Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Net op éen vandaag: Paddoverbod stuit op weerstand

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
CaduceusMercurius a dit:
Jakobien a dit:
@CM hoe zit het trouwens met jouw Spitsinterview?
Vandaag staat het er nog niet in, dat vermoedde ik eigenlijk al aangezien het interview vrij laat op de middag plaatsvond.
Wel las ik dat Candlelight weer op de radio komt, woehoe!!

En Adam curry heeft ook weer een radioshow. Terug naar de ouwe tijd!

Mag ook wel wat 'de politiek' betreft, alle partijen die gezond verstand naar een wetsvoorstel kunnen vertalen zitten nu in de coalitie. Christelijke normen (want die normen en waarden van Balkenende zijn idd allesbehalve universeel) vertalen naar ondoordachte wetsvoorstellen is wat de heren ministers nu doen. Ze hebben volgens mij niet eens een besef van hoeveel mensen ze benadelen ipv 'helpen'...erg jammer, zo'n onrealistisch wereldbeeld, voor ons land...
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ze hebben volgens mij niet eens een besef van hoeveel mensen ze benadelen ipv 'helpen'..

Ik denk dat dit een naieve gedachte is mbt de reli moralistische wijze waarop politiek wordt gevoed. In de gedachten van deze politici, bewijzen ze ons een dienst, door 'ons weg te houden bij duivelse en occulte praktijken'. In feite helpen ze ons, tegen onze zin in, maar wanneer we eenmaal gered zijn en Jezus in ons hart sluiten, zullen we ze dankbaar zijn omdat we dan eindelijk het licht zien en doorkrijgen, hoe duivels en occult die paddestoelen wel niet zijn.

Ze beseffen donders goed waar ze mee bezig zijn, ze zijn bezig het dodelijke gezwel wat, met Terence woorden, sinds de schaduw van het kruis over Jeruzalem viel, probeert mensen tot minder te maken dan ze zijn, nieuw leven in te blazen. Mensen te iindoctrineren tot het niveau waar ze werkelijk geloven dat ze in zonde geboren zijn, in wezen slecht zijn, nooit kunnen veranderen en alleen gered worden wanneer ze Hem aan nemen als hun verlosser.

Ironisch detail is, dat er geen grotere misleiding bestaat op onze planeet dan de christelijke leer die, helaas, door miljoenen globaal wordt beleden en gebruikt om andersdenkenden te dwingen in ongeloofwaardige sprookjes te geloven en tegen beter weten in, hun eigen perceptie en mooie ervaringen, te verwerpen.

Christen politiek = fascisme
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Rouvoet: "alle drugs gebruik is abnormaal"

Hmm ik durf te wedden dat Rouvoet zelf elke avond weer gretig aan de wijn gaat. En als hij het echt eens is met dit statement moet hij zich realiseren dat een zeer groot deel van de bevolking dan dus abnormaal is, inclusief hijzelf.

Pff en ik maar denken dat we dat 'drugs are bad, mkay' wel waren overstegen hier in Nederland.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Ik blijf er bij, gezien het feit dat christenen al eeuwenlang de werkelijkheid verdraaien en er lekker bloederig op los hebben gemoord, dat het nu toch echt tijd word om het laatste zetje te geven om die achterlijke sekte van de troon te stoten.

Dankzij de televisie zijn ze al veel macht verloren en in jeugdige kringen keert men zich tegenwoordig ook erg makkelijk tegen het geloof. Ik geloof er in dat het mogelijk moet zijn, om de kerk in verplaatst de paddo, in een totaal ander dag licht te zetten. Tuurlijk zal het nog heel wat jaren duren, maar ergens moet er verzet ontstaan. Dat is tegen de christenen te lang niet zo geweest, die gasten hebben jarenlang vrij spel gehad en het word tijd, dat ze nu wat tegen gewicht op hun schouders gaan krijgen.

Dus ik stel voor om eens met een paar mensen om de tafel te gaan zitten en gewoon concreet iets te gaan doen, dan wel in de vorm van een ludieke actie. Met andere woorden, de actie zou gewoon uiterst positief moeten zijn en alle aandacht van de media moeten krijgen. Het komt toch onverwachts, en dan heeft de media vaak nog weinig vooroordelen, en is het mogelijk om de kerk in het verdom hoekje te plaatsen.

