Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

'Je bent niet gek als je niet blowt'

marc

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
5 Déc 2003
Messages
1 154
Heeft een campagne tegen overmatig alcohol gebruik onder de jeugd geholpen ??
 

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
Ik denk niet dat zo`n campagne het blowen tegen zal gaan.

Eerder dat er bepaalde vooroordelen uit de weg geholpen worden. :- )
Dat je dus niet aan iemand kunt zien of dat ie blowt of niet.
En dat is nooit slecht!

Peter
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
leuk zeg, een dubbele ontkenning
erg interessant dat je onbewust geen ontkenningen kunt onthouden. "je bent gek als je blowt" :)
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Ik bodybuild zelf en voel me met matig cannabis gebruik en als geheelonthouder van alcohol een stuk prettiger en gezonder.

M'n bloedvaten zetten uit en het ontspand de spieren, en zet me aan tot gezond en goed eten.

Verder is de fysieke schade van 1 maal per week een jointje nihil, maar bij drankgebruik treed weefselafbraak al na enkele glazen op, ontrekt rap vocht uit het lichaam, en berooft het lichaam van B12 en foliumzuur. En omdat alcohol, veel lege calorieen bevat en testosterone doet dalen, is het rondom een aanslag op het lichaam.

Met wiet wordt ik me van belangrijke aspecten en m'n gezondheid bewust en met de twee keer in m'n leven dat ik aangeschoten was, had ik kortweg schijt aan veel dingen.

Nederland moet eens leren wiet puur te consumeren zonder tabak of tabaksrokers zelf. Dan krijg je een heel ander blowvolk.

Wietrokers worden doordacht, alcohol maakt roekeloos.
 

Kwarkfanaat

Sale drogué·e
Inscrit
2 Jan 2006
Messages
764
Damn, ik zou het niet mooier kunnen omschrijven. 8)
Heb zelf ook een tijd fanatiek bodybuilding gedaan; voedingschema's enzenz. Ik rookte ook één (soms twee) joints in de week en dat ging perfect. Door alcohol merkte ik achteruitgang.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Rook 5 joints op een avond, volgende dag, geen effect...
Drink maar eens 10 glaasjes sterke drank... Volgende dag voel je hoe slecht alcohol voor je is... Ik vind alcohol 1 van de ergste katers heeft. Misschien zelfs nog wel erger dan speed 8)... Kun je nagaan :p

(edit: na 5 jointjes: volgende dag: last van je keel... Maar dat komt natuurlijk door de rook. Het gaat ff om de schadelijkheid van wiet zelf, niet de rook die eraf komt :))
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
hmm de effecten op lange termijn zijn wel vager. ik heb een vriend en die is schizofreen geworden. hij gebruikte geen psychedelics enkel maar wiet, maar enorm veel wiet.
 

Entheonaut

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
29 Mai 2006
Messages
1 076
Meduzz a dit:
hmm de effecten op lange termijn zijn wel vager. ik heb een vriend en die is schizofreen geworden. hij gebruikte geen psychedelics enkel maar wiet, maar enorm veel wiet.

Ja ik heb ook wel last van de schade op lange termijn, blow nu al jaartje of 2 elke dag, en m'n geheugen is net een zeef... Maar ben bezig met stoppen (doordeweeks dan). En tot nu toe suc6vol :lol:!
 

Meduzz

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
12 Avr 2006
Messages
4 228
ik ben tijdelijk gestopt tot ergens in april. k zit al aan 3 maand en half.
ik ben sinds mn 13e nooit zo lang gestopt :p
de paranoia was er ook wel ietsje te veel aan soms.
en het speelt ook wel in op de verslaving dat je maar kwartiertje nodig hebt om stoned te worden :)
je kunt je moeilijk bezatten voor school he, maar een jointje voor school was ik niet vies van :wink:
 

Brugmansia

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Nov 2006
Messages
4 372
Meduzz a dit:
hmm de effecten op lange termijn zijn wel vager. ik heb een vriend en die is schizofreen geworden. hij gebruikte geen psychedelics enkel maar wiet, maar enorm veel wiet.

Dan is wiet is een tripmiddel in feite, als jij maanden lag blowd, stapelt de hoeveelheid THC zich op en worden de effecten puur psychedelisch.

Maar voordat die dosis bereikt is, moet je het heel lang en heel veel nemen, ik heb ook eens weken lang geblowd en toen een vette waterpijp en spacecake genomen. De effecten in m'n geest waren te vergelijken met een heftige paddotrip.

