Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

de eerste keer

Shamanita

Alpiniste Kundalini
Inscrit
5 Jan 2009
Messages
634
Zeker geen doornappel, zoals anderen al gezegd hebben, is een zeer zwaar hallucinogeen, veroorzaakt levendige hallucinaties (delirium) en het gevaarlijke eraan is, dat ge op de moment niet weet dat ge aan het trippen bent; Alles is echt, of lijkt echt beter gezegd... Dus das iets voor de ietwat ervaardere psychonauten, waardak mezelf na de vele trips die ik al heb meegemaakt, nog steeds niet bijreken

Morning glorie is imo wel perfect voor een eerste trip. Je voelt er over het algemeen niet zoveel van als vn bvb paddos, dus je kan er zeker ook niet erg slecht van gaan (hoewel een vriend van me, zn eerste trip op 12g MG, heeft die een hele avond een draaiende mandala voor zn ogen gezien, maar da was omdat die da slecht voorbereid deed, en wilde slapen als het niet was uigewerkt..).. Dus imo lijkt MG wel goed om kennis te maken me psychedelica.
Of anders truffels, xou beginnen met een niet te grote portie, 10g truffels ofzo volstaat voor een eerste keer. (hoewel er mensen zijn die vinden dat je beter genoeg neemt, ik dus niet, veiligheid gaat voor)

Zeker ook eerst wat sites checken, zodat ge al iets af weet van wat voor effect het kan hebben...
 

Space-is-the-Place

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Sept 2008
Messages
1 072
Een lage dosis truffels lijkt me ook prima.
Morning glory heb ik het persoonlijk niet zo op, krijg altijd heel erg last van m'n maag en dan moet ik echt stil liggen, want bij elke beweging word ik misselijk.
Kgeloof dat meerdere mensen hier wel aan kunnen relateren.

maar tzal bij iedereen weer anders zijn.
 

emix

Glandeuse pinéale
Inscrit
1 Jan 2008
Messages
166
Space-is-the-Place a dit:
Morning glory heb ik het persoonlijk niet zo op, krijg altijd heel erg last van m'n maag en dan moet ik echt stil liggen, want bij elke beweging word ik misselijk.
Kgeloof dat meerdere mensen hier wel aan kunnen relateren.

maar tzal bij iedereen weer anders zijn.
Het hangt ook af van situatie tot situatie. De eerste keer dat ik het gebruikte had ik nergens last van en een tamelijk leuke ervaring gehad (milde euforie, verscherpte visie, creatief denken). De andere keren gingen steeds gepaard met buikpijn en/of overgeven.

Eén keer heb ik pas 20 uur na inname- als ik ging slapen- het hallucinogene effect ervan waargenomen. Als ik keek naar kleine reliëfs of andere oppervlakken, zag ik alles heel zacht in mooie kleuren golven (fractal-achtig), het was ook perfect te sturen. Het rare was wel dat er geen bewustzijnsverruimend effect bij was.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Space-is-the-Place a dit:
gegeven dat je het ook echt fijne muziek vind,
hehe sorry, altijd heel principieel met muziek :roll: :mrgreen:

Daarom gebruikte ik het woord persoonlijk, los daarvan kan je sommige muziek nuchter niet inschatten hoe vet dat in een andere staat van bewustzijn kan klinken, omdat je frequentie bereik niet zover gaat.
De ts vraagt om tips, en vermelden dat er muziek voor gemaakt word is waar het mij om ging, niet of jij het ook leuk vind of niet :p Daarnaast zijn psychedelica uit mijn eigen ervaring uitermate geschikt om nieuwe muzieksoorten te ontdekken en te waarderen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Het rare was wel dat er geen bewustzijnsverruimend effect bij was.

Mijn ervaringen waren ook behoorlijk scherp en nuchter, in mijn ogen is morning glory dan ook perfect voor beginners. Mja, die buikpijn.... Maar die duurde in mijn geval ook niet al te lang.

Dus lenie, als je die morning glory's nog in de la heb, die kun je gerust een keer proberen.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Jeniger a dit:
Daarnaast zijn psychedelica uit mijn eigen ervaring uitermate geschikt om nieuwe muzieksoorten te ontdekken en te waarderen.

Geldt niet alleen voor muzieksoorten. Eigenlijk alles wel in 'de wereld'. Het is een bereidheid tot het nemen van tijd en ontvankelijkheid die je in contact brengen met wezenlijke zaken (of je stuit erop en je interesse wordt geprikkelt), welke je voorheen ongemoeid liet als zijnde onbekend. Om een soort autonome verworvenheid vast te houden. Waarvan een mens weinig durft af te staan en zodoende de toegang afknelt tot het bemachtigen van een bredere en diepere kennendheid. Entheogenen breken door die zetel heen.

Eenmaal over die brug heen, wordt het begrip van elke nieuwe aanschouwing sneller doorgrond, veel dieper ontvangen en mogelijk ook sneller begrepen, gewaardeerd of acccepteerd, indien dit de keuze is.

Het is misschien moelijk te begrijpen voor zij voor wie het in het begin een metafoor is, omdat de veronderstelling leeft dat het vreemde unaniem intreed. Maar vanuit het midden, kan alles als een stromende rivier worden beleefd en geproeft, waarbij de vrijheid tot het ontdekken en samenstellen van identiteit z'n volledige bewegingsruimte behoud, en uiteindelijk zelfs opzwelt tot oneindigheid. Dan ben je niemand anders dan jezelf.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
Morning Glory is een mysterieus zaadje.

Ik heb het 2 keer genomen, een keer de zaden puur, en een keer een waterextract. Het waterextract werkte voor geen meter, maar de pure zaden waren me toch een vage ervaring!

Ik had zoveel zaden uitgeteld (jaja, want de doseringen zijn in aantal zaden), en goed kapotgekauwd. De smaak was niet vies ofzo, maar het was wel een vreselijke smaak, een beetje nootachtig. Nouja, natuurlijk na een uurtje VRESELIJK misselijk. Dus, boven de WC gehangen en alles uitgekotst. Blijkbaar was de actieve stof al opgenomen, want in voelde me heel duizelig en raar.

Ben toen maar, om meer misselijkheid te voorkomen in slaap gevallen,

Toen ik de volgende dag wakker werd gingen we op vakantie. En laat me je vertellen dat ik de hele heenreis in de auto (zo'n 6 uur) constante Euphoria gevoeld heb. Het was prachtig. Overduidelijk waren deze uren het neerkomen van de LSA-trip, maar geen misselijkheid, geen trippen, alleen puur geluksgevoel. Aanrader als je door misselijkheid heen wil gaan, misschien dat blowen helpt tegen de misselijkheid?



ZOF
 
Haut