Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

hartkloppingen

Bandersnatch

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Déc 2005
Messages
34
Na een joint te hebben gerookt in combinatie met een portie cubensis van 30 gram (vers) begon m'n hart sneller en sneller te kloppen. Na 10 minuten was m'n hartslag 160 en dit gedurende een klein half uur.
Volgens m'n huisdokter zou dit een allergische reactie op de (combinatie van thc met) psilocybine kunnen zijn maar dit was de eerste keer na een 10tal paddestoelentrips (allemaal cubensis of philosopher stones)..
Dit heeft toch een serieuze indruk op me gemaakt en aangezien ik nog nooit iets anders heb gedaan (peyote, ayahuasca, lsd) begin ik me toch vragen te stellen of verder experimenteren wel een goed idee is.
Heeft iemand hier een logische verklaring voor of advies?
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
misschien is verder experimenteren juist een goed idee.

als je dit vaker bij shrooms krijgt, moet je misschien naar iets anders uit gaan kijken, ze werken allemaal wat anders, dus het hoeft helemaal niet dat je bij andere psychoactieve middelen ook hardkloppingen krijgt.
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ben benieuwd wat er gebeurt op shrooms alleen...Ik heb geen problemen met roken van wiet tijdens een trip, werkt perfect samen maar als ik het bijvoorbeeld na een avondje stappen op coke doe, bonkt mijn hart mijn keel uit en krijg ik het gevoel dat ik dood ga. Doe ik dus niet meer (coke sowieso niet meer ;) )
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
dit hoort ook thuis in het nederlandse forum..
waarom zijn er ineens overal nlse posts? :s
 
G

Guest

Invité
BombSki a dit:
dit hoort ook thuis in het nederlandse forum..
waarom zijn er ineens overal nlse posts? :s

'cause we rule!!!
slayer.gif


Maareh ja heb ook een tijdje hartkloppingen gehad.
Kweet niet of je vaak blowed, maar daar zou het ook aan kunnen liggen.
Misschien ff een tijdje rustig aan doen.
Met tryptaminen heb ik nog nooit ergens last van gehad (behalve last m'n m'n pens tijdens paddo's)

Maar begind alleen je hart sneller te kloppen of krijg je echte hartkloppingen (dus dat je hart echt een slag overslaat)? Dat is echt eng, dat had ik een keer met 2 porties paddo's, 3 ephedra, 8 biertjes en 10 jointjes.... Heb wel eens vaker hartkloppingen gehad, maar in die tijd zat ik ook nog onwijs aan de coke en de speed en sinds ik daar mee gestopt ben gaat het best wel goed :D

Maareh suc6 dude (denk dat stoppen met expirimenteren zeker niet het antwoord op je probleem is)
 
G

Guest

Invité
Allergische reactie lijkt me niet echt al kun je het niet uitsluiten.. hartkloppingen zijn altijd kut bij drugs.. bij coke/speed vind ik het al echt een verschrikking laat staan hoe ik erbij een tripmiddel op zou reageren..1 keer echt hele erge gehad na een plak space cake (andere maatje is op dezelfde cake een week later naar het ziekenhuis afgevoerd)
maar was de trip verder wel bevallen of leidde het tot een badtrip?
 

Bandersnatch

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Déc 2005
Messages
34
De trip zelf was zeker één van de beste ooit maar ik pas in 't vervolg wel op met cubensis, stones zijn meer m'n ding.. Aan m'n cannabisgebruik kan het niet liggen, m'n gemiddelde ligt rond de 2 gram per week, maar ben er ondertussen mee gestopt. Voor de rest leef ik gezond en raak geen synthetische drugs aan uitgezonderd occasioneel xtc gebruik.
 

