Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Hoe nu verder, LSD, DMT of ??

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Inmiddels begin ik een klein beetje ervaring te krijgen. Na wat pilletjes XTC, roken van Super Haze en Orange Bud, en een paar keer paddo's en truffels heb ik het gevoel dat ik hier toch wat dieper in wil gaan.

Ik ben een gelegenheidsgebruiker, dwz zo af en toe voel ik de behoefte en heb ik er zin in, dus ik ben ook niet bekend met wat voor circuit dan ook...

Vandaar even een vraagje, wat zou een logisch vervolg zijn op paddo's en truffels ? Na wat ik zo op de diverse forums gelezen heb denk ik aan LSD of DMT. Als er iemand is die me hierin een beetje advies zou willen geven zou ik dat heel leuk vinden,

groeten, Ed.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het hangt er een beetje van af wat je wilt.

Wil je dieper duiken, neem dan eerst eens gewoon wat meer paddo's. Je bent ermee bekend, dus is er minder mentale tegenstribbeling.

Wil je iets anders proberen, dan kun je inderdaad LSD of DMT proberen, maar LSD duurt vet lang en kan best heftig zijn. Heb wel goede dingen gehoord over 2c-b, iets controleerbaarder en zeer visueel/sensueel.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Je zou je ook aan een ayahuasca ceremonie kunnen wagen. Ook DMT dus.
Maarja, dat is iets wat op korte termijn niet voor herhaling vatbaar is (vaak), maar natuurlijk zeker de moeite waard.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
maar LSD duurt vet lang en kan best heftig zijn.

Precies, als je voor LSD gaat zou ik de eerste keer echt goed rekening houden met hoe je jezelf voelt, want het versterkt je gevoel over alles in extreme mate. Ik vind het voornamelijk een middel dat meer psychologisch is, waardoor je ook veel over jezelf en anderen te weten komt.

Maar als ik je ervaringen hier lees, dan denk ik dat het niet meer zoveel uit maakt wat het volgende is dat je wilt gaan proberen. Sommige dingen zullen iets heftiger zijn of minder plezierig, terwijl andere dingen weer prettiger en plezierig zijn.

Zelf ben ik bijvoorbeeld niet iets minder onder de indruk van acid en vind de paddo interresanter, maar er zijn hier genoeg mensen die het omgekeerde vinden.
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Ik zou persoonlijk ook ayahuasca aanraden.
Eenmaal gedaan en de mooiste en meest betekenisvolle psychedelische ervaring die ik ooit had, al kan het natuurlijk toeval zijn of persoonlijk en is het ook nog eens lastig vergelijken met andere middelen (appels met peren een beetje misschien).
Of je dit in een cermoniele setting zou moeten doen is denk ik een persoonlijke kwestie.
Ik zelf hou niet zo van de bombarie die er vaak omheen zit gewikkeld, al zijn er ook ceremonies waarbij dit anders is/niet speelt.
Ik hoop binnenkort een dergelijke ceremonie bij te wonen.
Ook trip ik zelf eigenlijk het liefst alleen omdat ik zo dieper kom en ik het toch enigszins als een persoonlijke ervaring beschouw.
Mdma is natuurlijk een ander verhaal :) al ben ik ook van plan dit nog eens alleen te proberen.
Ik heb ayahuasca voor het eerst alleen in mijn eigen huis, zonder sitter oid gehad.
Mocht je het alleen willen doen, raad ik aan om rustig te beginnen (je kunt altijd bijnemen, maak een dosisje met wat reserve en drink eerst een deel).
Verder zou ik willen aanraden een extract (kristal van het actieve bestanddeel) te maken mocht je Peganum Harmala als MAOI willen gebruiken.
Ik vond het brouwseltje hiervan zonder overdrijven het smerigste dat ik ooit heb geproefd, de ayahuasca waar sommigen over zeuren vond ik er helemaal niets bij.
Het is me tot de dag van vandaag bijgebleven en als ik er sterk aan denk is dat genoeg om me te doen kokhalzen :).
Verder zou ik MET KLEM willen aanraden je volledig aan de (voedings)voorschriften met betrekking tot het gebruik ervan te houden. Ik heb het eens niet helemaal serieus genomen, denkend dat het wel mee viel en niet zo nauw keek. 5 uur lang je maag eruit kotsen is geen pretje :roll:
Caapi weet ik niets van.. ook nog eens proberen :) misschien wel een prima alternatief(?)
Wat je ook doet, ik ben benieuwd!
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het is me tot de dag van vandaag bijgebleven en als ik er sterk aan denk is dat genoeg om me te doen kokhalzen Smile.

