Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Nootmuskaat?!

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Over -low budget- gesproken de nootmuskaat doet me denken aan die bananenschillen die ik vroeger (lang geleden) in de oven legde om te drogen en daarna op te eten.

Ik kan me niet herinneren ooit wel eens enig possitief effect van die bananenschillen te hebben gehad, maar misschien kan ik het ooit nog eens proberen en verwerken in een lekkere milkshake of pannenkoek.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik heb altijd gehoord dat je ze dan moest roken, gelukkig nooit gedaan hoor. Kan me ergens vaag herinneren dat er wel een bepaalde stof in zat die enige werking zou hebben.

Het probleem was volgens mij dat je echt tientallen trossen bananen moest gebruiken voor effect.

Kan je beter een jointje halen in de shop, bananen zijn in de supermarkt tegen woordig een stuk duurder !
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Shroomlady a dit:
ik denk dat je wel gelijk hebt, het ligt aan je persoonlijkheid of je heel erg paranoide of agressief wordt.

.

Alexander Shulgin beschrijft in zn boek pihkal dat hij van TMA aggresief werd, en dat hij dat niet met andere psychedelica werd. mischien spreken somige psychedelica het deel van ons onderbewustzijn aan dat aggresief of paranoia is. paranoia en aggresie zit nou één keer in ieder van ons maar meestal komt het niet tot uiting.
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Bananenschillen doen niets, dat is een bekend voorbeeld van een mythe die nergens op berust. Nootmuskaat heeft wel effect, het lijkt alleen erg persoonlijk te zijn. Het grootste deel van de mensen merkt er niks van behalve negatieve effecten zoals een droge mond, maar een klein ander deel van de mensen heeft prachtige ervaringen met nootmuskaat. Moeilijk dus :)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
JJJ a dit:
Bananenschillen doen niets, dat is een bekend voorbeeld van een mythe die nergens op berust. Nootmuskaat heeft wel effect, het lijkt alleen erg persoonlijk te zijn. Het grootste deel van de mensen merkt er niks van behalve negatieve effecten zoals een droge mond, maar een klein ander deel van de mensen heeft prachtige ervaringen met nootmuskaat. Moeilijk dus :)

je hebt volkomen gelijk:)
ik wilde ooit met een vriend van me een jointje roken
maar de wiet was op :)
dus men pakt een aantal bananen haalt de streepjes eruit en drogen maar
geen effect...
wat nu te doen om gaar te worden
je weet het al je pakt koffiepoeder en rolt het in een joint
er is een effect ik en mun maat werden 15 minuten ontzettend actief
en daarna poef werden we ontzetten moe en lam
niet echt een aanrader en het smaakt heel vies en het stinkt maargoed :)
toen kwamen we bij de nootmuskaat aan
we hadden wel eens gehoord dat je er van kon hallucineren
we hadden 2 bolletjes de man gepakt gegrind en in een beker melk gegooit
ff in de magnetron opwarmen beetje honing derbij voor de smaak
en opdrinken maar :)
na een half uur ongeveer voelde we ons goed wazig en hebben we lichtelijk getript dit heeft zo een uurtje of 2 aangehouden en daarna keiharde koppijn !
maar toch best leuk :)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Maak even jullie krankzinnig grote avatars kleiner :(
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
safrol is die werkzaame stof , alleen is dat erg schadelijk voor je lever om puur te nemen en ja het werdt gebruikt om mdma mee te maken, ook mdma heeft een natuurlijke oorsprong. Overigens staat er in het boekje uit je bol dat nootmuskaat geen aanrader is en de mensen die dat geschreven hebben weet echt wel waar ze over praten.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
petfles a dit:
Ze maakten er ooit Mda van toch? In het begin kwamen ze zo tot mdma. Ik probeerde het eens een aantal keer. Ik heb soms onbedwinbare interesse :)
Mijn ervaringen zijn dat je vooral heel diep slaapt. Je weet dat het je beinvloedt maar je beseft het niet helemaal. Het werkt langzaam en lang.
Je kunt er olie uithalen toch? Dat is dan weer kankerverwekkend las ik, allemaal rotspul dus. Zuip je nog liever lam dan dat je aan de nootmuskaat gaat :twisted:

ja, MDMA werd zelfs ontdekt in nootmuskaatolie, maar die olie bevat heel wat andere stoffen die niet zo prettig zijn om binnen te hebben.
eigelijk zou je de MDMA eruit moeten kunnen concentreren.
 