De volgende verkiezing moet de C van al die partijen een doorn in het oog van de burger worden :)

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Hmm als je het mij vraagt, is het belangrijk dat men opnieuw wordt gewezen op de scheiding van kerk en staat, de christenen van de 'troon stoten' hoeft voor mij niet. Laat zij die christen willen zijn, lekker christen zijn. Maar christenen in de regering, moeten hun geloof daar maar even opzij zetten als je het mij vraagt, want echt heel veel christenen zijn er niet eens meer dus het is een beetje jammer als al die niet-christenen de normen en waarden van het christendom wel moeten gaan naleven.

Hoewel het voor een christen schijnbaar heel moeilijk is, om niet iedereen van zijn of haar gelijk te willen overtuigen.

Peace.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Nog als aanvulling van mijn vorige post, ik heb mij voorheen altijd begeven in activistische kringen en heb daardoor redelijk wat ervaring met het voeren van actie. Ik wil daar niet te ver op in gaan op dit forum, maar nogmaals we zouden gewoon echt is de koppen bij elkaar rmoeten gaan steken, want er valt nog genoeg te doen.

Het viel mij de laatste tijd erg op dat het aantal mensen die zich tegen de christenen keren, met de dag groeien waardoor het nu nog wel is het juiste moment zou kunnen zijn om een van de eerste actie-groepen te starten, die zich tegen de kerk gaat verzetten.

Uiteindelijk gaat het er namelijk om dat we een bewustzijnsprocess op gang weten te brengen, dan rolt het balletje vanzelf wel verder.... :) Uiteindelijk zul je alsnog de grond in getrapt gaan worden door media en politici, maar het bewustzijn heeft zich dan ook al kunnen verspreiden. Dit zou de kerk uiteindelijk veel steun kunnen gaan kosten.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
HeartCore a dit:
Ze hebben volgens mij niet eens een besef van hoeveel mensen ze benadelen ipv 'helpen'..

Ik denk dat dit een naieve gedachte is mbt de reli moralistische wijze waarop politiek wordt gevoed. In de gedachten van deze politici, bewijzen ze ons een dienst, door 'ons weg te houden bij duivelse en occulte praktijken'. In feite helpen ze ons, tegen onze zin in, maar wanneer we eenmaal gered zijn en Jezus in ons hart sluiten, zullen we ze dankbaar zijn omdat we dan eindelijk het licht zien en doorkrijgen, hoe duivels en occult die paddestoelen wel niet zijn.

Ze beseffen donders goed waar ze mee bezig zijn, ze zijn bezig het dodelijke gezwel wat, met Terence woorden, sinds de schaduw van het kruis over Jeruzalem viel, probeert mensen tot minder te maken dan ze zijn, nieuw leven in te blazen. Mensen te iindoctrineren tot het niveau waar ze werkelijk geloven dat ze in zonde geboren zijn, in wezen slecht zijn, nooit kunnen veranderen en alleen gered worden wanneer ze Hem aan nemen als hun verlosser.

Ironisch detail is, dat er geen grotere misleiding bestaat op onze planeet dan de christelijke leer die, helaas, door miljoenen globaal wordt beleden en gebruikt om andersdenkenden te dwingen in ongeloofwaardige sprookjes te geloven en tegen beter weten in, hun eigen perceptie en mooie ervaringen, te verwerpen.

Christen politiek = fascisme

Jaja ik weet hoe jij erover denkt, en je hebt ook gelijk over het christendom, maar ik geloof niet dat onze politici directamente volgens deze doctrine redeneren. Ik zie hen eerder als naief omdat ze vanuit puur geloof ander - zgn occulte - dingen weigeren te bestuderen. Geloof maakt soms (heel erg) blind en kortzichtig en dat vind ik een net zo groot gevaar als alles wat jij hier noemt.
 

mysticwarrior

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
17 Août 2007
Messages
4 054
Hmm als je het mij vraagt, is het belangrijk dat men opnieuw wordt gewezen op de scheiding van kerk en staat, de christenen van de 'troon stoten' hoeft voor mij niet. Laat zij die christen willen zijn, lekker christen zijn.

Een christen mag wel een christen blijven, maar de mensen mogen nu wel is weten wat zich achter dit kliekje schijnheiligen afspeelt. En als je dit wil duidelijk maken, dan is actie een van de weinige opties die over blijven. Het zelfde geld voor de scheiding van kerk en staat, dit kun je alleen maar aanpakken als je laat weten dat het ongewenst is.

Dus niet de christen zelf aanpakken, maar de instituten die verantwoordelijk zijn en christenen al eeuwenlang om de tuin leiden.

