Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Net op éen vandaag: Paddoverbod stuit op weerstand

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Op grond van een nieuw opgestelde risicobeoordeling van paddo's gaan deze onder de Opiumwet vallen.

En zo liegen deze mensen hun eigen achterban keihard voor, want de risicobeoordeling is vervangen door een mening (Klink:"want het is tenslotte ook een morele overweging").

En aanvalsplan tov drugs? Na de illegale oorlog tegen Irak, gaat onze regering wederom mee in een illegale oorlog gedicteerd door de VS. De war on drugs deze keer.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Dit is echt te erg...

De insteek moet altijd zijn dat je van drugs af moet blijven, niet hoe je veilig drugs kunt gebruiken.
Die lui zijn echt niet goed bij hun hoofd... Bovendien geven ze hiermee aan veiligheid niet belangrijk te vinden. En: als veilig drugs gebruiken kan, waarom zou men er dan van af moeten blijven?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Bovendien: als veilig drugs gebruiken kan, waarom zou men er dan van af moeten blijven?

Klink:"want het is ook een morele kwestie."

Vandale:

mo·reel1 (het)
1 veerkracht van een groep of individu in moeilijke omstandigheden
2 zedelijk peil


Zedelijk
ze·de·lijk (bijvoeglijk naamwoord; zedelijkheid)
1 betr. hebbend op de normen of opvattingen van goed en kwaad


Merk op dat het letterlijk gaat om een opvatting over goed en kwaad. Zoals:'drugs zijn slecht' en niet over een feitelijk definitie van goed en kwaad. Klink bepaalt vanwege zijn persoonlijke opvattingen over goed en kwaad geinspireerd uit het evangelie (volgens hun eigen site), dat niemand ze (paddos) meer mag gebruiken, op straffe van rechtsvervolging.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
geinspireerd uit het evangelie (volgens hun eigen site), dat niemand ze (paddos) meer mag gebruiken, op straffe van rechtsvervolging.
Ze misbruiken dus het rechtssysteem om anderen op te zadelen met de implicaties van hun opvattingen. De tekst maakt echt duidelijk dat ze het niet bij de paddo zullen laten.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
CaduceusMercurius a dit:
Ze misbruiken dus het rechtssysteem om anderen op te zadelen met de implicaties van hun opvattingen. De tekst maakt echt duidelijk dat ze het niet bij de paddo zullen laten.

daar ben ik ook bang voor ja

ik hoop dat de regering zichzelf heel erg snel tegenkomt , voordat er pas echt ongelukken gaan gebeuren door het verbieden van paddo's
 

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
Het Debat. Presentator Theodor Holman ontvangt vandaag (7 mei 2008) CDA Tweede Kamerlid Cisca Joldersma en psychiater en bestuurslid van de Stichting Drugsbeleid, Freek Polak.

http://www.hetgesprek.nl/archief/1066/

Duurt ongeveer een uurtje, de cda trut wordt behoorlijk doorgezaagd maar ze reageert met de arrogantie van de macht...
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
^ Zo, die Joldersma is echt tenenkrommend!
 

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
Forkbender a dit:
^ Zo, die Joldersma is echt tenenkrommend!

Nogal ja, met haar " vroeger was alles beter" argumenten.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
"wij vinden gewoon dat je duidelijkheid moet scheppen over normen."

:vom: :vom: :vom: :vom:
 

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
WHAHAHAHAHHA :weedman:

Aan het einde gaat het ergens over het gebruik van cannabis om in slaap te komen. Zegt die presentator: "Ik hang gewoon een foto van Cisca Joldersma boven m'n bed" Hoofd van dat mens: priceless
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Het werd me echt te veel. Ik heb mevrouw Joldersma een berichtje gestuurd vanaf haar site:

Ik heb u gezien bij Het Gesprek, waarbij u in debat ging met Freek Polak over het drugsbeleid. Wat mij vooral opviel, is dat u structureel weigerde om u te verplaatsen in het standpunt van de heer Polak, waardoor uw kritiek op zijn positie (hoewel op sommige punten correct), volledig de plank missloeg.

Als voorbeeld noem ik uw reactie op Polaks stelling dat wiet moet worden gelegaliseerd, zeggende dat dat niet zou helpen (waarom?!?) om de problemen bij jongeren terug te dringen. Verplaats u eens in een wietgebruiker! Zou hij zijn wiet illegaal kopen als de kwaliteit gegarandeerd kon worden door legale coffeeshops? Zouden de illegale handelaren (voor zover zij aan jongeren verkopen) niet veel minder handel krijgen, waardoor het moeilijker voor ze zou worden om deze handel als inkomstenbron te handhaven? Ik begrijp niet hoe u deze vragen structureel kunt blijven ontwijken en toch durft te stellen dat uw mening gebaseerd is op de praktijk.

Ik kan u garanderen dat met een verbod een drug altijd gebruikt zal blijven worden. De geschiedenis van drugsbeleid over de hele wereld ondersteunt dit. De bijbel ondersteunt dit. (Verboden vruchten zijn toch het meest aantrekkelijk? Of gelooft u daadwerkelijk in pratende slangen?) Net zoals ondanks een verbod op moorden er nog steeds dagelijks gemoord wordt. Net zoals ondanks een verbod op stelen er nog steeds dagelijks gestolen wordt.

