Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Crystal Meth?

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Lees net iets op de site van de NOS over een drug die grote problemen schijnt veroorzaken. Recept: Anti-vries, kattebakgrit, lucifers en nog wat huis tuin en keuken spulletjes. Hier is de link http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... ntana.html
Na wat gegoogle kom je er heel wat over tegen.... ik had er echt nog nooit iets over gehoord, jullie wel??
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
jesus dat spul is abnormaal!

(slecht, pest, pauper, verdoemd)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik heb er wel van gehoord. Zoals op de NOSsite staat is het echt een plattelands-/armeluis-/vrachtwagenchauffeurs- drug. Ik heb een jaar in Toronto gewoond en heb veel vrienden uit kleine stadjes in de States en Canada, die allemaal wel wat mensen kennen die aan de meth zijn. Meth is van die troep die ze gebruiken omdat ze in 'buttfuck nowhere' wonen en er geen hol te doen is. Het is makkelijk te krijgen en is de eerste paar keer lekker. Daarna raak je er al snel aan verslaafd en zit je in de problemen. Lijkt mij een echte afrader. Als je op zoek bent naar die euforie, kun je beter op een verstandige manier MDMA of misschien zelfs paddo's (niet voor iedereen euforisch) gebruiken.
 
G

Guest

Invité
Ook veel over gehoord, begint een steeds groter probleem te worden in de VS.. schijnt veel en veel potenter en euforischer te zijn als de nederlandse speed.. alleen tig keer verslavender.. een typisch trailertrash armoede drug.
Hoorde ook dat dit af en toe ook in gewone nederlandse pep zit ..
Is dit trouwens niet hetzelfde als jabba in thailand ?
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Heb steeds wel het gevoel dat het een beetje gepropagandeerd word, zoals bij opra "It is more adictive than heroin and more lethal than crac cocain!" heb t niet zo op die overdreven propoganda, geloof er geen reet van dat iedereen meteen verslaafd bent. but I could be wrong.
 
G

Guest

Invité
ja is ook zo..Ze laten sowieso ook de ergste gevallen zien op de bekende before and after foto's en videotjes etc.

Zo verslavend dat als je het 1 keer gebruikt zal het ongetwijfeld ook niet zijn. Maarja het is wel een probleem dat in amerika aanwezig is en zich snel verspreidt dus vin ik de propaganda van de vs wel terecht.. in tegenstelling tot anti lsd propaganda een "x-aantal" jaar terug :p
 
G

Guest

Invité
methmakeover.jpg


voorbeeld
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Deze dame ziet er inderdaad in de "before" foto al niet echt prettig uit, over de "after" maar al helemaal niet te praten.

Wat ik gehoord het is dat het inderdaad een groot probleem in de VS en vooral in kleine dorpjes. Toch vind ik als je zo'n stukje op Ophra voorbij ziet komen met van die vreselijke overdreven mensen, vind ik het geheel nogal brakend overkomen en hecht ik er niet echt veel waarde aan.

Zou niet iets zijn wat ik zou uitproberen, maar ik zou ook niet zo snel "gewone" speed nemen, vind ik eigenliijk ook zooi.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Ik hecht eigenlijk ook niet echt waarde aan zo'n foto, een beetje verkeerde belichting en wat make up en je ziet er in eens uit als een orc uit lords of the crystal meth.
 
G

Guest

Invité
nee die foto's bij mij ook niet echt, maar het geheel geeft mij wel een bepaald amerikaans beeld van de drugs.. Als iemand me het een paar jaar terug als sterke amfetamine had verkocht had ik er geen nee tegen gezegd. Maar door deze propaganda zal ik wel wat beter uitkijken met dit middeltje. Dus de propaganda werkt (onbewust of niet) wel enigszins op mij, en met mij velen denkelijk :(
 

j-lazy

Glandeuse pinéale
Inscrit
16 Déc 2005
Messages
226
het klinkt als een vreemd middel inderdaad. maar toch denk ik ook dat er een beetje overdreven wordt. ik bedoel een middel waar anti-vries en kattenbakgrit inzit is vrij ziekmakend inderdaad. maar vergeet niet dat amerika zo anti drugs als wat is dus ze zullen er geen moeite mee hebben dit soort dingen te overdrijven zodat het hele land gezellig nuchter blijft. maargoed ik ken geen meth verslaafden dus weet het niet zeker. ik denk alleen niet dat ik er zo snel aan ga :lol:
 

solid

Glandeuse pinéale
Inscrit
18 Mar 2005
Messages
112
Meth(amphetamine) zit gewoon in medicijnen ook hoor.....