Groetjes,
Mysticwarrior.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Jaja ik weet hoe jij erover denkt, en je hebt ook gelijk over het christendom, maar ik geloof niet dat onze politici directamente volgens deze doctrine redeneren. Ik zie hen eerder als naief omdat ze vanuit puur geloof ander - zgn occulte - dingen weigeren te bestuderen. Geloof maakt soms (heel erg) blind en kortzichtig en dat vind ik een net zo groot gevaar als alles wat jij hier noemt.

Het is niet zozeer dat ze dingen weigeren te bestuderen, ze leggen anderen hetzelfde op. Het occulte is volgens iedere christen een directe manifestatie van het kwaad, ongewenst, duivels. Als je denkt dat ik overdrijf, google dan eens een uurtje op de woorden 'christenen & occult' en verbaas je over wat je tegenkomt. Paddo's = direct toegang tot bewustzijnsstaten die volgens iedere christen occult en dus verachtelijk zijn. Het is geen naiviteit, het is reli-moralistische gedrevenheid.

Ik ben het overigens volledig met je eens dat geloof erg blind en kortzichtig maakt. Ik benoem het wat harder dan jij (kan en soms), geloof is een kwestie van het ene aannemen ten koste van een oneindig aantal andere mogelijkheden. Het is een bewuste en zelf gekozen vernauwing van bewustzijn. Daar is iedereen in principe vrij in, wanneer ze anderen dan ook met rust laten wanneer ze andere overtuigingen aanhangen.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Heartcore, hoe staat het met de ondertitelde versie van de Pharmacratic Inquisition (versie 1)? Misschien kunnen we die proberen af te maken en de video vervolgens uploaden. Nu (in de komende weken) lijkt me het ideale moment om deze onder het Nederlandse publiek te verspreiden. Er zijn hier vast wel vrijwilligers die de overgebleven delen van de video willen vertalen, dan zijn we snel klaar. Ik weet dat Videlic software heeft waarmee je ondertitelingen aan kunt brengen, dus...

Wat we ook kunnen doen: proberen de nieuwe versie te vertalen. Daar zouden we zelfs Nederlandse stemmen doorheen kunnen mixen, als Andrew en Jan ons daar bij willen helpen (dan hebben we losse geluidsbestanden nodig zonder hun stemmen).
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik moet bekennen dat ik niet meer verder ben gegaan met de vertaling. Nieuwe baan, hoop andere leuke dingen etc.. Maar ik heb wel zin om weer te beginnen en dan is wellicht de nieuwe versie een betere optie. Ik heb deze overigens nog niet gezien :)
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
mja deze zaak blijft betreurenswaardig.. ik bekijk altijd dingen vanuit verschillende opzichten.. en ik kan redenen vinden waarom onze "vrienden" in de politiek deze beslissing maken..
ik denk ook vooral dat het te maken heeft met de druk vanuit brussel..
tegenwoordig wordt er steeds meer daar besloten .. door mensen die wij niet eens gekozen hebben

maar dat houd dus allemaal niet weg dat het gewoon volledig ongegrond is.. en deze beslissing maakt het er alleen en alleen maar slechter op..
maar de regering heeft nu de verantwoordelijkheid niet meer opzich, omdat ze het niet meer zelf verkopen.
nu komt het in de illegaliteit .. maar daar kan de overheid natuurlijk niets aan doen he ..

maaaar we zullen er wel weer politie agentjes op af sturen .. en die zullen deze gemene boeven wel oppakken en in de gevangenis gooien
en dan zijn jullie in de maatschappij weer veilig voor deze vredelievende mensen die houden van een spirituele ervaring af en toe, om hun leven te verrijken om een manier die wij allemaal niet willen begrijpen..
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Wat we nu wel een beetje vergeten, is dat het verbod uiteindelijk niets te maken heeft met het christendom. Het gaar meer om Nederland's reputatie in de EU, die franse ouders hebben vooral veel angst gezaaid in onze kamer denk ik.

Dus het is niet eens het christendom wat we moeten bevechten, maar de europianisering(ofzoiets:P), waar wij ongevraagd als volk in mee worden gesleurd.

En de tiranie van het christendom hoeft amper bevochten te worden, ik bedoel ze zijn al zo'n beetje aan het wegkwijnen als je het mij vraagt. De meeste mensen zijn atheist tegenwoordig, das veel hipper, en je hoeft niet je zondagochtend te verneuken. Elk weldenkend mens weet volgens mij wel, dat evenals elk ander geloof, maar het christendom uiteraard een hoop meer, alleen maar narigheid met zich mee bracht/brengt.

Als er actie moet komen, zou het in mijn ogen moeten zijn dat we benadrukken dat mensen voor zichzelf moeten denken, alleen jij hebt de monopolie op de waarheid. Zelfs de wetenschap moet vanuit een veel kritischere blik bekeken worden.

