Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

pschedelic a gogo

misirlou

Matrice périnatale
Inscrit
26 Jan 2006
Messages
6
Hallo
Ik ben woonachtig te West-Vlaanderen.
Ik denk er al een hele tijdje over om eens pschedelic drugs te nemen meer bepaald LSD maar ik weet hier weinig over om nog maar te zwijgen waar ik het zou kunnen halen.
Ik lees ook hier en daar dat je best een tripsitter hebt maar mijn vrienden zijn daar waarschijnlijk niet zo voor te vinden en zullen het afkeuren.
Zijn de meest courante vormen van lsd in deze contrijen in zegeltjes?
En hoeveel/weinig neem je daar dan best van voor een first timer?

ps Ik heb buiten een paar jointjes toen ik 14-16 was (nu ben ik 24) wel heel weinig ervaring met zulke middelen.

thanks
Als iemand nog andere tips kan geven, shoot maar of PM'en

ciao
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
dus je hebt nog nooit eerder iets gedaan waarvan je in any way van gaat hallucineren ??
dan zou ik vooral niet beginnen met LSD !:p
begin gewoon met een half portie of misschien een hele portie paddo's
ik raad je een halve portie aan want zeker de 1ste keer kan die heel sterk werken
zown 6 of 7 uur lang
en dan ben je zwaar aant hallucineren ( in mijn geval )
ik kan je zelf niet echt helpen met info over LSD sorry
 

$p@cebuGGs

Neurotransmetteur
Inscrit
8 Jan 2006
Messages
86
De sterkte van de eerder genoemde zegeltjes[papertrips] is zeer verschillend dit maakt een advies hier over erg ingewikkeld zo niet dan wel onmogelijk :roll:
Meestal is het wel zo dat 1 zegeltje toch een goede tot zeer goede trip geeft als beginner zo ik zeggen knip er 1 in 2 en neem eerst een halve LSD is zeer sterk [vind ik tenminste] va.
Bij zeer goede trips heb ik zelfs veel lol gehad van 1/4 van zo'n zegeltje[maar mijn ervaring is wel dat er erg weinig goede lsd te krijgen is vergeleken met vroeger]. :cry:
Maar als je er zeker van bent dat je dit wilt doen zou ik me aan prostoners advies houden. :wink:
 

eyeless

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Oct 2005
Messages
32
Yup, ProStoner heeft een punt. Een ervaren psychonaut die ik ken zou exact hetzelfde advies geven en ik kan me daar bij aansluiten.

Wel vreemd dat veel mensen interesse hebben in LSD. Omdat mijn mailadres in mijn profiel staat, heeft onlangs iemand me gecontacteerd met de vraag of ik hem (en zijn vrienden) aan LSD kon helpen aangezien ze al in jaren niet meer hadden getript en geen idee hadden hoe eraan te geraken. Wat moet je daar dan van denken...
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Afgelopen weekend heb ik een halve lsd zegel genomen. Het effect was minder dan bij een halve portie paddo's. Paddo's kunnen een heftigere uitwerking hebben dan lsd, vergis je hierin niet. De kracht van de natuur mag men niet onderschatten !

Het heeft allemaal te maken met time, set & setting. Zorg dat je ontspannen, rustig de tijd kunt nemen voor je trip. Zorg dat je in een vertrouwde omgeving bent, met goed gezelschap dat je kunt vertrouwen en je eventueel er weer bovenop kunnen helpen als je slecht mocht gaan.

Begin met een halve portie paddo's (vers zo'n 15 gram, gedroogd zo'n 1,5 gram). Later kun je altijd nog eens een hele (of meer) portie proberen. Onthoud ; meer nemen kan altijd, minder niet.

Snijd de paddo's in stukjes, zet een keteltje met een beetje water op het vuur, en als dat bijna het kookpunt heeft bereikt, draai je het vuur laag. Gooi je stukjes in het water, en laat dit zo'n 20 à 30 minuten meeborrelen.

Hierna zeef je de stukjes eruit, en drink je het water op. Je kunt eventueel de stukjes nog opeten.

Na zo'n 15 à 20 minuten zal het beginnen te werken.

