Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Binnenkort verboden: Ice Hasj

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Welja, Fredje en Cisca hebben een nieuw iets gevonden om op te hakken hoor. De Ice-o-lator hash... Want die is nog schadelijker dan XTC!

Wat zijn die mensen toch een karikaturen...


AMSTERDAM - CDA, PvdA en VVD hebben grote bezwaren tegen de verkoop van extreem sterke hasj in coffeeshops. In verschillende coffeeshops is de zogeheten Ice Hasj te koop, die drie tot vier keer zo sterk als gemiddelde hasj of wiet. Het THC-gehalte, één van de werkzame stoffen in cannabis, ligt tussen de zestig en zeventig procent.

PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester vindt het 'schokkend' dat dit wordt verkocht. ''Dat is hartstikke schadelijk.'' Volgens Bouwmeester zouden coffeeshops moeten afspreken om dit niet te verkopen. ''We kunnen het niet verbieden. Het is de vraag of de branche dit zou moeten willen. Dit schaadt het hele softdrugsbeleid. Daar is de branche ook niet bij gebaat.''

VVD-Kamerlid Fred Teeven noemt deze hasj 'schadelijker dan een xtc-pil'. Xtc wordt wel als harddrug gezien. De opkomst van deze zeer sterke hasj is één van de redenen waarom de VVD-fractie in de Tweede Kamer het standpunt over het gedoogbeleid ten aanzien van softdrugs zal heroverwegen. ''We moeten ons afvragen of we door moeten gaan op deze weg,'' aldus Teeven.

CDA-Kamerlid Cisca Joldersma wist niet dat er zulke sterke Nederhasj te koop is. ''Dat is wel iets om vragen over te stellen.''

http://www.parool.nl/parool/nl/224/...16/Bezwaren-verkoop-extreem-sterke-hasj.dhtml[/url]
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Die lui worden steeds gekker...

Dit is toch precies het zelfde als het verschil tussen bier en sterke drank :!:

Behalve dat het in geval van cannabis wel echt voordelen kan hebben.
Sterkere hasj, minder nodig, minder schade aan de longen.
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
Wilt iemand die autisten graag een drugsles geven?
THC is niet (nauwelijks) schadelijk !
ik bedoel, je moet iets van 12000 joints in een 20 min oproken om eraan dood te gaan. :lol:

Laat staan, rook is schadelijk, dus is het dan niet beter om 1 ice-hasj joint te roken, dan 10 of 20 dezelfde joints om hetzelfde effect te bereiken? :x

Iemand moet nu echt serieus iets aan de 2e kamer gaan doen! :shock:
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hm, zulke sterke en dus compacte hasj zal het goed doen op de zwarte markt.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Die CISCA, begint me nu echt de strot uit te hangen. Wat een .............
 

Twilight

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Juin 2008
Messages
1 230
Als ze het zelf nou ooit een keer geprobeerd had dan wist ze tenminste nog waar ze over sprak, hetzelfde geldt trouwens voor meneer Teeven.
Hasj vergelijken met XTC? :?
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Snappen ze nou echt niet dat er sterkere wiet en hasj te krijgen is omdat coffeeshops slechts een halve kilo in huis mogen hebben? :idea:
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken. Het lijkt mij niet de enige oorzaak, maar nu je het zo zegt denk ik dat het inderdaad zeker van invloed is.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Bijna elk verbod op een of andere drug heeft sterkere drugs op de markt gebracht (uitzondering misschien LSD, maar wie wil er iets sterkers dan LSD?).

Toen opium werd verboden kwam er op de zwarte markt meer morfine/heroine. Toen coke werd verboden kwam er op een zeker moment crack. Toen speed werd verboden: meth. Ik denk dat de restricties rond cannabis ervoor heeft gezorgd dat sterkere wiet en hasj populairder werden, omdat je dan minder vaak hoeft in te kopen en je een hogere prijs kunt vragen.
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Dat wist ik niet. Maar klinkt logisch!
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Mycophile a dit:
VVD-Kamerlid Fred Teeven noemt deze hasj 'schadelijker dan een xtc-pil'.
Dat toontje, alsof :evil: :evil: :evil: xtc :evil: :evil: :evil: dan wel helemaal verschrikkelijk is. Als we zo doorgaan: een avondje zuipen is nog weer tig keer zo schadelijk en gevaarlijk als een xtc pil. Dus? Er is nog nooit iets bekend geworden van problemen of schade door die hasj. Er is geen probleem. Wat een figuren toch, Joldersma en Teeven, wat drijft ze, waar halen ze de energie vandaan? :roll:
 

Icelus

Elfe Mécanique
Inscrit
23 Oct 2007
Messages
354
Ook nogal schrikken dat Lea Bouwmeester van de PvDA nu ook mee begint te doen... bij de paddo's had zij geloof ik nog een enigszins heldere blik.

''Dat is hartstikke schadelijk" zegt ze... mens waar je baseer je het op??
Allemaal pure emotionele politiek. We leven dan helaas ook niet in een democratie. Dit is een Emocratie :(
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Lea Bouwmeester heeft geen idee waar ze het over heeft.

Ken je de hoax van de paddobestrijding.nl nog?

Haar eerste reactie: "Goh, wat een goed initiatief!"

Ik heb echt het idee dat Lea iedereen gelijk geeft zonder vragen te stellen, op het moment dat het voor haar enigszins logisch overkomt.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ik rook niet graag ice o lator.
Het is wel sterk, maar het ligt zwaar op de longen.
Ik moet er zo van hoesten.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Vind het zelf zonde van het geld. Prijs kwaliteit verhouding is in mijn ervaring vrij laag.
 

Jeniger

Sale drogué·e
Inscrit
20 Oct 2008
Messages
950
Mensen die ervan hoesten moeten nog leren hoe je hasj rookt, hoesten is een afstraffing omdat je te gulzig rookt :lol:
 

mrvn

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Oct 2007
Messages
1 022
LOL@
Mensen die ervan hoesten moeten nog leren hoe je hasj rookt, hoesten is een afstraffing omdat je te gulzig rookt



Ik ben benieuwd wat ze volgende week gaan verbieden......kansloos echt, hebben ze niet iets waar ze zich echt druk om moeten maken??
 
Haut