Peace.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
VerusDeus a dit:
Wat we nu wel een beetje vergeten, is dat het verbod uiteindelijk niets te maken heeft met het christendom. Het gaar meer om Nederland's reputatie in de EU,
Peace.

Dat is precies wat ik bedoel ja, en dat wetende vind ik nog veel erger dan invloed van het christendom..

en dan hebben ze het in de EU al over de 1ste Europese PRESIFokkingDENT!?!?!

My god .. dit paddo gebeuren is zeker niet het laatste wat we nog voor de kiezen krijgen, geloof mij maar
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
VerusDeus a dit:
Wat we nu wel een beetje vergeten, is dat het verbod uiteindelijk niets te maken heeft met het christendom. Het gaar meer om Nederland's reputatie in de EU, die franse ouders hebben vooral veel angst gezaaid in onze kamer denk ik.

Dus het is niet eens het christendom wat we moeten bevechten, maar de europianisering(ofzoiets:P), waar wij ongevraagd als volk in mee worden gesleurd.

Zegt de ene homo tegen de ander:'Goh toch fijn dat het niet vanwege religieus moralisme is, dat die ambtenaar ons niet wilde huwen maar dat het is opgelegd uit de EU'.

Dit is echt een non argument normaliter gebruikt door 'de andere partij'. Er was een aantal jaar terug een congres van de EU waar het drugsbeleid werd besproken. Een conclusie daar was dat de lidstaten vooral moesten expirementeren, onder andere door 'te kijken naar het Nederlandse model'. Dat was de opdracht waar onze 'leiders' mee werden weg gestuurd.

In Nederland werd hiervan geen melding gemaakt, integendeel, er werd juist beweerd dat Nederland in de pas zou moeten lopen met de rest van Europa in opdracht van de EU, ook en met name inzake drugsbeleid. Tegelijkertijd werden omringende landen juist minder repressief (Duitsland, Belgie, UK) wat in feite direct in tegenspraak is met datgene wat onze minister destijds beweerde.

Eea is breed uitgemeten en besproken in oa de Highlife destijds.

Er is geen enkele andere reden voor de bemoeizucht van onze regering te vinden dan religieus moralisme. Het is ziek, in feite schandalig, maar helaas maar al te waar.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Yep. Neem ook het door Ab Klink voorgestelde verbod op de Vliegenzwam als voorbeeld: dat heeft NIETS met de rest van Europa (en de rest van de wereld) te maken.

De Vliegenzwam begint opeens een hele interessante rol te spelen in de paddo affaire.

Heartcore, ik heb net emailtjes gestuurd naar Jan en Andrew, om te vragen in welke opzichten ze zouden willen meewerken aan een Nederlandse Pharmacratic Inquisition (aanleveren film zonder voice tracks etc.). Zie ook apart topic hier:
http://www.psychonaut.com/post-29577.html
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Jakobien a dit:
Jaja ik weet hoe jij erover denkt, en je hebt ook gelijk over het christendom, maar ik geloof niet dat onze politici directamente volgens deze doctrine redeneren. Ik zie hen eerder als naief omdat ze vanuit puur geloof ander - zgn occulte - dingen weigeren te bestuderen. Geloof maakt soms (heel erg) blind en kortzichtig en dat vind ik een net zo groot gevaar als alles wat jij hier noemt.

Een citaat van de website van het CDA:

Wij gebruiken het Evangelie als grondslag en inspiratiebron bij het zoeken naar oplossingen voor hedendaagse problemen.

Bron: http://cda.nl/Default.aspx?tabid=58 (zie kopje grondslag).
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Fijn dat ik niet alleen sta in mijn observaties ;)

Caduceus: Ik wacht in spanning :)

Happymind: Precies wat ik probeer aan te geven, scheiding van kerk en staat is met deze regering, een wassen neus.
 

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
Ook van de cda site, hun standpunten over drugs:

(let op! Dit kan kromme tenen veroorzaken!)

Drugs
Het beste gebruik van drugs is geen gebruik. Dat staat voor het CDA voorop. Het CDA wil een streng drugsbeleid, waarin de nadruk ligt op het voorkomen van drugsgebruik en het genezen van drugsverslaving. Op de bestrijding van drugsoverlast moet stevig worden ingezet. Het wetsvoorstel tot sluiting van woningen bij illegale drugsverkoop is inmiddels van kracht.


