Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

[level 5 tripverslag] Naar de bron en terug

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Tripverslag 8 januari 2008

Ingrediënten:
- ritueel en meditatie
- 3 gram Syrische wijnruit (Syrian Rue / Peganum Harmala)
- 30 gram verse Mexicaanse paddestoelen (Stropharia Cubensis)

Omstandigheden: alleen (geen sitter), thuis.

Ik heb mijn best gedaan zo goed mogelijk in woorden te vatten wat ik heb meegemaakt, maar jullie snappen hopelijk dat het niet meer dan een benadering is.

Ik vraag me af wat er was gebeurd als er een sitter bij was geweest. Of ik dan in een ambulance afgevoerd zou zijn. Want ik heb het idee dat mijn lichaam het zeer zwaar te voorduren heeft gehad, hoewel ik me achteraf hartstikke gezond voel.

Don't try this at home. Dit is geen kinderspel.

Voorbereiding
Ik ben vanochtend om acht uur opgestaan. Ik heb één boterham met jam gegeten en een kopje zwarte thee gedronken. Om half één eet ik een boterham met jonge kaas en drink een kopje witte thee. Nooit eerder heb ik vantevoren gevast. Het is interessant. Elke keer dat ik aan eten denk denk ik eraan dat vandaag een speciale dag is. Mijn laatste zoveel trips werden nogal spontaan ondernomen, zonder al teveel voorbereiding. De trip van vanavond is gepland. Ik ben er al enkele dagen bewust mee bezig.

Ik had de hele ochtend lichtelijk honger. Normaal ontbijt ik met twee of drie boterhammen en eet ik minstens elke drie uur een soortgelijke hoeveelheid. Nu heb ik na de tweede boterham deze dag, die van half één, geen last meer van een hongerig gevoel.

Ik heb mijn kamer gestofzuigd en netjes gemaakt. Alles voelt nu schoon en voorbereid. Toen ik zin had om muziek te luisteren heb ik in plaats van hiphop rustige muziek met zinnige teksten opgezet: Elly & Rickert. Ik heb een goed telefoongesprek gevoerd met een goede vriend. Nu ben ik de boodschappen aan het voorbereiden, ik moet zorgen dat ik makkelijk eten in huis heb voor tijdens de coming down, wanneer ik, ook als ik niet gevast heb, ontzettend honger heb. Ik kom erachter dat gistprodukten niet aan te raden zijn in combinatie met MAOI. Oeps... vanmiddag bij die ene boterham nog biergistpillen geslikt. Die slik ik normaal drie keer daags. Zal het vanavond maar overslaan.

Vier uur. Ik drink een kopje groene thee en lees wat op het psychonautenforum. Zojuist ben ik naar de supermarkt geweest. Ik was zo ontzettend kalm. Op een brugje heb ik staan genieten van het uitzicht. Meeuwen die trots op de top van de gevels van grachtenpanden stonden. De zwanen die statig door het water gleden. Een halfgezonken bootje. De prachtige lucht en de mooie koepel van de Marekerk. Ik liet het allemaal op me inwerken. De pracht en de tijdloosheid, het moment.

Twintig over vijf. Ik heb zojuist een heerlijke pastamaaltijd bereid. Helaas mag ik er nog niet van snoepen. Maar hij staat alvast klaar, voor na m'n trip!

Buiten is het nog licht, de dagen worden kennelijk weer langer; het was me nog niet opgevallen. Ik wacht nog even voor ik met het bereiden van de paddestoelenthee begin en de Syrische wijnruit ga afwegen. Ik kijk een aflevering van Ruri no Shima en laat de winkels ondertussen sluiten en de schemering invallen. Straks, als het buiten enigszins rustig is ga ik verder met mijn ritueel.

Tien voor zeven. Ik heb drie gram Syrische wijnruit tussen mijn kaken vermaalt en pas na twee minuten doorgeslikt. De fijngesneden paddestoelen staan te borrelen op het vuur. Mijn slaapbank is uitgeklapt, de verlichting gedimd. Er licht een doek klaar voor na het douchen. Het is stil in huis. Ik ben er klaar voor.

Twee over zeven. Het paddenstoelenbrouwsel is ingeschonken en staat met een zakje citroengrasthee op smaak te komen. De met liefde bereidde toverdrank is bijna klaar voor inname...

