Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Net op éen vandaag: Paddoverbod stuit op weerstand

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
Van de éenvandaag site:

Paddoverbod stuit op weerstand
In maart 2007 koopt een 17-jarige Franse toeriste een paddo in een Amsterdamse smartshop. Even later springt ze van een viaduct. Of het eten van de paddo en de sprong met elkaar verband houden is niet duidelijk. Het incident is voor minister Klink van Volksgezondheid echter wel aanleiding om de verkoop van paddo’s te verbieden en dat betekent het einde voor zo’n 350 smartshops. De Vereniging Landelijk Overleg Smartshops is woedend. Ze vreest dat de paddo’s in de illegaliteit worden geduwd. Een belangrijke onderzoekscommissie van het RIVM is het met de smartshops eens, maar de minister schuift het advies terzijde.
(de uitzending zal je vast nog wel ergens terug kunnen zien) edit: ik zal eens zoeken waar precies.

Natuurlijk werd niet veel gezegd wat we nog niet wisten. Het mooiste was wel dat Klink werd vergeleken met een gristenfundamentalist. Leuk was ook dat de algehele tendens van het item lijnrecht tegenover de mening van onze vriend Ab staat.
 

VerusDeus

Sale drogué·e
Inscrit
6 Avr 2006
Messages
914
Ik heb het gezien en genoten! Eindelijk komt de paddo is wat positiever naar voren in de media. Ik hoop dat veel mensen het hebben gezien, want dat zou de zaak nog eens om kunnen draaien.

Maar het meest hoop ik nog dat Ab Klink het gezien heeft, dan kan hij zien dat iedereen dondersgoed door heeft wat hij probeert te doen.

Peace.
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
:D
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
HA !

;)
 

Henkfloyd

Neurotransmetteur
Inscrit
6 Jan 2008
Messages
98
Eindelijk een kritische blik vanuit de media, vrees alleen dat het al te laat is :evil:
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Presentator: "Frans meisje gelooft dat ze kan vliegen en springt van een viaduct."

:roll:

Hoe de FOK weet jij dat ze iets gelooft, laat staan wat ze gelooft?

Als hij gelijk heeft, verdient die meid alsnog de Darwin award.

[e] Verder een heel duidelijk item.
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Whoaaa niiice!!! Leuk ook dat de uitspraak over het christelijk fundamentalisme herhaald wordt.

Wanneer leren journalisten nou eens dat het hallucinogene, niet hallucinerende, paddenstoelen zijn. :roll:
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
hallucinerende paddestoelen:
Hiroshamanic+2.jpg
 

HappyMind

Sale drogué·e
Inscrit
16 Mai 2007
Messages
964
Forkbender a dit:
Presentator: "Frans meisje gelooft dat ze kan vliegen en springt van een viaduct."

Misschien is ze wel per ongeluk naar beneden gevallen, per ongeluk?
Lijkt me meer voor de hand liggend...
 

JJJ

Alpiniste Kundalini
Inscrit
17 Avr 2004
Messages
552
Ze was depressief en had al eerder enkele keren zelfmoord geprobeerd te plegen. En ze was gewoon heel erg dom/onwetend: je gaat niet voor het eerst in je leven zoiets gebruiken op zo'n drukke plek, dan heb je geen idee wat je doet.

Het meest ongelofelijk aan deze zaak heb ik altijd gevonden dat haar ouders, die de Nederlandse staat verantwoordelijk stelden voor de dood van hun dochter, uit Frankrijk komen, het land dat een enorme trots koestert voor haar eigen productie van enorme hoeveelheden wijn, Cognac etc. Daarvan komt niet 1 persoon per 2 jaar om, maar vele duizenden per jaar, plus nog veel meer uiteengerukte gezinnen, etc. De scheefheid :?
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Goed item inderdaad, dat ze ook blijven benadrukken dat Klink het advies van de meest deskundige commissie op dit gebied niet opvolgt.

Die Paul van het VLOS is ook echt een goeie, ik had me hem trouwens veel jonger voorgesteld :D

@CM hoe zit het trouwens met jouw Spitsinterview?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Whoaaa niiice!!! Leuk ook dat de uitspraak over het christelijk fundamentalisme herhaald wordt.

Inderdaad.

Iedereen die paddo's gebruikt zou Klink aan moeten geven voor discriminatie op het moment dat het verbod er door komt.
 

