Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Stoppen met blowen en Nachtmerrie's

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
IMO heeft wekelijks cannabis gebruik weinig meerwaarde voor de psychonaut.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik op mijn leven terug kijk heeft het regelmatige cannabisgebruik meer bijgedragen dan de sporadische trips. Hoewel ik al een tijdje van mening ben dat je ze allebei regelmatig moet doen: dagelijks cannabis, en iets minder vaak paddo's, LSD of DMT (ik heb nu even geen tijd om uit te leggen waarom).

Zou het eerder eens in de maand aanraden. En dan forse pure teugen om het psychedelisch te maken.
Dat is natuurlijk ook goed om af en toe te doen, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Min of meer, terrence zijn advies
Maar hijzelf hield zich er niet aan, en heeft zelfs een keer in geuren en kleuren verteld dat hij eens een maand zonder wiet een boek heeft geschreven. Toen hij na afloop een joint opstak en het boek doorbladerde, besefte hij zich dat het waardeloos was. Dat boek is nooit gepubliceerd. :lol:
 

lol*fan

Elfe Mécanique
Inscrit
7 Juil 2007
Messages
378
Interessant onderwerp. Wat dromen herinneren betreft: enkele jaren geleden, toen ik nooit wiet rookte of had gerookt, herinnerde ik me eigenlijk maar zelden dromen. Op een gegeven moment ging ik erover lezen en me voornemen mijn dromen te herinneren. Ze 's ochtends ook opschrijven. Zo heb ik mijn 'dream recall' ontwikkeld.

Ook nu nog schrijf ik mijn dromen bijna altijd 's ochtends op. Als ik dit een tijdje niet doe---zoals laatst toen ik een tijd in Japan was---merk ik dat mijn dream recall weer afneemt.

En er zijn ook mensen die zich hun dromen altijd heel levendig herinneren. En mensen die van nature lucide dromen zonder daar ooit voor 'geoefend' te hebben, terwijl anderen dat slechts met de grootste moeite voor elkaar krijgen.

En dat dus allemaal zonder cannabis in het spel. Wat cannabisgebruik betreft, ik heb het nog nooit lang achter mekaar gebruikt, maar als ik flink wat rook 's avonds herinner... nee wacht, ehm... ik weet eigenlijk niet of ik me dan wel of niet m'n dromen herinner. En één nachtje je dromen niet herinneren valt ook nog niet zo op, dat komt wel vaker voor.

Ik weet wel dat ik van flink wat alcohol heel levendig, soms zelfs lucide, ga dromen. Maar dat terzijde.

Wellicht kan een regelmatige blower zijn dream recall terughalen door zich bij het naar bed gaan voor te nemen zodra hij wakker wordt zichzelf de vraag te stellen 'Wat heb ik gedroomd?' en dit op te schrijven.

Mystic, succes met het ontrafelen van je dromen! En dit:
ik ben iemand die graag opzoek gaat naar mij zelf, dus deze nachtmerrie's of intense dromen roepen bij mij wel interesse op :)
herken ik me wel in :)
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Bij 1 tot 2 keer in de week gebruik merk ik dat ik mijn dromen prima kan onthouden. Als ik elke dag ga blowen, wordt dit steeds minder.

Dromen opschrijven werkte bij mij ook heel goed. Na een week of twee onthield ik gemiddeld 4 dromen per nacht. Heb het nooit doorgezet, werd me een beetje teveel om 's ochtends een half uur eerder op te staan om mijn dromen op te schrijven terwijl ik al om 7 uur op moest om naar mijn werk te gaan...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Goed gezegd, HC. Precies wat ik ook in mijn hoofd had.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
CaduceusMercurius a dit:
IMO heeft wekelijks cannabis gebruik weinig meerwaarde voor de psychonaut.
Daar ben ik het niet mee eens. Als ik op mijn leven terug kijk heeft het regelmatige cannabisgebruik meer bijgedragen dan de sporadische trips. Hoewel ik al een tijdje van mening ben dat je ze allebei regelmatig moet doen: dagelijks cannabis, en iets minder vaak paddo's, LSD of DMT (ik heb nu even geen tijd om uit te leggen waarom).

I know, heb zelf ook 4 jaar lang veel gesmoked.

Juist omdat je door de werking veel contact kunt hebben met de externe wereld, gebeurtenissen, situaties en mensen krijgt je direct doorgedrongen besef en begrip van wat je meemaakt. Daarom is cannabis een voortreffelijke leerschool wat betreft de verhouding met het leven en het gedetaileerde begrip daarvan. Werkelijke waarneming krijgt direct een plaats in je gedachtenleven.