De trip
Ik zit op mijn bed en drink de thee. Daarna lepel ik nog wat van de paddestoelstukjes op, maar verder dan de helft kom ik niet. Het is niet echt lekker en mijn maag vind het wel welletjes. Ik ga even liggen. Ik voel me zwaar worden. Ik ruik m'n zweet. Ik wil schoon zijn voordat ik verder ga. Ik ga naar de douche. Alle geluiden die ik hoor gaan gepaard met een elektronisch aandoend gezoem. Ik kom de douche haast niet meer uit. Terwijl ik onder de straal warm water sta zeg ik tegen mezelf dat als ik me nu laat gaan ik de komende uren onder die waterstraal sta. Ik moet terug naar m'n kamer, op m'n zachte bed liggen.

Dat lukt. Ik droog me af en strompel terug naar m'n kamer. Ik voel me niet lekker, ik moet liggen. Gelukkig heb ik mijn kamer vantevoren in gereedheid gebracht. De verlichting is gedimd. Ik kruip onder de dekens en stop oordopjes in m'n oren om de geluiden van buiten buiten te sluiten.

Een tijdje neem ik met interesse waar wat er in mijn hoofd gebeurd. Ik beleef dat het neuronenbombardement of hoe heet dat, iets met overstimulering van receptoren in de hersenen, begint. Ik voel en hoor het in mijn hoofd. Ik weet niet of ik er de hele tijd bewust bij blijf terwijl het opbouwt. Op een gegeven moment realiseer ik me in ieder geval dat er kei- en keihard op m'n hersens of m'n psyche of weet ik 't ingebeukt wordt. Er is dat scherpe geluid, dat tegelijkertijd voelbaar is en een sensatie is. Het is als een cirkelzaag die de lagen van mijn persoonlijkheid één voor één openzaagt, als een sloophamer die me openbreekt.

Het is alsof duizend kinderen tegelijk aan me trekken en zeggen: "Kom, kom, speel met me!" Ik heb m'n hoofd opengezet en nu stroomt alles naar binnen. De hele wereld, het hele universum. Dit is met geen mogelijkheid meer te stoppen.

Alles is hier. Er is lust, vrouwen die naar me lonken en zeggen: "Hee, je bent hier toch om lol te maken?" Ik ben me bewust van m'n lichaam, dat zich heel duidelijk gereed maakt voor het uitleven van passie en lust. Ik wil hier niet in meegaan. Ik ga er tegenin en de vrouwen veranderen in demonen, het zijn slechts energieën.

Ik ga verder. Er gaan duizend emoties door me heen. Ik voel verdriet, ellende. Verschillende malen voel ik een buitenaardse entiteit die met me communiceert, die het verhaal van zijn universum en alles daarin m'n hoofd in pompt in een ontzettend hoog tempo. Ik denk: "Dit is niet normaal. Dit doet een gezond mens zichzelf niet aan."

Ik wil rust, gewoon rust, maar er is geen rust. Er is een oneindige hoeveelheid informatie die aan me trekt, die me uit elkaar trekt. Ik denk, waar wil ik heen, ik moet me ergens op richten, ik moet een doel hebben. Mijn lichaam is totaal uitgeput. Ik wil rust. Er is steeds dat besef: je moet kiezen, kies wat je wilt doen, wie je wilt zijn, je kunt niet NIET kiezen. Er is geen ontkomen aan. Ik word gek.

Wie ik dacht dat ik was, het blijkt allemaal zo willekeurig. Ik brabbel: er is een wereld, er is een plaats die Leiden heet, ik heb een lichaam en bevind me op [mijn adres]. Daar lig ik op een bed. Ik noem allerlei dingen op die mijn leven mijn leven maken. Ik klamp me eraan vast, maar het zijn zulke dunne draden, ze bieden nauwelijks houvast.

Ik verlies mezelf. Het lukt me niet meer alle informatie waar ik uit besta bij elkaar te houden. Alles brokkelt af, ik verdwijn, ga ten onder in de zee aan informatie. Ik moet focussen. Ik moet een doel hebben. Ik moet iemand zijn. O god, er is zóveel, dit is zó overweldigend. O god, laat dit stoppen, ik heb m'n lesje geleerd, mij is duidelijk mijn plaats gewezen. Hou op, STÓÓÓP!!!