Wat mij stoort in uw visie, is dat u denkt te weten wat goed is voor de mens. Maar u weet niet wat de effecten zijn van bijvoorbeeld paddo's of mdma of lsd. Hoe kunt u dan weten dat deze slecht zijn? Paddo's kunnen iemand een diep spirituele ervaring schenken, waarvan hij of zij nog jaren profijt heeft. (Zie voor een recente wetenschappelijke studie van Johns Hopkins University: http://www.hopkinsmedicine.org/Press_re ... ocybin.pdf)
MDMA kan mensen helpen over hun PTSD heen te komen. Deze ervaringen zijn echt en worden structureel door mensen die het hebben gebruikt opgetekend. Hoe kunt u dan nog steeds zeggen dat 'drugs' slecht zijn en verboden moeten worden?

Ik verwacht niet dat u uw standpunt herziet als gevolg van dit schrijven. Maar ik zou wel graag willen dat u uw kritiek op het standpunt zoals dat wordt geuit door Freek Polak verscherpt en dat u zich niet laat bedwelmen door onwetendheid over een bepaald onderwerp.

Vriendelijke groet,

Xxxxxx Xxxxxxxx
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Een verbod op moorden vergelijken met een paddoverbod is koren op de molen van een cdaer.

Ik ben het wel met je eens overigens, tenenkrommend ;)
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
219_001.jpg

Mommy, can you make the scary lady go away ? She makes me feel funny.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
Net even gekeken. Tja benadrukt maar weer dat het erg lastig is om met dit soort mensen op een redelijke manier te praten over drugs. Het woord "drugs" heeft bij deze CDA ers zo'n negatieve lading, er valt gewoon niet met ze over te praten.

Je hoort ook erg duidelijk dat Joldersma zich erg zorgen maakt over wat het drugbeleid in Nederland voor andere landen betekend, ze blijft argumenten aanvoeren dat we heel Europa zouden voorzien van Cannabis dat er overlast is van toeristen en dat wij hier met ons (in haar ogen te slap) drugsbeleid mee inspelen.

Samengevat erg jammer dus de standpunten van het CDA, wanneer komen ook al weer die nieuwe verkiezingen ? ....
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Rutger a dit:
Samengevat erg jammer dus de standpunten van het CDA, wanneer komen ook al weer die nieuwe verkiezingen ? ....

Ik denk nou net dat CDA stemmers het hier wel mee eens zijn en dat er weinig psychonauten op CDA/CU/VVD/PVV stemmen.
 

Rutger

Sale drogué·e
Inscrit
8 Nov 2005
Messages
822
TJa bedoel ook meer dat er meer mensen niet op het CDA moeten stemmen maar is inderdaad zo dat CDA stemmers waarschijnlijk niet zo snel van partij zullen wisselen al zie je wel een omslag in stemmers die eigenlijk standaard op een christelijke partij stemmen omdat ze christen zijn, die toch zich meer oriënteren op andere partijen.
 

Videlic

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Nov 2007
Messages
52
Het uitdragen van de 'drugs are bad' norm vindt ze belangrijker dan de feiten (die ze niet onder ogen wil of durft te zien.) Hulde voor Polak dat 'ie het haar zo geduldig uit probeert te leggen, jammer dat die vrouw het toch niet wil begrijpen.

Ook jammer dat er veel mensen zijn die het met haar eens zullen zijn. Overbezorgde ouder types enzo :crybaby:
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
pompiedom a dit:
Duurt ongeveer een uurtje, de cda trut wordt behoorlijk doorgezaagd maar ze reageert met de arrogantie van de macht...

Heb vijf minuten gekeken en echt niet dat ik meer tijd ga steken in die:

Domme
arrogante
kansloos verloren
onwetende
gevaarlijke

MUTS

Met dat soort 'mensen', valt niet te praten.
 

skrudge

Alpiniste Kundalini
Inscrit
10 Déc 2005
Messages
694
"ik zet gewoon een foto van mevrouw joldersma voor m'n bed en dan val ik vanzelf in slaap"


MEESTER


mevrouw joldersma zegt: 'ze weten niet meer wat normaal is'
dus...mevrouw joldersma gaat ons vertellen wat wij als 'normaal' moeten ervaren?
Verder merk ik ook dat Joldersma vooral uitgaat van haar eigen persoonlijke waanbeelden en, hoe verassend, ook de professionele adviezen in de wind slaat. Ze heeft zelfs tegen een onderzoek gestemd in de kamer om de gevolgen van de cannabisregulering te bekijken. Dit vind ik wel het toppunt van een plank voor je kop hebben, en gewoonweg niets te willen zien wat niet binnen je eigen straatje past.


Je hoort ook erg duidelijk dat Joldersma zich erg zorgen maakt over wat het drugbeleid in Nederland voor andere landen betekend, ze blijft argumenten aanvoeren dat we heel Europa zouden voorzien van Cannabis dat er overlast is van toeristen en dat wij hier met ons (in haar ogen te slap) drugsbeleid mee inspelen.

en zelfs op dit moment komt overgroot deel van de cannabis en hasj vanuit het buitenland omdat er zoveel kwekerijen in Nederland opgerold worden. In vergelijking met 4 jaar geleden is de prijs volgens mij ook rond de 30% gestegen door deze oprolacties.

ziek word ik hier van, en moe.
 

ZOF

Glandeuse pinéale
Inscrit
22 Juin 2007
Messages
244
'Drugs' in het hoofd van een CDA'er:
methface.jpg

De gemiddelde cannabis'verslaafde'


'Drugs' in het hoofd van een Psychonaut:
PsychoactivePlants.jpg

You can't make Nature Illegal



Ze maken mij met de dag bozer, die vreselijke christelijke partijen met hun truttigheid, normen en waarden.
 
Haut