Een trip daarintegen, spits zich in veel hevigere mate toe op je binnen perspectief en op hetgeen wat je reeds in jezelf aan kennis en waarneming verworven hebt. Je zult moeten graven voor invloeden, en die zijn minder prikkelend en helder dan werkelijke waarneming in het nu.

Cannabis strekt zich heel ruim uit over langere periodes waarin in feite een lichte gedachtentrip op je dooie gemak wordt ondergaan.

Als je na het thuiskomen direct rookt, en terugdekt aan een kwartier geleden terwijl je nog onder de mensen was, heb je soms het gevoel er nog bijna aanwezig te zijn als je effe in jezelf zit. Bepaalde momenten komen dan weer helemaal langs en je voegt je eigen verwerking daar aan toe. Dat proces door de jaren heen is idd zeer waardevol.

Zou het eerder eens in de maand aanraden. En dan forse pure teugen om het psychedelisch te maken.

Dat is natuurlijk ook goed om af en toe te doen, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

:[/quote]

Nou, ik merkte dat ik zonder cannabis het kritische oog ook in me heb zitten na die jaren. Dat zal ik niet meer kwijtraken.

Dit merkte ik tevens aan het roken van wiet zelf, het deed qua kritische gedachten vrijwel niets meer. Die zij er eigenlijk nooit meer, omdat die deur van nature al in m'n aard zat en door de jaren heen permanent geopend is.

Ik heb nog wel perioden gehad dat ik smokte maar ik ging me daardoor 'grijs' en passief voelen. Zeker niet down of depressief, maar kiss the sky en taste the rainbow was het op dat moment ook zeker niet.

Ik denk dat menig psychonaut het met mij eens is, dat regelmatig cannabis roken, zeker na jaren gebruik, een factor kan zijn van wat negatieve energie in het dagelijks leven.

En sinds ik wiet zo goed als niet meer rook, ben ik weer van oudsher weer entheogeen verlicht door de dag heen. En voor mij is een full blown trip eens in de 4 tot 6 weken de ideale doorgang naar de fijnste dagelijkse verhouding met het leven.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Brugmansia a dit:
Ik denk dat menig psychonaut het met mij eens is, dat regelmatig cannabis roken, zeker na jaren gebruik, een factor kan zijn van wat negatieve energie in het dagelijks leven.

Ik ben erg enthousiast over cannabis gebruik, hoewel ik op dit moment gestopt ben met het gebruiken er van, zal ik dit over enkele maanden wel weer gaan doen. Maar toch, merk ik in mijn dagelijkse leven dat ik er wel wat lakser door ben geworden. Ik merk namelijk dat ik op dit moment iets meer energie heb. Hoewel ik alleen in de avond uurtje gebruikte, pak ik nu gewoon iets sneller dingen op.

Groetjes,
Mystic.
 

magickmumu

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
3 Nov 2007
Messages
4 166
Ja ook ik heb nachtmerries als ik stop met blowen.

Vorig jaar was ik gestopt en had inderdaad nachtmerries.
Ik had drie of vier nachtmerries . In die nachtmerries was ik in gevecht met monsters
Na de nachtmerries had ik een droom waarin een chineese vrouw iets in mijn hoofd blies. Ik moest naar meditatie video´s kijken die ook in het leger gebruikt werden. Op het scherm zag ik een speelgoed aapje die op zijn tromeltje sloeg.
Hierna heb ik geen nachtmerries meer gehad.

Ik heb een vriend die na jaren dagelijks gebruik is gestopt. Ook hij had nachtmerries. Na een tijdje ging het bij hem ook over.

Ik heb een beetje problemen met mijn cannabis gebruik (vindt ik zelf)
Ik ben nu weer aan de ganja, maar ik wil eind augustus een tijdje gaan stoppen.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
magickmumu a dit:
Op het scherm zag ik een speelgoed aapje die op zijn tromeltje sloeg.

Moest gelijk denken aan Lil'Louis - French Kiss (aapje, trommeltje) :)


Maar even on-topic ; ook hier na 15 jaar dagelijks geblowd te hebben tijdens een pauze van 3 maanden heftige nachtmerries. Dit ging na een weekje wel weer over. Heb nu ook 3 dagen niks gerookt en heb ook weer heftige dromen (kan ze niet echt nachtmerries noemen). Ook kom ik moeilijk in slaap, heb last van zweten en ben 's morgens eigenlijk duffer dan wanneer ik gerookt heb.

Heb vaker gehoord dat wiet zorgt dat je niet in je REM-slaap komt waardoor je dus minder vast slaapt, maar met een zoon van 1 die mij elke nacht 2 tot 3 keer wakker maakt kan ik dat niet echt beoordelen
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
Ik zat afgelopen week, in Griekenland (Samos)
Waar ik dus ook geen toegang tot Cannabis had.

