Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddoverbod, wijsheid of massahysterie?

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Vandaag viel ik schier van mijn stoel van verbazing om het Tweede Kamer debat omtrent het drugsbeleid en meer specifiek het aanstaande verbod op hallucinerende paddestoelen. Na veel geruchten uit de pers mocht ik vandaag dan toch uit de mond van de minister zelf het standpunt van de regering horen.

Kort samengevat houdt het standpunt het volgende in. Een grote nadruk wordt gelegd op het onderscheid tussen paddo’s en alcohol. De minister claimt dat het gebruik van alcohol niet schadelijk is terwijl het misbruik ervan dat zeer zeker wel is. In hetzelfde punt maakt de minister duidelijk dat volgens hem het gebruik van paddo’s al schadelijk is, en niet alleen het misbruik. Hij beroept zich hierbij op de te nemen voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van paddo’s. Volgens verscheidene internet sites (die de minister naar eigen zeggen bezocht heeft) zijn er ver gaande voorzorgsmaatregelen nodig om de gevaren in te perken. Verder haalt hij aan dat paddo’s extreem onvoorspelbaar zijn en dat in alle gevallen (ook die waarin de juiste voorbereidingen worden getroffen) de kans op angstaanvallen danwel paranoia fors is. Het laatste punt dat de minister noemt is het punt met betrekking tot de consumptie tijd. De minister stelt hier dat het te lang duurt voordat effect merkbaar wordt en daaruit volgt volgens hem dat de kans tot overmatige consumptie te groot is.

Dit gehele betoog heeft mij als verantwoordelijk gebruiker van paddo’s zeer aangegrepen zoniet beledigd. Eenieder die zich wel eens de kleine moeite heeft getroost zich in te lezen in het onderwerp ziet zeer grote vergissingen in de redenering van zijne excellentie Ab Klink. Ik zal op een iets andere volgorde dan de minister zijn argumenten langsgaan en de redenen uiteenzetten waarom de minister het aan het verkeerde eind heeft.

Het punt waarmee ik wil aanvangen is het punt over de vereiste zorgvuldigheid bij het gebruik van paddo’s. De minister suggereert dat er een hele waslijst aan maatregelen bestaat die vereist zijn om een zogenaamde paddotrip tot een goed einde te brengen. Hij schetst hierbij een beeld dat de werkelijkheid in zeer grote mate geweld aandoet. Het geval is namelijk dat de voorbereidingen in enkele zeer korte zinnen kunnen samengevat worden, waarmee ik de eenvoud van “de regels
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
spijtig van de layout, als iemand hem leesbaarder wil moet ie maar ff pmen dan stuur ik een emailtje met pdf verhaal.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ballin is een christenhond, verwacht geen begrip van die kant.

Christenen zijn het tuig van de wereld, de hufters die al tweeduizend jaar hel en verdoemenis stichten in de wereld.

Ik denk dat het tijd wordt voor hardere actie, bijvoorbeeld het direct aanspreken van de achterban van die hufter op zondagochtend tijdens kerkdiensten.
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Yay, hurray voor de politiek! Waarom hou ik me er toch zo weinig mee bezig, waarom neem ik het toch zo weinig serieus... ik vraag me af.

Eén ding: Als dat 3 dagen kooptermijn er zou komen zouden er volgens mij heel snel mensen webshops opzetten waarbij je via internet je paddo's kunt reserveren. Fijn in het Engels, Duits en Frans enzo... Tenzij ze dat heel erg illegaal maken door de wet hieromtrent nauwkeurig en uitgebreid te beschrijven. Maar zolang dat niet goed uitgewerkt zou worden zou er zoiets ontstaan lijkt me. En in het andere geval gaat het trouwens gewoon de illegaliteit in... och, waar hebben we het over, politici zijn geen drugsdeskundigen mja eh waarom luisteren ze dan niet naar de deskundigen die wel degelijk aanwezig zijn en advies geven enzo... o ja, ze zijn verblind door conservatisme, heersende opvattingen, de here Jezus? Pfff, ik haak af... teveel onlogica in de politiek. Toedeliedokie!
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
ps Het is niet heel moeilijk de paragrafen even los te halen van elkaar Silv...

