Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Het roken van fruittabak

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ik heb vandaag een ruzie gehad met mijn vader over het roken van fruittabak. Hij vond dat ik afgleed, want vroeger rookte ik nooit. Nu smoke ik al bijna 5 jaar en rook ik soms een waterpijp. Ik kwam thuis met een pak fruittabak en mijn vader viel daarover.

Toch heb ik nog nooit een shaggie of sigaret in mijn leven gerookt. Ook heb ik niet veel moeite om een paar dagen niet te roken en ga ik daarna niet meer roken omdat het per se moet. Ik rook naar mijn gevoel vooral als ik er zin in heb. Daarnaast staat zelfs op de fruittabak die ik in nederland heb gehaald geen waarschuwing van "roken is dodelijk", "roken leidt tot verslaving", etc

Op trimbos staat helaas weinig (lees geen) informatie over fruittabak en andere sites zijn allemaal gewoon anti-'alles wat je kan roken'. Ik vroeg me af of andere mensen misschien wat artikelen of sites hadden die een objectieve blik op fruittabak hebben. Want het is wel mijn mening dat ik niet teveel wil roken als dat betekent dat ik er aan verslaafd kan worden. (Ik rook shag in mijn joints omdat dat beter rookt en lekkerder is, maar ik doe meer dan een maand met een pak shag)
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Ik zie geen issue in jouw rookpatroon hoor. In de zin van; volgens mij is fruittabak sowiezo een stuk minder schadelijk dan gewoon tabak. Maar dat is meer een wild guess uit eigen ervaring.

Mijn ouders hebben er ook problemen mee als ik rook.. maar fruittabak in m'n hookah hebben ze 0.0 problemen mee. Volgens mij lijkt het erger dan het is.

Succes iig ;)
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Mooi als je daaraan kan houden. Na een paar jaar jointjes ben ik toch aan nicotine verslaafd geraakt. Na een paar goede trips ben ik wel gestopt de hele dag te roken maar vooral als ik alcohol drink kan ik het toch niet laten om weer een sigaret op te steken. Soms steek ik een sigaret op en denk'wat vies' maar doe het dan toch.

voor mij is nicotine een nutteloze verslavende drug die extra in stand wordt gehouden door alcohol. misschien nu een goede trip ben ik in staat om met beidde definitief te stoppen (niet dat ik zoveel drink hoor maar wil liever geestveruiming om bewust te leven). Misschien zijn jointjes ook het probleem omdat ik gewoon niet van puur in een pijp roken houd. Maar dat heb ik in de afgelopen drie jaar ook gereduceerd van 5 naar 1 gram per week.
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
het probleem met tabak is dat het niet echt een direkt effect heeft op je geestestoestand, met wiet kun je nog zeggen "ik ga stoppen/minderen voor school/werk" maar tabak heeft daarop weinig invloed, daarom vind ik het veel moeilijker om mee te stoppen.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Ik verras mezelf want na 2-3 jaar blowen heb ik nog nooit de neiging gehad om nou eens een shaggie te roken. Enigszins verassend maar ik was/ben heel beducht op tabak verslaving en dat lijkt goed te werken.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Naar mijn mening is het roken van fruittabak niet verslavend, geestelijk enigzins wel, maar dat is zo nihil dat het niet te vergelijken is met een nicotineverslaving. Ik heb nog meer moeite met mn koffiegebruik dan het roken van fruittabak :p. Het zal natuurlijk niet gezond voor je zijn, maar daar maak ik me echt totaal geen zorgen over :roll:, zo ongezond voelt het niet...
 
Haut