Ik wil m'n bewustzijn verliezen, maar dat is geen optie. Er is geen ontsnapping mogelijk. Ik smeek: laat het ophouden! Laat alles zwart worden en laat me morgen wakker worden in de wereld die ik ken. Ik herinner me eraan dat ik mezelf drugs heb toegediend, dat ik vol moet houden, dat het vanzelf overgaat. Mijn lichaam heeft het gigantisch te verduren, is totaal uitgeput. Soms denk ik 'ik moet eten', en dan open ik mijn ogen maar mijn kamer is mijn kamer niet meer, alles is energie en het is onmogelijk op te staan en de keuken te bereiken, mocht die nog bestaan.

Ik heb echt het gevoel dat het helemaal fout gaat met m'n lichaam. Een hele tijd prevel ik 'rust, rust, rust, rust'. Ik blijf dat woord herhalen. Dat is voor m'n geestelijke rust. Vervolgens krijg ik allerlei signalen, beelden van ambulances, doctoren, alarm: je lichaam heeft hulp nodig. O god, laat het ophouden. Ik blijf vechten. Eerst dacht ik dat ik gewoon even goed moest gaan liggen, uitrusten, maar nu snap ik dat ik nu alles vanuit mijn geest bestuur. Het maakt niet uit of mijn lichaam op een zacht bed ligt onder een deken in een kamer die warm genoeg is. Ik hou mijn lichaam in stand met mijn geest, met mijn wilskracht.

Een hele tijd zeg ik achter elkaar 'ik heb een gezond lichaam, ik adem'. Dit blijf ik maar herhalen, mijn mantra.
Ik heb een gezond lichaam, ik adem.
Ik heb een gezond lichaam, ik adem.
Ik heb een gezond lichaam, ik adem.
Ik heb het idee dat dit m'n lichaam heeft gered.
Ik voel dat ik adem, heel diep en rustig. Maar mijn lichaam voelt alsof alle rust in de wereld niet genoeg is, het is zo totaal uitgeput. Constant bevestigen dat ik een gezond lichaam heb dat ademt, dat dat lichaam op een bed licht op een adres... er is ook een tijd dat ik de hele tijd maar mijn adres prevel. Dat ik zeg: ik woon op dit adres, in deze stad, die in de buurt ligt van die stad, in een wereld waar het 2008 is, dit is een jaartelling die gebaseerd is op de geboorte van een persoon die we Jezus Christus noemen... en ik zie dat deze hele wereld bestaat uit alle aan elkaar gewoven informatie. Wat is 2008? Wat is tijd? Wat is locatie? Het zijn allemaal systemen die onze wereld, ons hele universum in stand houden. Alle rituelen, religies, systemen... deze hele kluwen van informatie houdt ons universum bijeen.

En zo bleef ik me door deze hel heenvechten. Soms herinner ik me eraan dat ik drugs heb gebruikt en dat het slechts een kwestie van tijd is voor alles weer 'normaal' wordt. Maar meer en meer dringt tot me door dat er geen weg terug is, dat ik de aarde en het mij bekende universum ben ontstegen. Als het me niet lukt te focussen, een doel te vinden, iets om te doen, dan blijf ik voor eeuwig in deze chaos hangen. Ben ik toch geworden waar mensen me voor waarschuwden: iemand die geflipt is op paddestoelen. Helemaal de weg kwijt is geraakt, nooit meer terug kwam uit z'n trip. Maar dat boeit niet, want die hele wereld bestaat niet, bestond alleen maar omdat ik ervoor koos dat ze bestond. Ik heb die wereld geschapen. De illusie is nu opgelost, dus het is okee. Men gaat mij niet vinden op m'n kamer, a total nutcase. Men gaat niet huilen en rouwen om mij, ik doe anderen geen pijn hiermee, want die wereld is niet... echt. Het was mijn creatie.

Op een gegeven moment realiseer ik me dat ik helemaal rustig ben. Ik heb geen lichaam meer. Er is geen wereld meer. Ik ben een zee van energie. Ik ben overal en nergens. Er is geen plaats, tijd of ruimte. Er is geen positief of negatief meer. Alles is in balans. Hoewel, alles... er is niets. En niets is alles dat er is.
Nee, wacht... er is... bewustzijn. Ik ben me bewust van mijn 'bestaan', wat dat dan ook inhoudt. En ik voel. Een eeuwige vrede. Ik ben de schepper van alles, de alfa en omega, het begin en het einde. Ik ben oersoep. Ik ben creativiteit. Ik ben scheppingskracht. Ik ben, wat ze noemen, 'god'.