Weet jij, dat ik door jou verhaal nog steeds niet aan de aya ben begonnen, puur omdat ik NU al bang ben voor de smaak van de peganum. Ik heb nu al een aantal maanden mimossa en peganum thuisliggen.... :D:D:D:D

Voor de mensen die mij niet kennen, ik ben een hele slechte eter. Het lijkt er op, dat ik een soort fobie heb voor nieuwe smaken :p Het is dat er wat tegenover staat, dus voor een tripje wil ik altijd wel mijn best doen. Maar nadat ik aan die peganum heb geroken slaan telkens de twijfels toe waardoor ik het steeds weer uitstel :D
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
LSD is een meer afgelijnde en analytische trip, abstract en psychologisch en het buigt je zintuigen sterker om en laat de filters eromheen verzwakken. Echter, laat het het je brein opvallend helder ten opzichte van paddo's.

Het ligt een beetje aan je karakter, het mooie van LSD is wel dat een lichte dosering vaak als relax, meegaand, consistent en doordenkend wordt ervaren. In meerdere mate een additie van een psychologisch/filosofisch model dan een diepere inkijk in het bewustzijn/brein zoals met paddo's. LSD kan wat 'drukkender' zijn en het voelt wat meer chemisch, maar dat is ook weer persoonlijk.

Ik vind ze evenwichtig aan elkaar heb dus ook geen voorkeur, beide hebben een uniek karakter die je een hoop goed kan doen.

Overigens heb ik altijd de behoefte aan 2 dagen vrij na LSD, het werkt vrij lang door, hoewel je na 8 uur er weer uit bent, kun je tot 48/72 uur na afloop nog voelen dat je je gedachten niet met teveel stress moet belasten. En dan is het na-gevoel erg fijn en kan ook nog eens lang aanhouden.

Overigens staat San Pedro/Peyote voor mij nog altijd bovenaan, maar zou daar mee wachten, het effect daarvan moet je leren herkennen en het materiaal leren consumeren. Dan is het net zo natuurlijk als paddo's, maar net zo universeel als LSD en Xtc achtig euforisch. En een droomachtige staat waarbij alles wel maar ook niet lijkt te bestaan.

2CB is hieruit gesynthetiseerd, stof heeft een zeer subtiele en zachte werking, als je dit kunt krijgen is het een aanrader. Mooie CEV's geeft het ook. En een erectie kan echt hard worden zonder dat je mannelijk lust komt bovendrijven, je blijft de vlinders in je buik voelen.

DMT kan ook nog, voordeel is dat je precies weet hoeveel je inneemt en je 100 procent garantie hebt dat het de stof bevat die je wilt nemen. En net als paddo's is het een tryptamine.

Ik zou zeggen een milde dosering LSD, 50-100 microgram. Maar op basis van alle afwegingen en andere opinies moet je het uiteraard zelf beslissen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Overigens heb ik altijd de behoefte aan 2 dagen vrij na LSD, het werkt vrij lang door, hoewel je na 8 uur er weer uit bent, kun je tot 48/72 uur na afloop nog voelen dat je je gedachten niet met teveel stress moet belasten. En dan is het na-gevoel erg fijn en kan ook nog eens lang aanhouden.

Dus niet net als mij, de volgende dag een iq test laten afnemen. Want het resultaat van die test komt namelijk dicht in de buurt van dat van een gorilla :p
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Ik waarschuw niet voor niets! :lol:

@ Brugs die link, everything in it's right place heeft me zojuist geinspireerd de dmt zometeen niet voorzichtig te hitten :p 8)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Gewoon helemaal naar achteren dat DMT gaspedaal, weggezogen is zorgeloos bevrijd.
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Ik zou ook voor DMT gaan, toen ik voor het eerst LSD gebruikte had ik al heel wat paddo trips erop zitten, ik denk dat ik die wel nodig had om een hoge dosis LSD trip aan te kunnen, moest ik niet echt goed weten wat er aan het gebeuren was zou ik de trip wss niet hebben aangekund.

Een half tripje zou je wel eens kunnen proberen, maar dan ga je er ook niet echt van trippen zoals het hoort, dan ga je eerder wat mellow zijn, alles als uiterst grappig aanzien enzo, maar dat is imo niet het nut van LSD.

Bij DMT ga je ook wel van de eerste keer hard gaan, als je er genoeg van rookt, als je te weinig rookt ga je ofwel milde visuele hallucinaties hebben, ofwel zelfs dat niet, en gewoon heel verdooft en relaxet zijn, als je er genoeg van binnen hebt ga je nog altijd dezelfde mind setting hebben als voor je begint te trippen, als je paddo's, LSD, cactus etc gebruikt veranderd je manier van denken, je weet dat je gaat trippen, bij DMT knal je ineens in die trip, maar je gedachten zijn nog steeds hetzelfde als voor je begon te trippen.