Een goede joint roken is in feite ook een trip, alleen zijn de effecten zo mild dat je het niet als een trip kunt aanmerken.
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Nou ik heb een jaar lang 5 gram per dag gerookt en het enige wat ik er toen nog van werd was een beetje stoned. Ik kon blowen wat ik wilde, maar de enige keer dat ik een trip van wiet heb gehad, was een puur joint van een gram. En toen blowde ik nog bijna niet.
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Blowen op de lange termijn.. dagelijk en veel is in mijn ogen compleet en volslagen zinloos..+ het is zwaar nadelig voor je geheugen en prestaties in het algemeen, dat heb ik wel geleerd..
als ik ooit kinderen zou krijgen mogen ze van mij best blowen.. een paar jaar..
want dat is niet verkeerd.. maar lange en veel blowen in zinloos. en slecht:)
klinkt misschien hypocriet omdat ik het zelf ook lang heb gedaan maarja.
tis een verslaving he
 

spijtig

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Nov 2006
Messages
62
ik ga akkoord met de laatste post,het is nooit tof om te lezen "wiet is slecht",
maar als ik een stoer kindje tegenkom dat luidkeels zegt

WIET IS GEZOND

jaja, krijg ik zin om die eens een levensles te geven!

natuuurlijk is het zo erg niet om af en toe een J te smoren,
maar ik zit er nu zo'n 7-8 jaar in,in dat wereldje,
en de laatste vier jaar smoor ik bijna constant, dagelijks dus,
met perioden dat het beter gaat, soms is een paar dagen of weken zonder, maar dat is zeldzaam

geheugen gaat eraan kapot, het algemene denken vertraagd, het sociale leven gaat erop achteruit,

nu gaan de onervaren mensen zeggen; OE? maar tis juist socialer! tja ik heb massas mensen leren kennen dankzij canabis, allemaal smoorders, de meesten onder hen zijn pokkesaaie stoners die enkel smoren, niet praten, geen fun hebben, in niks zin hebben....en dat gebeurt er met je als je teveel gebruikt, je wordt een wrak, ZEKER niet zo erg als bij alcohol maar de fun gaat uit je leven, alles wordt wat hetzelfde, hobbies vervallen, uw lief zal uiteindelijk het altijd aftrappen


als ik op tijd ga slapen en wat op m'n eten let (ooit was ik een rebel die zelfs stenen zou eten want HUH gezond is toch belachelijk???) dan voel ik me de volgende dag prima. maar ik merk ALTIJD dat ik de dag ervoor gesmoord heb, omdat ik het gevoel ken, ik weet wat er in mijn lichaam en hoofd gebeurt door canabas, na een paar jaar ken je je "ziekte" wel

smoor ik drie joints savonds (of zes) dan ben ik de dag erna wazig,
overdag, heel de dag lang lijk ik ergens nog stoned, maar zachtjes, eerder verward, conversaties verlopen ietsje moeilijker, spreken met mensen is minder tof, maar ikzelf zit wel in een OK wereldje


alcohol is vergif in mijn mening, wiet beschouw ik langs een kant als medicijn (anti stress) en helpt me rustiger na te denken (en denken doe ik graag, voelt lekker warm)
maar geen enkel medicijn mag je teveel of te lang nemen

oops

ik zie mezelf ooit nog lezingen geven over drugs, op scholen,
ooit had ik die zelf, dan kwam er zo een achterlijke flik zeggen DAT HET NIET MAG, of een overbezorgde ouder die komt vertellen hoe erg het wel niet is, of de directeur die zegt dat iedereen lijfstraffen zal krijgen als er ook maar iemand met drugs bezig zit.....en dan zijn er de fanatiekelingen die het niet kunnen hebben dat er ook maar één verkeerd woord over gezegd wordt...


ik ben nu een boek aan het lezen over het geheugen, en ik HOOP dat het waar is dat er een kans bestaat dat hersen"weefsel" zich wat herstelt na een tijd, of zich "bijmaakt", dmv de juiste vitaminen te nemen en juist te eten kan je de schade van drugs op je hoofd verminderen....
interessant maar een moeilijke wereld om te begrijpen..
 

