Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Kaalkopjes zoeken

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Misschien ga ik dit weekend of volgend weekend eens op de Hoge Veluwe kijken of daar wat moois groeit.

Iemand zin om ook te gaan? Ik heb vervoer :p

8)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
als je een immense omweg voor me wil maken ga k mee ^_^

er is een soort die erop lijkt maar vlakker hoedje en een donker vlekje boven op t hoedje, weet iemand welke dit is?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Kwarkfanaat a dit:
Misschien ga ik dit weekend of volgend weekend eens op de Hoge Veluwe kijken of daar wat moois groeit.

Iemand zin om ook te gaan? Ik heb vervoer :p

8)

Interesting....misschien wel, hoe ver uit de buurt van Ede/Veenendaal ga je zoeken?
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Nog geen idee eigenlijk; ik kom vanuit Duiven met de auto.. misschien is 't wat om ergens af te spreken in de buurt van Arnhem bijvoorbeeld. Lijkt me wel leuk in ieder geval. ;)
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Duiven is 20 minuten rijden voor me dus das geen probleem. Ik hou even een slag om de arm voor aankomend weekend.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
HeartCore a dit:
Duiven is 20 minuten rijden voor me dus das geen probleem. Ik hou even een slag om de arm voor aankomend weekend.

Ideaal :) ; ik kreeg net wel te horen dat het waarschijnlijk volgend weekend wordt, gezien aankomend weekend ik zaterdag moet werken en zondag met de band moet oefenen. Ik hou volgend weekend iig voor zover mogelijk vrij.

:roll: :lol:
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
forest a dit:
er is een soort die erop lijkt maar vlakker hoedje en een donker vlekje boven op t hoedje, weet iemand welke dit is?

Ik weet niet welke het is, maar ik heb die vaker gezien dan het kaalkopje zelf. Meestal in het wortelgebied van de eik.

Gisteren voor het eerst 3 kaalkopjes gevonden, waarvan 1 die al redelijk groot was gegroeid. Langs een voetbalveldje op een stuk die op het zuiden ligt. Maar ze zijn best zeldzame verschijningen (zijn er zoveel psychonauten in dit land?).

September was te droog, daarom groeien ze nu pas. Eind augustus (ook vrij vochtig paddestoelenweer) heb ik kilometers berm afgezocht, maar geen puntig kaalkopje gezien. (mijn fiets was gejat, dus heb ik veel langs de weg gelopen toen)

De kans schijnt het grootst te zijn er te vinden in de buurt van grazend vee (koemest) en op zure zandgrond, dus sla de uiterwaarden maar over en zoek het hogerop. Heide is inderdaad zure grond, door het veen en weinig kalk. Verteerde eikenbladeren zorgen ook voor verzuring.

Als de paddestoel onder eiken groeit of op hout, dan is het hoogstwaarschijnlijk de look-alike waar forest het over heeft. Of die giftig is, weet ik niet. Zou ik eens op moeten zoeken in de gids (die ik hier niet bij de hand heb).
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
er is een soort die erop lijkt maar vlakker hoedje en een donker vlekje boven op t hoedje, weet iemand welke dit is?

dat zijn ook kaalkopjes maar waarvan het hoedje al wat is opengegroeid denk ik. Ze groeien alleszins in bosjes met de kaalkopjes dus ik neem niet aan dat het mycellum van 2 soorten door elkaar verweven zit.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
kwarkie :D aangezien ik wel dicht in de buurt woon van de veluwe enzo en dit hiero ook bekend terrein is voor jouw ... wil ik me wel inschrijven voor een ritje naar de veluwe :) en daar wat stoeltjes te zoeken
kheb me vandaag rotgezocht in de weilanden tussen de koeien en schapen schijt
kheb alleen andere paddestoelen gevonden
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
ProStoner a dit:
kwarkie :D aangezien ik wel dicht in de buurt woon van de veluwe enzo en dit hiero ook bekend terrein is voor jouw ... wil ik me wel inschrijven voor een ritje naar de veluwe :) en daar wat stoeltjes te zoeken
kheb me vandaag rotgezocht in de weilanden tussen de koeien en schapen schijt
kheb alleen andere paddestoelen gevonden

ProStoner, dat lijkt me nou een pronk plan! :lol:
Even een datum prikken met de club dan maar? :D

Btw.. post nummer 100 yey! =)
 

Tinnelinus

Matrice périnatale
Inscrit
19 Oct 2006
Messages
12
Yoo ,

is het nog niet te laat om te gaan zoeken ?
 

Tinnelinus

Matrice périnatale
Inscrit
19 Oct 2006
Messages
12
blijkbaar niet hehe , ik ben er gaan zoeken en heb in een koeien-wei paddestoelen gevonden die er goed op lijken.
Als ik op internet er fotos van zie ben ik er vrijwel zeker van dat het er zijn ,
maar je kunt nooit ECHT zeker zijn he :roll:

Ik had graag een foto gepost maar ik heb geen degelijk digitaal fototoestel haha :p but i'm working on it

yo
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
r0mke a dit:
Zijn er om deze tijd nog kaalkopjes te vinden?

Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk van wel. Zal wel niet zo lang meer duren; maar er groeien hier (in Eindhoven) momenteel nog genoeg paddestoelen. Of kaalkopjes daar ook nog bij zitten durf ik niet te zeggen.
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Oke dan zal binnen kort even zoeken
Ik hoorde van iemand dat je smorgens moet zoeken omdat het dan nog vochtig is.
En hij zij als de zon op de kaalkopjes schijnt dan verdwijnen ze weer.
Is dat waar?
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
nee dat is niet waar maar ik denk dat ze dan op hun best zijn wat psilocybine betreft. en ja, ze groeien nog maar in veel minder aantal. ik ben vandaag nog gaan rondkijken. je vindt er nu wel meer die zo al een beetje donker gekleurd zijn en er groeien er niet zoveel meer samen op 1 plek. ik vrees dat je snel zal moeten zijn maar ze zijn er nog :)
 
G

Guest

Invité
Meduzz a dit:
nee dat is niet waar maar ik denk dat ze dan op hun best zijn wat psilocybine betreft.

Ik geloof niet dat de hoeveelheid psilocybine sochtends en smiddags/savonds zal verschillen...
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Space-is-the-Place a dit:
Meduzz a dit:
nee dat is niet waar maar ik denk dat ze dan op hun best zijn wat psilocybine betreft.

Ik geloof niet dat de hoeveelheid psilocybine sochtends en smiddags/savonds zal verschillen...

ja ik weet ook niet waar ik dat opgepikt heb maar ik zou durven zeggen dat het een sjamanistisch geloof is dat alle planten op hun best zijn 's ochtends wat "geneeskracht" betreft al ben ik dit niet zeker.

anyway, ik pluk ze zoveel mogelijk 's ochtends, je weet maar nooit he :wink:
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
hey meduz, ik heb een tuin vol paddestoelen staan,
eerst dacht ik WOOOOOOOOOOW maar ik vrees dat het allemaal inktzwammen zijn, lijken er op maar krullen vreemd omhoog na enkele dagen en worden wat zwart (zelfs als ze niet geplukt worden)

heb je al van de champis gegeten, waren het echte?
 
Haut