Je beseft 100 procent wat er met je aan het gebeuren is, met dezelfde mindsetting als ervoor, het gaat ook niet met je kop zeiken als LSD of paddos doen, als je er uit komt is je denkpatroon wel gewijzigd, maar op een andere manier, je kan dingen uit een ander perspectief bekijken, meestal heb je meer begrip voor sommige problemen als ervoor.

Het grote voordeel is ook dat het niet lang duurt, als de trip gedaan is kan je nog een twintigtal minuutjes na-effecten hebben, maar na een uur ben je al lang terug normaal, niets zou erop kunnen wijzen dat je net heel intens hebt getript! :p

DMT zou veruit de meest voor de hand liggende keuze moeten zijn, alhoewel LSD leuk is zou je om een hoge dosis aan te kunnen beter al redelijk wat trip ervaring nodig hebben, terwijl dit bij DMT helemaal niet noodzakelijk is.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^Dat is op zich wel mooi verwoord, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. DMT gaat zo snel en kan zo moeilijk geintegreerd worden, dat dieper gaan dan een paddotrip niet echt mogelijk wordt (in mijn ervaring). Bij ayahuasca heb je dat natuurlijk weer niet.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Als je boven de 6 gram gedroogd gaat kun je van psilo ook op het niveau komen van een soort van DMT dimensie als je je afzondert.

Met gesloten ogen ontstaat er dan ook een soort grote ballon ruimte om je heen met toch echt fonkelende en uitgebreide flikkerende patronen en zeer kosmische contouren met diepte erin, al zul je wel een heel klein puntje lichamelijk besef overhouden wat er met een DMT doorbraak juist niet meer is. Dat is ook het moment wanneer ik persoonlijk niet meer een onderscheid kan maken tussen realiteit en trip en nimmer weet dat ik het gerookt heb. IMO als je dat zonder eerdere entheogene ervaringen voor je kiesen krijgt zal de herinnering na afloop van een DMT trip veel minder helder zijn.

Eigenlijk vind ik gerookte DMT geen noodzaak, hoewel het voordeel deels is dat het zo kort duurt. Met paddo's verreist het toch echt overgave, kunde, planning en zelf kennis om op het diepste niveau te resideren urenlang. Maar DMT kristallen hebben me nooit stof tot nadenken opgeleverd, paddo's, cactus en acid daarentegen wel.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
DMT zou veruit de meest voor de hand liggende keuze moeten zijn, alhoewel LSD leuk is zou je om een hoge dosis aan te kunnen beter al redelijk wat trip ervaring nodig hebben, terwijl dit bij DMT helemaal niet noodzakelijk is.

Geen ervaring nodig voor een hoge dosis dmt? Ik heb een lange tijd zo gedacht totdat ik echt een nare ervaring had... Dmt is echt geen tripspeelgoed en dient een stuk "serieuzer te worden genomen" dan lsd. Sindsdien ben ik een stuk voorzichtiger geworden hoe toegankelijk dmt is :)

Dmt kan heel erg in het teken staan van de dood(gaat in mijn ogen veeeel dieper/serieuzer), waar bij lsd je meer in een cartoon beland...bij hoge doseringen
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Brugmansia a dit:
Maar DMT kristallen hebben me nooit stof tot nadenken opgeleverd, paddo's, cactus en acid daarentegen wel.

+1
Mij hebben ze ook nog geen stof tot nadenken verschaft.

Kan je daar eens wat dieper op ingaan Jeniger, wat is er gebeurd dan,
 

Bastiaan

Sale drogué·e
Inscrit
14 Sept 2007
Messages
888
Ik denk dat wat Jeniger bedoelt is there's more to dmt then meets the eye :p
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Ja zo ongeveer :D

Na tientallen geweldige trips te hebben gehad op dmt.... kwam er 1 ervaring die echt heel duister was.

Hele lelijke visuals, heel duister gevoel... en compleet geen controle meer over alles.... en ik voelde me blaas leeglopen(bummer :p ). In de volle overtuiging dat ik echt dood was... Ik heb een natuurlijk ego deaths meegemaakt, maar dit leek net een stap verder te gaan als ego death. Het voelde zo serieus realistisch.... meer een body death.Samen met de erg synthetische geur/smaak, en ook het idee van te gebruiken middelen voor het verkrijgen van dmt creeerde dit echt een nare trip.

