Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Wat kweken jullie?

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor planten jullie allemaal kweken, ikzelf heb een sinichuiche plant van ongeveer 40 cm hoog die weer begint te bloeien, heb er net weer een paar stekjes van af gehaald waar een paar het redelijk doen, ik vind het een moeilijke plant om te stekken dus mischien moet ik gewoon eens proberen of het zaad wat de plant produceert ook ontkiemen wil. verder heb ik een stuk of wat cactussen, peyote, trichocereus peruvianus en pachanoi, een aantal aricarpussen en een psychoactieve mammilaria. en ik heb in de tuin nog een aantal meters poppy zaad uitgestrooid dat omhoog begint te komen, beetje laat maar het zou niet een groot probleem moeten zijn om er nog goede zaad dozen van te moeten krijgen. en uiteraard heb ik af en toe ook een paddestoel projectje. ik ben van plan om binnen kort nog een aantal planten te bestellen, waaronder kannasnuff, kratom, calea en salvia. maar dit zal waarschijnlijk pas volgend jaar zijn omdat ik nu eerst de gehele zomer naar terschelling verhuis en mijn vriendin het niet wil aandoen om al mijn planten te moeten verzorgen :)
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Niks meer. Vroeger Peyote en San Pedro, wiet, mexicaanse paddo's en truffels.
 

Krapuul

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Avr 2007
Messages
44
Nu heb ik een aantal morning glorys, wiet, peyote, san pedro, klaproos, doorn appel, kruidje-roer-me-niet.

Binnekort krijg ik een paar salvia divinorum stekjes, ephedra sinica en nevadensis zaad, mimosa hostilis zaad.

Ik ben ook bezig met wat paddenstoeltjes :)
Het substraat staat nu af te koelen 8)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
als het binnen kort gaat regenen in de sonora woestijn dan heb ik over een tijdje ook een hele hoop ephedra zaad :p schijnt dat ze daar op de meest waardeloze grond groeien die in de hele woestijn te vinden is. ze staan nooit in een droog gevallen rivier beding zoals veel planten zodat ze toch nog een beetje extra water krijgen als de regen over is, maar een stuk van die droog gevallen rivier bedingen af :p altans dat hoorde ik van die gene die me dan wat zaad wou opsturen.

ik heb ook ooit mimosa hostilis geprobeerd te kweken maar dat is toen mislukt omdat ik niet de juiste bacterien bij de wortelen gedaan had, schijnt dat ze een simbiose aan gaan met bacterien en als ze dat niet hebben dan groeien ze het eerste jaar redelijk goed en gaan daarna dood. ik geloof dat deze bacterien te vinden zijn op plaatsen waar bonen en dergelijke groeien (of natuurlijk andere mimosa gerelateerde planten
:wink: ) helaas kwam ik hier pas achter toen mijn mimosa's al dood waren :evil: maja eigen schuld, had ik maar meer info moeten verzamelen.
 

JosVU

Alpiniste Kundalini
Inscrit
26 Juin 2006
Messages
512
Lophophora williamsii , T. Pachanoi, Salvia Divinorum en Papaver Somniferum!
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Ohja, heb ook nog 2 aardbeien plantjes en een walnoten boom.
Telt dat ook mee? :p
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Ik heb 2 San Pedro's staan en er komen nog wietplantjes aan.
M'n salvia stekje had het niet overleefd helaas :(.
Het is kan een vrij beperkende factor zijn als je nog bij je ouders woont :p
 

scamie

Alpiniste Kundalini
Inscrit
23 Mai 2006
Messages
624
Lopho's, tricho's, ariocarpus, salvia divinorum, kratom, morning glory, cannabis , demanthus, HBWR, psychotria viridis, .... de kratom en de mimosa en demanthus moet ik nog zaaie ....
Verdomd leuke hobby.... de pest is dat als je eenmaal van die plantjes gaat houde..... je ze erg moeilijk door de keel krijgt :?
jippie
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
4 Salvia planten , 2 peruvian torches , 5 peyotes
en op mijn verlanglijstje staan nog paddestoelen :)
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
Een paar maanden geleden paddestoelen gekweekt. Nu groeien er een partij Morning Glories (ik heb een grote zonovergoten muur waar ze tegenop kunnen klimmen) en 10 Cannabis (Nirvana) plantjes (vrij laat gezaaid, midden Mei). Ik heb verder geen plek meer voor Papaver en zo. Misschien volgend jaar.

