Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Onderzoek naar pijnappelklier bij mystieke ervaringen

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
heel wat dingen in de text komen me wel bekend voor...
en sommige dingen uit eigen ervaring
maar er staan ook veel theoriën in waar van ik nog niets wist
echt leipe shit
ik wist het wel :D
 
G

Guest

Invité
Serieus, fantastisch dat er iemand is die er onderzoek naar doet.
Denk ook maar wat geld storten, dit is echt belangrijke informatie!
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
hehe om zomaar geld te storten .. wil ik toch wel ff wachten :)
ik bedoel het is nog steeds een stukkie text..
 
G

Guest

Invité
WTF dude, is er eindelijk iemand die er echt tijd in gaat steken, is het nog maar een stukkie tekst? :(

Om het onderzoek te starten moet er wel eerst geld zijn natuurlijk...

Kijk ik snap wel wat je bedoeld, steek niet zomaar je geld in iets wat nog niet echt een vorm aan genomen heeft. En dat waardeer ik wel.
Maar heb voorlopig toch nog geen geld over :mrgreen:

Ik hoop echt serieus dat dit onderzoek goed van de grond weet te komen...
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Het liefst had ik zelf dit hele project gestart :lol:. Het lijkt me prachtig als je dit soort dingen kunt bestuderen voor je werk... Ik ben zeker een voorstander van meer onderzoek naar psychedelics en de neurologische activiteit die het met zich mee brengt.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
oh man space begrijp me niet verkeerd..
sommige dingen die erin staan hebben me echt aan het denken gezet..
vooral dat ene over mediteren en balans enzo..
het heeft me zelfs aangezet om met 2 andere vrienden .. een Project te gaan starten.
een wereld meditatie dag...
we moeten nog veel uitdenken enzo .. en er is nog niets gedaan.. alleen het idee is er
maar het lijkt me echt fantastisch als je over 10-15 jaar al een paar miljoen mensen hebben die het doen, gewoon een uurtje mediteren op dezelfde dag en tijd als het kan..
hoe meer mensen dit doen .. hoe beter het is denk ik nu ook
stel je voor dat je miljoenen en miljoenen mensen dit kan laten doen op dezelfde dag en tijd... dat moet gewoon verandering teweeg brengen , dat KAN echt NIET anders

we willen ons eerst beperken tot nederland.. dit is toch een best ruimdenkend land en vanuit hier willen we dan ons 'basis' leggen
... en het is niet iets wat nu meteen moet gebeuren .. zoals ik al zei 10-15 jaar
niemand begint groot met zulke dingen denk ik.. dus we beginnen bij het begin en dan zien we wel weer

wat vinden jullie van dit idee ??
 
G

Guest

Invité
Briljant :D

Ze hebben geloof 10 of 20.000 mensen tegelijk laten mediteren en de criminaliteit in Washington D.C. is die zomer met 25% gedaald...


(sorry, als ik het zo terug lees was m'n reactie ook wel een btje te...)
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Het werd hier ook al eens eerder gepost maar er wordt wel aan een soort stichting gewerkt: zie bv: http://forum.fok.nl/topic/934453/1/50#43144499

Zo'n gezamenlijke trip/meditatie moment klinkt heel goed! Misschien dat je het in een ander, meer algemeen, jasje moet gieten. Zoiets als stilte voor wereldvrede. Dat ieder op zijn eigen manier, in stilte, kan denken aan hetzelfde. Meditatie is toch nog niet genoeg ingeburgerd denk ik.
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Het werd hier ook al eens eerder gepost maar er wordt wel aan een soort stichting gewerkt: zie bv: http://forum.fok.nl/topic/934453/1/50#43144499

Zo'n gezamenlijke trip/meditatie moment klinkt heel goed! Misschien dat je het in een ander, meer algemeen, jasje moet gieten. Zoiets als stilte voor wereldvrede. Dat ieder op zijn eigen manier, in stilte, kan denken aan hetzelfde. Meditatie is toch nog niet genoeg ingeburgerd denk ik.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
dat klopt petfles..
maar daarom lijkt het me juist goed om meditatie meer aan de man te brengen..
we willen ook informatie op onze site geven over meditatie.. en hoe je zelf kunt leren mediteren... verschillende methodes enz enz

maar die link van je gaat meer over psychedelica...
en dat hier heeft niets mee te maken
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ja okay, ik snap je. Maar dat je psychedelica zo anders vindt dan mediteren begrijp ik niet helemaal.. Het heeft toch beide met een bepaalde,dezelfde, 'state of mind' te maken?
Dat je meditatie aan de man wil brengen is een mooi ideaal. Maar op elke straathoek kun je tegenwoordig cursussen volgen. Ik bedoel, het is wel aanwezig maar mensen kunnen gewoonweg niet stilzitten. het vereist dus een cultuuromslag. En dan kom je bv bij die Osho etc terecht die het verplicht wilden stellen op basischolen.
Wel weet ik toevallig dat meditatie gebruikt wordt bij therapie zoals tegen depressies. Dus het is opkomst. Maar goed, om gemiddeld nederland achter de tv vandaan te halen en te laten mediteren... Dat klinkt haast onmogelijk.. :?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
je begrijpt me verkeerd..
als ik psychedelica ga betrekken bij een Wereld meditatie dag .. dan wordt ik nooit serieus genomen.. ik KAN niet psychedelica zomaar hierbij gaan betrekken..
dat bedoel ik met dat heeft hier nu niets mee te maken
en het is ook niet persee dat we het aan de man willen brengen..
we willen gewoon zorgen dat mensen gaan mediteren op hetzelfde moment
en automatisch leren meer mensen meer over meditatie
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Beetje flauw, maar wat las ik vandaag in het nieuws :p :
De kerstboodschappen moeten op 22 december even wachten, want wereldwijd staan dan grotere belangen op het spel. De mensheid moet op de vrijdag voor kerst uit de kleren en luidkeels tot een orgasme komen. Dat alles voor het hoogste doel: Vrede op aarde.