psycheria

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
24
BombSki a dit:
leuk zeg, een dubbele ontkenning
erg interessant dat je onbewust geen ontkenningen kunt onthouden. "je bent gek als je blowt" :)

jah idd das vaag dat ;ukt mij ook neit ik d8 al :S
 

silv

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
2 Jan 2007
Messages
1 518
eerlijk gezegd, vind ik blowen echt iets voor af en toe. Soms als "effect enhancer" voor alcohol -> als in ik heb redelijk wat alcohol getankt en wil niet meer drinken, 1 joint= knetterlam, geen zin in alcohol meer en dus prima. En soms gewoon om echt even soort van m'n leven in slow motion te zetten -> dus gewoon super chill te hangen.
Elke dag blowen? Mij niet gezien, ik hou het op max 1-2x per week en op vakantie meer. Kost me teveel geld en ik vind het niet eens relaxt. De zelfbeheersing heb ik wel want ik heb nu al best een tijd een gram of 4 zeerrr lekkere hasj liggen op m'n kamer.
 

psycheria

Neurotransmetteur
Inscrit
1 Oct 2006
Messages
24
ik blowde eerst ook zowar iedere dag maarja na een een erloop van tijd voel je je raar als je nuchter bent en gewoon als je stoned bent... toen ben ik er maar mee gestopt voor een paar weken en nu smoke ik een stuk minder meestal alleen in het weekend ...
 

Tetris

Glandeuse pinéale
Inscrit
5 Juin 2006
Messages
132
Ik zelf heb een redelijk aantal jaren, iedere dag geblowd.
Dat was natuurlijk relax op dat moment.
Een half jaar geleden ging ik een na wat ik allemaal had bereikt in die jaren.
Dat was dus echt nauwelijks iets.. (gestopt met een aantal scholen, dan weer een paar weken/maanden werkeloos)
Toen maar trachten te stoppen, lukte enkele weken.
Dan weer een jointje, en van een kwam er weer meer.

Dat zag ik gelukkig op tijd in, en op dit moment rook ik gewoon lekker af en toe een jointje, zeg één tot twee keer in de week, al dan niet in t weekend.

Na drie dagen niet blowen, voel ik me pas echt weer helemaal helder.
Gelukkig heb ik dit besef nu, en kan ik dus goed voor mezelf uitmaken wat goed en niet goed is.

Heb nu ook weer een baan en weer lol in mijn leven.
Wil niet zeggen dat dat alleen door t blowen kwam (absoluut niet).
Maar dat heeft zeker wel meegespeeld!

Peace out dudes
 

Pinealjerker

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Avr 2007
Messages
456
ik heb een vriend en die is schizofreen geworden. hij gebruikte geen psychedelics enkel maar wiet, maar enorm veel wiet.
Ik heb ook een kennis die schizofreen is geworden. Hij speelde gitaar, enorm veel gitaar.

Het is een kip of het ei kwestie: krijgen mensen die veel blowen een psychose, of hebben mensen die aanleg tot een psychose hebben een neiging om veel te veel te blowen (of drinken, soms zie je mensen die te veel blowen even stoppen, om dan over te stappen op grote hoeveelheden alcohol, of heroine).

Ik blow in het algemeen elke dag met meestal een paar dagen pauze elke maand. Ik rook pure wiet, geen tabak, en met een pijpje in de ochtend heb ik geen probleem. Maar ik rook wel kleine plukjes tegelijk. Met 3 gram doe ik twee tot 4 weken, afhankelijk van de omstandigheden. Mijn geheugen is nog steeds uitstekend, mijn concentratie goed, heb ondanks het blowen diverse diploma's behaald, en ben een heer in het verkeer. Ik heb een eigen zaak, en mijn kinderen doen het bijzonder goed op school en op andere gebieden. Ik heb geen last van mijn luchtwegen, voel me niet depressief of paranoide of schizofreen. Ik ben wel somber over bepaalde zaken in de wereld en mijn leven, maar ik kan dat geen depressie noemen, want om de haverklap geniet ik enorm van het leven (ook als ik niet stoned ben!) met regelmatig lichte ervaringen van extase, voornamelijk te danken aan goede literatuur en muziek. Ik ben enorm dankbaar voor de informatie die tegenwoordig beschikbaar is, een dankbaarheid waarvan mijn haren regelmatig overeind gaan staan.

Maar ik ben in mijn leven ook veel stoners tegengekomen die nauwelijks lezen, nooit mediteren, de boel belazeren voor een uitkering en luisteren naar Tupac. Ja, zulke types zullen uiteindelijk depressief worden, en aangezien ze hun intellect niet aanspreken, zullen cognitieve functies uiteindelijk verzwakken.
 
Haut