Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Papaver Somniferum welke zaden?

nr91

Matrice périnatale
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
8
Hallo,
ik had graag Papaver Somniferum gekweekt om eens 'opium' te proberen. Nu heb ik in de lokale tuinwinkel wel Papaver Somniferum zaden gevonden, maar op de achterkant van dit zakje staat het volgende "...is nauw verwant aan de opium papaver, maar is een gecultiveerde vorm die slechts sierwaarde heeft". Ik vermoed dat deze zaden dus niet zullen 'werken'.

Op het Net vond ik deze 2 zaden. Zijn deze wel goed?
http://www.ethnobotanicals.com/opium-poppy-seeds.html
en/of
http://cgi.benl.ebay.be/PAPAVER-SOMNIFE ... dZViewItem

Avast bedankt voor alle info.

nr91
 
K

KevinLeemans

Invité
heejj

je moet de opium poppy zaadjes hebben.. dit is de papver plant waar het opuim vandaan komt. deze zaden zijn vrijwel in elke smartshop te koop
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
mijn papavertjes komen net de grond uit!!!!!
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Ik heb gisteren een pot 'ground sesame 100%' gekocht bij een marrokaanse toko, maar het lijkt erop dat er extra olie en water aan toegevoegd is want het is een natte kliederbende.

Ik dacht namelijk op die manier makkelijk aan kant-en-klaar gemalen zaadjes te komen die ik dan kan gebruiken voor een extractie.

en het stinkt ook nogal, dus laat ik maar even mijn ogen open houden voor de echte bollen uit de natuur.

De papaverbollen die ik ooit eens voor de sier in de tuin had gezaaid kwamen gewoon van het tuincentrum, en een krasje met een nagel gaf gewoon de verwachtte witte melk. Is er een speciale reden (bijv hogere concentratie?) dat je uit de smartshop besteld, en niet naar een tuincentrum gaat ?

[sp]
 

nr91

Matrice périnatale
Inscrit
22 Avr 2007
Messages
8
Ik heb nu bij de smartshop besteld omdat op het zakje van het tuincentrum staat: "..is nauw verwant aan de opium papaver, maar is een gecultiveerde vorm die slechts sierwaarde heeft"
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
nr91 a dit:
Ik heb nu bij de smartshop besteld omdat op het zakje van het tuincentrum staat: "..is nauw verwant aan de opium papaver, maar is een gecultiveerde vorm die slechts sierwaarde heeft"

Zou ik er ook op laten zetten als ik niet had gewild dat het hele volk ruwe opium gaat maken.
Misschien is het wel waar maar het zal me niets verbazen dat het bullshit is. :wink:
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
phalaris a dit:
Ik heb gisteren een pot 'ground sesame 100%' gekocht bij een marrokaanse toko,
Sesamzaad, das volgens mij iets anders dan maanzaad (=papaverzaad) :p Misschien is het een soort tahin wat je hebt, lekker op brood wel.
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
sesam zaad ziet er ook heel anders uit, is een wat geelig zaadje terwijl maanzaad donker is, maanzaad is de zaad van de opium plant. sesam zaad wel lekker, maar ik denk niet dat er een entheogene werking in zit :p
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
What kind of poppies, strain etc?
We want papaver somniferum. This is the opium poppy. Luckily for us all poppy seed sold for baking purposes is papaver somniferum. There is a genetically engineered strain cultivated in Tasmania that has mainly thebaine as its main alkaloid. This is not good. Although it is rare, they do exist. Keep this in mind.
Papaver somniferum is a hardy annual with white, red or purple flowers, or a mix of these (white/red hybrid = pink, white/purple hybrid = lila) . The flowers can be single, semi double or double like the peonies. Color is not related to opium content.

Where do I get my seeds?
Here opinions differ widely. Some say to buy high-potency seeds from online vendors. Other say you can use garden varieties bought at the garden center. Or even to use poppy seeds from the supermarket, sold for baking.
If you are going to grow poppies in you back yard with a limited garden size, and have enough money: then go for the high potency online seeds. But these seeds are far too expensive to be used in free farming. You will need several ounces of seeds to successfully sow a single guerrilla site.
1) The best option is to use the seeds that came from pods you know are good. Like those purples that came from a crafting company. That way you can be sure the poppies that you are growing are those you know and love.
2) The next best options is a supermarket, or better an Iranian or Indian shop. Most commercial poppy farmers sell the pods/opium to the pharmaceutical companies while selling the seeds to be used as food. So most supermarket seeds come from high morphine strains primarily grown for the alkaloids.
I started my guerilla activities with a 100 gram bag of organic poppy seeds from the local organic shop. These seeds came Turkey and had dark purple flowers. It took me two years of growing to multiply the total amount of seeds to several kilo’s. And because only about 20% of all sites yield a good harvest, you will need a good surplus of seeds.


