Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

verschillende soorten psilocybe cubensis

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
HeartCore a dit:
Maw, er is zover bekend nog nooit iemand overleden aan een overdosis psilocybine. Zelfde geld, durf ik te stellen, voor water. Maak jij je ongerust over de LD50 van water wanneer je koffie drinkt ?

Er is wel eens iemand overleden aan een overdosis water, tijdens een ontgroening in Groningen, als ik het me goed herinner. Dat was een paar jaar geleden eens op het nieuws.

Wat koffie betreft, kan ik niet meer dan 1 mok per dag aan, anders krijg ik al last van m'n maag. Maar dat ligt natuurlijk aan de caffeïne en niet aan het water.

Ken jij iemand die de hoeveelheid psylocine van 1,5 kg verse paddestoelen heeft gehad? Die zou het dus waarschijnlijk niet na kunnen vertellen. Psylocine is een giftiger stof dan blauwzuur, nicotine en alcohol. Je gebruikt er ook veel kleinere doses van, daarom is er ook niemand ooit aan dood gegaan. Maar daarom zit het, als extract, waarschijnlijk op nummer 1 in de opiumwet. Stel dat het wel legaal zou zijn dat geconcentreerde psilocine in oplossing te koop was, misschien in een lekker likeurtje, dan zou je makkelijker (per ongeluk) een overdosis kunnen nemen.
 
G

Guest

Invité
Nou, ik denk dat zelfs een overdosis extract alleen te weiten zou kunnen zijn aan een heel erg domme situatie, dat je een hele bak extract boven je mond houd en probeerd een klein btje uit het bakje in je mond te krijgen en ineens slaat er een meteoriet in nederland die een aardbeving veroorzaakt van 6 op de schaal van richter en je kiept door de schok het hele bakje in je mond. En dat gebeurt natuurlijk als pasen en pinksteren op 1 dag vallen.

Very unlikely
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Psilocine giftiger dan blauwzuur en nicotine? Bron vermelden graag ;) Wat ik kan vinden is dat psilocine 1.4 maal zo potent is al psilocybine. Nergens vind ik iets wat jouw bewering onderbouwd.

Om van psilocybine dood te gaan, moet je meer dan 20 gram pure psilocybine innemen. Ervan uitgaande dat een alcoholextractie is gebruikt en de maximale hoeveelheid psilocybine 1 gram per 100ml is (dit geldt voor oa DMT), zou je 2 liter alcohol moeten drinken om een gevaarlijke hoeveelheid psilocybine binnen te krijgen. Waarschijnlijk ben je dan al gevloerd door de alcoholvergiftiging.

Zelfs wanneer je het voor elkaar zou krijgen om de alcohol te verdampen en een stabiele hoeveelheid psilocybine overhouden (veel succes ;) ), dan nog zit je met een berg onsmakelijk poeder.

Er is wel eens iemand overleden aan een overdosis water, tijdens een ontgroening in Groningen, als ik het me goed herinner. Dat was een paar jaar geleden eens op het nieuws.

Inderdaad, en nog nooit iemand aan psilocbine.
 

Tsasil

Neurotransmetteur
Inscrit
14 Sept 2006
Messages
50
Pazusu a dit:
Ken jij iemand die de hoeveelheid psylocine van 1,5 kg verse paddestoelen heeft gehad? Die zou het dus waarschijnlijk niet na kunnen vertellen. Psylocine is een giftiger stof dan blauwzuur, nicotine en alcohol. Je gebruikt er ook veel kleinere doses van, daarom is er ook niemand ooit aan dood gegaan. Maar daarom zit het, als extract, waarschijnlijk op nummer 1 in de opiumwet. Stel dat het wel legaal zou zijn dat geconcentreerde psilocine in oplossing te koop was, misschien in een lekker likeurtje, dan zou je makkelijker (per ongeluk) een overdosis kunnen nemen.

Je ziet mensen toch ook niet 'per ongeluk' een hele fles stro-rum opdrinken? Mensen die dat doen weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Als ze er dan aan overlijden ga je toch ook niet de stro-rum er de schuld van geven.

Zelfde geld voor een eventuele psilocine extract. Als je weet dat de werkzame hoeveelheid ergens in de 20mg ligt, dan ga je niet pot met een kilo van dat poeder leegschudden boven je mond. Als je het vervolgens toch doet, ben je gewoon dom bezig.

Death by darwinism noemen ze dat.
 

Pazusu

Elfe Mécanique
Inscrit
4 Août 2006
Messages
378
HeartCore a dit:
Psilocine giftiger dan blauwzuur en nicotine? Bron vermelden graag ;)

De links zijn al voorbij gekomen, maar hier zijn ze bijelkaar:

Rijtje stofjes LD50
http://nl.wikipedia.org/wiki/LD50

Psylocibine de LD50
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_chemistry.shtml

Shit ik zit er toch nog steeds een factor 1000 naast in de vergelijkingen. Zelfs nadat Forkbender me d'r op wees. Zit ik nog steeds de microgrammen met milligrammen te vergelijken. Hardleers heet dat. :roll:

Nicotine 1 tot 5 mg/kg
Blauwzuur 10 mg/kg
Psylocibine 280 mg/kg

De lethale dosis van nicotine ligt dus vele malen hoger. Nicotine velt een persoon van 70 kg al bij een dosis van 0,07 tot 0,35 gram. Dus 2 tot 10 keer zo giftig als blauwzuur! Nog een reden om te stoppen met roken.

Ik dacht al dat er iets mis was in de getallen.

Sorry hoor.

Maar de sommetjes over de hoeveelheid paddo staat nog steeds overeind. Ongeveer 20 gram zou dodelijk zijn als je het als een poedertje zou kunnen eten. Dat lijkt niet veel, maar zoveel zou vrijkomen uit 1,5 kilo paddestoelen. En dat zal niet snel gebeuren. Tenzij je evolueert tot planteneter door de paddo en meer op een konijn gaat lijken...nu begin ik ook mezelf vervelend te vinden, zou tijd worden, niet? Ik hou er over op.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
En dat zal niet snel gebeuren. Tenzij je evolueert tot planteneter door de paddo en meer op een konijn gaat lijken...nu begin ik ook mezelf vervelend te vinden, zou tijd worden, niet? Ik hou er over op.

Hahahahaha, ik vind je niet vervelend hoor, in tegendeel. Niets is beter dan bepaalde aannames weer eens onder het licht te houden om te kijken of ze nog steeds kloppen.

Heb nog iets van een eerdere quote:

Serotonine wordt in de hersenen zelf aangemaakt juist omdat het niet door die bloed-hersenbarière kan. Serotonine slikken heeft dus geen zin en je piest het gewoon weer uit

Zelfde geld voor DMT. Wanneer je echter een MAO remmer neemt in combinatie met DMT, worden er bepaalde enzymen in je maag uitgeschakeld waardoor de DMT door de bloed/breinbarriere kan. Ik heb begrepen dat bepaalde medicijnen dezelfde technologie gebruiken om serotonineachtige stoffen door die barriere te krijgen.

Zonder MAO remmer, kun je 1000mg DMT innemen zonder dat je er iets van merkt. In combinatie met een MAO remmer, is 300mg genoeg om het volledige spectrum te ontsluiten van de ayahuasca trip.
 
Haut