Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Lucide dromen; vragen stellen?

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
De laatste tijd droom ik op zijn tijd heel intens, en lucide...

Ik dacht ik stel ze een vraag in mijn droom, zo probeerde ik een aantal keer lui de vraag te stellen wat voor getal ze kwijt wilden. Geen tot mager resultaat, ik kreeg steentjes in verschillende kleuren te zien, of ongeinteresseerde antwoorden.

Zijn er mensen hier die meer uit dit soort dromen weten te halen? Wat zijn goeie vragen of acties? Of geloven jullie dat droomfiguren bv slechts beperkte improvisatie kennen?
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
Uhm misschien heb je je antwoord gekregen, alleen weet je het niet.
Ik droom vrij heftig en duister en super cryptisch en vaak zie ik dat die cryptische dingen weer als deja-vu in het echte leven naar voren komen.

Tja wat moet je met de personages doen in je dromen? nou komen ze bekend voor? vraag dan naar ingijpende gebeurtenissen.
Daag ze uit, zou ik zeggen. :wink:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Er bestaan erg veel soorten theorieen over het onderwerp dromen. Een ding wat ik wel heb geleerd, is dat dromen heel persoonlijk en symbolisch je antwoord kunnen geven. Als je geinterreseerd bent, neem dan even een kijkje op mijn website: http://www.anarchoinfinito.nl Hier vind je allerlei psychologische, spirituele, paranormale informatie. Waaronder ook informatie over lucide dromen. Als je behoefte hebt om hier met anderen over te praten, mijn msn is: [email protected]
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ik heb een aantal keren vragen gesteld aan personen in mijn lucide dromen. De antwoorden sloegen bij mij totaal nergens op, maar waren wel grappig :lol: (vraag aan man op straat: "wat is de zin van het leven?", man wijst naar zijn kruis en zegt "DIT is de zin van het leven") :? Maar je kunt best zinnige gesprekken met droomfiguren voeren volgens mij. Het idee vind ik ook geweldig mooi, van man tot man een gesprek voeren met iemand die tegelijk in je hersens bedacht wordt...

Jammer dat ik de laatste tijd weinig lucide dromen heb, want het is heerlijk :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Als je oninteressante vragen stelt, dan moet je niet vreemd opkijken dat mensen niet geinteresseerd zijn.
 

Mchl

Neurotransmetteur
Inscrit
7 Déc 2007
Messages
36
Hoe krijgen jullie lucide dromen? Gebruik je bepaalde technieken of lukt het gewoon?

Ik heb zelf een tijdje geprobeerd lucide dromen te krijgen door middel van technieken (ik was een boek over lucide dromen aan het lezen), maar kreeg weinig resultaat.
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
ik gebruik technieken in combinatie met psycho-actieve stoffen ;)
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Die psychoactive stoffen ben je absoluut niet nodig, maar met veel oefenen zal het je op den duur wel lukken. En dat oefenen is iets wat je gewoon elke avond als je gaat slapen, weer moet blijven doen. Zelf oefen ik elke avond lichaamsuitredingen en lucide dromen, niet dat ik daar elke dag succes mee heb, maar regelmatig slaag ik er in, om een van deze beide ervaringen mee te kunnen maken.
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
nee ok psycho-actieve stoffen zijn niet perse ervoor nodig, maar als je nieuw bent met lucide dromen en je al een berg oefeningen gedaan en ze werken niet of je hebt de tijd ervoor niet want tijd is geld en je bent arm en je wilt dan toch wat bereiken, probeer het dan met wat psycho-actieve hulp 8)
 
Haut