Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

DXM weg?

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
Zelfzorggeneesmiddelen met domperidon en/of dextromethorphan

Het College ter beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) heeft in juli 2008 besloten dat geneesmiddelen die domperidon en/of dextromethorphan bevatten uitsluitend nog in de apotheek te verkrijgen mogen zijn. De inspectie heeft als toezichthouder op de Geneesmiddelenwet er begrip voor dat de praktijk nog niet is afgestemd op deze wijziging. Zo kunnen fabrikanten de verpakkingen van geneesmiddelen die domperidon of dextromethorphan bevatten niet onmiddellijk per juli 2008 aanpassen en ook groot- en kleinhandel hebben dan nog ‘oude’ voorraden liggen.

De inspectie houdt hier rekening mee door fabrikanten, groothandel, apotheken en drogisten maximaal zes maanden de tijd te gunnen om zich aan de gewijzigde afleverstatus aan te passen. Het gaat om de periode 31 augustus 2008 tot 1 maart 2009. Daarna mogen bij de drogisterij geen domperidon of dextromethorphan meer worden verkocht. Bovendien moeten alle verpakkingen dan zijn aangepast aan de nieuwe afleverstatus. De inspectie gaat na deze periode handhavend optreden tegen overtredingen.


Achtergrond
Het besluit van het CBG hangt samen met de inwerkingtreding van de Geneesmiddelenwet per 1 juli 2007. Daarbij is een nieuwe onderverdeling geïntroduceerd voor zelfzorggeneesmiddelen:
- categorie Uitsluitend Apotheek (UA);
- categorie Uitsluitend Apotheek of Drogist (UAD) en/of
- categorie Algemene Verkoop (AV).

Het CBG besluit in welke categorie een geneesmiddel valt waarbij zij een afweging maakt over het volksgezondheidsrisico. Voorheen vielen domperidon en dextromethorphan in de categorie Uitsluitend Apotheek of Drogist (UAD). In juli 2008 heeft het CBG tijdens een collegevergadering besloten om domperidon en dextromethorphan voortaan in de categorie Uitsluitend Apotheek (UA) in te delen.

Op de website van het CBG (www.cbg-meb.nl) kan, via de knop Geneesmiddeleninformatiebank, de afleverstatus van een geneesmiddel worden nagegaan.

Bron: http://www.igz.nl/fabloket/fablok_gnees ... esmiddelen

Aangezien het straks alleen in de apotheek te verkrijgen is neem ik dat het alleen op recept is te verkrijgen.
 

Jahvisions

Sale drogué·e
Inscrit
11 Nov 2006
Messages
914
het viel me op dat ik dit bericht 3x heb gepost maar niemand heeft gereageerd.

Ik ben eigenlijk nooit echt geintereseerd geweest in deze drug, maar toch, voor de mensen die het willen proberen is dit de laatste kans om het makkelijk te krijgen als het al/nog verkrijgbaar is.

Ik heb zelf en klein vooraadje ingeslagen om het eventueel toch een keer te proberen. Weet alleen nog niet de dosis. ik las veel verhalen van al niet zo leuke ervaringen op het tweede plateau maar aangezien ik een tripper ben twijvel ik toch of ik een dosis zal nemen van het tweede plateau of toch een waarbij ik ongeveer tegen/op het derde plateau hang.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Jahvisions a dit:
het viel me op dat ik dit bericht 3x heb gepost maar niemand heeft gereageerd.

Dat viel mij ook al op, maar zelf heb ik er in iedergeval niet veel over te zeggen ;) Ben niet van plan om het te proberen, ik wil mij tijdens het trippen niet zorgen moeten maken over de gevolgen :)
 
Haut