Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

De ideale trip?

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Het meest ideale zou ik vinden als er een triptamine bestond
- die leidt tot de inzichten van een paddo (geestverruimend)
- die niet verslavend of ongezond is
- die een kwartier tot een paar uur duurt.

Ik heb nog slechts wat oppervlakkige kennis van wat er allemaal te koop is en wat het effect ervan is. Ik heb op dit forum grafiekjes voorbij zien komen over het toevoegen van een MAO remmer aan je trip, zodat deze sneller de diepte in gaat. Bevalt dat beter dan een gewone trip? (graag je ervaringen!) Duurt de trip ook korter dan?

Ik hou niet van roken, dus ik zal het moeten kunnen eten of drinken.
Salvia is geloof ik nog regelmatig wat heftig, wat ik ook van verschillende ervaren gebruikers heb vernomen. Ik weet nog niets van cactussen.

Een trip op DMT duurt geloof ik niet zo lang als ik het goed heb, maar moet ik dan aan het kokkerellen met gootsteenontstopper en allerlei extracties doen? Of kan ik het ook gewoon in de winkel kopen? Of iets dat er op lijkt?

Wat is de beste (legale?) manier om zo'n trip te krijgen, en welke veiligheidsaspecten moet ik rekening mee houden?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Paddestoelen lijden tot inzichten van de paddo, zijn niet verslavend of ongezond en duren een paar uur..

Wat zocht je ook alweer?

:P

Dichtsbij wat jij zoekt, is DMT maar dat is helaas een verboden middel ;)
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Enig idee waarom DMT een verboden middel is? Of ontbreekt ook in dit beleid de logica?

En wat doet het toevoegen van een MAO remmer precies met een paddotrip?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Pazusu a dit:
Enig idee waarom DMT een verboden middel is? Of ontbreekt ook in dit beleid de logica?

LSD werd illegaal. Daar zat logica achter: Een liter LSD is een paar miljoen dosis. Alle andere hallucinogenen die op dat moment bekend waren, werden ook direct illegaal gemaakt.

En wat doet het toevoegen van een MAO remmer precies met een paddotrip?

Wat het precies doet zou je kunnen opzoeken in een boek over biochemie. Het versterkt de trip en geeft er, in ieder geval met Sirian Rue is mijn ervaring, een extra dimensie bij. Door een MAO remmer te gebruiken verminder je de dosis die je nodig hebt.

Leuk punt van discussie: DMT is illegaal, dit betekent dat jij, ik en iedereen strafbaar is omdat we allemaal DMT in ons lichaam hebben.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
HeartCore a dit:
Leuk punt van discussie: DMT is illegaal, dit betekent dat jij, ik en iedereen strafbaar is omdat we allemaal DMT in ons lichaam hebben.

Doet me denken aan Teun van de Keuken van De keuringsdienst van Waarde. Hij gaf zich zelf aan bij justitie, omdat hij zichzelf schuldig maakte aan het in stand houden van schending van de mensenrechten door chocola te eten. De cacao namelijk die in de marsen en nutsen zit, is afkomstig van cacaobonen van plantages in Afrika waar jongens geronseld worden die daar als slaaf moeten werken en mishandeld worden. Soms worden jongens zelfs gedood als ze willen vluchten.

Zou het niet een goede mediastunt zijn om jezelf aan te geven bij justitie, omdat door bloedonderzoek aangetoond kan worden dat je een harddrug in je lijf hebt? Misschien een leuk idee om eens aan een advocaat te overleggen.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Pazusu a dit:
HeartCore a dit:
Leuk punt van discussie: DMT is illegaal, dit betekent dat jij, ik en iedereen strafbaar is omdat we allemaal DMT in ons lichaam hebben.

Doet me denken aan Teun van de Keuken van De keuringsdienst van Waarde. Hij gaf zich zelf aan bij justitie, omdat hij zichzelf schuldig maakte aan het in stand houden van schending van de mensenrechten door chocola te eten. De cacao namelijk die in de marsen en nutsen zit, is afkomstig van cacaobonen van plantages in Afrika waar jongens geronseld worden die daar als slaaf moeten werken en mishandeld worden. Soms worden jongens zelfs gedood als ze willen vluchten.

Zou het niet een goede mediastunt zijn om jezelf aan te geven bij justitie, omdat door bloedonderzoek aangetoond kan worden dat je een harddrug in je lijf hebt? Misschien een leuk idee om eens aan een advocaat te overleggen.

Er is een jaar of twee terug een rechtzaak geweest mbt ayahuasca waar de Santo Daime kerk een overwinning heeft behaald in de zin dat ze vrijstelling hebben gekregen om vanuit die beweging, de DMT houdende drank ayahuasca te mogen gebruiken. Mijzelf aangeven vind ik wel een ludieke actie maar ik zie niet direct voordeel. Ik zou ermee kunnen bereiken dat DMT meer in de schijnwerpers komt te staan en daardoor aantrekkelijk wordt voor meer jongeren om het te proberen. Gevolg zou dan kunnen zijn dat het populair wordt, nog schaarser dan het al is en er dan weer allerlei rotzooi wordt verkocht als DMT waar vervolgens weer vervelende ongelukken mee gebeuren. Beetje het XTC/MDMA verhaal uit de jaren negentig.

edit: pffffff ik ben kort en chagerijnig vandaag, heb mijn week niet ...
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
Ik heb gisteren alles om kort en chagarijnig van te worden gelukkig al gehad.