Growshops vormen steeds meer de spil waar de illegale hennepteelt om draait, zijn maar al te vaak het voorportaal van criminaliteit en worden daarom op verzoek van het CDA verboden. Het CDA steunt het verbod op paddo's. Het eten van paddo's heeft een hallucinerende werking waadoor mensen soms gevaarlijke dingen doen. De afgelopen jaren steeg het aantal ernstige incidenten met paddo's flink.

Het gedoogbeleid voor softdrugs hoort te worden afgeschaft. Het CDA vindt dat regels en wetten moeten worden nageleefd. Op termijn moet worden overgegaan tot sluiting van coffeeshops. Om te voorkomen dat jongeren zwaardere drugs zouden gaan gebruiken, werden de coffeeshops, als zogenaamde veilige gebruiksomgeving, voor lief genomen. Dit terwijl coffeeshops juist vaak als ontmoetingsplaats dienen voor geïnteresseerden in allerlei drugs. Cannabis is bovendien een stuk schadelijker dan altijd werd aangenomen. Daarbij veroorzaken de shops vaak overlast voor de buurt.

Softdruggebruik beïnvloedt het toekomstperspectief van jongeren. Het gebruik van cannabis onder scholieren staat meestal niet op zich. Het is vaak onderdeel van een patroon van verminderde leerprestaties, verminderd initiatief en ondernemingszin, verzuim en zelfs schooluitval.

Het CDA is niet voor verplaatsing van coffeeshops naar de rand van de stad of richting de grens. Deze verplaatsingen roepen uiteraard allerlei reacties van omliggende gemeenten en landen op. Uitplaatsing is geen ideale oplossing maar beseft moet worden dat grensgemeenten niet alleen voor de drugsproblematiek kunnen opdraaien. Nauwe samenwerking met buurlanden in het grensgebied is dan ook nodig. Het CDA wil dat er een drugsaanvalsplan voor de grensregio's in samenwerking met de buurlanden, wordt gemaakt.

Vaak wordt er rondom scholen gehandeld in drugs. Scholen, gemeenten en politie moeten de handen ineen slaan en daar een eind aan maken. Er moeten in ieder geval geen coffeeshops in de buurt van scholen zijn.
Goede voorlichting over drugsgebruik is belangrijk als preventief instrument. De insteek moet altijd zijn dat je van drugs af moet blijven, niet hoe je veilig drugs kunt gebruiken. Het testen van
partydrugs op locatie kan worden uitgelegd als een goedkeuring van het gebruik van drugs en geeft daarmee een verkeerd signaal af. Niet testen op danceparty's dus, wel voorlichting geven over de gevaren van drugsgebruik.

Het CDA vindt dat er meer aandacht moet komen voor dakloze verslaafden. Het CDA pleit voor een samenhangend zorgaanbod voor deze groep. Specifiek voor de groep van overlastveroorzakers heeft het CDA de aanpak van een sluitende sociale opvang gepresenteerd. Aan overlastveroorzakers wordt de keuze voorgehouden: je bent bereid iets aan je situatie te (laten) doen of je weigert iedere vorm van hulp en komt dan in de rechtsketen terecht. Gebruikers die bij herhaling strafbare feiten plegen moeten verplicht worden behandeld. Wat betreft experimenten met vrije heroïneverstrekking staat voor het CDA de gezondheid van de verslaafde voorop. Afname van crimineel gedrag is een mooi neveneffect, maar niet het belangrijkste. De verstrekking moet tijdelijk zijn en afbouw als doel hebben, en dus niet leiden tot het in standhouden van de verslaving. De verslaafde moet uit de vicieuze cirkel worden gehaald.

Op grond van een nieuw opgestelde risicobeoordeling van paddo's gaan deze onder de Opiumwet vallen. Het verkoopverbod gaat gelden voor verse paddo's, die nu nog te koop zijn in smartshops. Gedroogde paddo’s vallen al onder de Opiumwet. In de meeste landen zijn alle paddo's verboden. Tegenstanders van een paddoverbod beweren dat het aantal incidenten door een verbod toeneemt, omdat de handel dan in de illegaliteit verdwijnt. Maar dit lijkt vooral een poging om de eigen zaak te redden.

Wat het CDA betreft moeten er nog meer drugs worden verboden. Het beste gebruik van drugs is geen gebruik; dat staat voor het CDA centraal. Het CDA wil een streng drugsbeleid, waarin de nadruk dus ligt op het voorkomen van drugsgebruik en het genezen van drugsverslaving.

Code:
Wanneer komt er eindelijk eens een keer een overheid die de bevolking faciliteert ipv bestuurt?
 
Haut