Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Max Daniel zet aan tot illegale praktijken?

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Een, al weer wat ouder gesprek met Max Daniel ( http://pauwenwitteman.vara.nl/Archief-d ... &tx_ttnews[tt_news]=6478&tx_ttnews[backPid]=111&cHash=503fe2543f ), de Nederlandse Hennep Tsaar. Je zou hem ook de moderne inquisiteur van minder belangrijke zaken kunnen noemen....

Wat mij opviel in dit gesprek, is dat Pauw op een gegeven moment de vraag neer legt over waarom je in growshops wel zaken als verlichting mag kopen, maar het niet mag gebruiken. Max Daniel antwoord daarop: "Je mag het wel gebruiken, dat is ons gedoogbeleid."

Ten eerste is dit een aperte leugen, het gedoogbeleid spreekt over dat er in principe geen strafvervolging plaatsvind wanneer men niet meer dan vijf planten kweekt. Echter geldt dit alleen wanneer men de planten vrijwillig afstaat. Het mag nog steeds niet, dat is de essentie (en het tenenkrommende) aan het gedoodbeleid. Los van het aantal planten, laten de richtlijnen van de politie inzake invallen mbt Hennepteelt ook geen twijfel bestaan over het feit dat wanneer gebruik wordt gemaakt van kunstverlichting, de kweek al snel als professioneel wordt beschouwd.

Ja, zelfs wanneer je maar twee planten hebt staan.

Het lijkt erop dat Max Daniel niet alleen niet weet waarover hij het heeft, hij zet zelfs aan tot crimineel gedrag want wanneer je wordt gepakt met vijf planten en je hebt een goed uitgewerkte kweekkast, omdat je nou eenmaal handig bent, je maar zo uit je huis geflikkerd kan worden en strafrechtelijk vervolgd. Om eerder genoemde reden en, omdat je toevallig nog een paar lege potten van je vorige oogst had staan die je nog niet had schoon gemaakt.
 

Quark13

Glandeuse pinéale
Inscrit
25 Sept 2009
Messages
138
Bedankt voor de info.. Wat een eng antihennepfilmpje. Ik had graag meer assertief weerwoord gehoord van de interviewers.

Die man van de volksgezondheid wekt mijn irritatie nog meer op dan max daniel.
Met zijn uitspraak: 'Als je ziet hoe voorzichtig we zijn met medicijnen, die drugs zijn veel gevaarlijker'

Bezwijken aan legale medicijnen is een zeer veel voorkomende doodsoorzaak in Nederland. Aan hennep is voor zover bekend nog nooit iemand overleden.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Wie hier kan er zeggen dat 'ie 1 kilo aan wiet van zijn buiten plantjes haalt?
Klinkt een beetje overdreven, ik ken mensen die van buitenplanten 40 tot 80 gram halen(wellicht ook wel meer hoor, maar lang geen kilo's).

Zorgwekkend filmpje verder...
 
Haut