Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Pax electrabel: GROENE STROOM YEAH RIGHT, ZAKKENVULLERS JA!!

Hyperion1980

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Sept 2006
Messages
180
Als u die reportage van Pax Electrabel op Canvas niet gezien heeft, dan raad ik u aan deze zeker te herbekijken:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... k/1.134812

Het is echt schandalig wat er gebeurt. Electrabel levert zogezegd groene energie, terwijl er eigenlijk niets groen aan is. Verder heeft Suez (hoofdaandeelhouder electrabel) enkele miljoenen euro's aan de Belgische staat betaald om het idee van de sluiting van de Kerncentrales niet door te voeren. Electrabel heeft zelfs zijn eigen professoren ingezet in universiteiten om aan te tonen dat kernenergie nog altijd de beste methode is. De echte professoren die het moesten onderzoeken zijn omgekocht.

Verder heeft de belgische staat gevraagd aan Suez om zijn tarieven niet te verhogen voor september 2007 (na de Belgische verkiezingen).

Electrabel heeft het grootste deel van de kerncentrales al afgeschreven, momenteel maken ze dus woekerwinsten op de afgeschreven kerncentrales en wij krijgen geen procent korting. Wij betalen nog steeds de volle pot.

IK STEL EEN GROTE BOYCOT VOOR. LATEN WE ALLEMAAL BETALEN VOOR GROENE ENERGIE DIE MINDER KOST DAN DE GRIJZE STROOM VAN ELECTRABEL.
U kan een andere leverancier selecteren:
Op deze site van de vlaamse overheid vindt u meer info:
http://www.vreg.be/nl/index.asp
Een voorbeeld van een bedrijf dat goedkopere groene stroom levert dan de grijze stroom van electrabel:
http://www.ecopower.be/

BOYCOTTEN DIE ZAKKENVULLERS!!!

Voor de Nederlanders die dit lezen, als jullie geloven dat jullie politiek iets te zeggen heeft vergeet het maar. HET ZIJN DE BEDRIJVEN DIE DE WERELD LEIDEN, NIET DE POLITIEK. Balkenende en Verhofstadt zijn slechts pionnetjes op het SCHAAKBORD van de BEDRIJVEN.

Een goede film (over spiritualiteit, drugs en andere zaken) dat u in dit verband eens moet bekijken is "ONE GIANT LEAP" http://www.imdb.com/title/tt0312296/

Verder wil ik nog even zeggen dat ik niet voor groen ga stemmen omdat die daar niets kunnen aan veranderen. Ik ben van mening dat GROEN, ROOD en VREEMDELINGENBELEID onderdelen moeten uitmaken van elke partij, ongeacht de kleur. M.a.w. Elke partij moet standpunten innemen voor een beter klimaat, een goede sociale zekerheid en een goed vreemdelingenbeleid...

Vroeger stemde ik blauw, maar nu ga ik voor CD&V/NVA met Yves Leterme stemmen omdat die tenminste zegt wat hij denkt en hij voert het ook uit. En de standpunten van de NVA staan mij ook aan, die pleiten voor volledige afschaffing van kerncentrales. Bij onze noorderburen durven ze tenminste windmolenparken zetten, daar kunnen wij als Belgen eens een voorbeeld aan nemen.
 

oliboytje

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
90
Well ik ben wel minderjarig maar kvind datje DIK gelijk hebt! Bedrijven staan aan de macht niet de politiek.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Electrabel heeft zelfs zijn eigen professoren ingezet in universiteiten om aan te tonen dat kernenergie nog altijd de beste methode is.
De "beste methode" is taboe.
Nicolai Tesla!
HET ZIJN DE BEDRIJVEN DIE DE WERELD LEIDEN, NIET DE POLITIEK
Ik geloof dat daar zelfs een term voor was. Corpocratie geloof ik. Ja, doe maar eens een google search naar corpocracy.
 

Lion

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
2 290
waarom denk je in godsnaam dat yves leterme zoveel beter is?
Als je naar hem kijkt zie je het onraad al.

Geloof me..
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Hyperion1980 a dit:
Vroeger stemde ik blauw, maar nu ga ik voor CD&V/NVA met Yves Leterme stemmen omdat die tenminste zegt wat hij denkt en hij voert het ook uit.

spijt van je beslissing? imv met regeringsvorming :p
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Quote:
Electrabel heeft zelfs zijn eigen professoren ingezet in universiteiten om aan te tonen dat kernenergie nog altijd de beste methode is.

