Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Stoppen met blowen en Nachtmerrie's

Djones

Glandeuse pinéale
Inscrit
27 Nov 2006
Messages
192
mysticwarrior a dit:
Hey mensen, afgelopen paar weken ben ik op vakantie geweest naar frankrijk. Als voorbereiding hiervoor had ik besloten om zoals elk jaar tijdelijk te stoppen met blowen. Ik droom normaal gesproken haast nooit, maar tot mijn verbazing krijg ik telkens wanneer ik tijdelijk stop met blowen, onwijs heftige nachtmerrie's. Eergisteren droomde ik bijvoorbeeld dat ik in een vreemd pakistaans land was en in de rij stond om veroordeelt te worden tot de doodstraf. Wat mij opvalt is dat veel van deze dromen te maken hebben met de doodstraf, of een geweldadige massa moord. Gelukkig weet ik telkens net op tijd te ontsnappen, maar toch vind ik het bizar dat mij dit elk jaar weer overkomt.

Nu vroeg ik mij af, of anderen ook last hebben van heftige dromen wanneer men is gestopt met blowen. Mijn ervaring is dus dat blowen infeitte mijn dromen onderdrukt. En daardoor vermoed ik, dat wanneer ik stop, ik de hele mik mak over mij heen krijg. Misschien is dit zo, omdat ik alles het hele jaar niet goed heb kunnen verwerken.

Dit jaar heb ik in iedergeval besloten om te blijven stoppen, tot dat de nachtmerrie's daadwerkelijk voorledig zijn opgehouden. Ook zat ik te denken om eens regressie therapie te gaan proberen, omdat ik toch sterk het idee heb dat die duistere nachtmerrie's misschien ook wel iets te maken kunnen hebben met een vorig leven.

Groetjes,
Mysticwarrior.

Nou da's toevallig (of niet), want ik heb dit namelijk ook.
Bij mij is het meer ook hele intense, vaak ook wilde en bizarre dromen.
Ik kan even geen voorbeeld terughalen, ben nu namelijk aan het blowen :)
Opzich geeft dat wel een heel helder fris gevoel weer, om je dromen te onhouden nadat je hebt geslapen.
Maar anderzijds wordt ik er haast een beetje nerveus van, dat ik bang ben, inderdaad ook last van nachtmerries te krijgen als ik stop met blowen.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Djones a dit:
mysticwarrior a dit:
Hey mensen, afgelopen paar weken ben ik op vakantie geweest naar frankrijk. Als voorbereiding hiervoor had ik besloten om zoals elk jaar tijdelijk te stoppen met blowen. Ik droom normaal gesproken haast nooit, maar tot mijn verbazing krijg ik telkens wanneer ik tijdelijk stop met blowen, onwijs heftige nachtmerrie's. Eergisteren droomde ik bijvoorbeeld dat ik in een vreemd pakistaans land was en in de rij stond om veroordeelt te worden tot de doodstraf. Wat mij opvalt is dat veel van deze dromen te maken hebben met de doodstraf, of een geweldadige massa moord. Gelukkig weet ik telkens net op tijd te ontsnappen, maar toch vind ik het bizar dat mij dit elk jaar weer overkomt.

Nu vroeg ik mij af, of anderen ook last hebben van heftige dromen wanneer men is gestopt met blowen. Mijn ervaring is dus dat blowen infeitte mijn dromen onderdrukt. En daardoor vermoed ik, dat wanneer ik stop, ik de hele mik mak over mij heen krijg. Misschien is dit zo, omdat ik alles het hele jaar niet goed heb kunnen verwerken.

Dit jaar heb ik in iedergeval besloten om te blijven stoppen, tot dat de nachtmerrie's daadwerkelijk voorledig zijn opgehouden. Ook zat ik te denken om eens regressie therapie te gaan proberen, omdat ik toch sterk het idee heb dat die duistere nachtmerrie's misschien ook wel iets te maken kunnen hebben met een vorig leven.

Groetjes,
Mysticwarrior.

Nou da's toevallig (of niet), want ik heb dit namelijk ook.
Bij mij is het meer ook hele intense, vaak ook wilde en bizarre dromen.
Ik kan even geen voorbeeld terughalen, ben nu namelijk aan het blowen :)
Opzich geeft dat wel een heel helder fris gevoel weer, om je dromen te onhouden nadat je hebt geslapen.
Maar anderzijds wordt ik er haast een beetje nerveus van, dat ik bang ben, inderdaad ook last van nachtmerries te krijgen als ik stop met blowen.