Voorlopig geen dmt meer voor deze jongen :D
 

DaZeD

Alpiniste Kundalini
Inscrit
25 Août 2006
Messages
658
Yo! :p
Ik heb ooit eens hetzelfde meegemaakt op een hoge dosis paddo's, ik lag met m'n armen gekruist en met m'n handen op m'n schouders, zoals de Farao's begraven werden, ik deed dit echter automatisch.

Ik was er toen ook van overtuigd dat ik was gestorven, ik voelde een heel scherpe soort pijn (de pijn die je voelt als je gesneden wordt door een mes, of iets scherps) een heeeel intense "pijn", het voelde niet echt als pijnlijk aan, maar wel met dezelfde intensiteit van een snijwond ging dit gevoel steeds hoger van m'n voeten naar mijn geslachtsorganen, en tergelijkertijd ledigde ik dus ook gedeeltelijk m'n blaas. :oops: :?

Dit doen mensen over het algemeen ook soms als ze sterven in het echt.
Aangezien jij dit nu ook meegemaakt hebt denk ik dat je op dat moment waarschijnlijk niet eens zover van effectieve dood verwijderd bent.

Echt rottig als je aan het trippen bent natuurlijk, niet dat je daar op het moment zelf mee bezig bent, maar als je weer een beetje bij je positieven komt mag je alles al trippend proberen op te kuisen, echt niet leuk dus! :p

Terzake; ik ben een paar dagen terug ook flink geschrokken van de kracht die er schuilgaat vanuit DMT, het was echt overweldigend, en ik hoorde een heel luid gezoem in mijn hoofd en naarmate ik harder in de trip gezogen werd ging het gezoem steeds luider en luider.

Ik heb de raarste dingen gezien die ik ooit zag, zo zag ik toen ik mijn ogen open deed omdat mijn vriendin in de deuropening stond te zagen dat het stonk (DMT stinkt hé!) haar dubbel staan, onherkenbaar als een soort vibrerende mist vlek, en een plant in mijn kamer die ik alleen herkende aan de positie waar ze stond, zag eruit alsof ze van plastic blokjes was, en ook heeel anders van vorm, als een soort opgekrulde plastic blokjes slang.

Van de beelden die ik zag toen m'n ogen nog gesloten waren herinner ik mij helaas niets tastbaars meer, alleen dat het extreem raar was, en zo écht aanvoelde dat het bijna angstaanjagend was. :)
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Dit klinkt als een bizarre ervaring zoals ik die heb gehad met Salvia. Enerzijds beangstigend maar toch ook wel weer vermakelijk.

Ik zag de wereld, een rij huizen en auto's reden door straten geprojecteerd op een mouw van een jas die binnenste buiten zat en die ik goed aan het trekken was. Naarmate de mouw er verder uit kwam werd de straat langer en verschenen er meer huizen. Vervolgens werd het geheel groter en groter alsof het opgeblazen werd totdat er ergens een ritssluiting in het midden openging en als een soort bakkende popcorn kwamen daar weer nieuwe huizen uit.

Toen ik me om wilde draaien bleek dat ik een geheel was geworden met de straat en de huizen en sleepte ik van alles achter me aan....

Het was een korte ervaring, waarschijnlijk maar enkele minuten, maar het mooie is dat ik me heel veel nog heel levensecht kan herinneren.
 

Ed

Glandeuse pinéale
Inscrit
26 Août 2008
Messages
148
Maar om weer even terug te keren naar het onderwerp "Hoe nu verder"....

Iedereen uiteraard bedankt voor de uitgebreide en absoluut nuttige reacties, ik heb ze stuk voor stuk aandachtig gelezen en er heel veel uit kunnen halen.

Met deze informatie denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar 2CB. Ik las "een subtiele zachte werking en mooie visuals" en dat is precies wat mij aantrekt. Daarnaast de niet al te lange werking in combinatie met "een wonderschoon erotiserend effect" (zoals ik in een andere post heb gelezen) spreekt mij zeker aan.

Vervolgens denk ik, met de waarschuwingen in het achterhoofd, de DMT te willen beleven. Een korte heftige ervaring past wel bij mij.

Als laatste blijft toch ook LSD mij trekken. Voor mijn gevoel zou dit net als de truffels een veel meer psychische trip te beleven geven. Dit lijkt me erg mooi maar wel als je er ruim de tijd voor kunt nemen en inderdaad niet de volgende ochtend door de wekker wakker gewekt gaat worden. Misschien iets voor in een vakantie....

Samengevat, mijn voorkeur op dit moment : 2CB, DMT, LSD.
Dan nu de zoektocht maar eens gaan ondernemen......
 
Haut