Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Egodeath caught on tape - paddotrip

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Laat ik me eerst even voorstellen. Ik ben al een tijdje bezig met psychedelica en m'n interesse is alleen maar gegroeid. Ik kom ook wel vaker op dit forum, maar had nog nooit de moeite genomen om een account aan te maken.
De trip van vorige week was echter zo bijzonder vond ik zelf dat ik denk dat sommige mensen hier het wel interessant vinden om te lezen. Veel plezier ermee, tis wel een beetje lang geworden.

Henkfloyd


Egodeath caught on tape.

Prologue

M’n laatste 2 trips waren op lsd en ik vond het weer eens een keer tijd om paddo’s te doen. Wat ik altijd vervelend vind in m’n trips is dat ik zoveel details en inzichten die ik krijg tijdens een trip grotendeels vergeet. Af en toe schrijf ik wel belangrijke dingen op, maar daarvoor moet je uit de trip komen en dat irriteerd me. Ik had hierom dan ook al langer het idee om trips op te nemen en vandaag heb ik besloten om hier eens werk van te gaan maken. Ik heb dus voor 50 euro een digitaal memo-recordertje gekocht waar ik een aantal uren geluid mee op kan nemen. Achteraf is dit een goeie investering gebleken, want de trip die ik vandaag mee zou gaan maken zou er een gaan worden die ik mede dankzij de opnamen nog lang zal blijven onthouden...

[i:1h1komu4]Gedurende het report zal ik af en toe fragmenten van de opnames laten zien. Deze zijn schuingedrukt. Dit is een letterlijke weergave van wat ik gezegd heb. Af en toe ben ik te onverstaanbaar en gebruik ik “.........
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Wow, wat een verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat het een hoop tijd heeft gekost dit neer te schrijven.

Het was interessant om te lezen, maar ergens had ik er meer van verwacht. Veel dingen herkende ik wel enigszins en zijn voor mij, en ik denk ook voor andere ervaren trippers, redelijk 'normaal'. Kan het kloppen dat je nog niet zo vaak (alleen) paddestoelen hebt genuttigd? Als je vaker tript raak je gewend aan de staat die je bereikt in een trip en ga je er meer van begrijpen. Je raakt dan minder snel in paniek.

Egodeath is wel heel bijzonder, ik heb dat één keer mogen meemaken. Daarna ben ik nog vaak aan een trip begonnen met de intentie dit weer te ervaren, maar misschien was dat gewoon niet de bedoeling. Ik heb in elk van die trips waardevolle lessen geleerd. Misschien stijg je tot grotere hoogtes als je de trip bewuster voorbereidt, mediteert en je uitstrekt naar een spirituele ervaring.

Interessant dat je noemt dat de muziek je in een trance brengt. Ik luister eigenlijk nooit muziek in een trip, omdat het me meeneemt in de sfeer van de muziek. Liever heb ik stilte, zodat ik me helemaal op m'n binnenwereld kan richten. Ik lig meestal tijdens de piek van de trip, de eerste twee/drie uur, in bed en heb dan het idee dat ik een wereld induik die een manifestatie is van m'n onderbewustzijn, of als ik verder kom dan dat het collectief onderbewustzijn of hogere regionen.

Misschien een tip voor je om ook eens te proberen. En wat mij betreft, ik ga eens nadenken of ik niet heel bewust bepaalde muziek kan gebruiken om m'n trip een bepaalde richting in te sturen!

Je verslag is prima geschreven, goed te lezen. Bedankt!
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Bedankt voor je reactie. Ik trip inderdaad nog niet zo lang en dit was m'n 3e keer paddo's in m'n eentje. Ik kom naarmate de ervaring toeneemt inderdaad steeds verder of op een hoger niveau in een trip. Al is het nog wel allemaal vrij nieuw en verwarrend.

