Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste "zware" paddotrip

Amroth

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Juin 2008
Messages
104
Goeiendag!

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum en
vind het hier geweldig vertoeven...
Heel het psychedelische gebeuren is nog nieuw voor me of toch
het doel waarmee ik psychedelische drugs neem is anders dan vroeger.
Niet dat ik veel ervaring heb, zeker niet!
Ik heb nu ongeveer een maand geleden de Copelandia Cyanescens gegeten
Ik wou vragen of iemand hier het in het begin ook moeilijk had om los te laten?
Wat ik daarmee wil zeggen is dat ik op een gegeven moment in de trip mijn lichaamsdelen op een andere plaats
voelde dan ze eigenlijk waren. Het leek of al mijn ledematen los van elkaar stond...
Dan gebeurde wat ik heb tegengehouden:
ik vloog plots de lucht in met een rotvaart en zag mezelf zitten in de zetel, steeds kleiner en kleiner worden...
Wat ik heb gedaan weet ik niet, tegengewerkt en dan zat ik terug in de zetel.
Ik vraag me wel af wat er daarna zou gebeurt zijn maarja...
Was een zeer heftige ervaring, buiten dat heb ik wel nog inzichten verkregen en vond het toch
een leuke trip!!
Ik hoop dat het me de volgende keer lukt als ik nog zoiets meemaak,
alleen weet ik van mezelf dat, ondanks zeer geinterreseerd te zijn in het onbekende,
er ook wat bang voor ben...zeker zo'n ervaringen.
Heeft er iemand tips ofzo of kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt is, was dat zoals gezegd word mijn ego dat aan het oplossen was.?
nja, voor loslaten zijn er waarschijnlijk geen tips
Wat ik heel duidelijk voel is dat dit een levenswerk zal worden,
niet zomaar een fase waar ik doorloop om gewoon eens te experimenteren dan.
Juist de "grens" overschrijden lijkt me niet makkelijk!
alles op z'n tijd...
Wou ik even delen want voor mij was dit toch wel even zwaar :D

Groeten Amroth
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Hey Amroth,

welkom op het forum!
Volgens mij herkent elke psychonaut het gevoel dat jij beschrijft. Het is zeker niet iets waar jij als enige last van hebt. Wat betreft tips: die zijn niet te geven, want in plaats van los te laten, ga je je vasthouden aan die tips. Wat er moet gebeuren is dat je langzaam aan het vertrouwen krijgt in de paddestoel en in de waarde van elke ervaring, dit komt met tijd, je kunt het niet leren, slechts ervaren.
 

Amroth

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Juin 2008
Messages
104
Dank je :wink:

Dat dacht ik al...
Ik had ook gelezen dat als je een grotere dosis neemt, je niet anders kunt dan het te ondergaan. Nuja, lijkt me een beter idee om gewoon vertrouwd te geraken met de paddestoel.
Thx voor de reply
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Welkom Amroth!

Ik zal nooit mijn eerste trip vergeten, de dosis was voor mij veel te hoog. Maar daarna heb ik mij extra veel tijd gegunt om te leren trippen. Vooral door met een dosis van enkel een 2 a 3 paddenstoeltjes te beginnen. Daarna leerde ik er steeds beter mee om te gaan.

Met een grootte dosis moet je het inderdaad ondergaan, maar dat haalt de angst of paniek niet meteen weg.

Als het puntje bij het paaltje komt, voel ik tijdens elke trip wel weer een beetje de angst. En het maakt niet uit, of ik dan heb getript op paddestoelen, salvia of lsd of wat de toekomst nog mag brengen. Het is en blijft heftig, maar achteraf is het tot nu altijd een intressante en geweldig ervaring :D

Groetjes,
Mystic.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
Met een grootte dosis moet je het inderdaad ondergaan, maar dat haalt de angst of paniek niet meteen weg.

Niet meteen, maar wel een stuk sneller dan bij een lage dosis. Op een gegeven moment breek je door, waardoor je niet meer in kunt zitten of je nou in de normale wereld bent of juist in hyperspace.
 

Amroth

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Juin 2008
Messages
104
"leuk" dat er bij jullie dan toch ook nog angst aanwezig is voor wat gebeurt...
M'n vrees was gewoon dat ik niet meer terug ging komen :D
Alhoewel ik nu al wel beter weet.
Ik ben momenteel bezig in het boek van Terence McKenna: True Hallucinations.
Als ik daar lees hoe Dennis zijn trips beleeft, naar het uiterste van het universum en dan stap voor stap terug naar onze planeet, besef ik dat het gewoon een kwestie is van vertrouwen en het bekende loslaten....
Je laten meevoeren door...
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
True hallucinations is een fantastisch boek.

Hoi Amroth
Wat jij hebt meegemaakt klink heel bijzonder. Ik denk zelf dat dit soort ervaringen niet te verklaren zijn. Er zijn boeken volgeschreven. Er wordt onderzoek gedaan. De Sjamanen hebben hoogst waarschijnlijk ook iets te vertellen.
Maar de ervaring zelf is wat het is, een mysterie. Jij hebt het ondergaan en jij weet wat het betekent.

Het is vervelend als angst je weerhoudt om los te laten zodat je optimaal van je trip kunt genieten.
Zelf merk ik steeds meer mijn angst onder controle krijgt. Niet alleen als ik trip, ook in het dagelijks leven probeer ik los te laten als ik angst voel opkomen. Helaas lukt het niet altijd.
Ik ben een paar keer behoorlijk bang geweest. :oops:
Ach je leert ervan, en het is altijd goed gekomen.
 

Amroth

Glandeuse pinéale
Inscrit
8 Juin 2008
Messages
104
Hey magickmumu,

Van dat vliegen denk ik dat ik gewoon weggekatapulteert werd naar een andere plaats. Waar dat dan ook was...
Ik ben een paar keer behoorlijk bang geweest.
Van mij was dit net hetzelfde...was even te "hardcore" voor me.
Maar heb het nooit gezien als een bad trip...integendeel,
Ik heb toen zelf een heel mooie visualisatie gehad die ik hier gedeeltelijk kan schrijven:

ik zag een soort net rond de wereld en ieder knooppunt stelde een mens voor. Zo zag ik goed hoe iedereen in verbinding met elkaar staat...
De knooppunten waren verschillend van kleur, van wit naar grijs, donkergrijs, zwart. En die kleur vertelt iets over de persoon. Hoe ver ze staan met hun eigen evolutie, hoeveel innerlijke problemen ze nog moeten oplossen,...
Wat ik ook herinner is dat het mogelijk moet zijn dat als je positief evolueetr,
je andere mensen positief kunt beinvloeden en zo een soort van kettingreactie kunt veroozaken die leid tot...(of dat klopt...?)

Er kwam nog iets achter maar het is te vaag om onder woorden te brengen.
(Ik heb mezelf ook gezien ertussen en was zeker niet wit :lol:)
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik geloof ook dat je andere mensen positief kunt beïnvloeden.
Terence Mckenna sprak over een wereld gemaakt van taal.
Ik zie de wereld (universum) niet als gemaakt van taal, maar ontstaan uit energie. Energie is overal.
Door energie op te nemen en te transformeren kun je een positieve invloed op je omgeving hebben.
 
Haut