Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Eerste Salvia Divinorum Ervaring

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Dosering: beetje
Leeftijd: 23
Ervaring met: wiet (-cake), hash (-melk), paddo (-thee), mdma
Lichaamsgewicht: rond de 65
Reactie: WHAT THE PHUK!!!

"It all started the day before today .. Hmm, yeah, I rember it like yesterday"


Ik was samen met een gast die al vaker Salvia heeft gesmoked en daarvan voldoende had liggen om mij ook een trip te kunnen bieden. Laten we hem voor 't gemak de Indiaan noemen. (Lijkt 'ie daar op? Beetje. Zag 'ie er zo uit tijdens de trip? Neen. Ok!)

Voorbereidingen had ik die dag niet getroffen, hoewel ik al wel 2 héle dagen geen wiet of hash had gerookt. De indiaan belde of 'ie die avond langs kon komen, ik zei "da's goed, neem dan wel je Salvia mee", want ik had wel het gevoel dat ik er klaar voor was. Ik was rustig/kalm die gehele dag en voelde me goed.

Om kwart voor negen nam ik de eerste hijs, hield em in, blies uit en nam nog een hijs. Ook deze blies ik langzaam weer uit. Op dat moment zag ik 'forcefield -style' iets rond me in trekken, slechts heel kort en onduidelijk. En dat was het effect. Dat was het. Meer kwam er niet. Die 'forcefield' kwam ook slechts tot 1,5m van me af en was onduidelijk genoeg om te concluderen dat deze niet aan sloeg.

Dus, probeerde ik het een half-uur later nog eens ...

Dit keer één goeie hijs, diep, veel, lang en langzaam uitademen. Ik zat in een stoel, ging nog iets verder achterover zitten (waarschijnlijk) en ..


Ik was daar. Ik lag ergens op iets, op een hoogte van zo'n 5 meter van de grond, in een bijna geheel fel gele omgeving. Het was een soort van buiten, want alles was groot .. groot? Huge! Ik lag op iets wat een beetje groenen blauw was en het voelde was ribbelig aan. Mijn leeftijd voelde ongeveer 10-12 jaar aan.

Mijn moeder stond over me heen gebogen. Ik zag haar niet want ik keek naar rechts, maar ik zag een donkere waas .. en dat was ze. En daar rechts zag ik twee hele grote gele bogen, draaiend in en uit de grond. Ik voelde me geheel op mijn gemak en was 'struck with awe' door het machtige zicht dat ik zag. Er was geen greintjes verbazing. Ik wist dat de Indiaan (links-voor mij) er ook was en had het idee dat ik "Ik kom eraan" tegen em moest zeggen, maar dat deed ik niet. Ja, mijn moeder was nog effe mijn kleren aan het fatsoeneren of iets en het uitzicht vond ik mooi genoeg en ik wilde me niet direct richten op wat er allemaal vóór me gebeurde.

Ik merte dat ik half in de stoel lag omdat ik ook een druk voelde tegen mijn rug en nek. Dit was niet geheel onplezant toen ik daar op ging letten. Het leek een beetje te vibreren en toen ik dat doorhad was dat best relax. Dus ik draai mijn hoofd om naar voren te kijken. Toen slaakte ik mijn eerste kreet:

WHAT THE PHUK!!!!!! WHOH .. WHOHW .. WHAT THE PHUK!

Dik spezen, echt kei hard dik spezen wat ik zag! Ik merkt een beetje dat ik in mijn huiskamer was want de vormen in mijn kamer bepaalden wat ik zag. De Indiaan zag ik rechts van me, en grijnsde mogelijk even hard terug terwijl ik voor me keek. En dat was hard.

Ik zag een tunnel voor me. Deze bestond uit allemaal grote en kleine ringen achter elkaar die draaien. Dit beeld vormde zich redelijk langzaam (een seconden of 1) vanuit mijn redelijk normale uitzicht op mijn woonkamer. Elk vlak dat maar een beetje afstak werd zo'n ring helemaal rond en draaide heel snel en niet tegelijk. Ik had het idee, dat de Indiaan het idee had van "Check thís out!" En ik zat daar maar dik te grijnzen en voor me uit te spezen uitkijkend op het tafereel. Alles was ook nog eens bedekt in een kristallen gloed, alle kleuren waren fel en gruwelijk mooi. Ik was niet echt verbaasd, maar ik verwachtte het absoluut niet, er volgde een soort euphorie gecreëerd door het zien van "such beauty".

Dit beeld hield aan, terwijl ik het probeerde te onschrijven aan de Indiaan, tot het langzaam weg vaagde. De kringen trokken terug tot het weer vlakken waren en de vlakken vormden weer een realistisch drie dimensionaal beeld. Een paar "minor distortions" zag ik nog gerelateerd aan het beeld van zojuist, maar ik merkte ook zelf duidelijk "dit was 't".