[quote:jpbhuxlw]Vandaag viel ik schier van mijn stoel van verbazing om het Tweede Kamer debat omtrent het drugsbeleid en meer specifiek het aanstaande verbod op hallucinerende paddestoelen. Na veel geruchten uit de pers mocht ik vandaag dan toch uit de mond van de minister zelf het standpunt van de regering horen.

Kort samengevat houdt het standpunt het volgende in. Een grote nadruk wordt gelegd op het onderscheid tussen paddo’s en alcohol. De minister claimt dat het gebruik van alcohol niet schadelijk is terwijl het misbruik ervan dat zeer zeker wel is. In hetzelfde punt maakt de minister duidelijk dat volgens hem het gebruik van paddo’s al schadelijk is, en niet alleen het misbruik. Hij beroept zich hierbij op de te nemen voorzorgsmaatregelen bij het gebruik van paddo’s. Volgens verscheidene internet sites (die de minister naar eigen zeggen bezocht heeft) zijn er ver gaande voorzorgsmaatregelen nodig om de gevaren in te perken. Verder haalt hij aan dat paddo’s extreem onvoorspelbaar zijn en dat in alle gevallen (ook die waarin de juiste voorbereidingen worden getroffen) de kans op angstaanvallen danwel paranoia fors is. Het laatste punt dat de minister noemt is het punt met betrekking tot de consumptie tijd. De minister stelt hier dat het te lang duurt voordat effect merkbaar wordt en daaruit volgt volgens hem dat de kans tot overmatige consumptie te groot is.

Dit gehele betoog heeft mij als verantwoordelijk gebruiker van paddo’s zeer aangegrepen zoniet beledigd. Eenieder die zich wel eens de kleine moeite heeft getroost zich in te lezen in het onderwerp ziet zeer grote vergissingen in de redenering van zijne excellentie Ab Klink. Ik zal op een iets andere volgorde dan de minister zijn argumenten langsgaan en de redenen uiteenzetten waarom de minister het aan het verkeerde eind heeft.

Het punt waarmee ik wil aanvangen is het punt over de vereiste zorgvuldigheid bij het gebruik van paddo’s. De minister suggereert dat er een hele waslijst aan maatregelen bestaat die vereist zijn om een zogenaamde paddotrip tot een goed einde te brengen. Hij schetst hierbij een beeld dat de werkelijkheid in zeer grote mate geweld aandoet. Het geval is namelijk dat de voorbereidingen in enkele zeer korte zinnen kunnen samengevat worden, waarmee ik de eenvoud van “de regels
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Klink is een randdebiel die niet verder kan kijken dan sociale acceptatie.
 
G

Guest

Invité
Fokking triest

Andere woorden kan ik zo gauw even niet verzinnen :roll:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Christenen zijn het tuig van de wereld, de hufters die al tweeduizend jaar hel en verdoemenis stichten in de wereld.

Ik sluit me aan bij heartcore, dat stelletje verdomde christentuig!!!!
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Klop Lol*fan ik zal het even aanpassen.

@Iedereen: ik wilde hierbij vooral gewoon even demonstreren dat Minister Klink een betoog voert vol van fouten.
 

HopsaFlops

Matrice périnatale
Inscrit
29 Mar 2007
Messages
18
Het probleem is alleen dat veel politici ongevoelig zijn voor de rede.

Kafkaesk welhaast
 

PetervanDriel

Matrice périnatale
Inscrit
17 Mar 2008
Messages
6
Het kabinet weet precies wat het doet. Het probeert zich op te likken bij de VN en daarmee de VS. De Kapitalistische Wereldorde der Neoconservatieven onder leiding van Bush. Hun eerste Amendement: Het opleggen van hun wil aan de wereld. Maar goed. Hun macht is niet eeuwig. Dat is één troost.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Hoi schatjes,

Ik kreeg vandaag fijn bericht van de PvdA!

Geachte heer van Leeuwen,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u schrijft over het verbod op paddo's.