tverschil met gewone amfetamines is gewoon n aanpassing in de chemische formule :

meth = C10H15N

amfetamines = C9H13N

Dit is gewoon weer wat Amerikaanse anti-drug propaganda shit. Niet dat Meth niet gevaarlijk is, maar omdat de houding tegenover drugs via hollywood en mainstream media wat liberaler aan het worden is (denk bijvoorbeeld ook aan gangsta-rap waar ze allemaal aan de wiet/XTC zitte ofzo) gebruikt de overheid weer de oude typische "scare-tactic".


Ohw en kattenbakgrit en antivries?

Yeah right. Dit wordt gewoon gemaakt met (pseudo)ephedrine


(syntheses staan op Erowid en Lyceaum ook denk ik)



edit: juist het filmpje gekeken, daarin is wel duidelijk dat je ephedrine nodig hebt als basis ingredient. Sorry.
 
G

Guest

Invité
solid a dit:
Dit is gewoon weer wat Amerikaanse anti-drug propaganda shit. Niet dat Meth niet gevaarlijk is, maar omdat de houding tegenover drugs via hollywood en mainstream media wat liberaler aan het worden is (denk bijvoorbeeld ook aan gangsta-rap waar ze allemaal aan de wiet/XTC zitte ofzo) gebruikt de overheid weer de oude typische "scare-tactic".

Wat dat betreft hebben ze in al die jaren nog niets geleerd...

Overigens maakt het volgens mij niet zoveel uit aan welke drug je verslaafd bent, je gaat er zowiezo gaar van uitzien, dus dat is niet alleen CM...
 
G

Guest

Invité
Meth(amphetamine) zit gewoon in medicijnen ook hoor.....

hmm in wat voor soort medicijnen zit meth dan?

ik ken wel de medicijnen zoals Adderall met daarin dextro-amfetamine (en nog een ander amfetamine) wat ook een stuk potenter is als de "nederlandse speed" en via internet bestelbaar is. (ook een hype in highschool america :p )

Maar meth lijkt me best radicaal als medicijn aangezien meth door het lichaam veel moeilijker afbreekbaar is als (alle) andere amfetamines.
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
Space-is-the-Place a dit:
Overigens maakt het volgens mij niet zoveel uit aan welke drug je verslaafd bent, je gaat er zowiezo gaar van uitzien
wel eens iemand gezien die aan sigaretten(tabak) verslaagd is gezien? :roll:
 
G

Guest

Invité
Jep

Ok dat duurt misschien iets langer, maar je ziet mensen van 35 die al 10 of 15 jaar roken en die beginnen er ook al gaar uit te zien...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Space-is-the-Place a dit:
Ok dat duurt misschien iets langer, maar je ziet mensen van 35 die al 10 of 15 jaar roken en die beginnen er ook al gaar uit te zien...

Dat is al veel sneller te zien. De nagels, de tanden, de haren, de huid, allemaal flets, grauw en geel. We zijn gewoon niet zo gewend om dit op te vangen, omdat het vrij geaccepteerd is om te roken. En van binnen is het nog veel erger...
 

Nitroman

Glandeuse pinéale
Inscrit
15 Déc 2005
Messages
160
ik heb weleens gelezen dat methamfetamine ook in medicijnen tegen narcolepsie zit :roll:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Nitroman a dit:
ik heb weleens gelezen dat methamfetamine ook in medicijnen tegen narcolepsie zit :roll:

zou me niets verbazen.
 
Haut