De eerste 3 dagen sliep ik goed, daarna werdt ik elke nacht wakker in een droom. (Nachtmerries zou ik niet willen zeggen, ervaar het nooit als eng)
Nou zal de hitte denk ik de grootste reden zijn dat ik wakker werdt (zeik nat van het zweet).
Maar de dromen waren erg levendig, wat ik inderdaad zelden heb wanneer ik regelmatig blow.



marc a dit:
Heb nu ook 3 dagen niks gerookt en heb ook weer heftige dromen (kan ze niet echt nachtmerries noemen). Ook kom ik moeilijk in slaap, heb last van zweten en ben 's morgens eigenlijk duffer dan wanneer ik gerookt heb.

Zo herkenbaar!
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
eh, jullie zijn gewoon verslaafd... je verdooft je brein, als je er mee stopt, heb je plots vet veel prikkels te verwerken, geen wonder dat je heftig droomt.
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
Haha, niet verslaafd wel daily use... :wink: :p
Maar je hebt een punt. :wink:
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Carebear, die avatar van je! Shit man, m`n hoofd slaat er van op hol :p Wat heb je in grienkenland mee gemaakt, hopelijk was het niet te traumatisch......
 

Carebear

Banni
Inscrit
11 Juil 2008
Messages
574
mysticwarrior a dit:
Carebear, die avatar van je! Shit man, m`n hoofd slaat er van op hol :p Wat heb je in grienkenland mee gemaakt, hopelijk was het niet te traumatisch......

Haha, ik mis gewoon de monarchie. we hebben nog wel een koningin maar eigenlijk telt ze niet meer mee..
Ik weet zeker dat zij het goed met ons voorheeft, en ook niet blij is met de kant waar we nu opgaan...

Het is ook al zo lang geleden dat ik haar zo vrolijk heb zien zwaaien :)
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
Is dat een fietshelm op haar hoofd? :p
 

Noknok

Neurotransmetteur
Inscrit
23 Août 2008
Messages
50
Hmm apart om te horen dat mensen 'opeens' nachtmerries krijgen wanneer ze stoppen met blowen.

ben zelf niet echt een dromer, nooit echt geweest ook. Wel heb ik tijdens eerdere 'blow-stops' gemerkt dat ik mijn dromen iets meer kon herinneren, maar niet dat ze sindsdien richting nachtmerries gaan.

Heb mezelf toevalig net 'verplicht' om een maandstop in te lassen (nu 7 dagen) maar merk er totaal nog geen verschil van qua droomgedrag, maar als ik de reacties hier zo lees zou ik me er miss. toch wat meer mee bezig moeten houden.
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
Uhm ik heb een week lang alleen maar water en droog brood (af en toe fruit erop) dieet gedaan. (+ vitaminen pillen geslikt)
Totaal geen Psycho-actieve stoffen tot me toe genomen die week.
Ik wou zien hoe erg ik verslaafd aan de "normale" dingen was, blijkbaar dus erg. :lol:
Maar vanaf het moment dat ik ermee begon, begon ik niet alleen steeds meer helder te denken, beter te slapen, maar ook veel helder te dromen!
Ze werden realistischer, in de zin van tastbaarder.

Blijkbaar heeft nuchterder leven, ook effect in je slaap
 

ikkepiep

Neurotransmetteur
Inscrit
26 Juin 2008
Messages
96
wat een vreemd dieet, wat was je idee? kijken hoe lang het duurt voor je zou sterven aan gebrek aan voedingsstoffen?
 

adoma

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Oct 2007
Messages
146
ikkepiep a dit:
wat een vreemd dieet, wat was je idee? kijken hoe lang het duurt voor je zou sterven aan gebrek aan voedingsstoffen?
'-_- nee
Iedereen in de samenleving is verslaafd aan de gewone dingen in het leven bijv. eten.
Niet alleen zijn we mischien aan de smaken verslaafd (prikkelingen), maar er zitten ook vaak psychoactieve stoffen die onze humeur beinvloeden.
OK welliswaar zijn ze niet sterk qua effect maar veel soorten en gecombineerd zorgt er wel er voor dat je humuer niet 100 % nuchter is.
Door suikers kunnen we beter onze serotonine voelen, door cacao worden we vrolijk, caffiëne wakker en opgefokt en zo zijn er wel veel meer!

Ik wou dus kijken wat er geurde als ik dus het liefst kaal brood met alleen water
adoma a dit:
Uhm ik heb een week lang alleen maar water en droog brood (af en toe fruit erop) dieet gedaan. (+ vitaminen pillen geslikt)

Ik ben er niet dramatisch eraan af gevallen en ik heb me niet slecht gevoeld, in de zin van, dat ik geen flauwtes of echt moeheid onder vond.
 
Haut