Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Domme paddo 'nieuws'berichten

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
Waarschijnlijk zijn jullie ook gefrustreerd geraakt door de opvallend negatieve nieuwswaarde over paddo's deze zomer. Nu ook weer een op nu.nl:

http://www.nu.nl/news/1263431/14/Brit_v ... o%27s.html

Het meest vreemde vond ik dit bericht, vooral dat suggestieve plaatje erbij :shock: :
http://www.nu.nl/news/1198748/14/Duitser_bewusteloos_na_drugscocktail.html

Anyway, ik moest het even kwijt, ondanks hun moeite bleef het op iets van 4 berichtjes steken, wat ook steeds herhaald wordt.. Als iemand zich wat wil ontladen vind ik dat ene Robert Engel het qua kortzichtigheid wel wint en een welgeschreven weerwoord verdiend van mensen hier. Hij bericht meestal de paddo demonisering op EnDanDit.nl...:

http://www.endandit.nl/search/node/paddo
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
De berichten, OK, gemanipuleert en wel...

maar waar ik me vervolgens het MEEST AAN ERGER, zijn die fucking idioten die er af en toe tussen de reacties zitten...

echt...ik wordt niet snel kwaad of pissig of wat dan ook, maar dit ONRECHTIGE GEBLAAAAT maakt me echt woest.........

HOE KUNNEN MENSEN ZO FUCKING DOM ZIJN.....

pwhhh...

(er zijn natuurlijk ook zat mensen die op zijn minst openstaan voor objectieve informatie...)

overigens is het wel waar dat paddo's (op zichzelf) ook gevaarlijk kunnen zijn :p een vriend van me heeft me onder invloed bedrijgt met een mes, maar diezelfde vriend heeft een andere vriend onder invloed van wiet ook es in zijn been gestoken (geschampt)... deze jongen heeft schijnbaar last van zware paranoia aanvallen.. voor de rest is het een goede gozer hoor :p

LES: haal scherpe objecten weg voordat je gaat trippen...
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
da bericht met die duitser :?

hij heeft wiet, hasj, paddo's, alcohol en heroine gebruikt. en dan vinde ze hem bewusteloos.. en dan zette ze er zo een plaatje van de paddo's bij. terweil heroine en alcohol veel gevaarlijker zijn. volges mij is het ook normaal dat je bewusteloos geraakt na alcohol en heroine, zo ook al zonder paddo's..
 

petfles

Alpiniste Kundalini
Inscrit
4 Oct 2005
Messages
604
En dan dat bericht met die hond die afgeslacht zou zijn onder paddo's,

http://www.nu.nl/news/1156540/14/Geen_paddo-gebruik_bij_slachten_hond.html

Maar thadivine heeft gelijk, een bepaalde voorzichtigheid is zeker geboden! Net als bij in zoveel situaties. Sommige gasten zijn nou eenmaal wat makkelijker te triggeren... Daarom noem je mekaar toch ook vrienden, je deelt een bepaald begrip van acceptatie. Zo ga je toch ook met dronken lui om?

Wat deed die Brit nou uiteindelijk?? Paniek snap ik wel:

Politie vond de volledig losgeslagen man in het Oosterpark. Het duurde even voordat men hem kon overmeesteren. Pas nadat de hulp van hondegeleiders en agenten met schilden was ingeroepen lukte het de man in te rekenen. Nadat hij de nacht in de cel heeft doorgebracht is hij weer vrijgelaten.

De Brit viel zijn Deense vriend aan om wat voor reden dan ook en die vriend belde de politie waarna de Brit naar het park rende of zoiets :? Ik snap die zogenaamde vriend niet helemaal...

Omringd door honden en schilden in een donker park maakt van ieder mens die in een hoek wordt gedreven een wilde hond.
 

The-Pupil

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
100
Deze berichten zul je helaas altijd blijven houden. Triest maar waar.
Mensen zullen altijd angst ondervinden van de dingen waar ze geen goede kijk op hebben of, totaal verkeerde informatie van ontvangen.

Ik denk dat er nog wel tich berichten zullen blijven komen.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Dat denk ik ook. De media stellen me elke keer weer teleur met hun visie: hoe spectaculairder, hoe beter (ook al weten mensen dat ze het met een korrel zout moeten nemen, het verkoopt evengoed). En dat die paddoberichten maar blijven komen is ook puur marktdenken: de krantenlezers kunnen deze berichten relateren aan de eerder verschenen nieuwjtes over paddo's. Lekker makkelijk. En of het uiteindelijk nou wel of niet door de paddestoelen kwam, dat kan ze niets schelen.

Gelukkig gaat het niet overal zo, de nrc next heeft bijvoorbeeld hele goede opiniestukken over paddo's geplaatst.
 

thadivine

Alpiniste Kundalini
Inscrit
22 Mai 2007
Messages
670
Jakobien a dit:
(ook al weten mensen dat ze het met een korrel zout moeten nemen, het verkoopt evengoed).

Het probleem is dat heel veel mensen dit niet weten...

Jakobien a dit:
En of het uiteindelijk nou wel of niet door de paddestoelen kwam, dat kan ze niets schelen.

Op den duur worden ze alleen zo gemanipuleerd dat hen wordt opgedrongen te denken dat paddo's slecht zijn.
Mensen denken dat het om hun eigen mening gaat maar eigenlijk is het een groot propogandespelletje


BTW: De reacties waarin mensen het over een GIF hebben...dat deed het em ook wel een beetje....
 

dutchmarshal

Glandeuse pinéale
Inscrit
21 Juin 2007
Messages
108
mensen worden graag gehersenspoeld....
het is makkelijker als je eigen mening hebben..

ze hebben zelfs al een horror film uitgebracht over paddo's dit jaar.. het heet "Shrooms"
 
G

Guest

Invité
Er zijn gelukkig nog wel journalisten die weten hoe het niet moet en hoe je nog wel eerlijke berichtgeving geven.

Helaas dat er teveel mensen zich laten leiden door populistische uitspraken.
Het bewijs daarvan te vinden op opiniesites zoals geenstijl en nujij.nl
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Is er niet gewoon een polarisering gaande: veel negatieve berichten in de media, maar ook opmerkingen van (bekende) Nederlanders die in prime time het tegendeel beweren? Mijn moeder hoorde bijvoorbeeld Henk Westbroek op de radio verkondigen dat paddo's veilig zijn, en zo zijn er vast vele voorbeelden te noemen.

Ook is het huidige "debat" een prima gelegenheid om te benadrukken hoe belangrijk set & setting zijn voor het verloop van een trip, en dat paddo's en andere psychedelica geen speelgoed zijn.
 

$T0N3R_420

Neurotransmetteur
Inscrit
3 Juil 2007
Messages
68
ze kunnen het toch nooit verbieden. al die redenen om het te verbieden klopt niet bij wat ze nu willen doen.

en als t gebeurd dan ga k n berg kaalkopjes plukken.
 
Haut