Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

DXM is hot news!

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Dam, na 30 a 40 jaar is de nederlandse media er eindelijk achter dat je dxm als "drug" kunt gebruiken, alleen wel weer vervelend dat ze weer zo'n negatief stuk er van maken, alsof de gemidelde nederlandse drug gebruiker op dxm zit te wachten, daar is de trip niet aangenaam genoeg voor. en de meeste druggebruikers houden t alleen op wiet spiet en coke, tenminste hier in het noorden. denk niet dat DXM hier echt zal aanslaan. ik ben een van de weinigen hier die t wel ok vinden.
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
nu net 2 min geleden zat k het met mn zus en oma en ma te luisteren en mn ma vragen of k het had gedaan. ik nee uiteraard, maar khad t bij mn zus thuis gedaan. maar t is wel ongezonde shit. als ze nou alle natuurlijke dingen gemaakelijk en lagaal maken, hoeven mensen niet van die dwaze dingen te doen.
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Volgens mij valt het nogal mee met de onveiligheid van DXM. Het is wel heftig spul, in hogere doseringen treed je echt uit je lichaam, althans zo voelt het.

Het gevaar is voornamelijk dat DXM meestal niet puur gebruikt wordt, en in enkele hoestdrankjes zitten ook nog andere stoffen die in hoge doseringen schadelijk kunnen zijn. Maar dat lijkt me een kwestie van even goed over internet surfen en kijken welke hoestdrank deze stoffen niet bevat.
 
G

Guest

Invité
mwah op zich is het best gevaarlijk spul als je niet weet hoe je het moet gebryuiken.. zijn tal van stoffen die je er niet bij mag gebruiken of niet in de week ervoor gebruikt mag hebben,. bijvoorbeeld xtc of maoi's.. Al met al leuk spulleke al ben ik wel enigszins uitgekeken op de effecten
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
mwah op zich is het best gevaarlijk spul als je niet weet hoe je het moet gebryuiken.. zijn tal van stoffen die je er niet bij mag gebruiken of niet in de week ervoor gebruikt mag hebben,. bijvoorbeeld xtc of maoi's.. Al met al leuk spulleke al ben ik wel enigszins uitgekeken op de effecten

Heb je een bron hiervan? Het zou natuurlijk best kunnen dat DXM lang in je lichaam blijft maar met de meeste middelen die een mao remmer bevatten, is een halve dag voor en na rekening houden met wat je eet voldoende.
 
G

Guest

Invité
`bron heb ik op het moment niet, maar ben dit een keer ergens tegen gekomen zou vanmiddag wel ff kijken voor bron
 
G

Guest

Invité
http://www.dhpforum.nl/dxm/

[quote:1ux1fv7c]- Gebruik nooit DXM met, of tot twee weken vóór of drie weken daarna , een MAOI (Monoamine de Inhibitor van de Oxydase), dit zijn bepaalde drugs die gewoonlijk voor depressie worden voorgeschreven. En ook bepaalde recreatieve MAOI zoals harmaline. Mengen van dextromethorphan met MAOI's is in feite fataal voor mensen geweest.

- Gebruik nooit DXM met yohimbe, aangezien dit een MAOI is en ook goed fataal kan zijn.

- Gebruik nooit dextromethorphan met de kalmeringsmiddelen Desyrel (trazodone) of Serzone (nefazodone), aangezien dit leverschade kan veroorzaken.

- Gebruik nooit DXM met antihistamine terfenadine (Seldane), aangezien dit fataal zou kunnen zijn.

- Ook zou DXM moeten worden vermeden als je een van de volgende kalmeringsmiddelen neemt, SSRI (Prozac, enz. Als je kalmerend neemt en weet niet of is het een SSRI, vraag uw apotheker.) Dit riskeert serotoninesyndroom. Tricyclic kalmeringsmiddelen (opnieuw, vraag een apotheker of kalmerend gebruiken), lithium, of de dieetdrugs phentermine en fenfluramine van dieetdrugs die met DXM wordt gebruikt riskeren ook het serotoninesyndroom. Vermijdt het gebruik dextromethorphan als je een van de bovenstaande middelen neemt.