Ik ben ook niet bewust begonnen aan deze trip om een egodood te bereiken, ik geloof ook niet dat je dit van tevoren kan plannen. Ik ben wel blij dat ik dit nu een keer heb meegemaakt.

Ik zal in een volgende trip een keer proberen om in stilte te trippen, alleen ik denk dat ik dan snel afgeleid wordt door geluiden van buitenaf. Een keer een goeie locatie voor vinden dus. Bedankt voor de tip :)
 
G

Guest

Invité
:prayer:
Mad respect dat je dit hebt uitgetikt!!!

Ik ga hier nog op reageren, maar de lucifers tussen m'n oogleden beginnen echt te knappen...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Klinkt veelbelovend, maar ik heb nu geen tijd om het te lezen. Straks op m'n werk maar proberen. :wink:

[e] Mooi. Wel echt gebrabbel wat je uitslaat, makker. Ik ben ook van plan een keer een taper mee te nemen op reis, aangezien ik op paddo's altijd glossolalia ervaar.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Een mooi verslag en idd een goed idee om het op te nemen. Ik herken me even in je uitspraken ;)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Ik heb laatst ook een trip gehad met Hawaiaanse paddos en kan me verplaatsen in wat je beschrijft.

De onrust in het begin, weinig visueel in het begin en heel veel nadenken over het hoe en waarom van je gebruikt.

Ik had erg het idee dat ik wegzakte in een andere dimensie en eigenlijk als een soort geest me op Aarde bevond. Dat ik kon praten verbaase mijzelf eigenlijk behoorlijk, alsof het automatisch gebeurde.
Wat ik zei kwam ook niet overeen met wat ik dacht, maar toch kwamen de zinnen die ik zei wel goes over. Ik praatte alleen ERG hard.

Verder niet veel te melden daarover, omstandigheden veranderden waadoor ik de trip niet verder heb door gezet. Niks bad of zo, gowoon niet het juiste moment... dus heb ik niets meer genomen dan een steel of 5-8.

Volgende keer Psilocybe Cubensis denk ik.. die geven een 'makkelijkere' trip waarbij ik ook diep in mezelf kan gaan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Wowww zéér herkenbaar! :D Shpongle en The Mystery Of The Yeti zijn inderdaad fantastisch om op te trippen. In je verslag vond ik vooral deze passage fascinerend:

"Totale chaos met andere woorden. Het lijkt of elke gedachte die m'n kop binnenschiet vanuit een ander persoon of perspectief komt. Dit perspectief veranderd met de seconde en ik heb nu meerdere ikken. Ik kan mezelf niet meer volgen, ik ben gek aan het worden."

Vergelijk die ervaring met deze passage van Michael Hoffman's Entheogen Theory of Religion and Ego Death:

"The mind is accustomed to assuming that the cross-time phantom-self can wield power over each time-slice self in the near future. When this assumption is explicitly recognized and tested, the onset of self-control seizure occurs. Ever-tighter, more forceful application of rationality that’s premised on the assumption of wielding control-power across time cannot save the control-system from this seizure. Testing our control-power and discovering our dependent puppet-like status entails deliberate disproof and self-cancellation of cross-time control, which can threaten to lead to panic attack, seizure, and self-destructive control-chaos."

Bedankt voor je verslaggeving. Het was mooi geschreven.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
The Mystery Of The Yeti

Tnx voor de tip. Ik heb het gisteravond gedownload, en vandaag tijdens mijn werk geluisterd. Erg tof. Pas na de 2e keer luisteren begreep ik de titel.

Ook erg mooi rapport trouwens; als je zo goed kan schrijven is niets te lang.
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Bedankt voor de leuke reacties allemaal!

@CaduceusMercurius
Bedankt voor je link, interessante theorien. Dat time as a space-like dimension verhaal ben ik het grotendeels mee eens. Ben ook nog wat stukken aan het lezen, oa Huxleys doors of perception. Maar dat zal hier wel bekend goed zijn :)
 
Haut