Ergens vind ik het eng. Denk ik: als ik alles ben en niets hoef, moet ik hier dan maar gewoon een beetje energie zitten te zijn, voor eeuwig en altijd? Er is niets buiten mij, er is geen tijd, er zijn geen impulsen van buitenaf die je tot aktie aanzetten... en dan zie ik dat de wereld van het relatieve zo gek nog niet is. Ik denk na over die wereld. En ik kom erachter dat ik hem opnieuw kan scheppen. Ik begin te spreken. Allerlei dingen op te noemen. Ik raak enthousiast en begin te scheppen. Begin alles te bedenken en omschrijven. Begin concepten te definiëren. Wat is een lichaam? Wat is een oogopslag? Wat is genegenheid?

Ik kan de energie vormen. Het komt in beweging. En shit, dit is allemaal zó lastig te beschrijven in woorden. Ergens was ik god, maar er was altijd nog de herinnering aan de persoon die ik op aarde ben. Daar kwam ik volgens mij nooit 100% los van.

Maar goed, wat volgde was dat ik eerst mijn lichaam herschiep. Armen, benen, longen, iets wat we voeding noemen en wat dan het lichaam in stand houdt. Ik sprak: er is tijd, er is ruimte. Ik creëerde letterlijk door te spreken. Ik snap het Bijbelboek Genesis nu. God sprak en het was er. Ik schepte mijn hand en zag hem ontstaan vanuit de energie.

Ik herschiep de hele wereld. Ik herschiep mijn kamer en zag die langzaam maar zeker terugkomen. Ik herschiep zwaartekracht, ik herschiep vast materiaal waar je met je lichaam niet doorheen kan. Ik begreep dat ik de mensen in mijn leven ook schiep. In plaats van alles zelf te zijn creëerde ik personen waarmee ik dan interactie kon hebben. Ik dacht: dit is bizar, de mensen waar ik tegen praat zijn dan gewoon mij. Maar dat was toch niet zo, want ik besefte me dat als ik ging communiceren met zo'n stukje mij, dat er dan magie was... een stukje mezelf leren kennen, wat niet kon als ik niet die ander had gecreëerd.

Uiteindelijk had ik m'n hele wereld opnieuw gecreëerd. Ik lag weer in m'n bed in m'n kamer. Ik stond op, deed m'n badjas aan die als een deken van energie was. Ik zette mijn voeten op de vloer, onwennig. Stampte, voelde dat het vaste materie was. Ik verwonderde me, verwonderde me eindeloos over de wereld die ik gecreëerd had. Ik had de muren weer op z'n plaats gezet en de deur. Ik ging naar de wc. Alles was er weer. Het was middernacht, vijf uur na inname. Ik was viereneenhalf uur volledig weggeweest.

En ergens in dat proces van god zijn wist ik het. Ik besefte wat de zin van alles is, vond het antwoord op de vraag die de mensheid zich altijd zal blijven stellen. De essentie van alles is: creëren en je verwonderen over de wereld die je creëert. Je eindeloos verwonderen. Zucht...

Iemand die e.e.a. weet van het bovennatuurlijke, die zich heeft verdiept in allerlei religies en filosofieën, zal denk ik niet vreemd opkijken van mijn ervaring dat alles uit één voortkomt, dat we allemaal onderdeel zijn van hetzelfde grote geheel. Ik moet sterk denken aan het boek 'Een ongewoon gesprek met god' van Neale Donald Walsch. Daarin wordt heel duidelijk gezegd dat 'god' zich heeft opgesplitst in ontelbare kleinere deeltjes, om zo zichzelf te kunnen ervaren. Deze 'theorie' kom je niet alleen tegen in dat boek, maar in vele religies en stromingen.

En ik denk dat ik het nu oneindig veel beter snap dan voorheen. Ik heb het... ervaren. En ik zit me hier nog steeds te verwonderen. En ik voel me zo nietig en klein, en vraag me af waarom het mij gegeven werd zoiets groots mee te maken, het te doorgronden en er geestelijk en lichamelijk onbeschadigd uit terug te komen. Tijdens het eerste deel van de trip voelde ik me zó dwaas en zó terecht gewezen. Ik die dacht dat ie alles wel aankon, dat ie de geheimen van het universum wel even zou ontrafelen, ik werd totaal overweldigd. En toch, kennelijk, is het me gegund. Mocht ik ongestraft een kijkje nemen in de keuken van het universum.

