Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Onder invloed van speed: veel fouten met spelling/grammatica

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Zat laatst midden in de nacht op Msn met een paar mensen en ben toen best wel geschrokken van het aantal fouten dat ik toen aan het maken was.
Ik ben redelijk goed in Nederlands, maar dat was toen echt niet te merken.

Ik had echt hele erge fouten, het kaliber fouten die kinderen maken op de basisschool.

Bijvoorbeeld fout schreef ik als vaut.

Of ik gebruikte hele andere woorden of ik vergat woorden of maakte zinnen als: 'als het ochtend is dan drink ik graag melk als het ochtend is'. :?

Op de profielensite Partyflock(.nl) zijn ook veel profielen van mensen te vinden die wel eens speed/xtc gebruiken (er staan ook veel gabber party's op waar deze middelen redelijk populair zijn).
Ook daar is te zien dat veel gebruikers echt heel slecht zijn met spelling e.d.

Hoe is het mogelijk dat je opeens zulke extreme fouten gaat maken?
Is het wellicht ook te danken aan het feit dat ik ook al langer dan 24 uur wakker was?
Wanneer blijf je permanente schade houden?

Echt ongelofelijk hoe erg speed je kan veranderen.

Dit is weer zo'n negatieve bijwerking van speed, die mij heeft laten beslissen om er helemaal mee te stoppen.
 

n1els

Matrice périnatale
Inscrit
28 Jan 2008
Messages
14
Ik denk dat het best wel meevalt.

je was dus:
1) al meer dan 24hr wakker
2) onder invloed van (hoeveel?) speed
3) je was aan het msnnen, dus het gesprek had prioriteit boven het daadwerkelijke typen en het formuleren en grammatica en dergelijke.

Wanneer je permanente schade krijgt is natuurlijk niet te voorspellen, daarvoor ben je te uniek (ik ook), de kwaliteit van de speed die je hebt is ook niet altijd constant.

Tja speed veranderd zaken, net als elk ander middel. Al eens zitten msnnen met iemand die zich net helemaal klem gezopen had? Opvallend is wel dat alcohol meer zorgt voor typfouten (slechte motoriek, heb je met speed minder last van).

Of gabbertjes die lid zijn van partyflock vaak slechte grammatica hanteren vanwege speed of xtc gebruik is helemaal een paar stappen te ver. Kan net zo goed aan interesse of opleidingsniveau liggen (en ga dan nog maar een verband leggen tussen opleidingsniveau en "muziek"smaak)

Dus mijn advies is: zit je jezelf niet zo op te naaien. Doe gewoon waar je je lekker bij voelt, en luister naar je lichaam. De dingen die je hier typt zijn naar mijn mening in ieder geval nergens op gebaseerd.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Met speed heb ik minder snel last van dat soort bijwerkingen. Ik wordt er eerder helder en alert van. Tenzei de dosis dermate hoog is dat je er warrig van wordt. Ik heb er veel meer moeite mee om dingen te typen als ik aan 't trippen ben (duh :roll:) of MDMA of alcohol heb gebruikt bijvoorbeeld.

Dit is weer zo'n negatieve bijwerking van speed, die mij heeft laten beslissen om er helemaal mee te stoppen.

Speed is een middel waar je beter van af kunt blijven... misschien heel zelden op een feestje waar je langer door wilt gaan oid, maar het liefst zo min mogelijk als je het mij vraagt.
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
http://partyflock.nl/topic/903887:Langd ... a_u_b.html

Haha, interpunctie en leestekens kennen Speedfreaks niet. PF staat er overigens vol mee.

Speed maakt dom. Die schrijfwijze is misschien wel een goede onderstreping van wat er in je kop eigenlijk gebeurd. ;)

Een kleinpuntje voor de seks, kan wel erg lekker zijn, het wordt dan overigens ruw. Maar zeker niet onplezierig.
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
n1els a dit:
Doe gewoon waar je je lekker bij voelt, en luister naar je lichaam.

Niet bij speed dus, ben er nu wel achter dat speed niks is :)

Het af en toe leuk hebben met een middeltje is oke, het leuk hebben door een middeltje is iets heel anders, besef ik me nu.
Speed werkt niet geestverruimend en gebruikers veranderen zonder dat ze het door hebben.
En ze veranderen niet bepaald in positieve zin :?

Eigenlijk heeft speed geen voordelen voor de gebruiker, de enige voordelen die ik kan bedenken is het fijne geval dat speed je geeft en de energie.

Misschien zijn er wel wat kleine dingetjes die als voordeel gezien kunnen worden, maar die wegen echt niet op tegen de nadelen!

Waarom speed? Er is zoveel moois...

Entheonaut a dit:
Ik wordt er eerder helder en alert van. Tenzei de dosis dermate hoog is dat je er warrig van wordt. Ik heb er veel meer moeite mee om dingen te typen als ik aan 't trippen ben (duh :roll:) of MDMA of alcohol heb gebruikt bijvoorbeeld.

Zelfs met een hoge dosis kan ik nog behoorlijk helder en alert zijn, maar die fouten, die heb ik dan echt altijd...
 
Haut