Maar eh, sterkte! Ga maar 'ns vroeg naar bed, doet soms wonderen.

Edit: Trouwens, als ik me aan zou sluiten bij die kerk, ben ik dus niet meer strafbaar als ik ayahuasca gebruik?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Pazusu a dit:
Ik heb gisteren alles om kort en chagarijnig van te worden gelukkig al gehad.

Maar eh, sterkte! Ga maar 'ns vroeg naar bed, doet soms wonderen.

Zaterdagmiddag, koffiemolen gesloopt tijdens vermalen van rootbark. Zondagochtend harde schijf pc gecrashed. Zondagavond, staafmixer gesloopt, maandagochtend vind ik mijn oude golf terug met ingeslagen raam en mijn radio eruit. Het ergste van dit laatste is dat het portier aan de andere kant niet op slot was en ik het frontje van mijn radio boven had liggen.

Vroeg naar bed, niet mogelijk, rondom ons worden er een aantal woningen gerenoveerd door de bouw en veel bewoners grijpen dit aan om dan zelf ook maar te verbouwen met als gevolg dat het van 6:30 sochtends tot 22:00 savonds een teringherrie is.

Evengoed bedankt ;)
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
HeartCore a dit:
Zaterdagmiddag, koffiemolen gesloopt tijdens vermalen van rootbark. Zondagochtend harde schijf pc gecrashed. Zondagavond, staafmixer gesloopt, maandagochtend vind ik mijn oude golf terug met ingeslagen raam en mijn radio eruit. Het ergste van dit laatste is dat het portier aan de andere kant niet op slot was en ik het frontje van mijn radio boven had liggen.

Dude, m'n mond valt zowat open hier. Klinkt inderdaad als een ernstig pauperweekend. Hopelijk deze week maar wat meer vrolijkheid en geluk! :D

Ontopic:
Ik bedacht me net een scene voor mijn meest brilliante trip:
Laatste middag van mijn stage; buiten onder dé grote boom in het veld voor het bedrijf zitten op een tuinstoel. Giga joint opsteken en lekker aan de Salvia. Dit terwijl iedereen aan het werk is uiteraard. ;)

:twisted:
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Pazusu a dit:
Edit: Trouwens, als ik me aan zou sluiten bij die kerk, ben ik dus niet meer strafbaar als ik ayahuasca gebruik?

je hoeft je niet aan te sluiten bij die kerk..
je mag ayahuasca gewoon in je eigen woonkamer gebruiken hoor
het is gewoon bestelbaar op ******* :)

al zou ik het niet zomaar ff doen als je nog geen ervaring hebt met andere tripmiddelen behalve paddestoelen

trouwens ayahuasca duurt wel iets langer dan een paar uur ..
omdat het door de maag gaat enzo
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Pazusu a dit:
En wat doet het toevoegen van een MAO remmer precies met een paddotrip?

alle levende wezens bevatten DMT, ook ik en jij...
sommige organismen zoals yopo en ingredienten voor ayahuasca bevatten gewoon meer DMT en paddo's horen ook daarbij.

nu, DMT wordt in je maag afgebroken door het enzym mono-amineoxidase (MAO :P ) dus met een MAO remmer heb je met paddos boven de psilocybine, psilocine en baeocystine ook nog een lekkere portie DMT erop :wink:
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
ah, bedankt allemaal. Duidelijk.

En Heartcore, ik hoop dat de rest van de week wat leuker is. Ik zou d'r ook chagarijnig van worden, als ik dat zo lees.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Meduzz a dit:
Pazusu a dit:
En wat doet het toevoegen van een MAO remmer precies met een paddotrip?

alle levende wezens bevatten DMT, ook ik en jij...
sommige organismen zoals yopo en ingredienten voor ayahuasca bevatten gewoon meer DMT en paddo's horen ook daarbij.

Graag bronvermelding want dit is volgens mij niet waar of tenminste niet bewezen.

nu, DMT wordt in je maag afgebroken door het enzym mono-amineoxidase (MAO :P ) dus met een MAO remmer heb je met paddos boven de psilocybine, psilocine en baeocystine ook nog een lekkere portie DMT erop :wink:

Het zit anders maar je breng het erg overtuigend :)

Psilocybine = 4-Phosphoryloxy-N,N-
dimethyl-tryptamine

Hee verrek, psilocybine is in feite DMT, met een extra verbinding (zei de leek).

Ik vermoed dat er meer psilcobyine wordt opgenomen wanneer je een MAOI neemt als combinatie. Daarnaast lijkt een MAOI (ik heb ervaring met sirian rue), een extra dimensie aan de trip te geven.

trouwens ayahuasca duurt wel iets langer dan een paar uur ..
omdat het door de maag gaat enzo

Vier tot vijf uur. Werking is korter dan paddestoelen (5-6 uur). Heeft niet zozeer met het feit te maken dat het door de maag gaat.
 
Haut