Afgelopen periode zijn wij opgeschrikt door ernstige incidenten waarbij paddo?s in het spel waren. Schadelijke effecten als gevolg van paddo gebruik moet te allen tijde worden voorkomen. Daarom wil de PvdA de verkoop van paddo?s aan voorwaarden binden, dus reguleren. Hierdoor kunnen eisen worden gesteld aan de verkoop, zoals: voorlichting, hoeveelheid, kwaliteit van de paddo en de minimale leeftijd voor aankoop. Deze regels moeten dan streng worden gecontroleerd en bij overtreding hard bestraft. Reguleren is controleren. Door een verbod wordt de verkoop in de illegaliteit gedrukt en het zicht erop verloren.


Met vriendelijke groet,

Afdeling Voorlichting
Plein 2 | Postbus 20018 | 2500 EA Den Haag
Partij van de Arbeid | http://www.pvda.nl

____________________________________________________
Meld je aan voor de wekelijkse e-mail nieuwsbrief van de PvdA:
http://pvda.nl/nieuwsbrief
Goed nieuws innit?
 

Dr. Leospace

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
686
Maar ik denk niet dat de PvdA het kabinet laat vallen om de paddo. De CDA en kleine christelijke partijen zijn uiteraard voor een verbod, en de zogenaamd liberale VVD is ook voor (dus tegen de paddo en de vrijheid van het individu). Helaas komen de paddo-haters zo al gauw aan een meerderheid in de 2e kamer...

Wel goed dat de PvdA duidelijk is over haar standpunt, en ik ben het er (bijna) helemaal mee eens trouwens.
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
Dr. Leospace a dit:
Maar ik denk niet dat de PvdA het kabinet laat vallen om de paddo. De CDA en kleine christelijke partijen zijn uiteraard voor een verbod, en de zogenaamd liberale VVD is ook voor (dus tegen de paddo en de vrijheid van het individu). Helaas komen de paddo-haters zo al gauw aan een meerderheid in de 2e kamer...

Wel goed dat de PvdA duidelijk is over haar standpunt, en ik ben het er (bijna) helemaal mee eens trouwens.
Hmja dat is de vraag he, voor mij is het iig duidelijk dat pvda z'n best wil doen omdat verbod tegen te houden, en wie weet lukt het ze ook. Ik blijf in ieder geval hopen! :)
Maar ik neem aan dat jij ook hoopt dat je ongelijk hebt :p
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik vraag me af wanneer ze de brandstappels weer gaan ingevoeren, GeeezZzz..

Maar ff serieus, er is bijna helemaal nix te doen tegen een paddo verbod,
De negatieve media berichten waren allemaal bewust geplaats om zo een publieke opinie te beinvloeden.
Zodat er geen groot bezwaar word getekend tegen zo'n verbod.
Want de gemiddelde nederlander geeft geen fuck als zij er niet direct bij betrokken zijn, dan vinden namelijk alles best.

Het is allemaal dubbele agenda werk in Den Haag of Brussel.
Het verbod was allemaal voorzichtig gepland in Brussel, want het Nederlandse wetgeving is een doorn in het oog voor de EU,
en past totaal niet in het plaatje van de Nieuwe Wereld.

Ze willen burgers die van 9 tot 5 werken en "nooit" vragen stellen over het beleid, wij zijn de schapen hun de herders,
paddos laat de schapen in wolven veranderen en zijn zo een bedreiging voor de herders.

Het verbod is daarom een geheel logische keus..
 

Soulcatcher

Elfe Mécanique
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
434
Mindastronaut a dit:
Maar ff serieus, er is bijna helemaal nix te doen tegen een paddo verbod
...
wij zijn de schapen hun de herders,
paddos laat de schapen in wolven veranderen en zijn zo een bedreiging voor de herders.

Oplossing:
De wolven eten de herders op en stoppen zo de "verschaping"
of
We worden zelf herders om orde op zaken te stellen
 

MindAstronaut

Sale drogué·e
Inscrit
10 Juin 2006
Messages
968
Ik zou wel een herder willen zijn maar dan zonder schapen... :p
 
Haut