Ik ben verwonderd dat ik hier weer ben. Diep geraakt. Dit was een ontzettend bijzondere ervaring.

Enkele aantekeningen
Op Erowid Psilocybin Mushroom Vault wordt onder High Dose Effects het volgende gemeld:
One of the most interesting effects is the feeling of awakening for the first time ever from a previous state of sleep, of liberation from what is now seen as a life-long state of bondage. Paradoxically, it is this new awareness which feels normal and natural and the previous fog which is seen to have been unreal all along. The bemushroomed seeker is convinced that, once gained, this awareness is impossible to lose, but inexplicably by the next day it is just a memory.
Heel erg waar. Gelukkig blijft er wel een stukje bewustwording hangen en doet men nieuwe inzichten op als men de herinnering analyseert. Het opschrijven van mijn ervaring heeft me geholpen e.e.a. op een rijtje te zetten.

Mijn ervaring is denk ik niet uniek, in de zin dat er vele psychonauten zijn die soortgelijke dingen hebben beschreven. Het is dan ook geenszins mijn bedoeling het voor te doen komen alsof ik hier iets nieuws heb ontdekt.

Ik ga voorlopig maar eens rustig aan doen wat psychedelica betreft. Het hele universum je hoofd in laten stromen is nogal... hoe zal ik het zeggen, heftig? Och, woorden zijn soms zo nietszeggend ;)

Ik zal me voorlopig bezig houden met mildere manieren om het bovennatuurlijke te ervaren en te blijven beseffen dat we onze wereld zelf scheppen. Ik ben onlangs begonnen met een dagelijkse meditatiesessie en ervaar dit als een bruikbaar iets voor het ontwikkelen van het bewustzijn.

Namasté,

lol*fan
 

Stighar

Neurotransmetteur
Inscrit
5 Jan 2007
Messages
78
Een prachtig tripreport! Dit moet een geweldige ervaring zijn geweest!
Ik heb zelf de drie gesprekken met God ook gelezen, van Neale D. Walsch. Ze hebben me enorm aan het denken gezet, en vaak citeert een stemmetje in mijn achterhoofd nog stukjes uit de boeken.

Just another you ;)
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
mooi verhaal :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
:D

Wat is trippen eigenlijk vet, hè?
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
:shock: Geweldig report zeg! Het doet me zo erg denken aan m'n laatste trip op paddestoelen. Het eerste stuk werd ik ook heel hard geconfronteerd met mezelf en m'n intenties. Daarna heb ik ook een dergelijke ervaring als jou meegemaakt. Een kijkje in het universum, het geheel. Nu is het voor mij ook slechts weer een herinnering waar nog wel een stukje bewustwording van is blijven hangen zoals je beschrijft.
De theorien en inzichten zijn nu een stuk werkelijker geworden omdat je het zelf hebt ervaren. Ik vroeg me ook constant af waarom ik? Wat heb ik gedaan om deze eer te mogen ontvangen?
Overweldigende ervaring die je compleet leegzuigen qua energie, al had ik een lichtere bodyload denk ik. Nadien heb ik ook het idee om een tijdje wat rustiger aan te doen, volgens mij past het anders ook niet meer in m'n hoofd ;)

Bedankt voor het delen! Zeer goed geschreven
:D
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik krijg er rillingen van ;) Super mooi verslag :)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Dat er niet eens iemand begint over het feit dat Maoi's niet zouden werken in combinatie met psilo's. Niet dat het waar is, want uit ervaring heb ik geleerd dat mushies met Maoi zeer heftig kan zijn, en ik denk dat je dat wel met me eens bent :P

Mooi trip-report!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
VerusDeus a dit:
Dat er niet eens iemand begint over het feit dat Maoi's niet zouden werken in combinatie met psilo's. Niet dat het waar is, want uit ervaring heb ik geleerd dat mushies met Maoi zeer heftig kan zijn, en ik denk dat je dat wel met me eens bent :P

Mooi trip-report!

Ik ben het er ook mee eens. Mijn verklaring is dat MAO-i's zelf ook psychoactief zijn en dat dit wordt versterkt door de paddo's. Maar daar heb ik geen bewijs voor, noch is er in het topic over dat onderwerp iets tegeningebracht. We wachten af...
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Wow, ben blij dat het is overgekomen! Toen ik het na het schrijven nalas had ik nog zoiets van "het geeft nog maar zo weinig weer van de hele ervaring!" Bedankt voor jullie reacties.