De "beste methode" is taboe.
Nicolai Tesla!
Quote:

HET ZIJN DE BEDRIJVEN DIE DE WERELD LEIDEN, NIET DE POLITIEK
Ik geloof dat daar zelfs een term voor was. Corpocratie geloof ik. Ja, doe maar eens een google search naar corpocracy.

dat grenst behoorlijk aan technocratie, ook al zo'n lekkere bestuursvorm. Maar daar begon dit topic niet mee: dat ging over groene en grijze energie.

Ik ben zelf voor het gebruik van kernenergie. Het is op dit moment de enige vorm van energie opwekking die meer dan een druppel op de gloeiende plaat is en toch niet bijdraagt aan broeikasgassen. Opslag is uiteraard rot, maar de discussie daaromheen gaat vooral gepaard met onderbuik gevoelens en maakt een enigszins objectieve beoordeeling moeilijk.

Tegelijkertijd zouden alle zeilen bijgezet moeten worden om andere processen te ontwikkelen die echt kunnen bijdragen aan onze energie verslaving. Temperen van die energie consumptie is niet erg verstandig, dat zal voelbaar zijn in alle lagen van de samenleving als armoede. Het gebruik van de auto zal dan ook veel te duur worden voor een groot deel van de samenleving, en dit heeft weer grote gevolgen voor het sociale leven.

Dus nee, ik zie kernenergie niet als de oplossing voor onze energie behoefte, maar wel als een overbruggings mogenlijkheid naar verstandigere manieren van energie opwekking. (vergeet wind energie; er zit eenvoudigweg niet voldoende energie in de wind om deze optie meer te laten zijn dan de druppel op de gloeiende plaat).

Dus mijn vraag: wat denken jullie van kernenergie, en vooral waarom goed/slecht.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
phalaris a dit:
Ik ben zelf voor het gebruik van kernenergie. Het is op dit moment de enige vorm van energie opwekking die meer dan een druppel op de gloeiende plaat is en toch niet bijdraagt aan broeikasgassen. Opslag is uiteraard rot, maar de discussie daaromheen gaat vooral gepaard met onderbuik gevoelens en maakt een enigszins objectieve beoordeeling moeilijk.

Ik ben het helemaal met je eens omtrend kernenergie. Het zorgt voor ongelovelijk veel energie zonder dat het het broeikaseffect versterkt. Inderdaad is de opslag niet geheel ongevaarlijk, maar ik geloof dat een bunker met muren van een paar meter beton lang genoeg in stand blijft tot het afval niet meer radioactief is.

Ongelukken kunnen gebeuren natuurlijk, kijk maar naar Tjernobyl, maar dat was ook wel een heeeeeeeeele domme fout. :roll:
Hetgene waar ik me eerder zorgen om maak is dat een stelletje terroristjes een keer een kerncentrale als doelwit uitzoekt. Maarja niets is veilig voor terroristen tegenwoordig.
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Het is jammer dat alles om geld draait in deze maatschapij, als bedrijven nou eens niet dachten aan geld maar aan de gezondheid van de planeet en mensheid.
Zodat ze hun krachten eens zouden kunnen bundelen ivp tegenelkaar opstellen,
dan zouden we volgens mij veel sneller nieuwe technologieen uitvinden.
De nummer 1 doel van de samenleving is volgens mij nu, geld verdienen :?
teminste zo ziet het er in mijn ogen er wel naar uit.

Ik ben van mening dat we van het geld afmoeten en al helemaal van het materialisme.

Ik zie eigenlijk al een klein beetje hoop, en dat is de val van de dollar
( hij gaat komen, ze stellen het alleen zolang mogelijk uit ) het geldstuk dat ons in deze waanzin van materialisme heeft geleid. hopelijk als alles valt zien de mensen dan in dat het gewoon niet zo door kan gaan..

Misschien draai ik wel een beetje door sorry in dat geval, maar zo´n gevoel krijg ik bij mij van binnen, waarom tegenelkaar opspelen als je kan samenwerken?

De groeten van een Idealist.. :D
 
G

Guest

Invité
MindAstronaut a dit:
Het is jammer dat alles om geld draait in deze maatschapij, als bedrijven nou eens niet dachten aan geld maar aan de gezondheid van de planeet en mensheid.
Zodat ze hun krachten eens zouden kunnen bundelen ivp tegenelkaar opstellen,
dan zouden we volgens mij veel sneller nieuwe technologieen uitvinden.
De nummer 1 doel van de samenleving is volgens mij nu, geld verdienen :?
teminste zo ziet het er in mijn ogen er wel naar uit.

Ik ben van mening dat we van het geld afmoeten en al helemaal van het materialisme.

