Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Heroïne is een medicijn (in Dutch)

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
UTRECHT - Heroïne is formeel een medicijn in Nederland. Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft een heroïne bevattend geneesmiddel goedgekeurd voor de behandeling van slecht functionerende patiënten met een langdurige heroïneverslaving die niet met andere therapieën geholpen kunnen worden en onvoldoende baat hebben bij methadon alleen.

Het middel mag alleen voorgeschreven worden in speciaal door het ministerie van Volksgezondheid goedgekeurde klinieken. Dat heeft professor Jan van Ree vrijdag bekendgemaakt. Van Ree is voorzitter van de commissie CCBH die de heroïne-experimenten in Nederland begeleidt. In de praktijk komt het er op neer dat de heroïne die nu bij die experimenten wordt gebruikt, formeel als geneesmiddel is geregistreerd. Het heet Diacetylmorfine en is een poeder dat alleen onder toezicht mag worden geïnhaleerd of geïnjecteerd.

De registratiehouder is de firma Di-AcetylM BV die deze heroïneproducten nu ook al als enige mag leveren voor de heroïne-experimenten. De firma mag niet met de geregistreerde heroïne naar het buitenland. Dat heeft het ministerie van Volksgezondheid contractueel vastgelegd bij het ter beschikking stellen van de onderzoeksgegevens die voor de registratie nodig waren.

Op dit moment worden in Nederland 350 mensen behandeld met methadon en heroïne. In de loop van volgend jaar zal dat oplopen tot ongeveer 600 tot 700, omdat meer gemeenten meedoen aan het heroïne-experiment. Van Ree verwacht niet dat daarna een sterke toename zal ontstaan van het aantal te behandelen patiënten.

Ook de financiering van de heroïne zal volgens hem niet veranderen, het blijft een gesubsidieerd project van de overheid. De registratie maakt het wel mogelijk om de heroïneverstrekking voort te zetten zonder daar telkens een wetenschappelijk onderzoek aan te koppelen om aan de internationale verdragen te voldoen, zoals dat nu het geval is. Wel moet de opiumwet op een aantal punten worden aangepast, aldus een woordvoerder van het ministerie.


Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/article55870171.ece
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
hmm opzich wel een goed principe; als ze er anders echt niet vanaf komen.

Maar er zullen nu vast genoeg mensen komen die zullen denken: "Owww de overheid betaald? Dan ga ik ook maar aan de heroïne." Kort door de bocht misschien, maar ik denk wel realiteit.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Owww de overheid betaald? Dan ga ik ook maar aan de heroïne." Kort door de bocht misschien, maar ik denk wel realiteit.

Dat zou misschien met cannabis zo zijn maar heroine is zo'n kansloze drug, en heeft gelukkig ook die naam, dat het daarmee wel mee zal vallen.

Ik vind dit een goed initiatief. Er zijn al diverse experimenten gedaan met gratis heroine verstrekking aan verslaafden en deze waren doorgaans positief.
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Heroine is door sociale controle een niet geaccepteerde drug geworden. Door de associatie met prostitutie, armoede, HIV is het geen drug die ooit nog een voet aan de grond zal krijgen bij toekomstige generaties.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Hoe komen ze aan hun heroine dan? Of aan de grondstof opium? Wordt dit dan legaal gekocht uit bijvoorbeeld het Midden-oosten?

Ik zag dat Cocaine òòk een faramaceutisch product was...

Therapeutic Uses of Cocaine

Cocaine is used as a surface local anaesthetic (it blocks Na+-K+ activated ATPase across adrenergic neuron cell membranes), particularly in Ear, Nose and Throat (ENT) surgery. It is also sometimes used in palliative care of terminally ill patients.

http://www.forensicmed.co.uk/pharmacology.htm
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
zoveel mensen in behandeling, maar waneer wordt resultaat bereikt?

moesten ze nu eens wat meer investeren in ibogaine research
 
Haut