Het was de eerste keer dat ik paddo's in combinatie met Syrian Rue gebruikte. Ik zat te denken: misschien was de ervaring lichamelijk minder zwaar geweest als ik de dosering rue wat lager had gehouden. ******* had het over 3 gram voor het 1,5 tot 2 keer zo sterk maken van een portie paddestoelen en het verlengen van de trip met 1 tot 3 uur, en dat meer dan 3 gram enkel resulteert in meer fysiek ongemak. Dus heb ik 3 gram gebruikt.

Mijn ervaring is wel dat dosering ook niet alles zegt. Als ******* gelijk heeft was mijn dosis gelijk aan 1,5 tot 2 porties (30 tot 60 gram verse) paddestoelen. Ik heb eerder egodeath meegemaakt op 1 portie, dat was een geplande trip waarbij ik een dag vantevoren al ontzettend rustig was. Een andere keer heb ik twee porties verse paddo's genuttigd en bereikte ik geen egodeath, hoewel ik wel een hele paranormale / spirituele ervaring had.

Mijn idee tot nu toe is dat hoe intenser de trip, hoe verder ik kom in het traject bewustzijn--onderbewustzijn--collectief onderbewustzijn van de planeet--collectief onderbewustzijn van het universum--bron van alles. Intensiteit van de trip wordt beïnvloed door:
- dosering
- gebruik van MAOI
- gepland trippen, zorgen dat ik vooraf al helemaal rustig word

De wijze van inname--vers, gedroogd, thee, soep--lijkt geen invloed te hebben. Hoewel ik wel heb gelezen over het fijnstampen van gedroogde paddestoelen en het dan in een zure vloeistof (citroen- en/of limoensap) oplossen en het in één keer achteroverslaan. Het zou dan én stukken sneller gaan werken én de trip vele malen intenser maken. Ik heb dit één keer geprobeerd, maar de stukjes gedroogde paddestoel waren niet fijn genoeg en werden als verse paddestoelstukjes in het citroensap, wat trouwens niet vers was maar uit zo'n plastic flesje kwam. Het geheel smaakte naar kots en de trip was niet merkbaar intenser en begon ook niet sneller.

Nog iets over de trip waar bovenstaand verslag over gaat. Ik was er op een gegeven moment in de trip echt van overtuigd dat m'n leven nooit meer hetzelfde zou zijn nu ik wist hoe e.e.a. achter de schermen werkte. Ik snapte dat ik zelf mijn leven schepte en dat ik met een enkele gedachte bijvoorbeeld geld in mijn leven aan kon trekken (iets waar ik momenteel mee aan het experimenteren ben, de zgn. Law of Attraction). Gewoon een kwestie van de juiste verbindingen leggen in die oneindige hoeveelheid informatie waar ik toegang toe had. Ik kon me niet voorstellen dat, nu ik dit wist, ik hier ooit weer van afgesloten kon worden. Maar ik verkeerde op een bewustzijnsniveau dat ik weer zou verlaten wanneer de drugs uitgewerkt waren.

Toch voel ik me nu bevestigd in de dingen waar ik over heb gelezen, alleen kost het vanuit ons dagelijks bewustzijnsniveau veel meer moeite om e.e.a. te bewerkstelligen. Het duurt allemaal veel langer. De sleutel is hier een ander bewustzijnsniveau te bereiken door meditatie en op dat niveau vervolgens visualisatie toepassen. En herhaling en geduld.

Nja, dat was even een gedachte die door m'n hoofd ging. Ik heb nog wel meer van die specifieke gedachtes aan die trip overgehouden, misschien dat ik er binnenkort nog één uitwerk.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik heb inderdaad ook weleens het idee dat omdat ik achter de schermen geweest ben bepaalde questies makkelijker zijn op te lossen. Bijvoorbeeld als er ruzie is bij mij thuis dan kan ik heel rustig beredeneren wat het probleem precies is, en vervolgens de oplossing geven.

Ook kan ik dankzij de mushies mij goed in anderen verplaatsen, van perspectief wisselen, wat veel mensen juist absoluut niet lijken te kunnen(of niet willen:P).