Soko

Neurotransmetteur
Inscrit
28 Oct 2004
Messages
22
Bandersnatch a dit:
De trip zelf was zeker één van de beste ooit maar ik pas in 't vervolg wel op met cubensis, stones zijn meer m'n ding.. Aan m'n cannabisgebruik kan het niet liggen, m'n gemiddelde ligt rond de 2 gram per week, maar ben er ondertussen mee gestopt. Voor de rest leef ik gezond en raak geen synthetische drugs aan uitgezonderd occasioneel xtc gebruik.
Het kan ook zijn dat je lichaam gewoon wat uit balans is, heb ik ook gehad. Maar zulke hartkloppingen zijn iig niet schadelijk voor je lichaam, alleen erg vervelend. Ook de gedachte eraan dat je hartkloppingen hebt, of misschien weer kan krijgen, of dat het fout gaat, kan het klote gevoel versterken. Dat het ook een deel tussen je oren zit dus. Denk niet dat het iets ernstigs is, effe rustig aan doen en misschien pas weer gaan trippen als het idee over hartkloppingen weer wat op de achtergrond is :)
 

Indiaan

Glandeuse pinéale
Inscrit
20 Fev 2006
Messages
220
Paddo's kunnen om allerlei redenen rare uitwerkingen op je hebben... Ik ben deze vrijdag out gegaan en ik denk dat het komt doordat ik tegen mijn gevoel in buiten bleef staan. Weg bij de maten waarbij ik me relax voel. Ik heb het moeten bekopen met een snee in mijn achterhoofd :(
 

Cyproxicus

Elfe Mécanique
Inscrit
5 Jan 2006
Messages
322
Heb je dat alleen tijdens je 'trips' !?
Ik voel namelijk iets vergelijkbaars, maar niet direct alleen in men trips. Kep wel t idee dat ik het (af en toe overigens) SINDS men trips voel. Ik voel een soort kloppingen onder mijn hart, en soms een 'stokkend' gevoel in mijn keel.

Maar tzou net zo goed kenne zijn omdak nie meer sport natuurlijk.. conditie van nix.
 

Bandersnatch

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Déc 2005
Messages
34
Kheb het nog maar 2 keer gehad maar de eerste keer was het vernoemen niet waard.. Ben met cannabis gestopt omdat ik er heel onrustig van werd en door een droge mond moest ik zo vaak slikken dat ik een heel vreemd gevoel kreeg in m'n keel dat niet echt aangenaam was.
 

aether

Glandeuse pinéale
Inscrit
19 Jan 2006
Messages
196
bandersnatch, ik weet niet, heb je mogelijk onbewust angst gehad?
of xtc, speed of zoiets gehad, een of twee week daarvoor?

Geen idee waarom je anders hartkloppingen krijgt van paddos....misschien moet je dr even op googlen? Je hebt wel eerder paddos gebruikt?
 

Bandersnatch

Neurotransmetteur
Inscrit
19 Déc 2005
Messages
34
Kheb wel een paar weken daarvoor een paar lijnen speed geprobeerd..
Zouden onderbewuste angsten echt zo'n reactie kunnen uitlokken bij psychedelische ervaringen?
 

ProStoner

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
18 Juin 2004
Messages
1 974
Cyproxicus a dit:
en soms een 'stokkend' gevoel in mijn keel.

dat hebbik altijd bij shrooms
als het begint in te kicken stokt mijn adem en wordt mijn zin onderbroken
dat is af en toe best irritant maar wel grappig
en tis meestal na de trip weer weg

en over die hartkloppingen
waarschijnlijk is die speed dan de hoofdoorzaak.
vermoedt ik
die rotzooi kan je echt lang verkloten
tenmisnte dat hebbik zelf wel gemerkt
kheb er na anderhalve maand nog steeds last van soms
als ik bijv heel veel moet lachen wordt ik echt suuuper licht in mijn hoofd wat ik ook had bij die speed, en dit had ik niet voordat ik het ooit hadgedaan
maar het zou ook best angst kunnen zijn
als je angstig bent gaat je hard zowiezo sneller kloppen
en shrooms versterken wel gevoelens dus misschien ook wel je hartslag
maar meestal gaat die angst snel weg als je lekker aant trippen bent
 
Haut