Zorg dat je een lege maag hebt, om misselijkheid te voorkomen en de werking te optimaliseren.

Have fun & be safe !
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Ik ben laast ook voor het eerst in aanraking gekomen met LSD. Ik heb toen 3/4 van een zegeltje genomen. Het effect was niet echt sterk, als een lichte paddo trip zeg maar. Wel kon ik goed voelen dat het bij een hogere dosis een veel meer ingrijpend effect zou hebben. Het is dus zeker voor herhaling vatbaar , maar dan minder voorzichtig.

Ik denk dat als je niet zo veel ervaring hebt het wel een goed idee te zijn om eerst wat paddestoelen te nemen, diit is wat makkelijker te doseren en zeker ook om te regelen. Voor LSD moet je op een of andere manier toch wel mensen kennen. De meeste drugs is veel makkelijker te regelen, paddestoelen helemaal die kun je natuurlijk overal kopen.
 

misirlou

Matrice périnatale
Inscrit
26 Jan 2006
Messages
6
En er is toevallig niemand die me in contact kan brengen of raad geven waar ik het best ga zoeken om dit goedje te vinden?
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
misirlou a dit:
En er is toevallig niemand die me in contact kan brengen of raad geven waar ik het best ga zoeken om dit goedje te vinden?
Voor paddestoelen moet je gewoon even over de grens, in elke Nederlandse grotere stad is wel een smartshop, en daar zijn ze gewoon legaal te koop.
 

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
[quote="CyproxicusTrouwens, als mensen nog goeie feestjes weten waar ']

Probeer eens een kraak-feestje. De leukste feesten heb ik nog altijd meegemaakt bij de krakers.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
bedankt marc! ik woon in een kraakpand en de leukste feestjes bij ons in de buurt zijn meestal in kraakpanden :D
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
kraakfeestjes zijn altijd relaxed
waar ergens zit je in een kraakpand ?
misschien kennik het wel
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
misirlou a dit:
Hoeveel kosten die zegeltjes eigenliijk ongeveer?
Maar nogmaals, als dit je eerste psychedelische ervaring wordt, doe dan eerst wat 'lichters' als paddestoelen, dat zal je als onervarene al ver genoeg lanceren!! Is het de reputatie van LSD, of gaat het je om de ervaring? In het eerste geval moet je helemaal geen LSD nemen, en in het tweede geval begin je beter een beetje rustig :D Meteen LSD nemen is onverstanig en bovendien een onnodig risico, met paddo's kun je veel relaxter een beetje opbouwen, er is makkelijk aan te komen, en de trip duurt half zo lang, wat een stuk overzichtelijker is op moeilijke momenten (en die zullen er bijna altijd zijn!)
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
wat ik me nu al een tijd afvraag he...hoe zou dit allemaal in de jaren 60 gegaan zijn, tijdens de psychedelische revolutie.
Zouden al die mensen met niks aan ervaring gewoon aan de acid gegaan zijn? Woodstock is denk wel dodelijk geweest voor een aantal hersenen :p
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
dat vraag ik me dus ook wel eens af, al die mensen die nu ook nog zonder ervaring in z amerika aan de ayahuasca gaa, iets wat helemaal sterk zou zijn, uiteraard wel onder begelijding van een sjamaan, maar toch wij psychonauten durven vaak aya nog niet aan omdat t zo sterk zou zijn en vast ook wel is terwijl daar soms kinderen mee doen of deden aan de rituelen. komt het door de begelijding? of door hun vertrouwen in het middel? of door dat ze niet weten wat hun te wachten stond?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
doordat ze niet weten wat ze te wachten staat :)
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Tja , het is ook weer een beetje zo dat hoe meer je er vanaf weet hoe beter je het risico kan inschatten. Hierdoor gaat er natuurlijk ook weer een soort beladenheid op liggen.

Als je je nergens van bewust bent en je hebt geen ervaring met dit soort dingen kun je het ook nergens mee vergelijken. Denk dat mensen vaak bad gaan door hun eigen angsten, juist omdat ze er veel van af weten. Ayahausca zou ik zelf niet zo snel proberen, vooral juist omdat ik er veel over gelezen heb en het me dus vrij heftig lijkt.
 
Haut