Uiteindelijk verdwenen deze intense dromen bij mij wel weer. Dus laat je niet tegen houden met stoppen door deze intense dromen. Het kan juist interesant zijn om deze te analyseren. Zoals je zelf al zegt is het wel verfrissend om je dromen weer te kunnen onthouden.
 
P

philip

Invité
Onderzoek staat nog in de kinderschoenen dus de wetenschappers kunnen ook geen eenduidig antwoord geven.

Het is wel bekend dat mensen die langdurig geblowed hebben of blowen na stoppen heftige dromen kunnen krijgen dan wel voor het gevoel weer beginnen te dromen na een lange tijd van zwarte 'droomloze' nachten.

Ik heb zelf 16 jaar dagelijks gebruikt en na acuut stoppen omdat ik mij in het buitenland ging vestigen, kwamen bij mij de dromen na een week heftig uit het niets opzetten.
Ik ben persoonlijk van mening dat dromen door de werkzame stof THC toch enigszins onderdrukt worden en dat het vergeten niet geheel het geval is.

Ook ben ik van mening dat ik in de tijd na het stoppen veel gebeurtenissen dankzij mijn dromen heb verwerkt. In het begin vaak een confrontatie, maar na een zekere tijd een zegen.

Blowen is niet zo onschuldig als het lijkt, daar ben ik inmiddels wel achter.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Heel toevallig...... :)

Ik ben de afgelopen 6 maanden tot 3x gestopt en elke keer krijg ik na enkele dagen voor een periode van minstens 2 weken erg heftige dromen die grensen aan nachtmerrie. Zo ook weer de afgelopen 2 dagen ;)

Wat mij heel erg opvalt in deze dromen is dat ze vooral angsten van mij aan het licht brengen....

Zo droomde ik eergisteren dat ik plotseling gebeld werd door een oom van mij, die ik eigenlijk NOOIT spreek. Mijn ouders zouden een ongeluk met de auto hebben gehad en het was beter dat ik snel naar het ziekenhuis zou komen, waarop er plotseling ME busjes voor mij huis stonden om mij richting het ziekenhuis te brengen. Wat aardig zijn die gasten van de ME toch ;)

Het is voor mij nu overduidelijk genoeg, dat ik telkens als ik weer stop, weer heftige dromen krijg. En dat dit zeker met het blowen te maken heeft.

Groetjes,
Mystic
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
mysticwarrior a dit:
Ik ben de afgelopen 6 maanden tot 3x gestopt en elke keer krijg ik na enkele dagen voor een periode van minstens 2 weken erg heftige dromen die grensen aan nachtmerrie. Zo ook weer de afgelopen 2 dagen ;)
Ben je rond Valentijnsdag gestopt? Of ben je 2 dagen geleden gestopt?
 
P

philip

Invité
Dromen zijn van essentieel belang voor het verwerken van gebeurtenissen uit het verleden.

Ik heb gehoord van mensen die na te zijn gestopt zeer emotioneel werden.
Blijkbaar werkt het verwerkingsproces tijdens blowen bij veel mensen minder of gewoon weg niet goed.

THC heeft invloed op bepaalde delen van de hersenen, dit wil dus niet zeggen dat de slaapcyclus abnormaal verloopt. Maar het zou kunnen betekenen dat hersendelen niet of minder geprikkeld worden om tijdens de REM-slaap te doen wat ze normaal gesproken zouden behoren te doen.

Dit zou dus kunnen betekenen dat het verwerken van informatie die verkregen is van de dag of dagen of zelfs maanden daarvoor niet of onvoldoende worden gebeurt.

Dit zou ook een mogelijke verklaring zijn dat, wanneer je stopt je hersenen op volle toeren gaan draaien om de achterstand in te halen.

Na een tijd zal je merken dat de dromen minder heftig worden. Ik spreek hier niet uit wetenschappelijke waarden maar uit eigen ervaring. Dit kan en zal waarschijnlijk per persoon verschillen net als de effecten van THC bij gebruik.
 
M

miss_m

Invité
Hallo,

Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt met blowen en herken het dromen... :?
Het zijn echt hele realistische dromen over achtervolgingen/moord zo droomde ik vannacht dat ik met een shotgun in mijn keel werd geschoten... echt verschrikkelijk.. ik was zo blij dat ik wakker werd pfff was echt een rampnacht.

Ik hoop natuurlijk dat dit weer snel verdwijnt ik heb een beetje research gedaan op het web en heb gelezen dat deze dromen slechts enkele dagen gaan duren als je ze heb van cannabis..