Ik kwam hierboven heel wat planten tegen die ik ook wel zal willen kweken. Helaas heb ik er de ruimte niet echt voor. Als die Cannabis planten wat groter worden, zal ik er zelfs een paar moeten gaan weggeven.
 

esoterist

Matrice périnatale
Inscrit
29 Juil 2006
Messages
18
scamie a dit:
...............pest is dat als je eenmaal van die plantjes gaat houde..... je ze erg moeilijk door de keel krijgt :?
jippie

Ik ken het had ik een tijdje geleden ook met een san pedro ,dit is ook het enige wat ik kweek
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
San pedro, peyote, salvia, datura stramonium, HBWR, Rivea corymbosa en cubensis groeien momenteen in mijn kamer :)
 

r0mke

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
40
Ben dit jaar voor het eerst begonnen met het kweken.
Heb nu een paar morning glory's, papaver somniferum
en krijg binnen kort nog een paar wiet plantjes
 

Dream_Walker

Matrice périnatale
Inscrit
17 Fev 2007
Messages
8
Twee wietplanten. (Citral)
 

Kaleidoscope

Neurotransmetteur
Inscrit
12 Mar 2007
Messages
52
early misty, peyote, san pedro en bonsai boompjes :ninja:
 

BerryRight

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juil 2006
Messages
28
Ik heb verschillende wietplanten gekweekt in grote hoeveelheden

Ik kweek nu Peyotl, San Pedro, Datura, en Phalaris Arundinacea.

Ik heb zaad van Mimosa Hostilis en dit wil niet echt uitkomen :(
Ik had er 40 en heb er 20 onder watjes gelegd met water nu al bijna 2 weken en geen reactie. Voor die andere 20 heb ik weinig vertrouwen. Iemand ervaring met Mimosa zaad??? :?

Heeft iemand evt. een adresje voor me waar je Mimosa kan kopen?? tnx alvast
 

BerryRight

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juil 2006
Messages
28
Ik heb verschillende wietplanten gekweekt in grote hoeveelheden

Ik kweek nu Peyotl, San Pedro, Datura, en Phalaris Arundinacea.

Ik heb zaad van Mimosa Hostilis en dit wil niet echt uitkomen :(
Ik had er 40 en heb er 20 onder watjes gelegd met water nu al bijna 2 weken en geen reactie. Voor die andere 20 heb ik weinig vertrouwen. Iemand ervaring met Mimosa zaad??? :?

Heeft iemand evt. een adresje voor me waar je Mimosa kan kopen?? tnx alvast
 

Paracoculi

Glandeuse pinéale
Inscrit
23 Juil 2007
Messages
136
Hmm, Mimosa zaadjes hebben een speciale behandeling nodig als ik me niet vergis, ik ga weer even speuren, wil ze volgend jaar ook proberen te kweken.

Ik kweek nu verschillende cactussen, waaronder natuurlijk Peyote's en Peruvian Torches, wat vleesetende planten ( venus vliegenvallen en nephentes bekerplanten), Psilocybe Azurescens, Morning Glories (heavenly blue), Salvia Divinorum, en dat was het wel zo'n beetje.
Niet zoveel dus, maar elk jaar komt er steeds meer bij.

*edit*
Ok, even opgezocht hoe je deze (mimosa) zaadjes het beste kan laten ontkiemen.
Je kan proberen om met een nagelknipper een klein sneetje te maken aan de zijkant in het midden van het zaadje (lijkt me), ik denk niet dat je dat kleine hoefijzertje moet raken.
Dan wat water koken en dat 2 minuten laten afkoelen, daarin de zaadjes een uur of 8 laten weken, tot er zaadjes opzwellen. Werkt voor morning glories, waarom niet bij mimosa?
Verder las ik ook iets over Gibberellinezuur, wat een groeihormoon is, meer weet ik er ook niet van.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 

BerryRight

Neurotransmetteur
Inscrit
24 Juil 2006
Messages
28
Ja toevallig had ik gisteren op het net gelezen dat je idd de zijkant moet vijlen met een nagelvijl en dan 2 minuten koken en dan nog 30 min in dat zelfde water laten rusten. Dat vijlen had ik vrij rustig gedaan om niet te diep om niet alles kapot te maken. Verder had ik dat ouwe zaad (die 20) ook nog ff meegekookt om wat bacterien te doden. Wat mij opviel van dat ouwe zaad dat er maar een paar waren opgezwollen, wat ze nu allemaal zijn. Het moet nou 4 tot 7 dagen duren voordat ze uitkomen :D hoop ik :wink: tnx for the help!!
 
Haut