Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Net op éen vandaag: Paddoverbod stuit op weerstand

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Videlic a dit:
((die ze niet onder ogen wil of durft te zien.)

Of dat het simpelweg niet kan zien! Er is mij de afgelopen jaren namelijk iets opgevallen. Ik bevond mij voornamelijk in activistische kringen en kwam allerlei mensen tegen met soort gelijke psychische problemen. Buiten deze activistische kringen, leken mensen precies het tegenovergestelde te zien en mee te maken.

Uiteindelijk kwam ik er achter dat er zich een groot verschil in het gebruik van hersenhelften bevond. Er is bijna altijd een van de hersenhelften dominant, namelijk het linker hersenhelft.

Nu is het op zo, dat bij iedereen van jongs af aan, voornamelijk het linker hersenhelft op school word getraint en in een zekere vorm, het gebruik van je rechterhersenhelft ondergestimuleerd.

De functies van beide hersenhelften zijn eigenlijk onwijs intressant om te gaan bekijken. Hier is overigens ook een intressant testje van, die heb ik een tijdje terug hier op het engelse gedeelte van het forum gevonden.

http://www.hartenziel.nl/artikel/linker ... rsenhelft/

Functies van de linker hersenhelft:

- Gebruikt logica
- Oriënteert zich op details
- Feiten regeren
- Woorden en taal
- Heden en verleden
- Wiskunde en natuurkunde
- Kan doorgronden/bevatten
- Weet
- Erkent/bevestigt
- Ziet patronen en ordent
- Kent de naam van een object
- Staat in de realiteit
- Ontwikkelt strategieën
- Praktisch
- Veilig



Functies van de rechter hersenhelft:

- Gebruikt gevoel
- Oriënteert zich op het grote plaatje
- Verbeelding regeert
- Symbolen en plaatjes
- Heden en toekomst
- Filosofie en religie
- Heeft zaken door
- Gelooft
- Waardeert
- Ruimtelijk inzicht
- Kent de functie van een object
- Fantasie is de basis
- Presenteert mogelijkheden
- Impulsief/onstuimig
- Neemt risico

Nu viel mij eigenlijk op, dat rechters, politici etc. Bijna allemaal mensen met een dominant linker hersenhelft zijn. En ik vermoed dat het grootste gedeelte van de psychonauten maar ook in activistische kringen, voornamelijk gebruik maken van het rechter hersenhelft.

Deze mensen worden eigenlijk door het school systeem al van jongs af aan uit gefiltert. Ik weet dat dit raar klinkt, maar de eigenschappen van linker en rechter hersenhelft zijn zo verschillend dat ze makkelijk zijn op te sporen.

Daarnaast hebben mensen met een dominant rechter hersenhelft, eerder last van depressie's, concentratie problemen etc. Dit zijn niet zomaar psychische problemen, maar deze problemen onstaan vaak door dat mensen met een rechter hersenhelft beter instaat zijn om het geheel te zien en gevoelsmatig makkelijk met zich zelf in knoop raken. Maar vooral omdat zei leven in een maatschappij die gemaakt en ontworpen is met voornamelijk het linker hersenhelft.

Mensen van het cda, cu etc. Hebben zeer waarschijnlijjk een dominant linker hersenhelft en kunnen de argumenten van een rechter hersenhelft niet begrijpen. Die hebben vaak gewoon een gebrek aan inzicht.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Videlic

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Nov 2007
Messages
52
mysticwarrior a dit:
Functies van de linker hersenhelft:

- Gebruikt logica
- Feiten regeren
- Kan doorgronden/bevatten
- Erkent/bevestigt
- Staat in de realiteit
Dan zou ze het toch moeten snappen...

Misschien moeten we nederland dan maar in tweeën verdelen: degene met een dominante linkerhelft gaan in het westen wonen, die met een dominante rechterhelft in het oosten. Dan begrijpen we elkaar tenminste :wink:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
mysticwarrior a dit:
Functies van de rechter hersenhelft:

- religie
- Gelooft
- Fantasie is de basis

Dit past dan ook wel weer in haar straatje. :wink:
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Het enige waar zij mee bezig is in die discussie, ongeacht welke hersenhelft zij gebruikt, haar gelijk behalen. Ze luistert nauwelijks naar Polak, neemt hem evenmin serieus, ze begint zelfs afentoe arrogant te lachen door het betoog van Polak heen.

Maarja, heb je ooit een politici midden in een discussie horen zeggen: Nou wacht is even eigenlijk heb je gewoon gelijk ? Nee en zeker niet op TV. Maar ook in de kamer zijn ze daar veel te trots voor. Nu werken de statistieken, die in andere besluiten de basis van het besluit vormen, haar tegen, en toch ontkent ze glashard dat Polak gewoon gelijk heeft.

Bovendien mocht ze van mening veranderen, dan staat er nog een heel CDA achter haar wat het er niet mee eens is, dus denk maar niet dat dat zomaar even gaat.

En zo komt er natuurlijk nooit positieve verandering, als iedereen maar met zijn tunnelvisie langs elkaar heen lult.

Ho-pe-loos...

Peace.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
We need to transcend this madness!

Ik denk niet dat we het 'probleem' kunnen verhelpen door tegen anderen in te gaan. Daardoor gaan ze zich alleen maar harder verzetten (en wij trouwens ook). :roll: Zoiets heeft mensen nog nooit dichter bij elkaar gebracht. Ik denk dat we eerder naar common ground moeten zoeken en dan te laten zien dat die paddo's/mdma/lsd/wiet helemaal niet zo'n slecht effect op je hebben gehad.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Wat ik graag zou zien: een fatsoenlijke liberale partij, die er tegenin kan gaan. Een partij waar open-mindedness centraal staat, en waar men niet bang is haar eigen medemens te vertrouwen, en verantwoordelijkheid te laten nemen.

Maarja ik ben idealist/utopist... :p
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Ik denk dat open-mindedness en macht elkaar een beetje tegenzitten.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Dat kun je inderdaad aflezen in de politiek van nu. Maar volgens mij moeten er juist lieden in de regering zitten die wijs genoeg zijn om zich niet te laten corrumperen door macht. Hoewel macht gelijk staat aan geld. Geld is het hogere goed voor westerlingen.

Als we maar collectief tot het inzicht konden komen dat geld niet gelukkig maakt, en dat geld niet waarde is, slechts een ruilmiddel om waarde te kunnen verhandelen. Mischien dat we ons dan weer kunnen richten op waarde, en dus ook principes en integriteit. In plaats van ons te richten op geld wat het gevaar voor corruptie aanzienlijk vergroot.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
Ik ben bang dat daar in de huidige tijd moeilijk doorheen te breken is, dat is de fundering van de maatschappij zoals we die vandaag de dag kennen en in leven.
Toch moet het mogelijk zijn, ik krijg ook zelf steeds meer het idee dat er steeds meer mensen zijn die dit inzien. Geld heeft alleen maar narigheid gebracht.

Someday, everything will be alright.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
G

Guest

Invité
Ze Klinkt (haha uitmelken tot zover het kan :p) ook echt zo naief als die schapen bij de Jezus-bus (Naar House) die ik wel eens gesproken heb na menig feest en ook die uit de 90's docu House; Gewoon uit je dak :mrgreen:
Ik vond het nog best hilarisch, maar helaas zijn er heel(/te) veel van dit soort onwetende mensen
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
:roll:
 
Haut