Ik zie eigenlijk al een klein beetje hoop, en dat is de val van de dollar
( hij gaat komen, ze stellen het alleen zolang mogelijk uit ) het geldstuk dat ons in deze waanzin van materialisme heeft geleid. hopelijk als alles valt zien de mensen dan in dat het gewoon niet zo door kan gaan..

Misschien draai ik wel een beetje door sorry in dat geval, maar zo´n gevoel krijg ik bij mij van binnen, waarom tegenelkaar opspelen als je kan samenwerken?

De groeten van een Idealist.. :D
Mooie gedachte en je hebt natuurlijk wel gelijk, maar verkoop jij je computer als eerst? We hebben al heel lang geleden een afslag gemist als "mensheid" en rijden nu op een doodlopende weg zonder afritten als je het mij vraagt. zonder afritten als de mensheid niet beseft dat we terug moeten naar een wereld zonder al deze gecreerde behoeften. We produceren en consumeren veel te veel, waardoor de natuur naar de knoppen gaat. We WETEN dit van onszelf en gaan er ondanks dat rustig mee door.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
focuzz a dit:
Mooie gedachte en je hebt natuurlijk wel gelijk, maar verkoop jij je computer als eerst? We hebben al heel lang geleden een afslag gemist als "mensheid" en rijden nu op een doodlopende weg zonder afritten als je het mij vraagt. zonder afritten als de mensheid niet beseft dat we terug moeten naar een wereld zonder al deze gecreerde behoeften. We produceren en consumeren veel te veel, waardoor de natuur naar de knoppen gaat. We WETEN dit van onszelf en gaan er ondanks dat rustig mee door.

We moeten het met z'n allen doen, en zoals het gezegde gaat:
Een beter milieu begint bij jezelf.

Maar het word je wel moeilijk gemaakt als jij zo erg je best doet om deze planeet niet te vervuilen, terwijl er bedrijven zijn die oneindig veel meer vervuilen waardoor al jou inspanning zowat teniet gedaan wordt.
Een leuk voorbeeldje, ik woon in een dorp met ontzettend veel kassen. Nou doe ik elke keer netjes de lichten uit als ik geen verlichting nodig heb om energie te besparen. Maar die kassen in het dorp hoeven amper belasting te betalen over hun energie. Wat als gevolg heeft dat dag en nacht de 600 W lampen staan te gloeien.... Ja dan heeft mijn 10 W spaarlampje weinig invloed op ons broeikaseffect op deze manier...
Desalniettemin vind ik toch dat je vol moet houden, want nogmaals: een beter milieu begint bij jezelf. :wink:
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Mooie gedachte en je hebt natuurlijk wel gelijk, maar verkoop jij je computer als eerst? We hebben al heel lang geleden een afslag gemist als "mensheid" en rijden nu op een doodlopende weg zonder afritten als je het mij vraagt. zonder afritten als de mensheid niet beseft dat we terug moeten naar een wereld zonder al deze gecreerde behoeften. We produceren en consumeren veel te veel, waardoor de natuur naar de knoppen gaat. We WETEN dit van onszelf en gaan er ondanks dat rustig mee door.

Jep daar heb je gelijk in, maar alles wat het bedrijfsleven ons voorscholtelt eten we op, kijk bijvoorbeeld naar aardgas dat nu zo'n
hype is, dat nu iedereen overstapt op aardgas maar waarom? je kan toch veel beter auto's op waterstof laten rijden of meer hybride autos op de markt brengen?
Bedrijven willen nou eenmaal veel geld verdienen.
en aardgas is een fossiele brandstof dus het raakt ook op een gegeven moment op, zodra dat gebeurd schieten de prijzen omhoog.

Het zelfde met de oorlog in Irak ik weet dit niet zeker maar ik denk dat ze de oorlog zijn begonnen om de prijzen hoog te houden van olie. om te voorkomen dat irak de markt zou overspoelen met olie, als dat was gebreurd waren de prijzen misschien wel gelijk gebleven..


Een beter milieu begint bij jezelf.

Helemaal mee eens, denk ookwel dat de meeste mensen op deze planeet
het daarmee eens zijn.
Maar zolang er nog geen grote concrete plannen voor onze markt zoals rijden op waterstof of zoiets dergelijks dan is het een onbegonnen strijd.
En ik probeer mijn leven wel aan te passen voor een beter milieu zoals
vaak de fiets te pakken enzo, maar als ik dan langs die energie bedrijven fiets denk ik ook zoiets van dit helpt weinig :(

Mensen veranderen niet als ze dat niet perse hoeven, voorzie de markt van andere producten die niet schadelijk zijn, dan komen we al een heel eind.
 
Haut