Jakobien

Alpiniste Kundalini
Inscrit
28 Oct 2005
Messages
658
Ik maak me trouwens nog steeds boos over dat ene argument dat Klink steeds aanvoert: in andere Europese landen is het ook niet legaal.

Drogredenen hebben we allemaal op school gehad toch?
 

Mycophile

Alpiniste Kundalini
Inscrit
30 Juil 2004
Messages
534
We zijn allemaal opgegroeid met de wijze les van onze ouders: "Als Henkie in de sloot springt, dan hoef jij dat nog niet te doen..."

Ook Klink zal deze wijze les doorgeven aan z'n kinderen. Blijkbaar weet ie alleen niet zo goed wat het inhoudt...
 

pompiedom

Neurotransmetteur
Inscrit
29 Avr 2008
Messages
32
Jakobien a dit:
Ik maak me trouwens nog steeds boos over dat ene argument dat Klink steeds aanvoert: in andere Europese landen is het ook niet legaal.

Drogredenen hebben we allemaal op school gehad toch?

Dat zal klink geen ene fukk uitmaken lijkt me. Hij weet ook wel dat 99% van het cda echter zijn beslissing zal staan. Het gedoogbeleid inzake paddestoelen is hoogstwaarschijnlijk toch altijd al een doorn in het oog van de ggristenen geweest en waarschijnlijk stond voor het begin van dit kabinet dat paddestoelen op wat voor manier dan ook verboden MOESTEN worden. En dan maakt een drogreden meer of minder ook niet meer uit he.

Sinds ik actief/bewust volg wat er allemaal in de politiek gebeurt is het cda in zijn huidige vorm toch wel de meest smerigste partij die er is. Hoog van de toren blazen over Noremen&Waarden, Mensenrechten en meer van zulks maar ondertussen wel gewoon oorlog voeren om, alweer, drogredenen. Clusterbommen gebruiken, de bevolking bang maken met terrorisme, stiekem lekker verdienen aan de handel in softdrugs en als klap op de vuurpijl is NL ook nog éen van de grootste wapenhandelaren in de wereld! :x
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Sinds ik actief/bewust volg wat er allemaal in de politiek gebeurt is het cda in zijn huidige vorm toch wel de meest smerigste partij die er is.

Nogmaals, de hufters uit het cda verbleken bij de fascisten van de CU. Verdiep je eens via google in de diverse kamerleden die namens die partij in de kamer zitten. Hint: Ed Anker is een goed startpunt. Dit zijn geen politici maar fundamentalisten/extremisten die terug willen naar een meer letterlijke opvatting van de bijbel waarbij ze deze zogenaamde normen en waarden daaruit de rest van ons door onze strot willen drukken..

CU staat in feite tussen de SGP en de CDA in qua moeilijk doen. Het CDA zou niet zoveel kunnen zonder de smerige steun van het CU.

Rouvoet is een hufter van de eerste orde welke direct zou moeten worden opgepakt en berecht vanwege het simpele feit dat hij uitspraken doet zoals:'alle drug gebruik is abnormaal', daarmee in feite psychotropisch sjamanisme tentoon stelt als zijnde een niet normale levensovertuiging. Dat terwijl het feitelijke materiaal uit de bijbel waar deze dombos in geloven, normaal gesproken op de vloer van de spreekwoordelijke montagekamer zou moeten komen omdat het veel te ongeloofwaardig is en daarnaast feitelijk plagiaat.

De inquisitie is nog niet voorbij.

De vraag is of wij het laten gebeuren. Nederland heeft altijd voorop gelopen mbt normaal doen tegenover andersdenkenden. Nogmaals, ons land was het eerste Europese land wat stopte met de heksenjachten. Wij zijn het eerste Europese land waar we rationele en wenselijke wetgeving hebbeb mbt paddo's (en waar eigentijdse heksen zonder angst voor vervolging, hun overtuiging kunnen beleiden/beleven).

Het wordt echt weer tijd voor actie!
 

Caduceus Mercurius

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Juil 2007
Messages
9 628
Jakobien a dit:
@CM hoe zit het trouwens met jouw Spitsinterview?
Vandaag staat het er nog niet in, dat vermoedde ik eigenlijk al aangezien het interview vrij laat op de middag plaatsvond.
Wel las ik dat Candlelight weer op de radio komt, woehoe!!
 

phalaris

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
7 Mai 2005
Messages
1 112
Wel las ik dat Candlelight weer op de radio komt, woehoe!!

uhm.. dit heb vast gemist in mijn opvoeding. Wat is Candlelight ?
 
Haut