Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Antibiotica en Paddos?

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Hey hallo, ik en mijn broer willen binnenkort samen paddos nemen, maar hij heeft sinds kort een antibiotica kuur gekregen.

En ik wou graag weten of die 2 samen risico's met zich meebrengen, wat eigenlijk wel vermoed..
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Of het kwaad kan weet ik niet, het lijkt me in elk geval niet bevoordelijk.
Dus ik zou idd wachten tot hij die kuur heeft afgemaakt en helemaal hersteld is van z'n kwaal.
 
G

Guest

Invité
Anti-biotica is wel een vrij zware kuur voor je lichaam, omdat het natuurlijk ook goede bacterien dood, maar idd, lekker kuurtje afmaken en daarna fris een reis maken ;):thumbsup:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik denk dat er, wat trippen betreft, wel ernstigere bezwaren zijn dan het ondergaan van een antibioticakuur. Als de persoon zich redelijk goed voelt, en het tijdstip is goed, dan zie ik geen reden om de trip uit te stellen. Niemand is ooit 100% fit en gezond, en hoe ouder je wordt, hoe meer je lichamelijke ongemakken voor lief moet nemen, ook tijdens je trips.

Na afloop van een antibioticakuur altijd een probioticakuur nemen (acidophilus, bulgaricus enz., de goede darmbacteriën, te koop in alle gezondheidswinkels).
 

Frostie

Glandeuse pinéale
Inscrit
6 Avr 2007
Messages
164
CaduceusMercurius a dit:
Ik denk dat er, wat trippen betreft, wel ernstigere bezwaren zijn dan het ondergaan van een antibioticakuur. Als de persoon zich redelijk goed voelt, en het tijdstip is goed, dan zie ik geen reden om de trip uit te stellen. Niemand is ooit 100% fit en gezond, en hoe ouder je wordt, hoe meer je lichamelijke ongemakken voor lief moet nemen, ook tijdens je trips.

Na afloop van een antibioticakuur altijd een probioticakuur nemen (acidophilus, bulgaricus enz., de goede darmbacteriën, te koop in alle gezondheidswinkels).

dan kun je beter gedurende 2 dagen regelmatig een potje yoghurt kopen met die darm flora (activia denk ik dat het noemt)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
dan kun je beter gedurende 2 dagen regelmatig een potje yoghurt kopen met die darm flora (activia denk ik dat het noemt)
Dat spul is te zwak om de schade van een antibioticakuur te herstellen. Beter als die bacteriën rechtstreeks met wat water door de maag kunnen vloeien, in plaats van vermengd met zuivel (yoghurt) en suiker en/of aspartaam. En niet twee dagen, maar minstens twee weken.
 
G

Guest

Invité
CaduceusMercurius a dit:
Niemand is ooit 100% fit en gezond, en hoe ouder je wordt, hoe meer je lichamelijke ongemakken voor lief moet nemen, ook tijdens je trips.

Ja maar antibiotica is anders dan last van je rug.
Als je toch nog moet herstellen, 2 weken na een antibiotica kuur zou ik zeggen, hou dan even rust en ga niet iets intensiefs doen zoals trippen.

Qua activia ben ik het eens :mrgreen:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
De persoon moet het denk ik zelf inschatten: als hij van de ziekte en de antibiotica niet zo heel erg veel last heeft, kan hij zonder gevaar of problemen een portie paddo's nemen. Maar voelt hij zichzelf zwak en niet zichzelf, dan kan hij beter wachten. Dat lijkt me vrij logisch. Voor mij is trippen in grote mate een out-of-body of beyond-the-body ervaring, waardoor de lichamelijke toestand niet zo heel belangrijk is. Zolang de ademhaling maar vrij is, en men goed uitgerust is. Antibiotica is inderdaad gif, maar we zitten allemaal vol gif: zware metalen (uit amalgaamvullingen en verf bijvoorbeeld), pesticiden, smaak-, zoet- en kleurstoffen, oplosmiddelen (isopropyl alcohol) en dan nog electronische vervuiling (straling van draadloze telefoons en internet) en de ergste vervuiling van alle: TV en reclame. Ideale omstandigheden om te trippen zijn er niet. Je kunt er naar streven natuurlijk, maar als de kans zich aan doet om samen te trippen, zou ik die kans gewoon grijpen.
 
Haut