G

Guest

Invité
ProStoner a dit:
JJJ a dit:
Bananenschillen doen niets, dat is een bekend voorbeeld van een mythe die nergens op berust. Nootmuskaat heeft wel effect, het lijkt alleen erg persoonlijk te zijn. Het grootste deel van de mensen merkt er niks van behalve negatieve effecten zoals een droge mond, maar een klein ander deel van de mensen heeft prachtige ervaringen met nootmuskaat. Moeilijk dus :)

je hebt volkomen gelijk:)
ik wilde ooit met een vriend van me een jointje roken
maar de wiet was op :)
dus men pakt een aantal bananen haalt de streepjes eruit en drogen maar
geen effect...


Je moet het ook verwerken op een of andere manier, anders werkt het idd niet.
Tis dus geen mythe, maar tis niet zomaar die sliertjes drogen en smoken, zo werkt het niet...

En als je toch high wilt worden, koop dan gewoon mdma ofzo... Nootmuskaat is echt niet de moeite waard ofzo... Wel grappig dat er nog wel steeds mensen het proberen en er hardstikke ziek van worden.
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
Je moet het ook verwerken op een of andere manier, anders werkt het idd niet.
Tis dus geen mythe, maar tis niet zomaar die sliertjes drogen en smoken, zo werkt het niet...

alles wat je rookt geeft je wel een licht gevoel in je hoofd. maar er is allang onderzocht dat je niet lijp kan worden van bananen. een van de oude drugsmythe's :lol:
 
G

Guest

Invité
Ben wel erg benieuwd of het nou echt werkt...

Well, there's been a lot of false information given about bannana peels lately,
so once and for all, here are The Definitive Instructions for Smoking Bannana
Peels:

The Definitive Instructions for Smoking Bannana Peels
by Me

Step 1-
Go to the grocery store and buy 10 pounds of bannanas. (You used to need 200
pounds, but the potency has gone up 20x in the last 30 years.)

Step 2-
Remove the skins from the fruit. Save the fruit for later- if you mix it with
orange juice and drink it will you're smoking, it'll make you trip real hard.

Step 3-
Dry the skins in the microwave. This won't affect the potency, as bannadine is
not microwave soluble.

Step 4-
The next two steps are a simple nonpolar-polar extraction of the bannadine.
This is necessary to get rid of the fungicide they put on the skins, which is a
type of strychnine.
Grind up the dried peels really well, and soak them in methylene chloride
(zippo lighter fluid makes a good substitute). Let soak for 2 days, and then
rinse well with ether. Discard the liquid and save the mush.

Step 5-
Take the mush from step 4 and soak it in ethyl alcohol for another 2 days.
Filter, and put the mush aside- you won't be smoking it.

Step 6-
Evaporate the alcohol. The resultant crystals are 150% pure bannadine. Put
these in your pipe, light up and enjoy! (Keep reading for the secret step 7!)

Secret Step 7-
Bannadine is normally only active when smoked; that's why eating bannanas won't
do anything. However, that mush left over from step 5 is pretty tasty, and
that's how I discovered that BANNADINE IS ORALLY ACTIVE IF POTENTIATED BY DRIED
PEANUT SKINS!!! Yes, its true. I looked up the structure, and it turns out
bannadine is really closely related to DMT- it has carbon atoms and everything!

