bush! anti nederland/america. enzovoorts, gewoon om de aivd in verwaring te brengen. zij noemen het een maatregel tegen anti-democratische mensen, ik noem deze overbodige wet anti-democratisch!
 
G

Guest

Invité
Cyproxicus a dit:
Krijg toch spontaan de neiging om ramen in te gooien, bushokjes te slopen en winkelcentra op te blazen als ik dit zo lees.


En daar pak je niet de regering mee maar iedereen, dat is het lompe ook vaak van grafitti en vernieling, mensen denken dat ze een bedrijf of de regering er mee pakken, maar je pakt er de hele maatschappij mee, dus dit soort ideeen en gevoelens zou ik graag uit de hoofden van mensen werken, maarja wie ben ik...


Overigens heeft de regering wel vaker plannen, maar laat ze eerst maar es op grond van artikel 1 dit kunnen gaan regelen...
 
Haut