Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Jonge Europeanen steunen verbod harddrugs

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Jonge Europeanen steunen verbod harddrugs
Uitgegeven: 26 juni 2008 18:23
Laatst gewijzigd: 26 juni 2008 18:29

BRUSSEL - Bijna alle jonge Europeanen staan achter de wetten in Europese landen tegen harddrugs zoals heroïne, cocaïne en xtc. Wat softdrugs betreft, zijn de jongeren in de 27 staten van de Europese Unie toleranter.
Inertia Stock

Van de 12.000 ondervraagden in de EU steunt zo'n 95 procent het huidige beleid jegens harddrugs, blijkt uit een donderdag gepubliceerd Eurobarometer-onderzoek. Voor twee derde van de jongeren tussen 15 en 24 jaar mogen ook softdrugs illegaal blijven.

Ruim 30 procent pleit voor het toestaan van hasj. Sigaretten mogen van 18 procent van de ondervraagden worden verboden, alcohol van 9 procent.

Bron: nu.nl
Link: http://www.nu.nl/news/1630418/21/Jonge_ ... drugs.html
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Kijk, propaganda werkt!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Bijna alle jonge Europeanen staan achter de wetten in Europese landen tegen harddrugs zoals heroïne, cocaïne en xtc.
Als je geen onderscheid kunt maken tussen heroïne en xtc, zullen ook de uitkomsten van je onderzoek nergens op slaan. Ik kan me goed voorstellen dat 99% tegen heroïne is, een kleinere hoeveelheid tegen cocaine, en een nog kleinere hoeveelheid tegen MDMA.

Hier staat trouwens de Eurobarometer: http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/eb/eb66/eb66_highlights_en.pdf

De relevante pagina zie je hieronder. Ik kon verder niks vinden over 'hard drugs'.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Als ik mijn middelvinger opsteek naar het beeldscherm, en mijn rechteroog dichtknijp staat er: 'Jonge Europeanen steunen harddrugs'.
 
G

Guest

Invité
phalaris a dit:
Als ik mijn middelvinger opsteek naar het beeldscherm, en mijn rechteroog dichtknijp staat er: 'Jonge Europeanen steunen harddrugs'.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAA
Ok, die heeft een maand z'n plaats verdiend :mrgreen:
 

50-37-3

Neurotransmetteur
Inscrit
31 Jan 2007
Messages
22
Hier is het rapport: http://ec.europa.eu/public_opinion/flash/fl_233_en.pdf

De 'onderzoekers' maken wel onderscheid tussen heroine, cocaine en xtc. De cijfers laten alleen zien dat de meningen hierover hetzelfde zijn. Laat imho alleen maar zien dat de ondervraagden niet weten waar ze het over hebben.

Nog een leuke conclusie die ik tegen kwam:
The legalisation of drugs, however, was judged to be the least effective way of fighting drug problems in society: only 13% of interviewees selected this measure as one of the most effective measures.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Haut