Hope this helps! And all of you who say bannanas don't work can just shut up
From: [email protected] (David Van Assche)
Date: Tue, 7 Feb 1995 19:53:58 GMT
Newsgroups: alt.drugs
Subject: Re: banana peels

ANDERSON, LARRY S ([email protected]) wrote:
: okay... i've heard a little about smoking banana peels from different sources
: (the dead milkmen :) ) but what does it really do? how do you prepare the peels
: for ingestion? what is the usaual effective dosage? and which neurotransmitters
: in the brain are most effected? any info you are willing to share would be of
: great help. also, any info on growing herb. and processing it. please reply
: email, because i often don't have the time to look through all of these posts.
: thank you much...

Ok, Banana peels have a substance called Bananadine in them which is a
psychoactive tryptamine chemically related to LSD and DMT. I would say it
lies somewhere in between. Now, to extract the Bananadine one must scarpe
the chemical from the inside of the banana peels and then there are two
ways to freebase it. It is only active if you smoke it, although I`ve
heard of some people injecting it (Although this is dangerous because
banadine has strychnine in it, permenantly binding the bananadine to the
spine, where crystals may form if taken too often)
Anyway, to freebase, the best method is to mix 1/3 banandine with 2/3
baking soda (Bicarbonate) and then slowly mix in water and bring the
mixture to boiling temperature. You should be left with a rock like
substance which looks very much like crack (hence... the street name:
Banrack) This is then smoked through a crack pipe for best results... or
simply heat and inhale the fumes. The other way is to simply make a joint
with the bananadine and smoke it.... but this smoking it pure gives more
of a Peanut high effect, which is undesirable for some people.
Bananadine works by entering the blood stream and going to the brain
where it is converted to the neurotransmitter Bananodin, where it is
taken up by a group of receptors called the Bananyocine receptors.

The high is very very intense, and one can get addicted to it the first
time you take a hit, mostly because of the action of strychnine, which
inhibts the bananyocine receptors and causes chromosome damage, which can
eventually lead to a fluctuation in hormone levels causing men to grow
breasts...
I would recommend you to try it though cause its defenitly worth the high
it gives.... ohhh... and it also makes sex the most intense thing ever
experienced... orgasms are heightened to the extent that some people are
known to have gotten heart attacks...
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
en toch moet er iets met nootmuskaat zijn want terence mckenna vond het in zijn studie tijd helemaal geweldig, iets zecht me dat k het toch maar eens moet proberen.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Uit je bol over nootmuskaat :

24- Nootmuskaat

Als je echt zit te springen om een tripervaring en er is niets te krijgen, dan is er altijd nog nootmuskaat. Vooral mensen in de gevangenis willen dit middel nog wel eens proberen. Voor een milde trip, die een gevoel van zaligheid veroorzaakt, heb je een noot nodig. Je raspt deze en spoelt het poeder weg met melk of water.

Het duurt een tijd voor je het effect begint te voelen; minstens twee uur. Als je meer neemt, wordt de trip sterker en krijg je hallucinaties, maar die zijn in de regel niet zo prettig. En behalve misselijkheid na het innemen houd je er ook een behoorlijke kater aan over, maar daar heb je misschien geen last van als je je aan het advies over MAO-remmers houdt.


Neojoint over Nootmuskaat :

Getting High off of Nutmeg:

All you do is look in your pantry and look for a bottle of whole or ground nutmeg.
Then take a couple whole nutmegs or a couple teaspoons of ground nutmeg orally.
If you don't feel anything in an hour or so double what you took. You know it's working when you feel drunk and high.





Er zal toch wel iets van waar zijn ?
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Ik heb het ooit een aantal keer geprobeerd... Dacht dat ik er weinig van merkte maar het is sneaky spul. Pas weken later las ik in wat aantekeningen dat ik een aantal hele grote spinnen zag lopen op mijn muur. Ik dacht op dat moment dat ze echt waren maar de dag erop was ik blijkbaar weer vergeten.. Beetje vreemd, wat ben ik misschien verder nog vergeten.. :?
 
