Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Tripknollen zijn de nieuwe paddo’s

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Mycophile a dit:
Leuk en aardig... Maar wie zegt wat een 'juiste smartshop' is?
Als de VLOS daar nu nog steeds geen uitspraak over kan doen, wat is dan de betekenis van hun organisatie?

Als de grote partijen uitsluitend leveren aan de 'juiste smartshops', dan zullen die kleine kwekers zich massaal storten op de toeristenshops in de binnenstad die niet voor de kwalificatie van 'juiste smartshop' in aanmerking komen.
Hier heb ik al op gereageerd: dat is niet 'onze' zaak. Ongelukken veroorzaakt door knollen zonder keurmerk zijn niet onze zaak.

Probleem blijft...
Nee, de situatie wordt hooguit opgesplitst in verkoop die constructief is, en verkoop die destructief is. Vooral naar de pers toe staan we sterk als blijkt dat de gereguleerde verkoop van keurmerk-knollen minder of geen problemen veroorzaakt vergeleken bij de verkoop door souveniershops en slordige, niet bij de VLOS aangesloten smartshops, en straatverkoop.

Eko_logo.jpg
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nee, de situatie wordt hooguit opgesplitst in verkoop die constructief is, en verkoop die destructief is. Vooral naar de pers toe staan we sterk als blijkt dat de gereguleerde verkoop van keurmerk-knollen minder of geen problemen veroorzaakt vergeleken bij de verkoop door souveniershops en slordige, niet bij de VLOS aangesloten smartshops, en straatverkoop.

En laat de overheid tegenwoordig nu heel toevallig heel erg beinvloedbaar zijn door door de media ;)
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
CaduceusMercurius a dit:
Als de VLOS daar nu nog steeds geen uitspraak over kan doen, wat is dan de betekenis van hun organisatie?
Tjaa, zeg jij het maar...

Hier heb ik al op gereageerd: dat is niet 'onze' zaak. Ongelukken veroorzaakt door knollen zonder keurmerk zijn niet onze zaak.


Probleem blijft...
Nee, de situatie wordt hooguit opgesplitst in verkoop die constructief is, en verkoop die destructief is. Vooral naar de pers toe staan we sterk als blijkt dat de gereguleerde verkoop van keurmerk-knollen minder of geen problemen veroorzaakt vergeleken bij de verkoop door souveniershops en slordige, niet bij de VLOS aangesloten smartshops, en straatverkoop.

Ik begrijp je niet. Wat wil je? Ga jij genuanceerd uitleggen dat de 1 bij een goede tent is gekocht en de ander bij een foute? Hoe ga je in hemelsnaam het verschil uitleggen tussen knollen zonder en met keurmerk? Als er weer 'iets' gebeurd, dan zijn het toch "die tripknollen" die het gedaan hebben. En niet "Die tripknollen zonder keurmerk".
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Saskia Hommes van het Ministerie van VWS schijnt telefonisch bevestigd te hebben dat de Tripknollen geheel legaal zijn.

Men wacht nu op haar schriftelijke bevestiging.

Ik geloof dat er links en rechts wat feestjes gaande zijn ;)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik bedoel dat er een standaard moet komen voor wie de knollen mag verkopen, niet door de overheid opgelegd, maar via een door de meerderheid aan oprechte psychonauten gesteund initiatief, zodat de kwaliteitsshops proliferen, en door hun goede beleid minder brokken veroorzaken. Je kunt dan als collectief er op wijzen dat verkoop van deze producten, volgens de richtlijnen van de branche-organisatie en de wens van de meerderheid aan vaste gebruikers, gewoon kán in een moderne samenleving.

We hebben het hier overigens niet alleen over de knollen. Denk ook aan de overgebleven legals die de smartshops en souvenirwinkels nog wel enige tijd blijven verkopen.

Overigens is een keurmerk voor de knollen maar één idee. Je zou ook aan een keurmerk van de serieuzere tak van de branche zelf kunnen denken, zoals je het Bovag garantiebewijs hebt, of de bekende Pharmacon raamsticker, die je op de voordeur van elke drogisterij ziet, en aangeeft dat daar volgens bepaalde door de branche zelf opgestelde regels zelfzorggeneesmiddelen verkocht worden.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Ik ben geen voorstander van dwang... Maar zolang er geen enkele vorm van dwang is, zal je altijd minimaal 1 Dirty Harry hebben die de boel verziekt. En bij 1 Dirty Harry, gaat de rest al snel mee.

Jij zit te hopen op het ontstaan van een utopie. Mooi ideaal, maar je schiet er niet veel mee op, ben ik bang.

