Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Nachtschade/Datura wie weet meer???

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Wie heeft er ervaring met trippen op de nachtschade planten? :?:
Hoe zit het met de zaden van deze doornappels die je kan bestellen of verkrijgen bij veel zaad handels zijn die ook geschikt voor het verkrijgen van de bekende werking. :?:
{de Psychedelische werking dus} :butthead:
 

Canis_Lupus

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Nov 2005
Messages
30
Ik heb enkele jaren geleden Brugmansia (valt onder de Nachtschade) geprobeerd, maar vond er niets aan. Als je van plan bent een dergelijke plant te gebruiken moet je voorzichtig zijn, is zeker geen recreationele drug!
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Na alles wat ik erover gelezen heb lijkt het me ook iets om niet zomaar ff te proberen maar het is zeker wel een interresant onderwerp om je mee bezig te houden. :D
Verder heb ik wel vernomen dat mensen die datura gerookt hebben wel vaak een positiever effect verkregen hebben dan de mensen die op andere orale wijze deze plant gebruikten. :toimonster:
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
bij datura merk je zelf niet dat je aan het trippen bent je kan met mensen uit je verleden praten die levensecht voor je staan en dan ook opeens weer weg zijn. een trip kan heel lang duren maar is ook erg gevaarlijk er zijn mensen aan dood gegaan. succes
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
En hoe zit het nou met die zaden??? :roll:
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
alles van de plant is even giftig en geen aanrader. korte ankdote: in duitsland heeft een jonge man onder invloed van datura zijn lul een tong afgesneden. Denk dus effe goed na voordat je hier aan gaat beginnen. Er zijn zelden positieve ervaringen( 1%)
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
why?whynot! a dit:
alles van de plant is even giftig en geen aanrader. korte ankdote: in duitsland heeft een jonge man onder invloed van datura zijn lul een tong afgesneden. Denk dus effe goed na voordat je hier aan gaat beginnen. Er zijn zelden positieve ervaringen( 1%)
Inderdaad, denk er gewoon niet aan! Het is geen goed idee. Mooie nick heb je trouwens why?whynot! :)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
we gebruiken bijna dagelijks nachtschade's. zoals aardappel en nog meer, dus niet elk deel van de plant is giftig. maar een trip van nachtschade lijkt me niet echt een aanrader.
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Er is ook nog een verhaal uit Frankrijk van een gast die onder invloed van datura z'n vrouw heeft gevild en van een flat wat gesprongen...

Ik vraag me dan toch af if die mensen zich bewust zijn dat het gevaarlijk spul is en het dan toch een keer willen proberen of dat ze het gewoon op een feestje aangesmeerd krijgen van een vriend ofzo. Ik bedoel, je doet toch wel een klein beetje research voordat je iets in je mond propt? :?:
 

why?whynot!

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Fev 2006
Messages
32
Het is inderdaad waar dat er meer planten zijn die vallen onder de groep nachtschade maar van datura is bekend dat alle delen psycho actief zijn (boek: Plants of the Gods).
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
op elke site word ook sterk afgeraden de datura zaden te consumeren lijkt mij een gevaarlijk goedje ik zou toch iets anders zoeken als ik jou was
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
Ik ben ook maar gewoon nieuwsgierig.
 

dekozn

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Oct 2004
Messages
28
De zaden van de datura hebben een psychoactieve werking als je er mee wil experimenteren begin je best met het kauwen van een 10tal zaden. Een veiligere mannier is het roken van de zaden.

Als je met de plant zelf wil beginnen moet je eerst en vooral opzoeken welke soort datura je hebt. Er bestaan namelijk meerdere Datura's zoals de inoxia, discolor, ferox enz die sterk verschillen qua aantal actieve stoffen. De veiligste mannier is wederom het roken van de bladen. Dit is ook een tamelijk goede manier om de sterkte van de plant te bepalen. Elke plant kan sterk verschillen zelfs al zijn het bv 2 datura innoxia's.
 

Arafat

Glandeuse pinéale
Inscrit
9 Déc 2005
Messages
112
Voor het roken, moet je gewoon de bladeren drogen, kruimelen en in pijpje doen :?:
 

dekozn

Neurotransmetteur
Inscrit
13 Oct 2004
Messages
28
Je kan ze ook tot een joint rollen met eventueel tabak en canabis bij of andere kruiden
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
en als je het rookt zijn de effecten dan vergelijkbaar als bij het eten? is het minder gevaarlijk om het te roken? wat doet het precies met je als je het rookt? (weet het 3 vragen in een keer is overdreven maar ik ben nieuwschierig geworden)
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
ik zag net Juul deelder bij Jensen. en hij vertelde dat hij nachtschade een keer gedaan had.

Thee van getrokken en vervolgens een trip van dagen lang en het scheen niet echt een pretje geweest te zijn ;)
 
G

Guest

Invité
Wat is precies de overeenkomst tussen Doornappel en nachtschade? Zelfde werkzame stof? zelfde intensiteit?
Worden in mijn omgeving namelijk veel in 1 adem genoemd
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik sluit me aan bij de eerdere waarschuwingen.....Datura/nachtshades zijn niet echt om mee te spelen. Zelf ben ik er jaren terug ook nieuwsgierig naar geweest maar het lezen van vele tripreports heeft mij doen besluiten mijn nieuwsgierigheid hierna op te schorten.

Het is oncontroleerbaar, gevaarlijk, veel te lang (2+ dagen trippen!) en daarnaast kom je in een realiteit terecht die voor jou op dat moment volkomen echt lijkt.

Ik houd het wel bij een onsje verse cubensis ;)

HC
 
Haut