Sterkte iedereen die hetzelfde heeft.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Je gaat je meer bewust worden van je eigen lichaam en geest, dromen e.d. worden dan ook weer heviger merkbaar, je hebt ze immers nu niet meer weggeblowd... overigens hoeven dergelijke nachtmerries niet enkel negatief voor je te zijn, je kan er ook nog dingen van opsteken die je uiteindelijk weer positief kunnen helpen. :)

Goede keuze om te stoppen met blowen als het je teveel problemen gaat geven, wel oppassen dat je deze verslaving niet gaat vervangen door een veel schadelijkere verslaving... medicijnen op recept lijken misschien een goed alternatief, mocht je de dealers uit de legale drugshandel mag geloven (psychiaters, psychologen en (huis- en verslavings- artsen).

Blijf goed relativeren en ook naar jezelf luisteren, laat je niet te snel hersenspoelen door instanties die je willen "helpen" (die je uiteindelijk alleen maar aan andere middelen willen krijgen (waar zij provisie van ontvangen)...
Bepaalde foute keuzes die je hebt gemaakt waardoor je nog ergere problemen op de hals haalt zijn eerder gemaakt dan dat je zelf door hebt of van ter voren zal voorspellen. Beware!!
 

Cheb

Neurotransmetteur
Inscrit
2 Jan 2008
Messages
96
Na 7 jaar veel te veel blowen ben ik gestopt met blowen en ook ik ben aan het dromen als een idioot! Gelukkig heb ik nooit nachtmerries. Sterker nog, ik zie er best wel eens naar uit om weer eens een spannende droom te hebben. Ik maak de meest geweldige dingen mee als ik slaap :p
Naast het heftige dromen, ben ik ook veel emotioneler geworden...tegelijkertijd ook veel en veel rustiger. Als ik kwaad werd, kon dat gevoel echt uren aanhouden en een hele dag in de war schoppen. Daar heb ik nu geen last meer van; er uit is er uit. Ik maak me ook veel minder druk om dingen die me tegenstaan of zaken waarin ik machteloos ben en me wel degelijk aan het hart gaan.
Persoonlijk denk ik dat THC je gevoel uiteindelijk gaat onderdrukken en je niet meer kan uiten zoals je eigenlijk bent. Dit komt er natuurlijk uit zodra je stopt (als ik dit nu eens eerder wist!). Het dromen wordt langzaam wel wat minder, waarschijnlijk omdat ik dingen gewoon beter verwerk gedurende de dag ipv sloom achter mijn PC te hangen. :rolleyes:

Een blowverslaving/afkicken (tijdelijk of niet) zit tussen je oren, wat je lichaam voelt is simpelweg een herstel naar hoe het hoort te zijn. Al ga ik niet ontkennen dat het lastig/vervelend kan aanvoelen. Ga voorlopig ook niet aan regressie doen, tot je echt helemaal 'helder' bent. succes :)
 
L

Lahn van ooit

Invité
Na 16 jr intensief blowen ben ik nu 2 weken gestopt, en ik ga ook niet meer beginnen, de dromen die ik meemaak zijn zo bizar dat ik elke ochtend met een gigantische koppijn wakker wordt, heel vervelend. De eerste week sliep ik nog prima, nu gaat het slapen ook een stuk minder, wordt ik s'nachts na hevig dromen en zweten wakker en kan dan zeer moeilijk in slaap komen. Heb geprobeerd om eens een avond flink te gaan drinken, maar dat hielp ook niet en ik sliep nog slechter. Deze week ga ik maar heel veel sporten om hoofd helder te krijgen, afleiding is echt nodig. Ik droom zo extreem, alle landen waar ik ooit geweest ben heb ik weer opnieuw bezocht, alleen leuk was het er niet echt, volgens mij heb ik vannacht de buurt wakker geschreeuwd, of ik heb het gedroomd. Ik heb echt het gevoel dat ik al mijn dromen aan het inhalen ben. Vroeger als kind droomde ik ook al veel, maar door het blowen is dit zo onderdrukt dat ik niet eens meer wist dat ik kon dromen. Ik hoop wel dat het binnenkort minder wordt en dat het slapen ook beter gaat. Heb niet zoveel zin om slaapmiddelen te gaan gebruiken....

Over 2 weken zal ik verder verslag doen van :rolleyes: mijn speurtocht naar het nieuwe dromen.
 
Haut