Ik zie echt maar 1 oplossing en dat is een vergunningenstelsel voor smartshops... Zelfregulering werkt niet, zeker niet in een branche met zoveel Dirty Harries.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Van dwang is geen sprake. Maar ik begrijp dat het inderdaad wel eens moeilijk zou kunnen worden om de dirty (and crazy?) harries hierin mee te krijgen. Maar als dat zo is, dan waren de paddo's eigenlijk al jaren geleden gedoemd om verboden te worden...
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Jesus, staat ******* nog op GeenStijl ook... (eerste link in paddoartikel)
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Hahaaa, het encyclopedie artikel! Daar is op zich niets mis mee. De tekst klopt alleen niet meer, wat de laatste alinea betreft...

Ik heb zojuist in een impulsieve bui 26 dollar uitgegeven om tripknol.net te registreren. :roll:
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Eens met CM! :) . Dit is een perfecte kans voor de branche om het opnieuw te proberen, als ze slim zijn hebben ze geleerd van het ongebreideld verkopen van de afgelopen jaren, en doen ze daar iets mee.

Als winkelbranche dat in je eentje regelen kan eigenlijk niet, als truffels gewoon onder de warenwet vallen mag elke souvenirwinkel ze immers gewoon verkopen en je houdt ze niet tegen. Misschien toch samenwerking zoeken met overheden, bv. gemeenten (in Cohen de ideale partner), om nu wel een goed, veilig systeem van de grond te krijgen? Of misschien is het idd het beste als de kwekers een systeem invoeren van aan wie wel te leveren en aan wie niet.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik heb zojuist het email-adres ontvangen van de grootste kweker, dus zal eens goed nadenken hoe ik dit wil gaan aankaarten... Wellicht eerst even wachten op een reactie van de VLOS?
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Caduceus, loop je niet iets te hard van stapel? Ik begrijp de goede bedoelingen hoor, maar... ja, maar...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Mycophile a dit:
Caduceus, loop je niet iets te hard van stapel? Ik begrijp de goede bedoelingen hoor, maar... ja, maar...

De meesten hier, inclusief ik, zitten vol mooie ideeen maar als het erop aankomt, is Caduceus wel de persoon die ze uitvoert dus go go go ;)
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Leer mij Caduceus kennen...

Maar je moet wel reeel blijven. Met alle respect voor Caduceus, maar Caduceus is in deze geen partij. Dit doet me denken aan Rusland en Canada die knokken om de Noordpool, en vervolgens legt een burger uit Wageningen ook een claim neer...

Ludiek, zeker, maar compleet zinloos.

Caduceus gaat in deze situatie 0 resultaat boeken. Mijn mening is dat ie zich even moet concentreren op z'n andere initiatieven waar ik meer heil in zie. Dit is volledig mijn mening en het staat Caduceus vrij om hiervoor z'n neus op te halen...

Aan de andere kant... het is niet mijn doel om initiatieven in de kiem te smoren. Dus OK dan maar. Go go go go!
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Een oeroud feit blijft in ieder geval dat niet gaat om legitieme fundamenten als het aankomt op bemoeizucht van welke hogerhand dan ook. Waar het om gaat is dat je sneller bent en 1 stap voorblijft.

Politiek is niets anders dan zo snel mogelijk en slim een strategisch offensief bouwwerk neer te zetten om je eigen belangen door te drukken. Of het nu om wereldwijde diplomatie gaat omtrend de ja de nee een oorlog beginnen, of een lokale strijd om een bouw vergunning in lutjebroek.

Als je gaat zitten afwachten kun je ondanks betere fundamenten alsnog onder de voet worden gelopen omdat je te ontzichtbaar bent geweest. Politiek is ook zo ver mogelijk boven het maaienveld uitsteken. Wat betreft waardeer ik Ivar's inzet enorm. Als hij het wil aandragen, kunnen wij hier op z'n minst aandragingen doen en gezamelijk inputs voorleggen.

In deze wereld moet je je pik zo groot mogelijk willen hebben wat dat betreft.
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
Maar als de brug over het water open is, heeft het geen zin om je pik eruit te halen en die er overheen te slingeren. Dat ga je gewoon niet halen.

Die kan je dan beter gebruiken om een tunnel mee te graven...

M'n excuus voor m'n bizarre vergelijking. Heeft iets met tripknollen te maken ;)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
De metafoor is helder. Terug fluiten is ook niets mee. Maar iemand die hard van stapel loopt met de juiste insteek op het juiste pad kan een hoop progressie boeken.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Ik ga er in ieder geval een nachtje over slapen, en zal zeker rekening houden met Mycophile z'n waarschuwingen. Ik vroeg hem niet voor niets om zijn mening.

Bedankt ook voor de prachtige metaforen. Doet me een beetje denken aan Tim Leary z'n uitspraak: "The only intelligent way to discuss politics is on all fours. It all comes down to territorial brawling."
 
Haut