Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

hortus in haren< groningen>

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
"In de Grote Kas is momenteel een groot aantal planten uit Peru te zien. Maak kennis met de voedselgewassen van de oude Inca-bevolking en met de medicinale planten die de sjamanen gebruikten om in trance te raken en met de goden te spreken. De planten uit dit deel van Zuid-Amerika hebben enorme invloed gehad op onze keuken en op onze genotmiddelen. "

in de tropische tuin in haren.. komt het zien!! :D
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ben wel benieuwd wat ze daar hebben staan :)

Ik was vorig weekend in de Hortus in Utrecht, daar hebben ze ook een hoekje met door (Noord-Amerikaanse) Indianen gebruikte planten, maar dan meer medicinaal en voedselgewijs. Ook een hoekje 'heksenplanten', maar daar stond niet zo veel behalve een enorme nachtschade, een wolfkers geloof ik. Ook hadden ze nog ergens enorme hennepstruiken staan, en ephedra.

Ik ben echt dol op botanische tuinen :) Je vindt er altijd speciale dingen. In Utrecht is de kas met tropische orchideeën ook erg aan te raden :shock: En het nagemaakte hoogveen met o.a. (vleesentende) zonnedauw en inheemse orchideeën. :)
 
Haut