- Waarschuwing!! bij het nemen van DXM met MDMA ("Ecstasy"): Gebaseerd op de beste tot nu verkrijgbare gegevens. Ik adviseer momenteel sterk tegen dergelijk gebruik. Indien samen gebruikt in het gevaarlijke plaatsen, zoals een rave of nightclub wanneer je veel aan het dansen bent, heeft deze combinatie vaak tot hyperthermie en ziekenhuisopnames geresulteerd. Zelfs als dextromethorphan en MDMA samen in een temperatuur gecontroleerde plaatsen zonder oefening worden genomen. Uit sommige rapporten blijkt dat het mixen van deze twee drugs zelfs dat zeer gevaarlijk zou kunnen zijn. Als dusdanig, mijn aanbeveling is gebruik DXM en geen MDMA tezelfdertijd of binnen 96 uren na het gebruiken van de andere drug.

- Waarschuwing over het nemen van DXM met Magnesium. Gravol, de redacteur van "DXM Zine
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Heb er helemaal geen goed gevoel over deze aandacht die DXM ineens krijgt. maarja wat kunnen we er aan doen?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Ik kreeg net een meeltje van de leeuwarder krant waar ze me vroegen voor een intervieuw over DXM, dit lijkt me wel wat want zo kan ik mischien duidenlijk maken wat het is en zo de acceptatie van drug gebruik wat groter maken. alleen, hoe bereid ik me op dit intervieuw voor?
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
nou je kan zelf DXM gaan gebruiken. een hoop trip ervaringen lezen. alle informatie over het middel opzoeken. en het neutraal bekijken zodat je echt de feiten erover kan weerleggen. mischien dat het daardoor niet direct zo'n negatief stempel krijgt als drug voor junks of zoiets. succes met het intervieuw
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Ik heb t nu zelf een paar x gehad, en ben vanplan dat in de toekomst nog vaker te doen, zal ook zeker vertellen dat t me geholpen heeft om geen alcohol meer te drinken en proberen te vertellen dat dat toch een stuk schadelijker is dan de gemiddelde drug, zij het legaal of illegaal, terwijl dat wijd geaccepteerd is.
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
inderdaad zulke dingen moeten verteld worden. heel veel mensen kennen DXM niet en zien het daarom maar als gevaarlijke troep. hoop dat je intervieuw mensen laat inzien dat DXM geen gevaarlijk moordwapen ofzo is.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Gebruik nooit DXM met, of tot twee weken vóór of drie weken daarna , een MAOI (Monoamine de Inhibitor van de Oxydase), dit zijn bepaalde drugs die gewoonlijk voor depressie worden voorgeschreven

Heb ook ff gezocht en vond op (natuurlijk) erowid dezelfde info. Heftig goedje dus.

http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm_health.shtml

o not take DXM if you are using, or have used an MAO Inhibitor within the last 2 weeks.

* MAOI's include harmine & harmaline, as well as many anti-depressants.
* Check with a doctor if you're unsure whether you medication contains MAOI's.
* When combined with MAOI's, DXM can cause "serotonin syndrome" with fever, hypertension, and arrhythmias.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Meeste info ken ik wel, maar wil wel graag wat meer info over doden en dxm, ooit was er op erowid een topic hier over, maar kan t nu niet meer vinden. daar stond dat de meeste doden door gevaarlijke combo's of door gigantische dossisen was gebeurd (+3000 minigram).
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
zo intervieuw gehad en komt zaterdag in de krant :) dan post ik t hier uiteraard ook even. mn intervieuwer was net als ik verbaasd dat t zo ineens nieuws was en als een drug trend word neergezet. verder hebben we t ook even gehad over de betekenis van het psychonaut zijn en dat de psychonauten maar een klein deel van de drugs gebruikers zijn. maar zoals altijd denk ik er nu aan dat ik een paar dingetjes vergeten ben er ibij te zeggen.
 
Haut