Quoi de neuf ?

Bienvenue sur Psychonaut.fr !

En vous enregistrant, vous pourrez discuter de psychotropes, écrire vos meilleurs trip-reports et mieux connaitre la communauté

Je m'inscris!

Gestopt met roken. Hoe weed blijven gebruiken?

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
interesse!
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
ik heb ook hasjolie gemaakt een paar maanden geleden van mn knipafval. idd erg goed te roken :)
heb je een alcohol of butaan extractie gedaan?
 

HeartCore

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
22 Août 2004
Messages
5 284
Ik heb ook een vaporizer aangeschaft. Volgende maand stoppen mijn vriendin en ik ook met roken.

Vaporizer is lekker roken
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Butaan extractie:

Butaan lost vele alkaloïden en THC op. HOE het precies chemisch en moleculair werkt weet ik niet, maar DAT 't werkt kan ik garanderen.

Grondtoffen:
- Butaan. Aanstekervulling in cans verkrijgbaar bij o.a. benzinestations.
- Knipafval. Duh ...
- Stukje PVC pijp, zo'n 50-70 mm dik en zo'n 150 mm lang.
- 2 kapjes die op die PVC pijp passen, afdek doppen .. liggen bij de Gamma waarschijnlijk in het vak naast de PVC.
- Een gaasje .. ik gebruik een thee-ei-klem-geval dat ik hiervoor heb gesloopt (sorry mam) omdat die al bol staat.

Preparatie van de buis:
- Neem 1 kap en maak daar een gat in waar je het gaasje in fixt. Ik heb voor deze kant twee kapjes gebruikt, in beiden een gat gemaakt en het bolle gaasje er tussen geklemt (met de bolle kant naar buiten) en de kapjes over elkaar gedaan. Dit kwam toevallig exact zo uit. Fix dit (evt. dubbele) kapje nu aan de ene kant van de PVC buis.
- Neem het andere kapje en maak daar een klein gaatje in (zo'n 3-4 mm. Bij zo'n aanstekervullingfles zit als-het-goed-is een scala aan verloopjes. Laat het gaatje in het kapje precies groot genoeg zijn om daar zo'n verloopje in te klemmen .. em klem 't er in.
- De onderkant wordt de kant waar je het kapje met het gaasje op zet (met het gaasje aan de buitenkant dus). Dit kapje kan je er stevig op fixxen en hoeft niet meer los.
- De bovenkant wordt afgesloten met het andere kapje.

Preparatie van de handeling:
- Maal het knipafval (niet het grote baldafval) zonder takjes fijn, evt. mbv. een electrische koffiemolen, of staafmixer in mijn geval bij gebrek aan beter (sorry mam).
- Vul de buis met het fijngemalen knipafval en leg deze even in de vriezer om op temperatuur te komen. Dit is niet noodzakelijk, maar om butaan te besparen (dat spul kookt bij zo'n -12 C volgens mij) kan je 't knipafval alvast koelen zonder daar je butaan voor te verspillen.
- Haal de buis uit de frigo en houd deze boven een flesje of blikje waarin je de olie wilt opvangen. Spuit wat butaan in de buis door het verloopje in de bovenkant. Niet teveel in 1 keer, maar een seconde of 2, en wacht. Wacht zo'n 20-30 seconden en voeg weer wat butaan toe. Doe dit tot je in de wachtijd het butaan met opgelostte olie ziet vloeien in je opvang-geval. Laat het nu rustig er uit stromen tot het ophoud, mischien nog even een keer na spuiten en weer laten uitlekken.
- Laat het butaan-olie mengsel uitkoken op buitentemperatuur. Je zult zien dat het fijn vloeiende mengsel langzaam aan olie-iger wordt tot het nog wat na pruttelt. Eventueel even au-bain-marie of op een andere warme plek zetten (vasthouden, lichaamswarmte) tot het niet meer bubbelt en .. voilá!

Klaar om te roken.

Let wel: het is redelijk sterk spul. Neem een klein druppetje en smeer dit op een vloeitje .. draai er wat shag bij, steek em aan en ervaar een heerlijk relaxe high.

NOTE: Doe het butaan process buiten .. je wilt niet al die butaan in je huis-/kamer. En sowieso .. het is butaan, dus ga daar een beetje voorzichtig mee om: niet blowen tijdens het doorspuiten! :)

Succes en vervolgens .. veel plezier!
 

Forkbender

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
23 Nov 2005
Messages
11 366
Interessant...
Maar, om de vraag van dit topic te herhalen: zou je het ook zonder tabak kunnen roken? En zonder tabakvervanger? Is er met andere woorden een andere manier om dit te roken? Zou je het bv. kunnen gebruiken om etenswaren te spiken?
 

Siq

Alpiniste Kundalini
Inscrit
15 Fev 2006
Messages
562
Dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar aangezien dit gewoon een pure substantie is neem ik aan dat je het wel in dingen kan verwerken. Echter let wel dat de verdampings temperatuur behoorlijk laag ligt, dus ik weet niet of het verstandig is ermee te gaan koken en bakken.

Wat wel kan .. cacao-olie, of gewoon chocolade dus mengt goed met dit spul, dus het is goed mogelijk op die te gebruiken voor space-chocolate's. Aangezien het lastig is de olie goed uit iets te halen (plakt nogal en wordt erg dik, bijna vast) kan je óf de olie een beetje verhitten (op de verwarming of met een aansteker) en zo wat eruit halen en bij de gesmolten chocolade doen .. óf je smelt de chocolade en doet dat bij de olie (op deze manier krijg je mooi alle olie mee die in het potje/bakje zit zonder te moeten schrapen en verwarmen en klooien, ja 't is echt lastig handelbaar spul).

Qua dosering op deze manier kan ik nauwelijk richtlijnen geven, ik weet alleen dat een klein druppetje (ik gok zo'n 2-5 microliter) mij een goeie joint geeft, dus probeer er niet je hele boterham mee te besmeren :)
 

forest

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
30 Déc 2005
Messages
1 264
wooooooh de hashyoghurt of cosmic one was geweldig. deed het gisteravond. 5 euro hash in een yoghurtje, en na anderhalf uur was het heel intens. iets paddoachtig meer (maar ook echt niet hetzelfde natuurlijk). licht en anders. ook zoals high en stoned. en je kan er dik goed op relaxen en in jezelf opgaan. de hashyoghurt doe k zeker nog vaker. het is super!!!!
 

Ilian

Holofractale de l'hypervérité
Inscrit
14 Fev 2006
Messages
1 028
ERR!!
GEEN PVC gebruiken bij butaan extractie! butaan tast PVC aan en daardoor kan er rommel in je olie komen! gebruik gewoon een metalen buis oid.
ook vind ik een grote BRANDBAAR waarschuwing wel op zn plaats, tijdens het maken van de olie niet roken, tenzij je een kleinschalige explosie wil.
ik raad je sterk aan om een butaan extractie buiten te doen.

maar weer even ontopic: ik blow nu ong 2 jaar dagelijks waarvan alleen de 1e maand met shag was. nu rook ik dus bijna 2 jaar puur, uit bongs en pijpjes. sindskort heb ik ook een vaporizer.
het is dus zeker wel mogelijk..

als je de olie puur wil roken kan je het beste wat as op je screen leggen, en daarop nog een screen met de olie. als je de olie rechstreeks verhit wordt het meteen supervloeibaar en loopt het je pijp in, zonder het te verbranden dus (verspilling en pijpvervuiling)

en nogmaals, dit topic hoort thuis in natuurlijke psychedelica ;)
 
Haut