Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Nieuwe D66 Drugsnota: "Nuchter in extase"

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Vanwege de aangetoonde zwakkere werking van XTC ten opzichte van legale drugs moet Nederland internationaal het initiatief nemen om de classificatie van deze drug als ‘hard drug’ aan te passen. D66 wenst dat XTC uiteindelijk een gereguleerde drug wordt.
Jaaa, Nederland als initiatiefnemer, zo mag ik het horen!
Zoveel goede uitspraken om te citeren en op te reageren...
Eerst maar eens rustig doorlezen als ik tijd heb.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Ben er ook erg enthousiast over!! :D

Hoera voor D'66! (Of eigenlijk Boris van der Ham) :lol:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Vond Boris van der Ham op de cannabis legalize dag op Museumplein op 9 mei eigenlijk een beetje een zwak verhaal opratelen, maar dit is wel een sterk plan.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Gelukkig bestaan er dan toch nog mensen die er serieus werk van maken. Waarschijnlijk rookt boris er dan zo af en toe ook wel eentje :p
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De wiet van tegenwoordig is best psychedelisch te noemen, het geestverruimende effect zal mensen negatief kunnen overvallen terwijl het effect van MDMA een stuk vriendelijker zal zijn voor velen omdat het slechts in geringe mate geestverruimend werkt. Maar dat is geen maatstaf.

Ik ben het er niet mee eens dat MDMA een ''zwakkere'' drugs is. Het is een amfetamine die ook nog eens hard ingrijpt op je serotonine huishouding. Ofschoon regulering een goede optie is in verband met sterkte en zuiverheid en omdat het veelvuldig door velen wordt gebruikt in Nederland. Matig gebruik lijkt ook niet zo veel kwaad te kunnen maar toch is het echt niet iets geheel onschuldigs in mijn beleving.

Tenslotte zie ik anno 2009 binnen het politieke debat nog steeds het argument terugkomen dat softdrugs de wereld van de harddrugs buiten de deur kan houden. Maar iemand die de effecten wenst van cocaine, zal echt niet verzot zijn op wiet of er zelfs bang van zijn om zijn omgeving bewuster te voelen. Coke sluit de deuren juist nog sterker ten opzichte van de nuchtere staat van bewustzijn. Vlak gevoel voor de omgeving af.

En ja, ik weet bijna wel zeker dat Boris weet wat het is om goed scafa te zijn en waarschijnlijk ook wel Xtc kent.

http://borisvanderham.hyves.nl/album/74 ... 48/0/btp8/ Wehehehe... kijk eens aan.

Ik verdenk Femke Halsema er ook van te weten wat LSD is, vooral omdat ze vroeger ook een krakersmeisje was en een typische vorm van empathy heeft die ik sterk herken in haar woordelijke vorming.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Boris is weer in het nieuws:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/07/d66_coffeeshops_mogen_wiet_kwe.html

D66: Coffeeshops mogen wiet kweken

D66 wil een proef waarbij klanten wiet kunnen kweken voor hun 'eigen' shop. De coffeeshops kunnen door zo'n gesloten circuit van teelt en verkoop kleinschaliger worden, zoals de overheid wil.

D66-Kamerlid Boris van der Ham deed het idee op in San Francisco, tijdens een werkbezoek. In Oakland, een voorstad van San Francisco, mogen thuiskwekers 72 planten verbouwen, veel meer dan de in Nederland toegestane vijf. Volgens Van der Ham is op deze manier beter toezicht te houden op de teelt.
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Het is fijn dat er tenminste iemand in de politiek veel research doet naar dit soort dingen.
 
Haut