rechtstreeks uit een post van Fogle uit het topic 'opium uit de papver somniferum' (Daar hebben we het trouwens al over zo goed als alles wat met dit onderwerp te maken heeft gehad du misschien moeten jullie dit eens lezen)

Er zijn dus eigenlijk 3 kwaliteitsklassen in PapaverSomniferum-zaden die je je kan aanschaffen
1) de beste zaden zijn degen die je in smartshops koopt of die je online koopt maar deze zijn redelijk duur. Op zaden van ******* zijn een mogelijkheid (http://www.*******.net/product1_7_2_papaver_somniferum_lilac_single_seeds.html)
2) de zaden di je in een Indisch of Iraans winkeltje koopt, ze zijn van hoge kwaliteit want ze komen van bedrijven di papavers voor de medische wereld kweken, ze zijn dus gekweekt op opiaten, de overschot van de zaden zijn gewoon doorverkocht als eten.
3) De zaden uit tuincentra, dit zijn de slechtste zaden die je je kan aanschaffen want deze papavers zijn gekweekt voor de plant of de mooie bloemen, niet voor de opiaten of de opium.

Ohh en skoeip, volgens mij is sesamzaad en maanzaad hetzelfde je hebt waarschijnlijk verschil opgemerkt in dat de ene soort zaden gebakken waren (misschien zaten ze op je broodje?) en de andere niet. Of het waren Zaden van twee verschillende soorten Papaver Somniferum
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
hnhhhmmmmmm ik weet toch nog heel goed dat op d etiketen op mn werk (ik werk in een restaurant) op de sesamzaad Sesamum indicum als latijnse naam staat en op de maanzaad papaver somniverum. dus ik weet heel zeker dat sesam zaad niet ongebakken maanzaad is, comerciale maanzaad is vaak wel gebakken om de interesante stoffen voor het grootste gedeelte uit te halen. daarnaast heb ik hier van alle 3 ook wel thuis en de zaden zien er van vorm ook niet het zelfde uit, verse papaver zaden zijn wat lichter van kleur dan het comerciele maanzaad en sesam zaad lijkt qua vorm, smaak en kleur niet echt op papaver/maanzaad.
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
ha ! heb ik me daar mooi ff vergist dus:

Sesamzaad, das volgens mij iets anders dan maanzaad (=papaverzaad) Misschien is het een soort tahin wat je hebt, lekker op brood wel.

Donder het wel weg, het stinkt toch een uur in de wind.

mental note: ogen open houden voor maanzaad.

ps, ik ga hier in de buurt maar eens wat papavers in het wild zaaien :)
 

skoeip

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
19 Nov 2004
Messages
1 674
ik heb ze vandaag in de tuin gezaait :) ik hoop we op een leuke oogst:) zal ook even n turkse toko af om te kijken of ze daar zaad van de medisch gebruikte papaver hebben :) zal wel wat goedkoper zijn en dan zaai ik dat gewoon door de heele stad waar kale plekken zijn, lijkt me een stuk vriendelijker dan die rare kale bouw plekken :)
 

HomoSapiensFantasio

Glandeuse pinéale
Inscrit
10 Mar 2007
Messages
146
skoeip a dit:
hnhhhmmmmmm ik weet toch nog heel goed dat op d etiketen op mn werk (ik werk in een restaurant) op de sesamzaad Sesamum indicum als latijnse naam staat en op de maanzaad papaver somniverum. dus ik weet heel zeker dat sesam zaad niet ongebakken maanzaad is, comerciale maanzaad is vaak wel gebakken om de interesante stoffen voor het grootste gedeelte uit te halen. daarnaast heb ik hier van alle 3 ook wel thuis en de zaden zien er van vorm ook niet het zelfde uit, verse papaver zaden zijn wat lichter van kleur dan het comerciele maanzaad en sesam zaad lijkt qua vorm, smaak en kleur niet echt op papaver/maanzaad.

Ahh ok, wist ik niet, en ja ik heb het even ingetypt in google, sesamzaad komt inderdaad van een of andere indische plant, ik vind het toch wel raar, sesamzaad en maanzaad word door de meeste mensen volgens mij toch als hetzelfde aangezien. Maarja, je zoekt toch naar 'Papaver Somniferum, dit is de plant diej moet hebben. De papvertjes in m'n tuin worden ook al weer groot en sterk, kan ik in de zomer weer eens wat lekkere opium maken. :wink:
 
Haut