Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Paddo dood

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Jakobien a dit:
Tis al gelukt.

Vanavond allemaal Pauw en Witteman kijken, een kamermeerderheid wil paddo's gaan verbieden!!! Met Conscious dreams eigenaar Hans en heeeel misschien onze Shroomlady :D

:eek: ik ga ook even kijken.

Maar actie ondernemen: zeker!! :twisted:
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Ja doei! Shroomlady heeft Hans vd Hurk als vertegenwoordiger van de VLOS (vereniging landelijk overleg smartshops) er op af gestuurd, die kan dat veel beter;)

Ik heb zo het idee dat het wel eens spannend kan gaan worden de komende dagen/weken..... het zou toch zot zijn als die rare Fransen het voor elkaar krijgen dat wij ons zo mooie drugbeleid gaan veranderen???
 

DevXavier

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
8 Mai 2006
Messages
1 258
Net thuis van m'n werk en hele dag de berichtvoering op de voet gevolgd.

Probleem is dat het er geen partij is die z'n handen eraan wil branden om paddo's gedoogd/legaal te houden. Er moeten snel acties komen om dit tegen te gaan, want zoals het er nu naaruit ziet...:(
 

PeterPlanteneter

Neurotransmetteur
Inscrit
9 Oct 2006
Messages
92
Zoo he, ben een hele tijd afwezig geweest ivm school, maar dat is nu afgerond :)

Maar dr is een hoop aan de gang zie ik. Ik zal eens kijken naar P&W, dan zal ik weer op de hoogte zijn en kan ik me mengen in de discussie.
 

Bosmans

Matrice périnatale
Inscrit
27 Mar 2007
Messages
8
Ik heb zojuist naar Pauw en Witteman gekeken, volgens mij ging het niet echt over paddos. Ik ben wel te weten gekomendat de EO een sketch van In de gloria gebruikt heeft als tv format. Wtf?
 

Shroomlady

Elfe Mécanique
Inscrit
8 Déc 2005
Messages
412
Hmmmm.... ik denk dat er niemand van de VLOS is komen opdagen om een babbeltje over de paddo te houden. Wel jammer.
Anyway, aangezien het nu wel in iedere krant heeft gestaan en in alle journaals is geweest gok ik dat het nu wel weer voorbij is met de stress. Eens kijken wat het onderzoek van minister Klink oplevert.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Shroomlady a dit:
Hmmmm.... ik denk dat er niemand van de VLOS is komen opdagen om een babbeltje over de paddo te houden. Wel jammer.
Anyway, aangezien het nu wel in iedere krant heeft gestaan en in alle journaals is geweest gok ik dat het nu wel weer voorbij is met de stress. Eens kijken wat het onderzoek van minister Klink oplevert.

Dus ik heb voor niets zitten wachten op een glimp van de beroemde Shroomlady ;)
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik ben een tijd afwezig geweest van het forum, maar deze gebeurtenis heeft me hier terug gehaald. Vanochtend las ik in de telegraaf dat een meerderheid van de tweede kamer (verse) paddestoelen verboden wil maken, en ze niet meer wil laten verkopen.
Ik kreeg afgelopen maandag een deja vu van wat er in Ierland gebeurd is een paar maanden geleden. Hoe is het mogelijk dat de smartshop en/of de natuur verantwoordelijk wordt gehouden voor de onverantwoorde daden van een minderjarig kind? Afgelopen maandag heb ik dit punt al op school naar voren gebracht, en iedereen was het met me eens dat er geen verbod op zou mogen komen, omdat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is hoe je ermee omgaat.

Puntje voor de smartshop in amsterdam: informatie moet in meerdere talen dan alleen engels en nederlands aangeboden worden. Vooral in een stad waar zoveel toeristen met een verschillende nationaliteit rondlopen.

Nog een idee: toetsing voor aankoop? Zou kunnen werken, voordat je je paddestoelen meekrijgt vanuit de shop zou je eerst een vragenlijstje in moeten vullen waaruit dan zal blijken hoe je kennis is over de substantie. Zo zorg je dat er niets verkocht wordt aan ongeinformeerde asscracks.


Ik ben bang voor de politiek in ons land
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
skrudge a dit:
Ik ben een tijd afwezig geweest van het forum, maar deze gebeurtenis heeft me hier terug gehaald. Vanochtend las ik in de telegraaf dat een meerderheid van de tweede kamer (verse) paddestoelen verboden wil maken, en ze niet meer wil laten verkopen.
Ik kreeg afgelopen maandag een deja vu van wat er in Ierland gebeurd is een paar maanden geleden. Hoe is het mogelijk dat de smartshop en/of de natuur verantwoordelijk wordt gehouden voor de onverantwoorde daden van een minderjarig kind? Afgelopen maandag heb ik dit punt al op school naar voren gebracht, en iedereen was het met me eens dat er geen verbod op zou mogen komen, omdat het uiteindelijk je eigen verantwoordelijkheid is hoe je ermee omgaat.

