Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddojacht 08

Wat doe jij als je een paddo vind?

  • Kijken dan plukken

    Votes: 0 0,0%
  • Laten staan zoals het is

    Votes: 0 0,0%

  • Nombre total d'électeurs
    0

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Vanmiddag ga ik is even bij de schapen op de dijk kijken, want ik wil nu toch echt wel is een keertje kaalkopjes gaan vinden :)
 

Appel

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Sept 2008
Messages
34
Op deze regenachtige middag... (waar overigens vanalles tegen zit) kan ik de gedachte aan een grasveld met paddestoelen maar niet uit mijn hoofd krijgen.

Wie heeft er zin dit jaar samen op paddo jacht te gaan?

Ik heb zelf helemaal geen ervaring en zou het heel leuk vinden met iemand mee te gaan die al vaker op jacht is geweest en nieuwe kennis op te doen.

Of is er iemand anders die dit jaar voor het eerst wil gaan zoeken en zin heeft om een (mid)dag samen te zoeken, verhalen uit te wisselen of te picnicken en met of zonder succes de dag door te brengen?
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Appel a dit:
Op deze regenachtige middag... (waar overigens vanalles tegen zit) kan ik de gedachte aan een grasveld met paddestoelen maar niet uit mijn hoofd krijgen.

Wie heeft er zin dit jaar samen op paddo jacht te gaan?
Ik zou ook graag nog wat zoeken deze herfst, en met z'n tweeën is wel leuker dan alleen. :) Ik heb er een week geleden met iemand anders een stuk of 60 gevonden, helaas niet echt bij me in de buurt, want hier vind ik helemaal niks! Maar ze smaakten zeker naar meer. Dus het zou mij denk ik wel leuk lijken.

Foto van vorige week :)
SANY0175klein.jpg
 

Spores

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Sept 2008
Messages
158
glesse a dit:
Hoezo nu ze illegaal zijn? Het verbod zou pas weer na het zomerreces aan de orde komen en dat is nog niet gebeurd.

Teken dat de methode werkt....
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
vorige week heerlijk een middag in de Loonse en Drunense Duinen rondgestruind, een prachtig natuurgebied, en hele mooie paddestoelen gezien....

helaas niets wat leek op de kaalkopjes die ik nu een paar keer in de winkel gekocht heb.....

ik heb ook wat foto's gemaakt, zou ze hier toe kunnen voegen, maar heb nog niet ontdekt hoe ik dat moet doen....iemand die me even wil helpen ?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Kaalkopjes worden niet in de smartshop verkocht.

Kaalkopjes = psilocybe semilanceata
Paddo's = meestal psilocybe cubensis
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
dank voor de correctie, ik was in de veronderstelling dat het twee namen voor het zelfde product waren, blijkbaar niet dus, weer wat geleerd....

op het doosje wat ik kocht stond "stropharia cubensis"....
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^dat is inderdaad de p.cubensis...

http://en.wikipedia.org/wiki/Psilocybe_cubensis

Deze groeit niet in NL in de natuur. Heel soms kun je wel Psilocybe Cyanescens tegenkomen, maar dit is vaak neergezet door psychonauten. Het schijnt dat ze aan het oprukken zijn en het goed doen op houtsnippers. :)

De meest voorkomende psychoactieve paddestoel in NL blijft de p.semilanceata.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Ik heb laatst, een week of 2 geleden, samen met mystic gezocht.
Niets gevonden helaas.. wel heel veel amanita's gezien.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^waar heb je gezocht? bos? hei? weiland?
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
In het weiland :) eerste keer voor mij
Mystic had het al vaker geprobeerd maar nog geen succes gehad
In het eerste weiland waar we hebben gezocht stonden vrij veel kleine paddestoelen, maar geen kaalkopjes
In het tweede weiland bevonden zich veel verse koeienvlaaien en gestoord uitziende vliegen die deze bevolkten, maar helaas weer geen paddestoelen :p
Misschien was het iets te vroeg en moet ik het deze of volgende week nog maar eens proberen?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hopen dat het deze week niet gaat vriezen anders kun je het shaken.

Ze zijn al gespot sinds september, misschien was het net het verkeerde moment. Dag na koele nacht met regen is ideaal.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Forkbender a dit:
Hopen dat het deze week niet gaat vriezen anders kun je het shaken.

Betekent dat het einde van de kaalkopjes? Anders kunnen we het inderdaad nu echt shaken.... :( Het lijkt er namelijk op dat het nu buiten vriest.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Forkbender a dit:
Kaalkopjes worden niet in de smartshop verkocht.

Kaalkopjes = psilocybe semilanceata
Paddo's = meestal psilocybe cubensis
Er zijn wel smartshops die wildegeplukte Nederlandse kaalkopjes verkopen volgens mij! Of in elk geval, ik heb er jaren geleden wel van gehoord dat dat gebeurde. Oh, en cubensis is eigenlijk ook een kaalkopje, want psilocybe is gewoon Latijn voor 'kaalhoofdig' :smirk: Maar inderdaad, als iemand het over kaalkopjes heeft, dan wordt normaal p. semilanceata bedoeld.
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
helaas is het veelste koud!
zelfs mijn growkit wil niet meer groeien omdat het gewoon te koud is op me kamer als ik niet thuis ben :cry:
maar goed heb gelukkig genoeg gedroogd thuis liggen om de winter door te komen :D
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
mrvn a dit:
helaas is het veelste koud!
zelfs mijn growkit wil niet meer groeien omdat het gewoon te koud is op me kamer als ik niet thuis ben :cry:
maar goed heb gelukkig genoeg gedroogd thuis liggen om de winter door te komen :D

Ik zal deze week is even een nieuw kitje ophalen en de verwarming is even flink opschroeven :p
 
Haut