Het 'terug komen' was ook best vreemd. Het was als langzaam ontwaken uit een droom. Het ging niet abrupt en datgene wat ik zojuist ervaarde sijpelde ook weer langzaam uit mijn gedachten. Hoewel veel intenser dan een droom, kwam deze staat daar heel sterk mee overeen. Dat wat ik zag, voelde en ervaarde was op dat moment ook logisch en ik was er met mijn gedachten of mijn denken geheel bij. Mischien wat traag door alle distractie, maar ik dacht wel compleet helder (in tegenstelling tot paddo's).

Het geheel duurde naar het scheen zo'n 15 minuten voordat alles compleet was verdwenen. Dat ging ook snel, in een minuut of 1 á 2. Het grappige of apparte was dat ik het niet ervaarde als een drug, het was voor mij duidelijk meer een droom of visioen.

Ik had respect voor het half lege pijpje dat nog voor me op tafel lag. Dit was een fantastische ervaring en kon mij geen betere wensen als initiatie.


[ vervolgens ben ik naar www.*******.nl gegaan en verwacht ik post over enkele dagen ]
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
oooh geweldig, welkom in deze wereld, en welkom op het psychonautenforum (ik zie dat dit je eerste post was)
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ja, ik ken ProStoner al best een tijd en was erbij toen hij Salvia probeerde maar dat niet aansloeg. Tevens met die Indiaan.
 

sentinall

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
192
klinkt echt zwaar cool!

Nog nooit gedaan dat salvia, misschien toch maar eens proberen
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Misschien ook wel leuk voor in de Experiences gallery ?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
yoo SiQ :)
heel indrukwekkend dude :D
waoh man ik kan niet wachten tot morgen hehe
en dan hebben we het er nog wel eens over
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Ja, en we zullen het er niet aleen over hebben (-:

Ik zal ook een pijpje halen.
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
hey man net zo'n mooi trip report heb je daar :D echt mooi getypt man :D
ik zat er laatst aan te denken om ook een keer salvia te proberen alleen het probleem is alleen dat ik hoesterig ben en hete rook niet lang binnen kan houden.

Tenzij ik knetter stoned ben dan heb ik nergens last van.. ervaren julie dit ook?
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
het staat er wel bekend om dat het erg heet is om te roken:)
schijnbaar kan het ook door een bong woreden gerookt
en dat de rook dus afkoelt :)
alleen ik weet niet of het effect dan net zogoed is
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
tja mischien moet ik maar gewoon ff wachten tot ik beter tegen die hitte kan
totdat ik er klaar voor ben 8) het zou natuurlijk zonde zijn om lady Salvia te verspillen door alles meteen uit te hoesten en te proesten.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
Hmmmm,
ik merkte niet dat de rook heet was...(het was toch echt een grote hijs)

Hier een kopie van een salvia-ervarinkje.

AAAAja, die saliespagaat!! Nou had een flinke bult salie in een grote kop van een gigantische waterpijp gestopt, en ontbrandde de boel....grote hijs... en toen !* !* !* pats boem, sim salla bim!

- 1 seconde na het inhaleren was mijn bewustzijn zo´n halve minuut volledig weg, zag patronen knalrose. - Besefte weer dat ik het goedje gerookt had, en aanschouwde de toestand.
- kamer werd groter, kleiner, krom etc, voelde ineens een juik in mn hoofd, en er kwam een zeer energetische straal wat links mn voet inraasde naar mn linker hoofdhelfd, over naar de rechter, en dan weer naar beneden, zo ook mn armen en voeten....
- en toen zat ik als een paal aan de grond genageld, lood en lood vast. (nou, dat was fijn!!-not) - er waren ook onzichtbare muren, maar goed voelbaar, zo werd ik knalhard in een onzichtbare hoek gedrukt.
- nou goed, toen dat beton uit mn lichaam was, kon ik lopen, en realiseerde me, dat de woning waar ik zat, totaal verkeerd was. - mijn besef was ruimte en tijd was weg, en was overal tegelijkertijd. Zag af en toe geschriften op de muur (maar dat heb ik vaker). milde barokken- patronen. - en op een gegeven moment was de woning piep en piep klein.(leek wel een muizenhol)

Deze situatie was niet leerzaam...eerder apart. Wil nog wel es proberen (kan ook aan de situatie gelegen hebben). Een bekende sjamane gebruikt salvia om voornamelijk te reizen in de werelden hiernamaals, en helpt o.a daar in probleme gekomen zielen. (sommigen ervaren een boom of plant te zijn, het gevoel muurvast aan de grond genageld te zitten ondersteunTde gedachte een boom of zo te zijn)
Dit duurde maar zo´n 15 minuten, dus zeer kort!
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Hey dude,

Jofel dat je nu ook hier aanwezig bent. Ik zou zeggen, kom woensdag avond weder langs, voor hopelijk een 2e ervaring voor mij. ProStoner komt dan als-het-goed-is ook langs.
 
Haut