G

Guest

Invité
Ook een hele tijd terug gedaan.. vond het opzicht nog wel geinig als ik er nu over nadenk.. had een beetje een zweverig gevoel, heel minimale beeld vervorming, en stoned gevoel.. was ook een lekker zonnige dag wat het beeld van een drugssoort voor mij gevoel altijd wat positiever maakt.
Naderhand ben je wel echt brak enige wat ik nog wou was slapen...
Alleen de smaak is echt te goor en waarom trippen op nootmuskaat als er nog zoveel andere lekkernijen op de markt zijn
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Ik heb het 2 weken geleden gedaan en ben na anderhalf uur na in name van 1 vers gemalen noot de kroeg in gegaan, heb de hele avond staan springen en gek doen. voelde me echt vaag, leek me een beetje op mdma, in pihkal staat dat de (hoofd) stof in nootmuskaat door de lever omgezet word in mmda, een psychoactieve amfetamine. volgende dag een behoorlijk alcohol katerig gevoel, wat niet door alcohol kan komen want ik drink niet. heb het idee dat voor gemalen poeder niet werkt omdat dan de olien verdampt zijn.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Bannadine een hoax: http://en.wikipedia.org/wiki/Bananadine

Nootmuskaat is geen hoax, dat werkt, is al jaren bekend. Er staat een stuk over in het boek plants of the Gods van Shultes en Hoffman wat ik bezit.

Een maat van mij die in zijn minder goede jaren even heeft vastgezeten, heeft wel eens nootmuskaat gebruikt in de gevangenis. Drie noten vermalen, mixen met een liter chocomel en dan naar binnen. Volgens hem voelde alles drie dagen aan als pudding en hij was behoorlijk gedesorienteerd. Het is niet iets wat hij ooit wil herhalen.
 
G

Guest

Invité
HeartCore a dit:
Bannadine een hoax: http://en.wikipedia.org/wiki/Bananadine

Nootmuskaat is geen hoax, dat werkt, is al jaren bekend. Er staat een stuk over in het boek plants of the Gods van Shultes en Hoffman wat ik bezit.

Een maat van mij die in zijn minder goede jaren even heeft vastgezeten, heeft wel eens nootmuskaat gebruikt in de gevangenis. Drie noten vermalen, mixen met een liter chocomel en dan naar binnen. Volgens hem voelde alles drie dagen aan als pudding en hij was behoorlijk gedesorienteerd. Het is niet iets wat hij ooit wil herhalen.


Hehehe, ja ik had het toen ook ooit uit het anarchists cookbook en ookal had ik zoiets van het zal vast wel niet werken, heb ik het toch uitgeprobeerd (je bent 15 en hebt toch niets te doen :mrgreen:) maar omdat ik er toen niet in geloofde merkte ik er niets van. Ookal hoor ik wel van mensen die toch echt het idee hadden dat ze aant trippen waren na het roken van die draadjes...

Zo zie je maar, the human mind is a powerfull thing :)

(wel lekker makkelijk trippen als je jezelf dik voor de gek kan houden :mrgreen::thumbsup:)
 

spingerfitzengefühl

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Mai 2006
Messages
38
Ik heb vroeger ook al nootmuskaat gerookt en ook al eens gedronken met melk samen met een maat, ikzelf voelde me een beetje opgepept maar ik weet niet of dat effectief toe te schrijven is aan de nutmeg of gewoon psychosomatisch(ik flip al van mijn eigen :)!? Mijn toenmalige brother in crime voelde eerst niets alleen pijn aan zijn longen van het roken maar daarna zijn we wat gaan rondrijden en toen werd hij dus volledig opgefokt(te vergelijken met begin van serieuze dosis paddo voor je opstijgt)

In ieder geval kan je dat beter niet roken lijkt me, gewoon in warme melk met wat suiker en niet te gierig met de nootmuskaat.

CU
 
Haut