En over de Maoi: bijv. Syrische wijnruit is op zichzelf al actief, het schijnt zelfs dat het in hoge dosissen als hallucinogeen kan worden beschouwd. Ik heb Syrische wijnruit ook wel eens in vorm van een theetje genomen, en dan is het net een soort van niet-visueel psychedelicum. Wel die rare gedachtengang, en een mild lichamelijke high, die mij beiden deden denken aan bijv. paddo's.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Ja heel herkenbaar dat verslag.
Over de Mao-remmers zijn ook al meerdere discussie geweest. Ik heb wel eens gezegd dat het goed mogelijk zou zijn dat als oraal dmt door Mao wordt afgebroken dat structuuranalogen zoals psilocyne ook vertraagd worden afgebroken. Aangezien deze stoffen ook verwant aan serotonine en dopamine zouden Mao-i deze levels kunnen verhogen waardoor ook een psychedelisch effect optreedt. Ik heb nog geen Mao-remmers gebruikt aangezien dieetregels streng zijn maar merk toch vaak op dat de meeste mensen syrisch wijnruit gebruiken terwijl mijn voorkeur eerder naar de caapi zou uitgaan omdat ik vaak heb gelezen dat deze minder misselijkheid veroorzaakt en de tetrahydroharmine schijnt een extra psychedelisch effect te geven.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Ik heb enkel in het begin even last van misselijkheid gehad, maar niet erger dan wanneer ik enkel paddestoelen op heb.

Wat MAOI vs. paddo's betreft: ik heb eens gezien dat er hier een grote discussie aan de gang was met GOD over het wel of niet werken van MAOI icm paddo's. Ik heb me er niet mee bezig gehouden, was op zoek naar een manier om een paddotrip te intensiferen en de inname van Syrische wijnruit bleek een veelgebruikte methode.

Ik heb nog twee gram over, wellicht dat ik dat over een tijdje eens inneem om te kijken wat het effect is.
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Syrische wijnruit .....

Bied perspectief voor als ik dit jaar naar syrie ga (ginne gein) 8)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik heb nog twee gram over, wellicht dat ik dat over een tijdje eens inneem om te kijken wat het effect is.
Het nadeel van de combinatie paddo's en wijnruit is met name dat je je strikt aan het tyramine-arme dieet moet houden, terwijl dat met paddo's alleen niet nodig is. De combinatie lijkt me dan ook alleen zinnig als de paddo's schaars zijn.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
CaduceusMercurius a dit:
Ik heb nog twee gram over, wellicht dat ik dat over een tijdje eens inneem om te kijken wat het effect is.
Het nadeel van de combinatie paddo's en wijnruit is met name dat je je strikt aan het tyramine-arme dieet moet houden, terwijl dat met paddo's alleen niet nodig is. De combinatie lijkt me dan ook alleen zinnig als de paddo's schaars zijn.
Hè? Ik vond het financiëel gezien ook wel zinnig. Een portie paddo's en een paar gram Syrian is toch een stuk goedkoper dan drie porties paddo's. Of begrijp ik je nou verkeerd?
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Nog een aanvulling:

Ik sta anders in het leven na deze trip. Ik verwonder me veel meer over de schoonheid van allerlei kleine dingen. Ik geniet veel meer van andere mensen. Volgens mij zijn er meer mensen die dat ervaren hebben, zoals HeartCore na zijn levensveranderende trip, waarvan het verslag en de wijsheid in de posts die volgden grote indruk op mij hebben gemaakt.

Ik las later nog eens een anekdote van hem, dat hij met de auto wat zwartekousenkerkmensen passeerde en hoewel dat hele cultuurtje hem ontzettend tegenstond en hij in eerste instantie iets als hekel/haat op voelde komen bedacht hij zich dat die mensen ook een deel van het geheel waren, en dus een deel van hem, en hij ze enkel liefde hoefde te tonen. Dus hij lachte naar ze en kreeg een vriendelijke blik terug, wat duizend keer bevredigender was dan het koesteren van negatieve gevoelens geweest zou zijn.

Ik hoop dat ik het een beetje goed onthouden heb en nu geen verhalen verdraai :P maar in ieder geval herken ik dit nu. Ik bedacht me trouwens dat ik juist een tijdje terug het onderwerp compassie, medeleven, op mijn persoonlijke ontwikkelingsagenda had gezet. En toen kwam deze trip, die op dat gebied wel iets heeft veranderd in me.