De Amerikaanse vredesactivisten Donna Sheehan en Paul Reffell zien in het plan een manier op wereldwijde positieve energie vrij te maken, blijkt uit hun website globalorgasm.org. De oerkracht van een wereldwijd orgasme, waarbij alle gedachten op vrede moeten zijn gericht, zou veel beter werken dan een gelijktijdig gebed of meditatie.

De massale seksuele beleving hoeft overigens niet in het openbaar plaats te vinden. Iedereen mag op elk moment en op elke plaats op de dag van de zonnewende gemeenschap hebben. De vredesactivisten willen van het wereldwijde orgasme een jaarlijks hoogtepunt maken.
 
G

Guest

Invité
Ja hebt ook zoiets van fuckforforrest, mensen gaan dan voor publiek tegen betaling sex hebben en de hele opbrengst gaat naar doelen die zorgen voor behoud van bossen :mrgreen:

Goede actie en als je houd van sex en heel erg open bent lijkt dat me een fijne manier van fondsen werven :D
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
ik dacht ook meteen aan dat verhaal van washington

maar ik zit nog vast in de vraag:


die "andere wereld" die we soms voelen, zit die enkel in ons hoofd, worden er soms chemische stoffen aangemaakt die ons gewoon zo doen voelen,

of kunnen we door middel van drugs of speciaal denken/mediteren echt "een crack in reality" maken (zoals albert hoffman het kon zeggen)

als het in ons hoofd zit dan zal het ws een kick geven om met veel mensen te mediteren en kan dit een positieve invloed nalaten op ons leven, maar ik denk dat enkel als er ECHT een soort andere dimensie ofzo is, dat dan samen mediteren heel invloedrijk kan zijn...
stel je voor dat we dan een echte barst kunnen maken, die waar ook "normale" mensen kunnen in komen kijken...

het zou de wereld voor goed veranderen en george bush zou er zeker tegen zijn!


..het zou wel eens kunnen dat er echt iets anders is...hoe komt het anders dat verschillende mensen soortgelijke ervaringen voelen/meemaken...
is dit toeval...nee..
maar ik kan deze uitspraak meteen ontkrachten: als iemand een mes in m'n oog steekt zal ik AAAAAAAAa zeggen en pijn hebben, iemand anders zal bijna hetzelfde reageren (amerikanen zullen AUCH zeggen),
dus misschien als je twee # mensen dezelfde drug geeft, dan zien/voelen die automatisch iets soortgelijk... we weten allemaal hoe blauw of groen er uit ziet omdat we het geleerd hebben...
we noemen de andere wereld "de andere wereld" omdat die niet hetzelfde voelt als deze hier...

volgens mij is dit gewoon de fun aan psychedelica en die werelden,
het blijven zoeken, ik krijg er een kick van als ik erover nadenk,
als ik trip op lsd dan krijg ik telkens een IMMENS gevoel van genot als ik iemand vraag:

"zeg me eens iets dat ik niet kan begrijpen"

kunnen ze meestal zelfs niet op antwoorden, worden ze gek van, en als ze iets van wartaal uitspreken dan vind ik het zo tof

we gaan het nooit weten, hoe het allemaal in elkaar zit,
en een geluk, of we zouden er niet meer over praten,
we zouden gewoon zeggen; Google naar de manual !! ongezellig niet?
veel toffer om te zeggen: dit weekend komen we samen en we zoeken naar the meaning of life



:twisted:
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
hmm het gaat volgens mij niet echt om een "crack in reality" te maken maar een crack in onze manier van denken. De sjamanen zijn in staat om hun waarneming te veranderen om contact te hebben met de geestenwereld. zelfs in de quantummechanica bestaat iets als het waarnemerseffect. het waarnemerseffect bestaat erin dat de bedoeling om een waarneming te doen deze veroorzaakt. het is allemaal een kwestie van manier van denken. via meditatie of psychedelics kunnen we onze manier van denken veranderen.

we kijken dan nog steeds op de realiteit, maar het is niet de realiteit die we altijd voor ogen hebben gehad.

wat geeft ons het recht om te denken dat we al alles kunnen verklaren die rond ons gebeurt? dat is wel de mentaliteit aan het worden sinds de technoligische revolutie vorige eeuw. door de geschiedenis heen is er altijd de afwisseling geweest tussen ratio en spiritualiteit. nu zitten we in een periode van ratio.

WAT geeft ons eigenlijk een reden om te denken dat we het licht gezien hebben en nooit meer terugkeren naar een periode waar spiritualiteit belangrijk is?

volgens mij zullen OOIT de ratio en spiritualiteit elkaar ontmoeten. het onderzoek naar DMT bij bv bijna doodervaringen en uittredingen is een grote stap van de wetenschap naar het spirituele toe.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Meduzz a dit:
volgens mij zullen OOIT de ratio en spiritualiteit elkaar ontmoeten. het onderzoek naar DMT bij bv bijna doodervaringen en uittredingen is een grote stap van de wetenschap naar het spirituele toe.

dat idee heb ik ook..
maar dat kan ook komen omdat ik me er veel mee bezig houd..
en dat het lijkt alsof er vooruitgang naar het spirituele is..
maar het lijkt alsof de wereld van de psychedelica weer met een hernieuwde blik en interesse wordt geopend ... door de wetenschap
maar dat brengt natuurlijk voor en nadelen met zich mee
 
Haut