Puntje voor de smartshop in amsterdam: informatie moet in meerdere talen dan alleen engels en nederlands aangeboden worden. Vooral in een stad waar zoveel toeristen met een verschillende nationaliteit rondlopen.

Nog een idee: toetsing voor aankoop? Zou kunnen werken, voordat je je paddestoelen meekrijgt vanuit de shop zou je eerst een vragenlijstje in moeten vullen waaruit dan zal blijken hoe je kennis is over de substantie. Zo zorg je dat er niets verkocht wordt aan ongeinformeerde asscracks.

Ik ben bang voor de politiek in ons land

Ben ook een tijd weggeweest, om twee redenen:
1- heb zelf geen internet meer door verhuizing plus tijdelijke woning gecombineerd met THC-induced laziness.
2- op mijn werk wordt alles wat ook maar in de verste verten met drugs te maken heeft automatisch gefilterd. :cry:

Heb het wel een beetje gemist. Heb gisteren een heleboel valse argumenten tegen paddo's gedebunked in het forum van stand.nl, maar er lijkt geen kruid gewassen tegen ignorance.

Op het moment ben ik bezig om samen met andere psychonauten een stichting op te zetten (stichting OPEN) om onderzoek naar psychedelica te promoten en eerlijke informatie over deze middelen naar buiten te krijgen. Wellicht kan ook van daaruit meer actie worden ondernomen.

Ik heb trouwens gehoord dat de paddo's in de maag van het meisje waren gekocht door een kennis, niet door haarzelf.... Zou de zaken wel in een ander daglicht zetten.

Als die dingen verboden raken dan zal er een netwerk/mycelium komen van mensen die ze telen. Volledig ondergronds, natuurlijk. Of misschien moeten we overstappen naar paddo's die van nature voorkomen in Nederland of hier makkelijk kunnen groeien. (Azurescens, bijvoorbeeld).

Laten we in ieder geval kijken wat er allemaal gedaan kan worden.

Weet iemand trouwens hoe je webfilters kan omzeilen? :wink:
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ey dude, jij ook weer hier:)

Wat je zei, dat ze door een vriend gekocht waren, heb ik ook opgevangen. Dan zou de shop al niet meer verantwoordelijk zijn, maar haar vriend(in). Ik vraag me tevens af of paddestoelen het enige is wat ze gedaan heeft... It wouldnt surprise me als ze ook gedronken/veel gesmoked heeft voordat ze uberhaupt die paddos at.

En inderdaad, wat je zegt, alleen de (legale) verkoop zal verboden worden. Maar dan duiken ze op in het illegale circuit, stoppen kunnen ze het toch niet. Wat de krant ook zei is dat er niets gedaan zal worden tegen plukkende mensen in weilanden, want dat is je eigen verwantwoordelijkheid. Erg vage redenering, maar dat zou dus ook betekenen dat we nog mogen kweken neem ik aan...

i wonder :)
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Shroomlady a dit:
Hmmmm.... ik denk dat er niemand van de VLOS is komen opdagen om een babbeltje over de paddo te houden. Wel jammer.
Anyway, aangezien het nu wel in iedere krant heeft gestaan en in alle journaals is geweest gok ik dat het nu wel weer voorbij is met de stress. Eens kijken wat het onderzoek van minister Klink oplevert.

Ow al die Hansen ook altijd :oops:

Er was dus wel een Hans geinterviewd in zn smartshop op het NOS Journaal op 3. Daarna heb ik nix meer van de paddogebeuren op tv vernomen inderdaad, toch jammer... Ik bedoel, dit was toch veel interessanter dan dat rouwverwerkings verhaal van Jos Brink bij P&W :roll:


Voor het geval deze nog niet is gepost....

http://www.petitiononline.com/paddovb/
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
En inderdaad, wat je zegt, alleen de (legale) verkoop zal verboden worden. Maar dan duiken ze op in het illegale circuit, stoppen kunnen ze het toch niet. Wat de krant ook zei is dat er niets gedaan zal worden tegen plukkende mensen in weilanden, want dat is je eigen verwantwoordelijkheid. Erg vage redenering, maar dat zou dus ook betekenen dat we nog mogen kweken neem ik aan..

We zullen het wel zien. Als het verbod van kracht wordt, ben ik voornemens mezelf als kweker aan te geven om eens te zien hoe een rechter hierover denk.
 
Haut