Ik merk de laatste dagen ook steeds een kriebelend gevoel ergens op m'n borst. Ik heb dat voorheen weleens gevoeld als ik erg blij en begaan met het leven was. Gisteren bedacht ik me dat het weleens een chakra zou kunnen zijn, ik weet daar nog niet zoveel van maar heb er weleens iets over gelezen, waaronder ook dat geestverruimende middelen je chakras tijdelijk verder openzetten. Dus ik opzoeken welke chakra op die plek zit waar ik dat gevoel heb, en wat denk je: het hartchakra, waar men liefde, compassie en empathie mee verbindt! Wow.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
O ja, wat ik ook nog wilde zeggen: vannacht, in mijn slaap, had ik ineens weer de ervaring één met alles te zijn. Ik had het idee dat ik weer 'daar' was, waar ik in mijn trip ook was. Even vond ik het eng, toen dacht ik, maak je niet druk, de wereld komt vanzelf weer terug, en genoot ik er van. En de ervaring hield aardig lang aan.

Het gekke is ook dat ik normaal áltijd één keer wakker word 's nachts om naar de wc te gaan. Vannacht heb ik aan één stuk door geslapen.

Het was heel anders dan een droom, maar ook anders dan een trip, hoewel het daar wel dichtbij zat. Hmmm, bewustzijnstoestanden... zó interessant!
 
G

Guest

Invité
hou ons op de hoogte :D erg interessant om te lezen allemaal. Veel herkenbare dingen ook.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Aight, ja, helaas zijn die dingen ondertussen ook weer afgenomen. Ik heb niet meer constant heel sterk dat gevoel van verwondering over alles, hoewel ik nog steeds wel meer stilsta bij alle schoonheid die ik om me heen zie dan voorheen. Misschien maar goed ook dat het wat afgenomen is, want ik kon niet eens even naar de supermarkt lopen zonder verschillende keren stil te blijven staan om te genieten van iets moois, en dan zei ik in gedachten tegen alle mensen die me passeerden: "Hee! Waar zijn jullie allemaal zo haastig naar op weg? Zien jullie dan al die schoonheid niet?!" :D

Ook was ik zó in het moment dat het er even niet van kwam aan bepaalde doelen te werken (ik heb geen werk, geen verplichtingen... ik schrijf een boek). Het kostte me nog aardig wat moeite daar weer op te gaan focussen. 'k Ben in de dagen na deze trip veel bezig geweest met denken en het lezen van dingen gerelateerd aan psychonautisme en filosofische vragen als '(hoe) kunnen we de werkelijkheid die we ervaren beïnvloeden'.

Anyway, heb er verder niet zoveel meer over te zeggen. Als iemand nog ergens op wil reageren, graag, dan heb ik vast ook wel weer wat te zeggen :)

Vrede!
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Forkbender a dit:
VerusDeus a dit:
Dat er niet eens iemand begint over het feit dat Maoi's niet zouden werken in combinatie met psilo's. Niet dat het waar is, want uit ervaring heb ik geleerd dat mushies met Maoi zeer heftig kan zijn, en ik denk dat je dat wel met me eens bent :P

Mooi trip-report!

Ik ben het er ook mee eens. Mijn verklaring is dat MAO-i's zelf ook psychoactief zijn en dat dit wordt versterkt door de paddo's. Maar daar heb ik geen bewijs voor, noch is er in het topic over dat onderwerp iets tegeningebracht. We wachten af...

Ik heb wel degelijk gemerkt dat MOAI's de psilo werking aansterken, doen verlengen en zelfs bij inname naderhand het effect in milde mate kunnen terugbrengen! Maar is het maar net hoe gevoellig je bent als waarnemer.

Ik had vorige week nog een portie gedroogde hawaaise genomen zonder MAOI's op Zondag. Volgende ochtend op m'n werk 100 gram chocolade gegeten (wat ik zelden eet) en 3 bakjes koffie. Was wat duf nog. Weinig koolydraten/vitamines in m'n systeem eveneens.

Een kwartier daarna voelde ik vlagen en ben op de WC gaan zitten, me gefocussed met gesloten ogen en was in staat m'n verbeelding te versterken. Eigenlijk een milde nawerking. Als ik achter m'n PC zat merkte ik alleen wat onlogisch denken. Hoewel ogen van collega's ook wat meer informatie prijs gaven. ;) Maar in het onderbewustzijn speelde de werking van psilo nog af.
 
Haut